Nedlastning av HD-filmer en allerede eier på dvd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Skjønner ikke alt dette maset med nedlasting er ulovlig hele tiden. Hvis noen spør:"Har du betalt for den HD filmen du har på harddisken din?". Ja, jeg betaler 479.- (avhengig av din internettleverandørs priser) pr. mnd.....
    Rett ut fordi det er ulovlig. Synes det er ganske frekt og usmakelig å ta seg til rette slik mange gjør og stjeler opphavsbeskyttet matriale gjennom å laste det ned.

Er sjokkert over holdningen, men den kommer vel sammen med holdningen om at alt skal være gratis.....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg synes det er ganske usmakelig å sette inn bilder av hjelpemidler for handicapede i sammenheng med late folk. Selv om det er ment som en spøk. Og ja Marantz den kommer i "recliner" versjon med forhvilere også. Det finnes faktisk en som kan rette deg opp slik at du står. Alt kan gjøres via "joystick". Du finner flere varianter her: Balder - Etac - Skaper muligheter . Muttern har den på forsiden..... Hun er meget godt fornøyd med den btw...
    For det første Konrad, så beklager jeg at dette traff et sårt punkt hos deg. Jeg regner med at du skjønner såpass, at dette ikke var ment et sleivspark mot mennesker som har et handicap og derfor trenger hjelpemidler. Ikke prøver jeg å påstå at handicappede mennesker er late heller.

Nå seiler vi forresten veldig OT, så hvis du føler for å diskutere dette noe mer får du sende meg en PM

Edit: Bildet er nå byttet ut med bilde av en golfbil, så slipper vi ytterligere misforståelser.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Rett ut fordi det er ulovlig. Synes det er ganske frekt og usmakelig å ta seg til rette slik mange gjør og stjeler opphavsbeskyttet matriale gjennom å laste det ned.

Er sjokkert over holdningen, men den kommer vel sammen med holdningen om at alt skal være gratis.....
    Er det noen som sier at alt skal være gratis? Har faktisk aldri hørt de ordene sagt av en person før.
    Grunnen til piratkopieringen kan være mange, men det er ikke diskusjonen her.

Er helt greit at du har et standpunkt som er annerledes enn (sannsynligvis) flertallet i Norge (siden antallet som laster ned er stort), men å komme med "alt skal være gratis"-strofen blir bare for dumt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Er helt greit at du har et standpunkt som er annerledes enn (sannsynligvis) flertallet i Norge (siden antallet som laster ned er stort), men å komme med "alt skal være gratis"-strofen blir bare for dumt.
    Jeg forstår at du ikke tar poenget.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår at du ikke tar poenget.
    Jeg tar absolutt poenget ditt, og er faktisk til stor grad enig med deg, men det ødelegger så ekstremt for saken å komme med sånn tull som "alt skal være gratis", når det faktisk ikke er noe som sier noe slikt.

Man må se på problemene som man opplever, og se hva man kan gjøre med dem i stedet for å sitte med en slik "alle er så teite som ikke er enige med meg"-holdning. En slik holdning løser ingen ting, men skaper i stedet avstand mellom de to leire

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar absolutt poenget ditt, og er faktisk til stor grad enig med deg, men det ødelegger så ekstremt for saken å komme med sånn tull som "alt skal være gratis", når det faktisk ikke er noe som sier noe slikt.

Man må se på problemene som man opplever, og se hva man kan gjøre med dem i stedet for å sitte med en slik "alle er så teite som ikke er enige med meg"-holdning. En slik holdning løser ingen ting, men skaper i stedet avstand mellom de to leire
    Jeg virker sikkert hissig, men tyveri gjør meg irritert. Tror jeg skal fordype meg litt med "alt skal være gratis": Har lest så mange diskusjoner på andre fora hvor det er utrolig mange som nekter å betale for film og musikk. Det skal være gratis sier dem. Inntektene for artisene ta fra kino og konserter. Det er denne moralen om at jeg er veldig irritert over - alle må betale for lunsj.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg virker sikkert hissig, men tyveri gjør meg irritert. Tror jeg skal fordype meg litt med "alt skal være gratis": Har lest så mange diskusjoner på andre fora hvor det er utrolig mange som nekter å betale for film og musikk. Det skal være gratis sier dem. Inntektene for artisene ta fra kino og konserter. Det er denne moralen om at jeg er veldig irritert over - alle må betale for lunsj.
    Det du sier her kan jeg være veldig enig med deg i, men jeg har lest kommentarene på andre fora på en litt annen måte enn deg.
    Det jeg har lest er at "folket" ønsker mer overført tankegang fra open software-miljøet, man kan godt ta betalt for produktet, men man trenger ikke nødvendigvis.
    Det har vist seg (merkelig nok) gang på gang at selskap som driver med Open Software kan tjene store penger selv om en avdelig går med store tap, de andre avdelingene veier opp dette tapet, og vel så det.
    Man kan her dra paralellene mot konserter-support osv.

I tillegg tror jeg film- og musikkindustrien har mer å lære fra programvareindustrien. Hvis jeg knuser min Windows-plate kan jeg få en ny kopi for et symbolsk beløp, jeg trenger ikke å kjøpe en lisens på nytt. Dette tror jeg det er mange forbrukere som ønsker også for film og musikk.
    Om det kommer en ny versjon av Windows (Xp->Vista, DVD->HD-DVD) så må jeg betale på nytt, og det er greit, for jeg kan oppgradere. Oppgraderingen er ikke nødvendigvis veldig billig, men man får i alle fall rabatt for man har allerede produktet delvis fra før.

Kan sikkert fortsette med mye mer, og det er nok mye jeg ikke har tenkt på, men i bunn og grunn må man få pengene på en eller annen måte, problemet er bare at forbrukerene ikke er villig til å betale for den måten industrien vil og derfor blir det komplikasjoner.

Uff, dette var egentlig ganske så off-topic, men alikevel delvis innenfor, i alle fall oppgraderingsavsnittet

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg tror jeg film- og musikkindustrien har mer å lære fra programvareindustrien. Hvis jeg knuser min Windows-plate kan jeg få en ny kopi for et symbolsk beløp, jeg trenger ikke å kjøpe en lisens på nytt. Dette tror jeg det er mange forbrukere som ønsker også for film og musikk.
    Ikke så dum ide det, man kan f.eks. betale en lisens for en film i opptil DVD-kvalitet, dvs 576p, så er det opp til en selv om man vil laste den ned, eller betale en 10-20 kroner for en DVD.

Vil man senere ha filmen i HD, så kan man oppgradere for en noe rimeligere penge enn å kjøpe ny lisens.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Påstand: ALLE som har internet tilgang med noenlunde nedlasting bruker den til ulovlige ting! Hva skal man med 2 Megabit linje for å surfe AVforum og lese vg?

Jeg laster ikke ned gamle HD filmer! Filmen blir ikke bedre i HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    For det første Konrad, så beklager jeg at dette traff et sårt punkt hos deg. Jeg regner med at du skjønner såpass, at dette ikke var ment et sleivspark mot mennesker som har et handicap og derfor trenger hjelpemidler. Ikke prøver jeg å påstå at handicappede mennesker er late heller.

Nå seiler vi forresten veldig OT, så hvis du føler for å diskutere dette noe mer får du sende meg en PM

Edit: Bildet er nå byttet ut med bilde av en golfbil, så slipper vi ytterligere misforståelser.
    No problemo Marantz. Jeg synes det bare var litt på kanten, noe jeg synes en moderator burde rydde opp i uoppfordret. Det er på ingen måte noe sårt punkt. Derimot en golfbil passer meget godt i sammenhengen med "late" mennesker.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Ikke så dum ide det, man kan f.eks. betale en lisens for en film i opptil DVD-kvalitet, dvs 576p, så er det opp til en selv om man vil laste den ned, eller betale en 10-20 kroner for en DVD.

Vil man senere ha filmen i HD, så kan man oppgradere for en noe rimeligere penge enn å kjøpe ny lisens.
    Man ser noe av det samme for Steam (systmet for bla. spillet CounterStrike).
    Plata har jeg mistet for evigheter siden, men innloggingen min til Steam glemmer jeg ikke, så jeg kan laste det ned når jeg selv ønsker på nytt igjen. Kjøpe tillegg og patcher kan jeg også, tenk så greit det kunne ha vært å kjøpe kun film uten tilleggsmateriale for de som ønsker det!

Noen vil kanskje argumentere for at man trenger så ekstremt mye plass for å lagre et respektabelt utvalg av film og musikk i diverse formater, men hvis man tar en titt på archive.org, så ser man at store data-centere som stadig øker ikke nødvendigvis er et problem (archive.org økte med ca 20 terrabyte pr mnd i 2006 og hadde på samme tid et arkiv på 2 petabytes).

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Kall meg gjerne lat. Jeg tror det bunner ut i misunnelse.
    Idiotisk skrevet... Bare glem det Marantz...

Uansett... Back to topic...

Det er ikke akkurat det vi diskuterer her. Jeg tror de fleste (inkludert meg) er prinsipielt enig i dette (selv om ikke alle følger det i praksis). Det som er cluet er at den lille prosenten av entusiaster (som det er mange av her) har kanskje allerede brukt 100.000 kr. på diverse filmer på DVD og føler seg litt "lurt" over at en god del av det man "investerte" i for noen få år siden nå i praksis er uten verdi. Dette er litt fordi DVD selges til dumpingpriser, og fordi "Hollywood" nå bruker eksakt de samme ordene til å beskrive hvor bra HD formatene er som ble brukt når DVDene kom (at det stemmer er litt irrelevant i denne sammenhengen)

Jeg hadde forøvrig GLADELIG betalt $8-10 for å få oppgradert DVD'ene mine til HD-DVD - men har ikke sett et eneste slikt initiativ.

Det er ikke mangel på betalingsvilje som gjør at entusiaster henter ting fremfor å kjøpe. Det er ofte av praktiske årsaker (tilgjengelighet og fleksibilitet).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •