Kjapp leveranse fra Amazon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjapp leveranse fra Amazon

Har nå bestilt to blu-ray filmer fra amazon.com. Må si jeg er imponert over leveringstiden. De sendte Cars 5/11 i dag 10/11 lå den i postkassa. Frakt $9.98. Samme leveringstid på den forrige filmen jeg fikk. Sendingene kommer fra New Zealand:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes kjapt ut Bestillte selv Cars, Ratatouille og 300 (HD DVD) hos de den 7/11 og fikk $10 rabatt pga bestillte Cars og Ratatouille samtidig. Betalte $15.96 for frakt (expedited intl. shipping). Står forventet leveringsdato 26/11 dog, men hvis du sier det går så raskt så er det vel håp om å få de før De må nok innom tollen også så det kan jo bli litt forsinkelser der....

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i den siste tiden bestillt omtrent alt av CD og HD-DVD fra amazon.com, og det er bare fryd og glede. Postgangen er normalt sett unnagjort på en ukes tid og det er rasbillig takket være den fantastiske dollarkursen, så de siste månedene har jeg vel fremdeles til gode å betale mer enn halv pris i forhold til "tilbudene" hos eksempelvis platekompaniet og dvdstrax.

Har en bekjent som er i besittelse av en usannsynlig stor filmsamling, her snakker vi 4-5000 standard dvd og for lengst over 100 titler på HD. Han er av årsaker jeg ikke begriper fast kunde hos dvdstrax, og blir forståelig nok litt forfjamset når jeg får Out of Sight på HD og siste plata til Bruce Springsteen i levert i posten for under 200kroner, altså lavere enn hva én HD-film koster hos DVDstrax

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at det lukrativt å handle på steder som Amazon.com med dagens dollarkurs. Jeg har opplevd litt varierende leveringstider derfra i det siste.

Bestilte 2 filmer her om dagen som ble shipped Oktober 25, den ene fikk jeg torsdag, den andre har ikke kommet ennå. men når hver film kommer på på 130 - 180kr er det jo bare stas

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sendte en pakke til meg den 3 november, har ikke sett den enda. Men tror den blir forsinket fordi den er over 200,-. (J@£$a staten som skal ha sitt)

Ble positivt overrasket over Devoted DVD i Australia. Bestilte DVD boks som EzyDVD og andre australske nettbutikker nektet å sende fordi den var for stor og tung. De sendte den den 2. november, og pakken lå på posten ferdig momset den 6 desember. Pakken var 70x30x30 stor eller litt større enn de også.

Av og til går ting kjapt. Og når man forventer at det går kjapt, så tar det nesten en måned før de kommer frem. Ezy DVD var kjappe de første par gangene jeg brukte dem, nå har de brukt nesten en måned på en pakken, og en halv på en annen. Da prøver vi Devoted neste gang.

Men til topic. Personlig så handler jeg lite fra Amazon, fordi de alltid blir stoppet i posten hvis prisen er over 200,-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har bestillt et par ganger fra amazon.com, aldri tatt under 3 uker før jeg har de

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men:

våre monpolistvenner, Posten, har nå begynt å etterspør originalkvittering når man skal foreta forenklet fortolling av varer fra utlandet.

Det er altså ikke lenger nok at avsender merker varen med innhold og verdi, man må også fremvise kvittering for selve handelen.

Så da er det snipp snapp snute for oss som var så heldige å ha snille nettbutikker i utlandet som skrev ned verdien for at vi skulle slippe urettfredig tull&toll.

Dette gjelder selvfølgelig varer med verdi over kr 200,-

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Litt off topic, men:

våre monpolistvenner, Posten, har nå begynt å etterspør originalkvittering når man skal foreta forenklet fortolling av varer fra utlandet.

Det er altså ikke lenger nok at avsender merker varen med innhold og verdi, man må også fremvise kvittering for selve handelen.

Så da er det snipp snapp snute for oss som var så heldige å ha snille nettbutikker i utlandet som skrev ned verdien for at vi skulle slippe urettfredig tull&toll.

Dette gjelder selvfølgelig varer med verdi over kr 200,-
    Posten tror mer på det hvis det er maskin skrevet, og ikke håndskrevet.

Og det er andre metoder.

Men det varierer hvordan posten stopper. Ikke alle som åpner pakkene vet hva ting er verdt. Det er ett sjanse spill, men det er uansett billigere. Man må bare planlegge bestillingene bedre, og regne med litt mer utgifter til porto.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmene mine ble sendt fra Amazon.com den 8. November og mottok dem i går (16. November). 8 dager er helt greit Bare jævla synd at jeg må betale moms og forenklet fortolling's gebyr til posten så filmene ble en smule dyrere enn jeg hadde planlagt ja Ikke alltid at $10 i rabatt er så billig når man ender opp med å betale 120kr mer for å få rabatten =)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Filmene mine ble sendt fra Amazon.com den 8. November og mottok dem i går (16. November). 8 dager er helt greit Bare jævla synd at jeg må betale moms og forenklet fortolling's gebyr til posten så filmene ble en smule dyrere enn jeg hadde planlagt ja Ikke alltid at $10 i rabatt er så billig når man ender opp med å betale 120kr mer for å få rabatten =)
    Da må man handle andre steder enn Amazon.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Anbefaler eBay. Der får man garantert varen sendt som gave hvis man spør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon listet Ratatouille som sonefri på sidene deres og det er den jo ikke, så da den ikke ville spille i broren min's PS3 så sendte jeg en mail i dag tidlig og spurte om å få returnere filmen.

Nå fikk jeg svar at jeg trengte ikke å returnere varen pga høy fraktpriser og fikk igjen $24.27 på Visa kortet. Det kaller jeg god service!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lrbh
    Nå fikk jeg svar at jeg trengte ikke å returnere varen pga høy fraktpriser og fikk igjen $24.27 på Visa kortet. Det kaller jeg god service!
    Så det er bare å si til Amazon at man har feil film, så får man de gratis

Fikk selv sjokk for ett par uker siden om hvor dyrt det er å sende fra Norge. Skulle sende en pakke i retur til USA, feil på disker, og pakken til Norge kostet vel 60 NOK i porto. Posten forlangte 150,- for å sende den motsatt vei. Dessverre så får jeg kun igjen med dagens kurs 20-25 kroner for frakten. Det er det eneste dårlige med DVD Pacific.

Her er heldigvis Amazon meget bra, men så har nok de en litt større lommebok også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amazon og toll

Jeg har følgende problemstilling:

Jeg handlet to blu-ray filmer i "kjøp 1 få 1 gratis" salget til Amazon før jul. Nå får jeg beskjed om at pakken er stanset i tollen og jeg må betale 185 kroner i toll og avgifter. Amazon har skrevet ned VERDIEN av forsendelsen, og dette er det tollen bruker som grunnlag, ikke hva jeg faktisk har BETALT for kjøpet. Verdien er 44 dollar, altså over 200 kroner, men det jeg har betalt er ca $25, altså langt under 200 kroner.

Fra Amazon får jeg beskjed om at de ikke kan annet enn å oppgi verdi på pakken, og at jeg evt må ta dette opp med tollen.

Noen som har tilsvarende erfaring og hva er rett fremgangsmåte?

Takknemlig for hjelp.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marsellus
    Jeg har følgende problemstilling:

Jeg handlet to blu-ray filmer i "kjøp 1 få 1 gratis" salget til Amazon før jul. Nå får jeg beskjed om at pakken er stanset i tollen og jeg må betale 185 kroner i toll og avgifter. Amazon har skrevet ned VERDIEN av forsendelsen, og dette er det tollen bruker som grunnlag, ikke hva jeg faktisk har BETALT for kjøpet. Verdien er 44 dollar, altså over 200 kroner, men det jeg har betalt er ca $25, altså langt under 200 kroner.

Fra Amazon får jeg beskjed om at de ikke kan annet enn å oppgi verdi på pakken, og at jeg evt må ta dette opp med tollen.

Noen som har tilsvarende erfaring og hva er rett fremgangsmåte?

Takknemlig for hjelp.
    Dette har kommet mye opp i HD Formatkrig tråden.

Ta de KU nummeret (under strekkoden), og send mailen med priser osv du fikk når du bestilte fra Amazon. Og send det til "Privatfortolling@posten.no", Du kan eventuelt ringe, hvis du har en fax/e-mail i nærheten, det kan hende de kan hjelpe deg kjappere da.

Da blir det omgjort, og du slipper å betale hvis original prisen var under 200,- uten porto.

Amazon oppgir verdien sikkert fordi det har noe med erstattning av pakken hvis den ødelegges under transport.

Hvis jeg ikke husker feil, så ligger det korrekt pris på en lapp inni pakken.

Hadde Amazon merket pakken med håndskrift, så hadde de sannsynlig åpnet den og funnet lappen. Men siden det er maskin skrift på den, så godtar de det som sanneheten.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det ikke mulig å velge at Amazon sender de to filmene i hver sin pakke? da vil verdien uansett være oppgitt til å være under 200 kr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •