Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
Innsalgsprisen på 140 har jeg lest på release.no tror jeg det var, men om det stemmer eller ikke vet jeg ikke Husker også fra dvd'ens begynnelse da folk betalte 299 for en råtten scanbox utgivelse.. Jeg styrte alltid unna utgivelser fra Scanbox iallefall, noe jeg fremdeles gjør Kjøper heller filmen fra utlandet (Usa, Australia, UK) om det er titler som Scanbox distribuerer i Norge iallefall.

Da lurer jeg på hvor de "europeiske" utgavene blir laget, da tenker jeg på selve filmen, siden BD utgivelser fra USA og Australia ligger under 200 kroner. I disse landene lager dem selvsagt flere eksemplarer enn i europa, men siden BD ikke har PAL/NTSC kun 1080p/24hz så kan det jo tenkes at alt lages i USA, og dermed lager dem så mange at prisene burde vært lavere Nå når WB har gått BD eksklusiv så håper jeg de fortsatt holder prisene på 229 som er en akseptabel pris på et nytt medium. Ulempen med at BD har "vunnet" er vel at det ikke blir mere priskrig..men på den andre side, nå tør dem å satse fullt ut på BD slik at prisene etter hvert vil synke...håper jeg
Jeg jobber i en elektroforhandler og får disse filmene til innkjøps pris. Og det er en del mer enn 140 kr for og si det sånn. Men har vendt meg til at folk flest tror elektrokjedene har stor fortjenste på produkter når de i virkeligheten ikke sitter igjen med så mye per salg. Grunnen til at dvd er såppass rimelig er jo at man satser på antallet. tjener kjedene et par tre kroner for hver dvd solgt så blir det penger til slutt.