Rettigheter ved feil på nye filmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rettigheter ved feil på nye filmer

Hei!

Kjøpte Transformers HD-DVD på tirsdag. Brøt forseglingen, tok filmen ut av cover og la i spilleren på vanlig måte. Spilte halve filmen, og fikk feilmelding at disken ikke kan spilles. Tok den ut, og oppdager en stygg ripe helt ytterst på disken. Jeg er helt sikker på at min behandling av filmen er bra, og at jeg ikke har laget denne ripen. Filmen satt godt i coveret når jeg åpnet den. Har kvittering, men siden forseglingen er brutt har jeg vel egentlig ingen rettigheter. Butikken kan påstå at jeg har laget ripen og nekte å bytte selv om jeg er aldri så sikker på at det ikke er min feil. Eller? har jeg noen sjans her?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt utallige dvd'er de siste 9 årene og dette har skjedd en skjelden gang. Send en mail til de du kjøpte den av og forklar problemet. De fikser helt sikkert opp. Har du kjøpt i butikk så går du bare dit med din klage. Det skulle du heller ikke ha noe problem med.

Dette er grunnen til at jeg hater fysiske medium...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare bytt, det er ikke sikkert det er ripen som gjør det heller. Får du opp en feilmelding i displayet?

Det kan fort være at det er samme feilen som har vært på en del HD DVDer, at de har problemer med å leste lag 2, pga noe lim feil osv.

Noen fikser dette ved å koke platen.

Hvis du står i menyen, og bruker scene selection, og hopper noen kapittler over der det stopper funker den videre da. Hvis ja, så er det nok ripen som gjør det. Men dagens spillere har gode feilrettings muligheter, slik at riper ikke skal lage så store problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk bytta uten problemer. Det var ripen, filmen fungerte hvis jeg skippet den scenen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •