Sikkerhetskopi av Blue-Ray..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sikkerhetskopi av Blue-Ray..

Usikker på om jeg er i rett forum,men prøver meg:

Jeg står på farten til å kjøpe meg Ps 3,hovedsaklig for å se film . Så lurer jeg på hvordan jeg får tatt sikkerhetskopi av diskene jeg kjøper. Er det samme prosedyren, som ved DVD? Der bruker jeg any-dvd,dvd-shrink og Nero brenneprogram.

Hva skjer med kvaliteten på blue-ray filmen, dersom den komprimeres?Og hva koster blanke Blue Ray-disker?

Fint med alle innspill!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster deg *minst* 50-70 kr i harddiskplass å ta backup av en HD disk. Ville anbefale en god forsikringsordning isteden. Snakk med forsikringsselskapet ditt

Alternativt henter du den bare på nettet hvis den blir ødelagt eller kjøper den på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta backup av Blu-ray men da må du enten installere Linux på PS3'en og gjøre det derfra eller kjøpe deg et Blu-ray drev til PC'en. DVD-ROM'en på PC'en din vil nemlig ikke lese av platene. Du vil dog ikke kunne spille av filmen direkte fra PS3 uten plata og for å spille den av på PC så må du ha mye kraft i PC'en og du er nødt til å dekryptere innholdet med f.eks AnyDVD HD.

Skal du brenne filmen på Blu-ray plater så må du selvfølgelig også ha en Blu-ray brenner og disse er ganske dyre. Platene koster også nesten det samme eller mer enn å kjøpe filmen på ny (iallefall fra USA).

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....sikkerhetskopi ja...:twisted:

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Hehe....sikkerhetskopi ja...:twisted:
    (HOST-HOST ) Ja,nettopp ja. Blue Ray himmelen kommer til å bli dyr for meg,skjønner jeg.

Noen jeg kjenner ,pleier faktisk å gå i videoutleien,og få med seg 4 flunke nye dvd `er for 95 spenn, reiser hjem og sikkerhetskopierer dem på PC, bare for det tilfelle at noe fælt skulle hende med originalene i leieperioden. Og brenner dem til seg selv etterpå. Det gir sikkert en lav kostnad pr. plate,vil jeg tro. Men de noen jeg kjenner,kan se langt etter den muligheten når det gjelder Bluray,åpenbart.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bra du tok det med en knipe humor! :-D Har selv tatt "sikkerhetskopier" av lånte dvd'r i tillfelle "riper eller andre ulumskheter"... Skulle gjerne gjort det med blu-ray og, men liker jo best å ha det ekte coveret i hylla...;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •