Så er den her - DVD'en som bærer navnet på et av de beste live opptak som er i komersiell handel - "Live and dangerous". Forventningene var på plass - dette er krem for oss gutta (hmmm... gutt) som har noen år på baken (og kilo....).
Har kjørt den gjennom to ganger nå på "stue" anlegget - numere i kinoen og hva er det vi som har ventet får se og ikke minst høre?
Lyd: Noe grøtete og problemer med dynamikk - savner mao den stor trøkken. Ellers så må jeg si at CD'en med samme navn bærer denne bedre mht lydkvalitet. Her mangler vår alles helt Lynott den mektige og fantastiske stemmen vi vet at han har på en rimelig "sober" dag. Å kalle miksen for 5.1 er en "skam" - dette er mer stereo enn enn 5.1 miks.
Holder til 3 av 6 mulige på lyd.
Bilde:
Bildet preges av "duse" bilder (kanskje slik verden så ut for Lynott) med duse farger og svak fokus, det hele ser "slitt" ut. Det er mange overganger som sliter med fokus, noe som vitner om svake kunnskaper og techne for de som har utført jobben. Miksing av bilder er bra og følger musikken bra så langt jeg klarer å vurdere det.
Konklusjon:
Dette er en klassiker av de sjeldne hva angår CD versjonen. Tror ikke DVD versjonen klarer å få samme status. På den andre siden - TL har en spesiell plass i hjertet vårt (som har banket noen år) og vil alltid følge med oss i årene som ligger forran oss.
For de som ikke kjenner Thin Lizzy tror jeg dette kan være et vanskelig kjøp å forsvare - for oss andre vil denne slite "plateholderen" en god periode fremover. Musikken helliger mediet og formidlingen - så for de som kjenner TL anbefales denne.