Dårlig kvalitet på 300 på Blu-Ray?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig kvalitet på 300 på Blu-Ray?

Hallo !

Har kjøpt meg 300 på Blu-ray og spiller den av på PS3, på en Sony KDL46V2000 TV. Og jeg syns kvaliteten var like "god" som på vanlig DVD, jeg har sett videoklipp i f.eks spillet Motorstorm i HD (720p) og der er kvaliteten suveren.. Noen som vet hvorfor dette er slik ?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være tilkoplingen fra PS3 til TV´en din?

DRM (Digital Rights Management) systemene på Blu-ray og HD-DVD er hinsides, og krever at spilleren er tilkoplet via HDMI (tror jeg),den må iallefall vær tilkoplet med en "kopisikker" kabel.

Antyder dette da du opplever topp bilde på spill men kun "vanlig" kvalitet på filmen, Blu-ray i 720P skal gi deg merkbart bedre bilde!

Gå også inn i systems settings i PS3 og sørg for at 720p er huket av under video settings.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuellt at bildet på 300 er heftig modifisert for å skape den visuelle stilen filmskaperne var ute etter. Dermed er bildet på 300 langt ifra like sylskarpt som på andre BD/HD-utgivelser, eller siste generasjon spill for den del. Ikke dermed sagt at bildekvaliteten er dårlig, det handler mer om bevisste stilvalg, men jeg skjønner godt at det kan oppfattes slik.

Blu-ray Review: 300 | High-Def Digest
    300 (HD DVD) : DVDarkivet

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil..
    Hallo !

Har kjøpt meg 300 på Blu-ray og spiller den av på PS3, på en Sony KDL46V2000 TV. Og jeg syns kvaliteten var like "god" som på vanlig DVD, jeg har sett videoklipp i f.eks spillet Motorstorm i HD (720p) og der er kvaliteten suveren.. Noen som vet hvorfor dette er slik ?
    Har 300 selv, og bildet var omtrent som jeg husket det fra kino. Det er bevisst gjort 'grainy', og kan sikkert derfor oppfattes som 'dårlig' dersom man ikke er klar over dette.

Motorstorm er et polert dataspill, man kan ikke direkte sammenligne det med film...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •