Blu-ray musikk & konserter - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 703
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Du kan jo bare begynne å lese i denne tråden... ;-)

Dream Theater har ikke kommet på BluRay ennå (tror jeg).

En hel del gode priser her: http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/21...archtype=genre
    Dream Theater er ikke ute med noen BD enda. MEN Liquid Tension Experiment er det straks, dette er DT uten vokal, og annen bassist. Gruppa som de traff Jordan Rudess i.

Men igjen, så er ikke BDen tilgjenglig for alle. Kun de som kjøper Box Settet til siste slippet dems, og den er kun tilgjenglig i en meget kort periode (Og da mener jeg ikke Hollywood limited).

Jeg regner med at dette er en test utgivelse fra Mike Portnoy sin side, slik at den forhåpentlige live utgivelsen de kommer med på den forestående turneen kommer på Blu-ray. Det har jo blitt en tradisjon at de kommer med live album/video med hver nye studio album.

Link: Liquid Tension Experiment Live 2008 - Limited Edition Boxset - Ytsejam Records

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest hele tråden
    Men tråden begynte i 08, mange konserter har kommet siden da
    Har vært på stadig leting det er jo ikke mange BD konserter ennå, dessverre..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    javel...
    Og hva er egentlig PCM ? Stotter alle receivere dette formatet? Dette skjonte jeg visst ikke, faar ikke frem PCM i displayet paa min Denon receiver...
    Alle formater som du dytter inn i forsterkeren din lages om til PCM i den, samme om det er Dolby Digital, DTS eller noen av de nye HD formatene.

De nye HD formatene er i bunn og grunn pakkete versjoner av PCM.

PCM er også det som vanlige CDer blir overført med når det er digitalt.

Med BD så kan også PCM ligger urørt på selve platen, noe som tar veldig med plass, da bitraten på den er konstant, mens i pakkete versjoner som DTS MA og True HD så er de en mer variabel bitrate etter hva som trengs.

Hvis du velger PCM sporet på platen, og din avspiller er satt til Bitstream på PCM, samt Secondary Audio satt til off (sistnevnte er meget viktig å slå av for å få HD lyd). Da får du overført PCM. Du kan også velge PCM som HDMI overføring fra spilleren, men da kommer det ann på spilleren og hva den gjør med True HD og DTS MA, om den kan dekode dem selv. Men ett vanlig PCM lydspor skal da også overføres direkte, slik som med HDMI satt til Bitstream.

Hva som kommer opp i displayet på forsterkeren varierer fra forsterker til forsterker. Det er sjeldent det faktisk står PCM. Mest sannsynlig så står det "Multi Channel Inn", eller en eller annen variasjon/forkortelse på dette, som "Multi CH"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Alle formater som du dytter inn i forsterkeren din lages om til PCM i den, samme om det er Dolby Digital, DTS eller noen av de nye HD formatene.

De nye HD formatene er i bunn og grunn pakkete versjoner av PCM.

PCM er også det som vanlige CDer blir overført med når det er digitalt.

Med BD så kan også PCM ligger urørt på selve platen, noe som tar veldig med plass, da bitraten på den er konstant, mens i pakkete versjoner som DTS MA og True HD så er de en mer variabel bitrate etter hva som trengs.

Hvis du velger PCM sporet på platen, og din avspiller er satt til Bitstream på PCM, samt Secondary Audio satt til off (sistnevnte er meget viktig å slå av for å få HD lyd). Da får du overført PCM. Du kan også velge PCM som HDMI overføring fra spilleren, men da kommer det ann på spilleren og hva den gjør med True HD og DTS MA, om den kan dekode dem selv. Men ett vanlig PCM lydspor skal da også overføres direkte, slik som med HDMI satt til Bitstream.

Hva som kommer opp i displayet på forsterkeren varierer fra forsterker til forsterker. Det er sjeldent det faktisk står PCM. Mest sannsynlig så står det "Multi Channel Inn", eller en eller annen variasjon/forkortelse på dette, som "Multi CH"
    Takk for et bra svar. Ser ut som jeg har kjøpt katta i sekken da.... Philips BDP3000 har nemlig ikke multi-kanals utgang og i manualen står dette:

[Digital Audio]
    Select an audio format for the sound output from
    the DIGITAL OUT jack (coaxial/optical).
    • [Auto] - Detect and select the best suppor ted
    audio format automatically.
    • [PCM] - The audio device does not suppor t
    multi-channel format. Audio is downmixed to
    two-channel sound.
    • [Bitstream] - Select the original audio to
    experience Dolby or DTS audio (BD-video
    special sound effect is disabled).

Med andre ord får jeg ikke spilt av 5.1 PCM fra bluray platen med denne spilleren, korrekt ?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et bra svar. Ser ut som jeg har kjøpt katta i sekken da.... Philips BDP3000 har nemlig ikke multi-kanals utgang og i manualen står dette:

[Digital Audio]
    Select an audio format for the sound output from
    the DIGITAL OUT jack (coaxial/optical).
    • [Auto] - Detect and select the best suppor ted
    audio format automatically.
    • [PCM] - The audio device does not suppor t
    multi-channel format. Audio is downmixed to
    two-channel sound.
    • [Bitstream] - Select the original audio to
    experience Dolby or DTS audio (BD-video
    special sound effect is disabled).

Med andre ord får jeg ikke spilt av 5.1 PCM fra bluray platen med denne spilleren, korrekt ?
    Du er i feil tråd, men det du beskriver her er ved bruk av coax/optisk, ikke HDMI (hvis det er det du bruker).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får PCM med den BD spilleren fra Philips. Men ikke over coax eller optisk. Kun HDMI.

Men ta å start en annen tråd om det, så det ikke blir altfor off topic i denne tråden.

EDIT: Sjekket manualen. Se på side 18, se der det står HDMI audio.

Det burte også vært ett alternativ for PCM der, men spilleren dekoder nok ikke HD formatene, så sett denne til Bitstream hvis du har en hjemmekino forsterker som takler dekoding av True HD og DTS MA, eller Auto hvis du ikke har det.

Hvis du ikke har mulighet for HDMI lyd, så sett lyden for det andre til bitstream. Den skal uansett ikke omgjøre PCM til noe av de formatene. Men sett Downsamle PCM til Off, så skal du få full PCM i stereo i stedet, den gjør om til stereo, men du får med hele spekterekt. Settes den til On, så fjerner den nok en del. Får du ikke lyd med off, så prøv on. Hvis det hjelper så takler ikke mottaker 96 KHz signalet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører dere skryter veldig av Dj Tiesto Elements of Life bluray så da måtte jeg jo handle den da

kjøpte også: Justin Timberlake: FutureSex/LoveShow - Live from Madison Square Garden Blu-ray

Noen som har sett/hørt den?? har lest noen komentarer om at den skal være bra.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler TOTO på blu ray som selges blandt annet på platekompaniet.no.
    Jeg har den selv og koser meg vanntittig mye å bare høre den gromme lyden med kjempe bra musikk. Løp og kjøp.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hefner
    kjøpte også: Justin Timberlake: FutureSex/LoveShow - Live from Madison Square Garden Blu-ray

Noen som har sett/hørt den?? har lest noen komentarer om at den skal være bra.
    Bra kvalitet og bra ekstramateriale.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg måtte kjøpe meg noen BD musikk filmer til samling min jeg og.
    Har aldri kjøpt meg en konsert på film før. Det jeg tenkte å starte med er The Rolling Stones: Shine A Light. (ser den har fått skryt tidligere i tråden). Også har jeg tenkt å kjøpe Within Temptation: Black Symphony.

Er det noen av dere som vet hvor man selger den Within Temptation? (Finner den ikke på play.com. Finner den på cdon.com men når man trykker på den står det at den er offline eller borte etc)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den: Within Temptation And The Metropole Orchestra - Black Symphony DVD 2008: Amazon.co.uk: Within Temptation: DVD

Akuratt under 200,-

De har den på CDON også: Black Symphony (Blu-ray) - Within Temptation - Musikk - CDON.COM
    (ikke sikkert link funker, pleier ikke det på cdon)

Men vil faktisk fraråde deg å kjøpe den i Norge, da CDON sier at det er SME som gir den ut. De pleier å ha råttene utgivelser, samt at mange av de ikke funker med en gang i spillere heller

Den er også her på den tyske amazon siden: Within Temptation - Black Symphony [Blu-ray]: Amazon.de: Within Temptation: DVD & Blu-ray

EDIT: Strekkode nummeret ser ut til å være det samme på SME sin utgivelse som den fra andre Europeiske land (sjekket DVD Profiler), så det kan være samme disk, men uansett så er nok Amazon.co.uk billigste sted.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Den fra amazon.uk er vel kun DVD?Anbefaler den på bluray fra amazon.de.
    Har den og den er fantastisk! Er den beste konsert BD'en jeg har,lyd og bilde messig.Kun Nine Inch Nails på HD-DVD som matcher denne.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet noe om når heima kommer på blu-ray? hadde jo vært fantastisk!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Black Symphony fra CDON og den fungerer perfekt på PS3 og S550. Selve utgivelsen er absoutt noe av det beste jeg har hørt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Hei
    Den fra amazon.uk er vel kun DVD?Anbefaler den på bluray fra amazon.de.
    Har den og den er fantastisk! Er den beste konsert BD'en jeg har,lyd og bilde messig.Kun Nine Inch Nails på HD-DVD som matcher denne.

MVH
    Sorry, en liten feil der, den ligger ikke på co.uk heller.

Den fra CDON, den har PCM 5.1 lydspor, slik at den er garantert lik de andre, og ikke en SME utgivelse som de har ødelagt?

EDIT: Sjekket på Amazon.com, der står det faktisk at den er "This item has been discontinued by the manufacturer". Så det er løp og kjøp for fra de butikkene som har den ikke, eller så får man ikke tak i den mer, hvis man ikke er villig til å betale dyrt for den, slik som her:

Amazon.com: Black Symphony [Blu-ray]: Within Temptation: Movies & TV

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gjorde jeg som AndersT2 skreiv. Så nå er den bestilt. Blir morsomt med møte med konsert på BD. Nå er ikke jeg den som setter musikk fremst. Det blir mest film hjemme og musikk i bilen. Så dette gleder jeg meg til.

Ser det er mange som anbefaler Celine Dion: A New Day - Live In Las Vegas. Kanskje dette er noe å ta en titt på. Noen her som har sett/hørt på den?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal se Within Temptation, velg PCM 5.1 lydsporet, det er det beste av dem, også over DTS MA eller True HD som jeg mintes den også har.

Sett også lyden ett par hakk høyere enn du normalt ville ha gjort, så blir det ekstra morro.

Celine Dion: Hver sin smak , det er en anmeldelse av den på hidefdigest.com

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Jeg kjøpte Black Symphony fra CDON og den fungerer perfekt på PS3 og S550. Selve utgivelsen er absoutt noe av det beste jeg har hørt.
    Ble en bestilling fra Cdon her også :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om det er nevnt tidligere i tråden, da jeg ikke har tid til å gå gjennom alle postene, Men kan sterkt anbefale blueman group "how to be a mega star"
    Denne låter iallefall helt utrolig hos meg, vil påstå det er den beste bden jeg har hørt

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når du skal se Within Temptation, velg PCM 5.1 lydsporet, det er det beste av dem, også over DTS MA eller True HD som jeg mintes den også har.

Sett også lyden ett par hakk høyere enn du normalt ville ha gjort, så blir det ekstra morro.

Celine Dion: Hver sin smak , det er en anmeldelse av den på hidefdigest.com
    Bare en bitte liten rettelse, Within Temptation har ikke DTS MA eller True HD. Uttenom PCM 5.1 har den DTS 5.1, DD 5.1 og PCM 2.0.

Side 13 av 36 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •