Queen rock Montreal BD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Queen rock Montreal BD

Fikk Queen rock Montreal idag på BD og må si først at den er helt rå på lyd og bilde, kjempelyd faktisk i DTS HD HIGH RESOLUTION, men er det bare min utgave som ikke har lyd i senter kanalen? Dette er dog ikke noe stort problem, merker det ikke siden jeg sitter rett foran men er bare nysgjerrig, andre som kan bekrefte dette? Delen fra Wembley har lyd i senter kanal.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at det var død senterkanal hos meg også....men det kan vel skyldes at jeg husker feil da det var sent på kveld...og jeg var litt over gjennomsnittlig "indisponert"

Men....fikk med meg at lyd og bilde var meget bra på Montreal delen av konserten
    kan anbefales på det varmeste....:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal absolutt være lyd i centeren på et 5.1 oppsett med DTS.

Bak på omslaget står dette:
    Main feature (Montreal delen) LPCM Stereo og DTS HD 96/24.
    Bonus Material DD Stereo, LPCM stereo, DTS HD 96/24.

Tror jeg ville sjekket innstillingene på utstyret én gang til

NB! det er kun Montreal delen som har 1080p HD Widescreen. Wembley Live Aid har bare 480i standard definition.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en kjapp liten sjekk av Queen Rock Montreal nå.
    Ved valg av DTS HD lydspor får jeg fremdeles ikke lyd på sentern.

Bytter jeg over til Deep Purple, Live at Montreux 2006 har jeg lyd i senteren når jeg spiller av DTS HD lydsporet.

Det er mulig det er utstyret mitt som er feil innstilt....eller så er det bare slik det skal være.

Har du lyd i senteren på Rock Montreal Asvaberg?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lenerd
    Tok en kjapp liten sjekk av Queen Rock Montreal nå.
    Ved valg av DTS HD lydspor får jeg fremdeles ikke lyd på sentern.

Bytter jeg over til Deep Purple, Live at Montreux 2006 har jeg lyd i senteren når jeg spiller av DTS HD lydsporet.

Det er mulig det er utstyret mitt som er feil innstilt....eller så er det bare slik det skal være.

Har du lyd i senteren på Rock Montreal Asvaberg?
    Nå har jr. "konfiskert" PS3'en sin (han vil selge den til meg til blodpris....haha) så jeg får ikke testet. Kan ikke huske at det ikke var lyd i centeren.
    Men jeg forstår heller ikke at dette skal være noe unntak.

En center er jo den viktigste høyttaleren i et surround anlegg og DTS er intet unntak:
    DTS 96/24
    DTS 96/24 allows the delivery of 5.1 channels of 24-bit, 96 kHz audio and high quality video on the DVD-Video format. Prior to the invention of DTS 96/24, it was only possible to deliver two channels of 24-bit, 96 kHz audio on DVD-Video. DTS 96/24 can also be placed in the video zone on DVD-Audio discs, making these discs playable on all DTS compatible DVD players
    .

DTS-HD High Resolution Audio
    DTS-HD High Resolution Audio, like DTS-HD Master Audio, is an extension to the original DTS audio format. It delivers up to 7.1 channels of sound at 96 kHz sampling frequency and 24 bit depth resolution. DTS-HD High Resolution Audio is selected as an optional surround sound format for Blu-ray Disc and HD DVD with constant bit rates up to respectively 6.0 Mbit/s and 3.0 Mbit/s. It is supposed to be an alternative for DTS-HD Master Audio where disc space may not allow it.

Du skulle vel ikke ha koblet centeren på "rear center" ved en feil? Mener å ha lest et sted at kun et fåtall av DTS filmer gir lyd i rear center ved 7channel mode....

eller bruker en PS3/Xbox:
    The Sony Playstation 3 and Xbox 360 are capable of DTS decoding and output via Toslink or HDMI (Xbox 360 Elite and newer models only) as LPCM. Neither console has the ability to decode DTS-HD High Resolution or Master Audio at this time. The PlayStation 3 can decode the "core" of DTS-HD internally at a bitrate of 1.5 Mbit/s while the Xbox 360 can output the bitstream itself via Toslink

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er intet feil på mitt utstyr ihvertfall, har mange BD filmer med forskjellige lydformater og ALLE fungerer perfekt, også alle dvd filmene. Og som sagt så er det lyd i center på Wembley delen. Dette gjelder DTS HD high resolution på Montreal delen, DTS Master delen på Wembley fungerer, så det er sagt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    corleone - dette er veldig mystisk egentlig. Har du andre Blu-Ray DTS HD filmer? Fungerer disse?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt fungerer, men noe problem er det ikke men var bare nysgjerrig om det var slik på andre også og lenerd hadde visst det samme.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever det samme som Corleone, på Queen Montreal er senterkanalen død men den fungerer som den skal på andre DTS-HD skiver.

Håper noen andre som har denne konserten kan bekrefte om de har lyd i senteren eller ikke på DTS-HD.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg googlet igjennom endel sider og finner ingenting om at noen savner front centerchannel lyd på denne Blu-Ray konserten.
    Jeg mener å tro at det også er DTS og PCM stereo på en vanlig DVD av denne konserten. Jeg er fristet til å kjøpe en på veg hjem for å teste om det der kommer lyd i center kanalen - hmmmmm

Vel og merke da med analog 5.1 kabling fra min Oppo

Ikke viktig for noen, men for meg - ultramegaviktig

edit: google er litt rar, noen ganger får man andre svar enn dagen før:

There are far too many 5.1 discs that have **** all in the centre channel, mainly because the mixer does not know how to use it.
    Take a listen to the supposedly great (it isn't) Queen Rock Montreal disc.
    For a 5.1, it is almost stereo - there is nothing in the centre at all, and all that is in the rears is ambience.
    Its essentially a stereo mix.

EDIT - and a crap one, IMHO.
    For how a live mix can sound, check out the Crossroads 2007 DVD set.

og denne:

The reason why you are getting no sound is because the DTS HD Master audio is a newer surround sound format that uses lossless audio compression as opposed to the normal DTS surround which uses a lossy audio compression. You might need to connect the 6 channel analog audio cable connection if that connection is possible on your blu-ray player and your panasonic receiver. Normally you will see multi-channel 5.1 output on the back of the player with the labels Frong L R, Surround L R, Center and Sub and the same on the receiver except it will be called multi-channel input.

This type of connection will decode the DTS HD surround in the player...optical sends the raw signal to be decoded on the receiver which can't be done unless your receiver has the DTS HD logo on it.

Yamaha RX-V1800 har dette:
    HD lydformat: Dolby Digital Plus, Dolby Digital TrueHD, DTS-HD High Resolution Audio og DTS-HD Master Audio

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg snart jeg må handle en BlueRay spiller - denne konserten må jeg jo ha!!!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Nå tror jeg snart jeg må handle en BlueRay spiller - denne konserten må jeg jo ha!!!

da må du hive ut en annen komponent, Spockey - du har verken plass til en ny fjernkontroll............... haha

men seriøst: om du kjøper en, hvordan ville du koblet den til?
    Om man fra før av har DVD spiller og CD spiller - en av disse med analoge kabler i tillegg til optisk/coax for SACD - og PC og/eller DAC - hvor skal man da koble til en BD spiller?

(selvfølgelig gjelder ikke spørsmålet om man har en receiver med HDMI innganger)

edit: man kan kanskje koble dobbelt:
    DVD spilleren med coax inn på receiver som "DVD" coax
    PS3 med optisk inn på receiver som "DVD" optisk
    Man hører vel sjeldent fra mer enn en kilde av gangen

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    da må du hive ut en annen komponent, Spockey - du har verken plass til en ny fjernkontroll............... haha

men seriøst: om du kjøper en, hvordan ville du koblet den til?
    Om man fra før av har DVD spiller og CD spiller - en av disse med analoge kabler i tillegg til optisk/coax for SACD - og PC og/eller DAC - hvor skal man da koble til en BD spiller?

(selvfølgelig gjelder ikke spørsmålet om man har en receiver med HDMI innganger)

edit: man kan kanskje koble dobbelt:
    DVD spilleren med coax inn på receiver som "DVD" coax
    PS3 med optisk inn på receiver som "DVD" optisk
    Man hører vel sjeldent fra mer enn en kilde av gangen
    Årsaken til at suget etter en Blueray spiller er stort - det er denne høyoppløste lyden, som jeg hører så mye snakk om.

Så selvsagt vil jeg kople Blueray spilleren til min nye Pioneer receiver (LX70) med hdmi - slik at den kan utnytte de høyoppløste lydformatene!

Bare så det er sagt - jeg har ledig plass i tv-bordet mitt til en spiller.

Så det fantes en Sony spiller til under kr 3k i Elkjøp reklamen i dag......
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men den SONY spilleren tar ikke SACD (men nå har du jo allerede løst det problemet)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, jeg lyver så det renner av meg - dette er flaut!

Da jeg for en stund siden testet BD Rock Montreal på jr. sin PS3, så kjørte jeg aldri lyden via optisk: "pappa, husker du ikke at du ikke fikk lyd med den lys-greie-kabelen din - du måtte ta lyden via TV'n tror jeg..."

shit - sånn var det ja............

a) jeg skal kjøpe konserten på vanlig DVD - min receiver tar jo ikke DTS-HD uansett - da bør det komme lyd i centeren

b) noen som vet hvordan innstillingene på PS3 skal settes for optisk lydleveranse? (in case jeg faller for jr. sin stive pris på maskinen)

Sorry folkens - jeg husket dårlig. Kjerringa har sikkert brukt de aluminiumsgrytene igjen

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DA er BD testet :-)

DA har jeg fått testet, hørt, sett filmen via PS3.
    Maskinen stod innstilt med all lyd via HDMI, så feilen lå der.
    Joda, det er lyd i centeren, men nå har ikke min receiver DTS-HD, så det er vel kanskje grunnen. Den sender vel lydne i vanlig DTS 5.1 mener jeg å tro.

Det er mye lyd, veldig mye lyd - og fortreffelig lyd.

Men hvor er Flash og The Hero ???

På CD står det:
    CD2

3. Drum And Tympani Solo
    4. Guitar Solo
    5. Flash
    6. The Hero

7. Crazy Little Thing Called Love

Men på DVD/BD er rekkefølgen slik:

16. Drum & Timpani Solo
    17. Guitar Solo
    18. Crazy Little Thing Called Love

Veldig synd at disse to låten er uteblitt fra filmen. Nå sier BM og RT i sine kommentarer at begge konsertkveldene ble filmet og det vi ser er det beste av to "verdener" - dog også at lyden ikke nødvendigvis er overens med bilde, men kan være en miks av de to konsertene - låt for låt, bilde for bilde.
    Så hvordan de da har klart å rote bort filmen fra de to nevnte låtene er et stort mysterium. Lyden på CD på disse to er nemlig (minst) like god som resten av konserten. Mucho mystifique!

Som show-off for BD eiere med surround (helst DTS-HD) er denne konserten kanskje et "must". Her kommer hit'ene som perler på en snor.
    For oss som har et nærmest sykelig forhold til gruppa og musikken, er dette en højdare. Dette er den siste gangen hvor musikken på scenen kun kommer fra de 4 musikerne. Alt etter dette fikk de hjelp på keyboard av Morgan Fisher, og senere Spike "The Duke" Edney.

Den delen av plata hvor BM og RT kommenterer seg gjennom hele konserten er nok mere til glede for oss devoted fans, enn for mannen i gata. Man snapper opp et og annet man ikke visste.

(BM = Brian May, RT = Roger Taylor)

----

rettelse pr 4/4/08:
    Jeg hadde PCM på PS3 og det viser seg da at maskinen egentlig sender ren stereo til receiver og så gir receiver meg en "fake" surround.

Satte PS3 til lydstrøm (bitstream) og DA ble det ander boller, VELDIG andre boller.

Ganske riktig, ingen lyd i centeren men akkurat det er ingen tragedie når lyden til de grader er så god.

Mulig det bare er meg, men mener at jeg også fikk et radikalt "løft" i på Live Aid delen. jeg får vel den nå i ekte surround (også med center som tidligere nevnt herinne).

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått denne perlen i hus. Har bare kommet et stykke inn i Montreal delen. Jeg får heller ikke noe lyd i senteren, så den er nok 4.1.

MEN - for et bilde Den eneste konserten på BD jeg har å sammenligne med er Bruce i Dublin, men dette er jo en helt annen verden. Det klart skarpeste bildet jeg har sett på BD hittil :-D Ikke at jeg har sett så mange BD filmer da men :-D

Fantastisk sak denne BDen!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Da har jeg endelig fått denne perlen i hus. Har bare kommet et stykke inn i Montreal delen. Jeg får heller ikke noe lyd i senteren, så den er nok 4.1.

MEN - for et bilde Den eneste konserten på BD jeg har å sammenligne med er Bruce i Dublin, men dette er jo en helt annen verden. Det klart skarpeste bildet jeg har sett på BD hittil :-D Ikke at jeg har sett så mange BD filmer da men :-D

Fantastisk sak denne BDen!
    Flott, Spock!!
    Jeg sendte Queen Fan Club en mail med spørsmål om Greatest Flix III på DVD.
    Den er enda ikke gitt ut og klubben svarte meg ganske kjapt at den høyst sannsynlig kommer innen neste jul.....
    La oss bruke alt vi har av bønner (RoKo sine kaffekontakter), tro og håp til at den da også vil komme som BD.
    Og kanskje vi også engang får se en BD utgivelse av den legendariske konserten på NEP stadion i Budapest under Magic turneen i 1986 - DEN satt som et skudd!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja - kult!

Hmm - Wembley delen suger en del. Lurer på om ikke dvd utgaven av Live Aid som jeg også har er bedre?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele Live Aid er en bilde-og lydmessig dårlig greie.
    Det har nok noe med at man prioriterte det å sende live til hele verden fremfor å prioritere supert bilde og lyd.
    Og når band kommer og går på scenen så blir det så som så med "personlig" lydtilpasning. Egentlig var det beundringsverdig at det ble såpass som det ble når man tenker på den enorme organiseringen som lå bak.
    Men Freddie eide showet, ingen tvil om det.

BD eller DVD fra Live Aid skal vel være likt...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •