Warner Blu-Ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Warner Blu-Ray

Har ikke sett kjempe mange BD filmer enda (ca 20 stk) men en av de tingene
    som jeg setter pris på ved Warner BD utgivelsene er at de starter rett i filmen
    uten at det går via reklame eller div. menyer, håper de fortsetter å gi ut
    BD slik.
    Liker også den BD satsingen de gjør nå hos div. kjeder for å få ned prisene.
    Vi kan vel også delvis takke Warner for at vi nå bare har et HD format

Det som kanskje trekker ned litt av mitt inntrykk så langt er at det er noen
    av Warner tittlene som etter min mening ikke har helt referanse bilde i forhold
    til noen andre tittler jeg har sett fra bl.a. Sony, men dette er kanskje tilfeldig
    da jeg kun har sett 6 Warner BD tittler så langt.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kubrickfilmene (og spesielt 2001: En romodyssé) har i alle fall kjempebilde. Jevnt over er Warner kjent for svært god bildekvalitet på HD-utgivelsene sine. Jeg er forøvrig IKKE så glad for at filmene deres starter rett på uten å gå via menyen. Liker å ha litt pusterom fra jeg setter i filmen til jeg begynner å se den, samt mulighet til å gjøre innstillinger med undertekst og lydspor før filmen begynner.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg er forøvrig IKKE så glad for at filmene deres starter rett på uten å gå via menyen. Liker å ha litt pusterom fra jeg setter i filmen til jeg begynner å se den, samt mulighet til å gjøre innstillinger med undertekst og lydspor før filmen begynner.
    Så enig, så enig! Jeg synes faktisk det er veldig irriterende.
    Pa en annen side er det kanskje ingenting som er mere irriterende enn menyer som er som små filmer (LOTR - DVD) og som tar en evighet før man kan begynne å navigerer rundt i dem.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kubrickfilmene (og spesielt 2001: En romodyssé) har i alle fall kjempebilde. Jevnt over er Warner kjent for svært god bildekvalitet på HD-utgivelsene sine. Jeg er forøvrig IKKE så glad for at filmene deres starter rett på uten å gå via menyen. Liker å ha litt pusterom fra jeg setter i filmen til jeg begynner å se den, samt mulighet til å gjøre innstillinger med undertekst og lydspor før filmen begynner.
    Ja det med bildekvaliteten er nok tilfeldig ut i fra de få Warner utgivelsene
    jeg har sett til nå. Jeg bruker bruker PS3 og en full HD 47" LCD, men jeg tror
    jeg har en av verdens rimeligste HDMI (Silvercrest?) kabel fra LIDL 69,- for
    2meter eller no. Har derfor bestilt ny Supra HDMI kabel i dag, så får vi se om
    det hjelper.
    Hvis man allikevel skal gjøre noen innstillinger så forstår jeg at noen foretrekker
    at filmen først går til hovedmeny, men det gjør som skrevet, ikke jeg

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Så enig, så enig! Jeg synes faktisk det er veldig irriterende.
    Pa en annen side er det kanskje ingenting som er mere irriterende enn menyer som er som små filmer (LOTR - DVD) og som tar en evighet før man kan begynne å navigerer rundt i dem.
    Å ja! Indiana Jones-DVD-ene er et eksempel på dette. Der er det en liten film før hver indeksskjerm i scenevalgmenyen. Og når man har en DVD-spiller som bruker rundt 2 sekunder på å laste den brukerstyrte delen etter hver film, er det fabelaktig irriterende.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor
    Ja det med bildekvaliteten er nok tilfeldig ut i fra de få Warner utgivelsene
    jeg har sett til nå. Jeg bruker bruker PS3 og en full HD 47" LCD, men jeg tror
    jeg har en av verdens rimeligste HDMI (Silvercrest?) kabel fra LIDL 69,- for
    2meter eller no. Har derfor bestilt ny Supra HDMI kabel i dag, så får vi se om
    det hjelper.
    Hvis man allikevel skal gjøre noen innstillinger så forstår jeg at noen foretrekker
    at filmen først går til hovedmeny, men det gjør som skrevet, ikke jeg
    Hvilke filmer er det du har, da?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke filmer er det du har, da?
    Det jeg har av Warner nå er: The Departed, The Prestige, Flags of Our Fathers og 300.
    Har også leid/sett Under Siege 2 og Dødlig Våpen, men disse er jo ganske gamle.
    Flags of Our Fathers synes jeg kanskje har den som har det beste bilde av disse
    (selv om jeg egentlig ikke liker bruk av fargefilter/fjerner.)
    De BD filmene jeg har sett til nå som jeg synes har veldig bra bilde er
    Blackbook, No contry for old men, og Patrioten (selv om den begynner å
    bli noen år).
    Jeg ser av og til yring/støy mosquitio? i ansikter (ikke spesielt for Warner)
    når jeg er nærmere en ca 2 meter fra TVn, er dette en svakhet i transfer
    codek? Dette er en av grunnene til at jeg vil prøve en annen HDMI kabel,
    selv om jeg kanskje tviler på at det vil hjelpe så mye, men da har jeg prøvd.
    Synes spesielt The Departed og The Prestige manglet litt smell i bildene, men
    det er godt mulig at det er laget slik med hensikt, på 300 synes jeg det var
    mer støy en de andre, men dette blir jo veldig subjektivt.
    Har også sett Istid2 og den er jo helt uten støy, men det er jo ikke digitalisert
    film heller.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. For det første: Alderen på filmen har i utgangspunktet ingenting å si, så lenge positivene eller negativene er vel bevart. Ta for eksempel 2001: En romodyssé. Den er fra 1968, og har ett av de beste bildene jeg har sett i HD. Den er jo også filmet i 70 mm, og har dermed utmerket utgangspunkt. Alderen til Patrioten har i alle fall ingenting å si.

300 er en film med masse filmgrain lagt på.

Om en film har analog filmgrain, så er det gjerne en konsekvens av hvilken ASA den er filmet med, og i mørke scener bruker man gjerne film med høyere ASA som gir mer grain. Om det er det du ser, så har det altså ingenting med codek å gjøre.

Overføringen og restaureringen av spesielt Under Siege 2 ser jeg for meg ikke har vært veldig prioritert, og kanskje har Dødelig våpen også vært et hastverkarbeid.

Så vidt jeg husker The Departed fra kino, så har den en ganske tilbakelent look, med litt brune, duse farger. Selve bildekvaliteten på denne har jeg hørt skal være ganske god.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har helt sikkert rett, det jeg har sett av Warner så langt er antagelig
    laget slik med hensikt. Det blir uansett bra å se mange fler BD filmer fremmover.

Har du sett Swordfish på BD enda? mener å huske at den så
    bra ut på DVD (selv om det etter min smak var litt overdreven bruk av
    fargefilter).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett den, men det har disse gutta:
    Blu-ray Review: Swordfish | High-Def Digest

Ser ut som om fargefiltre plager dem også...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. For det første: Alderen på filmen har i utgangspunktet ingenting å si, så lenge positivene eller negativene er vel bevart. Ta for eksempel 2001: En romodyssé. Den er fra 1968, og har ett av de beste bildene jeg har sett i HD.
    Alder har ingenting å si nei. Tre av mine HD-høydepunkter så langt er definitivt "The adventures of Robin Hood", "Casablanca" og "The searchers", fra henholdsvis 1938, 1942 og 1956! :-) Praktfull Technicolour og nydelig sort-hvitt.

Warners er uten tvil mitt favoritt-selskap når det gjelder utgivelser til hjemmekinoen, ikke minst pga den respekten de har overfor filmarven sin

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig sett Bladerunner på BD og den må jeg si imponerte meg ang. bildekvalitet,
    har også fått ny HDMI kabel og sett hele The Prestige, og jeg synes også den
    filmen hadde veldig bra bilde nå, kanskje det hjalp litt å bytte kabel også?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •