Filmnyheter på Blu-ray - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 194
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er vesentlig enklere å stikke en tur innom ebay.com og kjøpe en sone A PS3 maskin først som sist. Ikke riktig så smertefult heller. (Som å kappe av seg arm.)
    David Gilmour gir ut en blu-ray i disse dager med konsert fra London..sikkert en FET blu-ray....musikken hans er i allefall sinnsyk...han avslutter konserten med duett med David Bowie hvor de synger Comfortably Numb....

man kan forhåndsbestille både fra amazon og dvdstrax men jeg vet ikke hvilken sone den er i. det står ikke noe om det på amazon, og jeg gidder ikke gå på flere sone blemmer...gråter fortsatt over at dave matthews plata ikke kan spilles av....

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig kommer den ut i sone B før eller siden.

Jeg ser at på Amazon står det at selskaper er RCA og jeg aner ikke hvilken distributør dette er eller hvem de sammarbeider med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Jeg ser at på Amazon står det at selskaper er RCA og jeg aner ikke hvilken distributør dette er eller hvem de sammarbeider med.
    Jeg tok det liksom for gitt da jeg bestilte dave matthews blu-ray på amazon sin BRITISKE side at den ville funke på sone B siden det var en engelsk side jeg kjøpte fra, men dengang ei. de importerte den fra usa og sendte den til meg som sone a produkt....

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Columbia/Sony. Se lenkene under.
    HD Movie Source
    Blu-ray Disc Details: David Gilmour: Remember That Night | High-Def Digest

Arne

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Så hva gjør du med asiatiske filmer?
    Noe må man leve med. Men mange har original og engelsk tittel

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt på siden, men ikke helt OT: Har det kommet noen signaler fra TV-studioene hva de vil gjøre? Kunne meget godt tenke meg Rome, Heros og flere på BD.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Jeg tok det liksom for gitt da jeg bestilte dave matthews blu-ray på amazon sin BRITISKE side at den ville funke på sone B siden det var en engelsk side jeg kjøpte fra, men dengang ei. de importerte den fra usa og sendte den til meg som sone a produkt....
    Der har i hvertfall Amazon ett problem. Hvis du ser på samme utgivelse på DVD så har de merket den med Sone 1, for å advare de som ikke har mulighet for det. Slik merking er det ikke på BD utgaven.

Klag å få pengene igjen. Eller kjør som Tklev sa, kjøp en Sone A maskin, så slipper du å tenke på slikt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kanskje litt på siden, men ikke helt OT: Har det kommet noen signaler fra TV-studioene hva de vil gjøre? Kunne meget godt tenke meg Rome, Heros og flere på BD.
    Heroes ble sluppet eksklusivt til HD DVD denne uken, fikk den i posten i går.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Der har i hvertfall Amazon ett problem. Hvis du ser på samme utgivelse på DVD så har de merket den med Sone 1, for å advare de som ikke har mulighet for det. Slik merking er det ikke på BD utgaven.

Klag å få pengene igjen. Eller kjør som Tklev sa, kjøp en Sone A maskin, så slipper du å tenke på slikt
    Ja, Amazon roter veldig med beskrivelsen.

Noen ganger merker de Blu-ray med sone 1 eller 2, eller ingenting.
    De har også merket noen med PAL og NTSC.

Det har ikke gått helt opp for dem at HD DVD og Blu-ray ikke er det samme som DVD.

Hvis man bestiller noe fra Amazon USA så tar man det som en selvfølge at man får en amerikansk utgivelse, og en Europeisk fra UK osv.
    Hvis ikke så må de dele dette opp i egne seksjoner eller i hverfall merke det tydelig.

En annen ting er at utgiverene eller distributørene burde vært flinkere til å gi ut slik informasjon sånn at alle nettbutikken hadde like entydig informasjon om dette som lydformater of subtitles.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det ser ut til at tidligere Anchor Bay gir oss skikkelige utgivelser med en gang:

Starz Unveils Feature-Packed Specs for First Blu-ray Titles | High-Def Digest

Bare synd at de ikke gir ut den riktige versjonen av Dawn of the Dead. Det ser fortsatt ut til at det ikke blir Director's Cut utgaven, den på 139 minutter. Eller den med Dario Argento scenene på 156 min. Hvis jeg ikke husker feil så var vel LaserDisc boksen på 142 minutter, det som til nå er den beste utgaven. Denne blir vel kun 128 minutter ser det ut til. Men en må ha film uansett.

Tenk om de med en gang kunne gitt oss innholdet som var i DVD boksen som kom for ett par år siden, den med Kino-versjonen, den Europeiske-versjonen og Director's Cuten, hver på sin egen disk. Med BD-50 så kunne de fått alle disse inn på samme med branching teknologien. Men får vel gjøre som Starz Entertainment vil, kjøpe den flere ganger etterhvert
    Vel dersom det kan være noen trøst: det er 128 minutters versjonen av Dawn of the Dead som er Romeros director's cut. Den er unrated og hans endelige visjon. Argentos versjon er ikke på 156 minutter, den er faktisk kortere enn Romeros versjon og har en litt annen feel. 139 mins versjonen som av markedsføringsmessige årsaker er blitt kalt directors cut er egentlig et litt uferdig workprint fra Romero. Den har uferdig/annerledes musikk i deler av filmen og et par tre spesialeffekter bla. som Romero ikke var helt fornøyd med.

Men det beste hadde jo vært om 4-disc ultimate edition utgaven som kom på dvd for et par år siden hadde blitt gitt ut i HD selvsagt! Og anchor bay er jo double-dip kongen, så det er vel muligheter for flere versjoner senere...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underworld er nettopp kommet på BD, men den ser ut til å være region A. Er det noen som kan bekrefte dette, og i såfall om det finnes release-planer for region B?

Og spørsmål 2:

Er det verdt mellomlegget det koster for Spiderman3; hva angår Special Ed. og den vanlige utgaven. Er det såpass mye bra ekstramateriale at man bare MÅ ha SE-utgaven?....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge EzyDVD så kommer Underworld den 24. oktober på sone B.

Underworld (Blu-ray) @ EzyDVD

Lars

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og spørsmål 2:

Er det verdt mellomlegget det koster for Spiderman3; hva angår Special Ed. og den vanlige utgaven. Er det såpass mye bra ekstramateriale at man bare MÅ ha SE-utgaven?....
    Jeg har ikke sett noe annet enn 2 disc spesial edition av Spiderman 3, bortsett fra boksen da med alle 3 filmene.

Newcomer soBEEit sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordisk Film skal gi ut Children of Men på BD 14.11 ifølge release..

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var faktisk lenge i tvil om det faktisk stemte at Spiderman triologien kom ut i Australia mange uker før USA, men nå er den på vei i posten og da må det jo være sant

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer når tullerne ser denne pakken fra Australia, Arendal? Jeg har ikke handlet fra EzyDVD.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har sikkert blitt spurt om før, men har det blitt annonsert noen dato for Narnia på Blu-ray?

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hva skjer når tullerne ser denne pakken fra Australia, Arendal? Jeg har ikke handlet fra EzyDVD.
    Jeg har handlet filmer fra EzyDVD tidligere, bestilte to filmer samtidig og den gikk rett igjennom.
    NB, jeg har bare bestil flere filmer en gang, men som sagt da gikk det "bra".

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er norsk tekst på Spiderman trioligien fra Australia?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er kun jeg som begynner å bli lei filmanmeldelsene på Hidefdigest. På andre sider så diskuteres det mye, og jeg undres også over at Hidef ofte avviker fra andre review sider.

Den forrige skuffelsen var Halloween BD, hvor den fikk 1,5 stjerner for videokvalitet. Grunnen til at den fikk såpass lavt var hovedsakklig at BD utgaven var mer tro til masteren, og fjernet det overdrevne blå-sløret.

Dette er en av de beste filmene i sjangeren, og denne er allerede bestil fra Amazon.

Eksempler på forskjell på DVD versjon og BD.
    New BD of HALLOWEEN still has color timing issues during the night scenes.... - High-Def Digest Forums

Blu-ray Review: Halloween (1978) | High-Def Digest

Jeg begynner også å tvile litt på utstyret han benytter seg av, og spesielt skjermen. Ofte klager reieweren på enten for mye "black crush" g få detaljer eller for dårlig sortnivå. Flere av filmene han har kritisert har jeg sett etterpå, og kan ofte ikke skjønne kritikken.

Jeg velger å lese reviews fra andre nettsteder enn Hidef.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine