Filmnyheter på HD DVD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 78
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Takk for hjelpen
    da blir det hd dvd spiller i september, blir nok fra komplett eller elkjøp tenker jeg
    alle hd dvd er sonefrie?
    Ja og nei. Det er ikke soner på HD DVD, men når du spiller av vanlige DVDer i HD DVD-spilleren, så er man fortsatt låst til soner. Så vidt jeg vet har det ikke kommet noen DVD-sonehack til noen av HD DVD-spillerene ennå.

er det forskjellig, hvilke filmer man får med når jeg kjøper hd dvd spiller eller er det likt over alt?
    Det er importøren som legger ved filmene, og det er de samme fem over alt, ja.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen
    da blir det hd dvd spiller i september, blir nok fra komplett eller elkjøp tenker jeg
    alle hd dvd er sonefrie?
    Alle HD DVDer er sonefrie ja. Du blir låst til Sone 2 på vanlig DVD.

Og det ser ut til at filmene som følger med er de samme uansett. Det er jo uansett 4 stykker som viser HD fra sin beste side, samt en til konen. det er alltid greit med en unnskyldning

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transformers på HD DVD 16. oktober

From Director Michael Bay and Executive Producer Steven Spielberg Comes the BIGGEST Original Blockbuster of the Year, TRANSFORMERS

Det blir en dobbeltdiskutgivelse. Dessverre ikke TrueHD - vi må nøye oss med DD+

Innholdet blir:

Disc 1:
    • Feature film
    • Commentary by Michael Bay
    • TRANSFORMERS H.U.D. (Heads Up Display) -- In this mode, viewers can access running text-based behind-the-scenes background information on the production during the feature. Users can also watch relevant picture-in-picture b-roll and video with Bay, Spielberg and other filmmakers during select sequences.
    • Transformers Intelligence Mode web-enabled features consist of:
      • Transformation Mode
      • Health Meter
      • Weapon Mode
      • Robot Bio
      • In Scene Indicator
      • Text Ticker
      • GPS

Disc 2:
    • Our World
      • The Story Sparks - Steven Spielberg discusses his love for the franchise and early concept art for the film. Explores how the writers adapted the cartoon into a live-action movie and why Michael Bay is the perfect director for the film.
      • Human Allies - A look at how the actors were selected and their experiences on the set.
      • I Fight Giant Robots - An exploration of the military training that Josh Duhamel and Tyrese Gibson underwent for their roles and the various stunts that the actors were asked to perform.
      • Battleground - A piece on the senior officials from the Department of Defense and Air Force who consulted on the film to give it authenticity and the key locations that the U.S. government provided access to.

• Their War
      • Rise of the Robots - Explores the interaction between Hasbro designers and Michael Bay to bring the toy line roaring to life.
      • AUTOBOTS Roll Out - Michael Bay discusses working with Chevy and its designers and the modifications that were made to the cars seen in the film.
      • DECEPTICONS Strike - The film's military advisors discuss the "toys" they allowed the production to borrow: F-22 Raptors, Ospreys and A-10 Warthogs.
      • Inside the AllSpark - ILM's digital artists discuss the challenges of bringing the TRANSFORMERS to life.

• More Than Meets The Eye
      • From Script to Sand: The SKORPONOK Desert Attack - An in-depth look at the making of this particularly epic and challenging scene from initial storyboarding through production and visual effects.
      • Concepts - Early sketch concepts of the robots.
      • Trailers

• TRANSFORMERS Tech Inspector - Gives viewers an unprecedented look at the TRANSFORMERS robots through the exquisitely detailed models created by ILM artists. Users can zoom in on each detail for a closer examination and pause and change the rotation of the models.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trudde aldri jeg skulle si dette men, jeg må vel ha en hd dvd spiller, noen som har kjøpt Heroes hd dvd enda? hvordan er kvaliteten bildet?
    Jeg fikk Heroes i posten fra www.hidefdvd.com på fredag, og er veldig fornøyd med både lyd og bilde. Anbefales!

Er forøvrig en omtale av den her:
    HD DVD Review: Heroes: Season One | High-Def Digest

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hups. glemte en ting. I følge RELEASE.no skal den norske versjonen gis ut 15. desember (artikkelen er for øvrig skrevet før Paramount droppet Blu-ray).

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå mulig å legge inn pre-order på Transformers på Amazon.com!

Amazon.com: Transformers (Two-Disc Special Edition) [HD DVD]: DVD: Shia LaBeouf,Megan Fox,Michael Bay

<droool>

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Harry Potter-filmene er nå tilgjengelige i norsk HD DVD-versjon på Playx.no!

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Alle Harry Potter-filmene er nå tilgjengelige i norsk HD DVD-versjon på Playx.no!

Nja de slippes jo ikke før i November og Desember da.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    bare ikke skriv playx.com

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg og min sønn på 8 satte oss ned for å se om det var noen nye hd filmer som han kunne se.. fingrene gikk å tastene playx.com ble brukt... var ikke slike filmer vi var ute etter ..... tok fatt i musa å vitet febrilsk etter kryss i øverste hjørne. puhh...:-D hva var det pappa kom det resolutt???? . så da var var det bare å begynne med en tur på sjøen å ro,ro,ro.heh.. men vi fant fram på playx.no å bestilte charlie og sjokoladefabrikken.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    jeg og min sønn på 8 satte oss ned for å se om det var noen nye hd filmer som han kunne se.. fingrene gikk å tastene playx.com ble brukt... var ikke slike filmer vi var ute etter ..... tok fatt i musa å vitet febrilsk etter kryss i øverste hjørne. puhh...:-D hva var det pappa kom det resolutt???? . så da var var det bare å begynne med en tur på sjøen å ro,ro,ro.heh.. men vi fant fram på playx.no å bestilte charlie og sjokoladefabrikken.
    En som er litt morsommere er CDON.

Der kan du skrive CDON.com .no . se .DK osv. og komme til samme side. Du kan faktisk også skrive dvdon.com .se og .dk. Men hva skjer hvis du skriver DVDon.NO ????

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD DVD - Norske/USA utgaver

Ser at det er en del titler som er ute i både USA og Norge. Det er stort sett dyrere fra Norge, men tenkte på dette med norsk tale, har en liten 5-åring i huset... Hun er vel for liten enda, men kanskje HP har norsk tale, slik som DVD'en?

Men, det som er skrekken er jo om jeg kjøper en norsk HD DVD og etterpå oppdager at den amerikanske utgaven er bedre (bedre lyd eller noe slikt).

Noen som vet om noen side som sammenligner?

Når det gjelder DVD har jeg et bra tips. Sikkert noen som har sett den, men kanskje noen ikke har det
    Rewind @ www.dvdcompare.net - The Home of DVD Comparisons
    Den er superduper for å sammenligne dvdreleaser fra forskjellige land.

Jeg samler skrekk, og for meg er det gull å kunne se om feks titlene er sensurerte eller ei.
    Står og om det er mer extrastoff på en av utgavene.

Måtte feks. bestille meg "Evil Aliens" (liker du grøss splatter - go 4 it) fra Tyskland for å få den niceste utgaven

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Ser at det er en del titler som er ute i både USA og Norge. Det er stort sett dyrere fra Norge, men tenkte på dette med norsk tale, har en liten 5-åring i huset... Hun er vel for liten enda, men kanskje HP har norsk tale, slik som DVD'en?

Men, det som er skrekken er jo om jeg kjøper en norsk HD DVD og etterpå oppdager at den amerikanske utgaven er bedre (bedre lyd eller noe slikt).

Noen som vet om noen side som sammenligner?

Når det gjelder DVD har jeg et bra tips. Sikkert noen som har sett den, men kanskje noen ikke har det
    Rewind @ www.dvdcompare.net - The Home of DVD Comparisons
    Den er superduper for å sammenligne dvdreleaser fra forskjellige land.

Jeg samler skrekk, og for meg er det gull å kunne se om feks titlene er sensurerte eller ei.
    Står og om det er mer extrastoff på en av utgavene.

Måtte feks. bestille meg "Evil Aliens" (liker du grøss splatter - go 4 it) fra Tyskland for å få den niceste utgaven
    skal du handle skrekk fra england så er bbfc - the official website of the bbfc. classification for entertainment, movies and video games som gjelder. Det er filmtilsynet i England, og der står alle tittler som er sluppet. Det står om de er klippet eller ikke, samt tidvis hva som er klippet. og hvor mye.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    skal du handle skrekk fra england så er bbfc - the official website of the bbfc. classification for entertainment, movies and video games som gjelder. Det er filmtilsynet i England, og der står alle tittler som er sluppet. Det står om de er klippet eller ikke, samt tidvis hva som er klippet. og hvor mye.
    Så sant, så sant
    Brukt den der og mye.

Det er jo saftig OT, men England har blitt veldig mye snillere med årene. Norge og. Er jo ganske lite som sensureres for tiden av vold. Iom at porr er lovlig her i Norge så er vel vi enda mer "snillere" en England.

Var værre i gamledager. Husker jeg så bla Robocop og Extreme Prejudice - var klippet så mye at en del av handlingen forsvandt!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Så sant, så sant
    Brukt den der og mye.

Det er jo saftig OT, men England har blitt veldig mye snillere med årene. Norge og. Er jo ganske lite som sensureres for tiden av vold. Iom at porr er lovlig her i Norge så er vel vi enda mer "snillere" en England.

Var værre i gamledager. Husker jeg så bla Robocop og Extreme Prejudice - var klippet så mye at en del av handlingen forsvandt!
    Men det hender fortsatt i England at de klipper litt for å komme en aldersgrense ned.

Det verste jeg har sett i hendhold til klipping er "Commando" som gikk på TV3. Ett sekund så står Arnold med vest og titter bak ett tre, for så å hoppe over en hekk uten vest. I mellomtiden så har han slaktet ned halve hæren. De klippet 2-3 minutter eller mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det hender fortsatt i England at de klipper litt for å komme en aldersgrense ned.

Det verste jeg har sett i hendhold til klipping er "Commando" som gikk på TV3. Ett sekund så står Arnold med vest og titter bak ett tre, for så å hoppe over en hekk uten vest. I mellomtiden så har han slaktet ned halve hæren. De klippet 2-3 minutter eller mer.
    Dette har også med at de har strenge regler for hva som kan vises på de forskjellige tidene av døgneti UK. Hvis filmen begynner før kl. 21.00 (tror jeg), så må de vise den snille versjonen.

Ellers kan det være et problem å kjøpe filmer fra Tyskland. Så vidt jeg har skjønt, så kan ikke filmer med 18-års grense stå utstilt sammen med vanlige DVDer. De må selges enten over disk, eller i egne lokaler der man må være 18 for å komme inn. Dette fører til at filmer som fikk 18-års grense på kino blir klippet ned til en 16-års grense når den kommer på video.

(Det var i hvert fall slik før. Mulig det har endret seg, selvfølgelig)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme skjedde i Exteme Prejudice. Nesten hele slutten var borte... I England mangelet det kun en scene med en rotte som ble drept.

BTW, Commando kommer i en Unrated utgave, mulig det er enda mer gore & guffe vi ikke har sett

Det er hender og at de klipper for å få ned aldersgrensen i Norge. Husker Cliffhanger ble vist i en sensurert versjon på kino (16 år), så kom den uklippet på VHS (18 årsgrense)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers er en egen grunn til å kjøpe seg HD-DVD spiller. Det skal jeg hvertfall! :-D

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har fått med seg at Shrek 3 er lansert med utgivelsesdato?

HD DVD Disc Details: Shrek the Third | High-Def Digest

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Ingen som har fått med seg at Shrek 3 er lansert med utgivelsesdato?

HD DVD Disc Details: Shrek the Third | High-Def Digest

Så den i går, ganske morsom...
    Hadde med en 5-åring, så den var på norsk. Er jo alltid nicere med orginaltale, men dubbing har blitt meget bedre med årene!
    Gleder meg til å se den hjemme, animasjonsfilmer på HD i 1080p er meget meget lekkert! Bestiller nå

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •