Hakke Hakkespett på DVD i Norge - kjøp heller fra USA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakke Hakkespett på DVD i Norge - kjøp heller fra USA

Jeg ser i en artikkel på release.no at Hakke Hakkespett skal gis ut på DVD neste uke: RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!

Jeg hadde ikke akkurat regnet med at Hakke ville komme ut på DVD her på berget, så jeg kjøpte den fra USA i sommer. Men, når jeg ser litt nærmere på artikkelen, så kjenner jeg at jeg blir litt forbannet egentlig. I forhold til den amerikanske utgivelsen, er den norske fullstendig ribbet.

I USA ble dette utgitt som et sett med 3 DVDer med en veiledende pris på $40 (Jeg tror jeg betalte $28 pluss frakt - ca. 200 NOK tilsammen). I Norge kommer de istedet som 4 separate DVDer. Jeg har ikke sett noen pris på dem, men jeg blir ikke overrasket om det blir 130,- - 150,- pr. stk.

Anyway - de norske DVDene inneholder 7 filmer hver, altså tilsammen 28 filmer. Det står ingenting om hvor mange som er av Hakke og hvor mange som er av Andy Panda eller Chilly Willy eller andre. 3-disk-settet i USA inneholder 45 Woody Woodpecker-filmer, 10xCartune Classics, 5xSwing Symphonies, 5xOswald, 5xAndy Panda og 5xChilly Willy, altså til sammen 75 filmer. I tillegg er det en gode del interessant bonusmateriale på hver disk.

Alt i alt kan nok ikke den norske utgivelsen ses på som noe annet enn en ren fornærmelse, og jeg vil si at det vil være et ran om de prøver å selge disse diskene for mer enn 19,50 pr. stk.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og så lenge folk flest i Norge ikke er klar over at de blir lurt, så kan de jo bare fortsette slik også ..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •