Blu-ray musikk & konserter - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 703
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ai - det så jeg ikke i farten. Trådstarter (++) må ha lagt innlegg dobbelt opp. Jeg sletter gjerne mer jeg :twisted:.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp BD utgivelsen av Nightwish sin "End of an Era" utgivelse (Fra usa, ser sonefri ut.

Denne ser ikke ut til ha ha noen form for HD-lyd. Da er man advart.
    Lyden var eneste grunn til at jeg kjøpte den på nytt, bildet er nok meget bra, men på DVD var den utrolig bra så tror ikke oppgraderingen der er like stor.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Så (og hørte) gjennom disse to igår:

Blu-ray.com - The Cure: Trilogy Blu-ray

Meget bra konsert med topp bilde- og lydspor. Det blir ikke veldig mye sceneshow, stort sett er det Robert Smith som står rett opp og ned og synger.

Det var faktisk ikke før etterpå at jeg oppdaget av bildet "bare" var 1080i.

Når det gjelder lyden, så hørte jeg kun på DTS HD MA-lydsporet.

Her skal jeg bare melde meg på å si at dette er en fantastisk blu-ray utgivelse, dette rare bandet som jeg alltid har likt litt... ble for meg en ny opptagelse nå så mange år etterpå.

De spiller rett og slett tre plater fra begynnelse til slutt, og det er veldig veldig flott!

For alle som tror de kanskje liker "The Cure", denne bør dere kjøpe!

Og så må det legges til at åpningen er utroooolig fantastisk!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akuratt sittet å kikket litt på Iron Maidens "Flight 666" BD utgivelse, sammen med Nightwish sin "End of an Era"

Nightwishen var som fryktet en oppskalert DVD utgivelse. Har var det kun "Kopi, oppskaler, print". Ingen HD lyd, ikke altfor bra bilde, og ingen pop-up meny. Bildet ser ut til å skyldes selve kameraene, og ikke overføringen. Detaljene er der, men kun når ting står helt stille. Er det bevegelse så forsvinner alle detaljer.

Sang valg listen stemmer heller ikke overens med hvilken sang som kommer opp ser det ut til.

Maiden utgivelsen er som ventet bra. Bildet er helt supert, slik det skal være. Ekstremt detaljert og ikke en feil å spore: 10/10

Lyden er også veldig bra. Her er det 2 HD lydspor, ett PCM 5.1 og ett DTS Master. Normalt så velger man selvfølgelig PCM her, men la merke til at LFE volumet er litt annerledes, er vel 10dB mindre. Suben kom inn på DTS sporet.
    Men her er det bare å velge det man liker best. Likte nok PCMen best, da jeg følte Suben ikke helt var integrert, når den hadde ett høyere volum på DTSen.

Men selv om lyden er meget bra, så er faktisk lydmiksen til Nightwish mye bedre enn Maiden sin. Litt vanskelig å forklare liksom. Maiden lyden så går volumet opp og ned på publikum. Plutselig så overdøver de musikken for mye. Nightwish sitt lydbilde er egentlig helt perfekt, selv om det mangler HD lyd.

Iron Maiden: Flight 666 - 9/10
    Nightwish: End of an Era - 7/10

Både lyd og bildemessig så blir nok begge slått av Within Temptation sin Black Symphony utgivelse. Maiden har bedre bilde, men lyden til Withing Temptation er mye mye bedre.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å finne noe musikk bluray i sjangeren rock, hard rock, electro-house, heavy metal, hip-hop, R&B, house osv.

Men vil ikke ha noe konsert greier, bildet kan være konsert, men ønsker at lyddelen skal være studio-innspillt.
    Føler at alt som er utgitt av musikk på bluray er konsert opptak.

Har 0 peilig på dette området.

Hvor finner jeg det jeg leter etter, å hva skal jeg se etter?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Prøver å finne noe musikk bluray i sjangeren rock, hard rock, electro-house, heavy metal, hip-hop, R&B, house osv.

Men vil ikke ha noe konsert greier, bildet kan være konsert, men ønsker at lyddelen skal være studio-innspillt.

Det er jo ingen som gir ut konsert opptak med lyden tatt opp i studio. Det er bortkasta penger å ta opp en konsert og ikke bruke lyden.

Hva er galt med live lyden? De fleste rock, hard rock og metal band har mye bedre lyd når de spiller live, enn i studio.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale "Roy Orbison" - Black & White Night.
    Albumet ble utarbeidet og utgitt etter en TV spesial. Albumet ble sluppet i februar 1998 og inkluderte låtene "Blue Bayou" og "Claudette" som ble kuttet fra den gangen opprinnelige kringkastingen. Recorded live i Cocoanut Grove i Los Angeles, Roy Orbinson har et knippe av rockens superstjerner med seg. Noen av disse var for eksempel Jackson Browne, Elvis Costello, ten-Bone Burnett, J.D. Souther Jennifer Warnes, k.d. lang, Bonnie Raitt, Bruce Springsteen och Tom väntningar. Orbison og med- sangerne brukte en fantastisk time på å spille mange av hans beste hits.
    Blu-ray musikk & konserter-roy-orbison-black-white-jpg
    Hele seansen er i sort og hvitt, men bildet er stort sett knivskarpt bortsett fra noe støy her og der. Lyden i himmelske DTS-HD Master 5.1.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    567
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for tipset Rotja . . .

Denne ligger på listen over BD som skal bestilles til høsten
    OFF TOPIC! Passerte 200 BD inkl 36 BD musikk før helga. Over 50 ligger i plastikken enda, da jeg for øyeblikket ikke har spiller. I like this hobby :-D
    Kong Vinter!!

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en del musikk kan det godt tenkes at live-opptak vil være bedre enn studio opptak! La meg forklare:

En veldig stor andel av musikken som i dag produseres er mikset for å spille optimalt over radio eller over bil-stereo(jeg tenker da på f.eks. Katy Perry men ikke på Kari Bremnes!). I en typisk bil/radio setting så konkurrerer musikken med mye annen lyd og støy. Dermed en musikken laget med dynamisk komprimering (slik at "alt" låter like høyt) og deretter er sporet mikset inn så høyt som cd-mediet tillater. Dette gjør at slik musikk høres mer imponerende ut når den spilles over en typisk radio eller bil anlegg. Det kan virke som musikken har mer trøkk fordi "alt er høyt". Målet er selvsagt å selge flere plater! Dette er en fenomen som virkelig tok av på slutten av '80 tallet da plateselskapene fant ut at musikk som var mikset på denne måten solgte mer.

Problemet oppstår når du deretter spiller slike cd-er av på gode stereo/hjemmekino anlegg. Da høres hele greia hermetisk og syntetisk ut. Der har du jo normalt lite støy og forstyrrelser å konkurrere med. I helt rimelige anlegg er ikke dette like detekterbart, og Katy Perry (for eksempel) høres kanske OK ut.

Når det gjelder live opptak - for slike "dynamisk komprimerte" artister - så er det mindre sannsynlig at dette gjøres, og da er musikken du får mer ekte enn ved studio inspillinger av musikk cd-er.

Det er en grunn til at f.eks. ett av verdens største band, U2, aldri dukker opp i hi-fi butikker når du får demonstrert et nytt anlegg. Inspilllingene er mikset til døde for å tilpasses reiseradioen din! :cry:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tror du ikke at det blir litt rart med lyd som i det hele tatt ikke stemmer med bildet?
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne her er verdt pengene, og er nå satt ned i pris på Amazon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter tolmodig på at alle Soundstage konsertene kommer ut, og ikke bare sone 1 som de som har kommet så langt.

Amazon.com: soundstage+blu-ray

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    dynamisk komprimering (slik at "alt" låter like høyt) og deretter er sporet mikset inn så høyt som cd-mediet tillater.
    Ok, er ikke akkuratt noe fan av det!

Vil bare finne en bluray musikk dvd med lyd/musikk som hadde fått tupè'en min til å fyke til hel...e. (hvis jeg hadde hatt tupè da)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Strat Pack - Live in Concert

LPCM stereo
    DD 5.1
    DTS HD master audio.

Denne er en av de feteste jeg har i musikksamlinga på BD.
    Disken er en heidundrende kavalkade med supergitarister på én og samme scene som feirer Fender Stratocasters 50-årsjubileum. Av høydepunktene kan nevnes David Gilmour og Gary Moore, men duoen Paul Rodgers og Brian May er også rimelig sjef. Løp & kjøp.
    I likhet med andre på forumet falt jeg ikke helt for Toto - Live in Amsterdam. Men så kommer denne heller ikke i DTS HD...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Vel DESTINY`S CHILD live in Atlanta har PCM 5,1
    ..og hvordan gjør man nytte av PCM 5.1 ? Skal receiveren dekode signalet som vanlig Dolby Digital ?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcm er pcm, skal bare stå det i displayet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Pcm er pcm, skal bare stå det i displayet.
    javel...
    Og hva er egentlig PCM ? Stotter alle receivere dette formatet? Dette skjonte jeg visst ikke, faar ikke frem PCM i displayet paa min Denon receiver...

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne ha noen tips til BD konserter
    Har Rush - Snakes and Arrows, synes dette var meget underholdende

Noe med dream theater har vært kult!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    javel...
    Og hva er egentlig PCM ? Stotter alle receivere dette formatet? Dette skjonte jeg visst ikke, faar ikke frem PCM i displayet paa min Denon receiver...
    Alle receivere med hdmi 1.1 støtter dette. PCM kort fortalt betyr bare at spilleren oversetter lydsporet til et språk receiveren forstår.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Vil gjerne ha noen tips til BD konserter
    Har Rush - Snakes and Arrows, synes dette var meget underholdende

Noe med dream theater har vært kult!
    Du kan jo bare begynne å lese i denne tråden... ;-)

Dream Theater har ikke kommet på BluRay ennå (tror jeg).

En hel del ok priser her: http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/21...archtype=genre

Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •