Forskjell på Amerikanske og Europeiske blu-ray utgivelser, irriterende!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på Amerikanske og Europeiske blu-ray utgivelser, irriterende!

Har The Prestige på blu-ray i europeisk/skandinavisk utgivelse. Denne er enkodet med VC-1 (imotsettning til den amerikanske som er enkodet md AVC) ikke har den PCM 5.1 heller (som den amerikanske), bare vanlig Dolby Digital 5.1.

Denne fikk full score på bildekvaliteten på highdefdigest.com. Den utgivelsen jeg sitter med synes jeg ikke bildekvaliteten var å hoppe i taket for (altså helt middels) så antaligvis har den amerikanske utgivelsen bedre bildekvalitet.

Det samme gjelder The fountain, den amerikanske utgaven er enkodet med VC-1 og har bare vanlig Dolby Digital 5.1 mens den europeiske versjonen jeg sitter med er enkodet med MPEG-2 og har DTS HD lossless lyd.

Hvorfor kan dem ikke gjøre amerikanske og europeiske utgivelser like ?

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The prestige er utgitt av buena vista i statene, mens wb har den skandinaviske utgivelsen. Samme med the fountain, som blir utgitt av wb i usa, og av fox i europa(england).. Så det er vel ikke rart det blir forskjellige utgivelser?

Har selv den "dårlige" versjonen av begge disse.. Forstod heller ikke hvorfor highdef ga så bra score på bildet på prestige, men da er vel bildet bedre på sone A utgivelsen da.. Irriterende

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette kunne de ha fikset bedre vil jeg tro. Blir for dumt å måtte sjekke at man bestiller rett utgave i forhold til videocodec!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble meget overrasket da jeg så at The Prestige var ranket så høyt på bildekvalitet. Da jeg så den tenkte jeg at bildet ikke var mye å hoppe i taket for.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da vel langt ifra nytt, har da vært slik på både vhs, dvd, vinyl og cd utgivelser siden tidenes morgen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg sagt at det er nytt ? Jeg sa at det var irriterende, spesielt når man da må betale mere for et produkt som er dårligere. Hvorfor kan dem ikke bruke samme transfer/master ? Det må da være billigere også istedet for å gjøre arbeidet dobbelt opp.

Med DVD har man i det minste sonefrie spillere, en codec og noen få lydformater å forholde seg til, med blu-ray er vi jo foreløpig låst til til en region derom det er sperre på blu-ray utgivelsen. I dette tilfelle får jo ingen i Europa sett prestige i optimal kvalitet på blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte til hong kong for å finne den beste utgivelsen av evil dead 2 i sin tid faktisk på dvd. Fikk bare følelsen av at du mente dette var et blu-ray problem, derfor jeg kommenterte det.

Selv har jeg tidligere brukt dvdbeaver som referanse til å finne de beste dvd utgivelsene, kommer sikkert noe tilsvarende for blu-ray utgivelser også. Er sikkert mye krimskrams i rettigheter, royalties og dilldall som legger kjepper i hjulene. Verstingene tidligere var iallefall scanbox. Hvem husker vel ikke blade på dvd sone 2 norsk utgave. Hvor filmen lå i 3-4 versjoner, en med fysisk norsk tekst, en med svensk osv. Kan tro kvaliteten var satt ned for å takle datamengden, hehe.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp mange av Scanbox DVD utgivelsene er helt forjævlige. Kilden kunne godt vært en 10.generasjon pirakopiert VHS uten at man hadde sett forskjell

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg har sone A spiller vertfall. Ikke bare virker det som at sone A får de beste overføringene, men filmene blir jo mye billigere også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •