Spille av Sone 1 DVD på norsk PC? Lagre på PS3 HDD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spille av Sone 1 DVD på norsk PC? Lagre på PS3 HDD?

Heisann!

Har utrolig lyst til å bestille en DVD fra USA, men den har jo selvfølgelig sone 1. Noe som vil si at jeg ikke får spillt den av tror jeg. Bruker Xbox 360 og PS3 som DVD spillere, men de er jo kjøpt i Norge. Har også en vanlig DVD spiller, men den er veldig gammel og også låst til vår sone.

Spørsmålet mitt er da om det vil gå å spille den av på dataen? (Windows XP)
    Er det noe spessielt program jeg må bruke?

Er vel ikke mulig å lagre/rippe den og gjøre dem om til vår sone, for å så spille den av fra PS3 harddisken på TV`en? Noen programvare som kan gjøre dette? Eller er det ulovlig å rippe sone 1 plater?

Hadde vært utrolig flott å kunne spille av denne filmen. Men det må også kunne gjøres 100% lovlig.

Håper på hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Null problem.

Om du har rce låst dvd spiller i pc, kan du bruke et program som heter dvd43, fikser det fint.
    dvdshrink lar deg lage en backup av dvd`n (dvd-9 eller dvd-5), iso eller brent rett til dvd-r plate.
    Du kan tom. fjerne lydspor etc du ikke vil ha. (ha kun filmen med dts lydspor f.eks).
    denne "shrinker" dvd filmer som er over dvd-5 størrelse, så man slipper å bruke dyyyyre plater.
    Denne lar deg fjerne sone etc fra dvd filmen, så du kan spille din lovlig kjøpte film på Norsk ps3 etc.

-J

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge! Tusen takk!

100% sikker på at det er lovlig å rippe amerikanske DVD filmer forresten? Trodde jeg hadde hørt noe annet :P

Jaja, får vel bestille filmen

Edit: Finnes det et GRATIS program som kan konvertere filmen til DivX (eller et annet format PS3 støtter) slik at jeg kan se filmen fra en ekstern HDD?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter du har tatt backup av sone 1 plata di med dvdshrink kan du brenne ut imaget til en dvd plate som du da kan dytte inn i ps3en din og spille av uten problemer. Det var kanskje ikke det du var ute etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, hadde vel sikkert funket det også Men det beste hadde vel vært å lagret filmen på harddisken, om du skjønner?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lucariox
    Joda, hadde vel sikkert funket det også Men det beste hadde vel vært å lagret filmen på harddisken, om du skjønner?
    For å spille filmen rett fra disk må den konverteres til etter eller annet som PS3 kan spille av, f.eks. DivX.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lucariox
    100% sikker på at det er lovlig å rippe amerikanske DVD filmer forresten? Trodde jeg hadde hørt noe annet :P
    Har du kjøpt og betalt filmen så er det vel greit nok å rippe en kopi for backup, så lenge man ikke så selger originalen e.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    For å spille filmen rett fra disk må den konverteres til etter eller annet som PS3 kan spille av, f.eks. DivX.
    Jepp, men hvilket gratis program kan kovertere VOB. (?) filer til DivX, eller annet format PS3 kan lese. De programene jeg har prøvd kunne bare konvertere 50% av filmen uten betaling. PS3 Video9 har jeg allerede prøvd, men det skapte bare krøll. Vil derfor prøve noe annet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er DVDen enedelig i hus, men har dessverre støtt på problemer! Filmen er på litt over 7 GB og varer i hele fire timer! Har klart å lagre DVD`en på dataen.
    Nå sitter jeg altså med en Video_TS mappe full av VOB filer og andre rare ting. Hvordan skal jeg få dette til å bli DivX eller et annet PS3 format? "NO1 DVD ripper" som jeg har brukt før klarer bare å konvertere 1 time av filmen ser det ut som. Hvilket program skal jeg bruke? (Må være gratis!)

PS3 video 9 funker heller ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe? Trenger skikkelig hjelp :P

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet på xbox360'en din? jeg mener bestemt at denne er sonefri

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD til harddisk eller DVD til AVI (Xvid eller DivX)

DVDDecrypter trenger du for å overføre DVD til harddisk
    (ønsker du å endre regionskode på lagret DVD på harddisk kan regionskode settes i DVDDecrypter)

Du må ikke bruke DVDDecrypter men software endrer ikke kvalitet med recoding + den er rask å enkel når du fjerner reklame , lydspor , text , ekstramateriale osv

Endre regionskode har ingen mening om du skal lage feks DivX av det men om du ønsker å brenne DVD til region 2 må den endres.

Guide DVD ---> DivX finner du her
    ITpro: Hvordan rippe DVD til XviD - Få DVD-filmen inn på harddisken
    AutoGK er veldig bra.
    husk siden du ikke skal brenne DivX til CD så se bort fra lagringsstørelse som passer til feks 2 CD plater.

Utvidet guide med autogk finner du ved søk på google
    feks Doom9.net - The Definitive DVD Backup Resource

Kvalitetsmessig tror jeg ikke du finner andre gratis software som gjør en bedre jobb.

Skal du avspille en film som din DVD spiller på pc ikke støtter regionskode til kan du bruke DVD Region+CSS Free som gjør at du kan avspille filmen på din pc.

Mulighet er også å endre regionskode på sitt DVD drev i pc men man kan bare gjøre dette (ca 5 ganger )
    med XP > høyreklikk min datamaskin --> egenskaper ---> maskinvare ---> velg din DVD/CD ROM ---> trykk egenskaper ---> velg så DVD Region ---> sett inn ny region (feks 1 om du skal avspille USA DVD)

NB
    Husk antall begrensninger > det er greit å prøve men bruk software som DVD Region+CSS free når det skal avspilles på pc mange ganger........
    (gjelder avspilling men man behøver ikke Region+CSS free om man skal overføre til harddisk men det fungerer også til det men da får man ikke fjernet alt man ønsker for å lage DivX ut av det)

DVD Region+CSS Free - Watch & Copy Any DVD! Remove Region, CSS, ARccOS, etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •