300 med norsk tekst er bestilt... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Man må ikke ha HDMI 1.3 i forsterkeren for å ta imot PCM det holder med HDMI 1.1. :-D

Det med at du er lite imponert over HD formatet kan vel ha noe med hva du ser det på?? Ser du HD på en "liten" tv er det ikke så stor forskjell, men ser du det på et stort lerret (helst 100" eller mer) med en god PJ så er forskjellen helt enorm syns jeg. Men det er selvfølgelig stor forskjell fra film til film, personlig syns ikke jeg at det var så god bildekvalitet på 300, men det er veldig mye bedre enn SD. Lydkvaliteten på ukomprimert PCM og Dolby True HD er bare enormt mye bedre enn Dolby Digital og DTS.:-D :-D
    Eg så filmen på prosjektor med ca 95" lerret og då ser du stor forsjell på kvaliteten på filmane. Trur nesten eg vil få bedre kvalitet vist eg kjøper ein vanlig dvd og spiller den på dvd spilleren min(Pioneer dv-989.)

King kong er av den kvaliteten eg forventer å sjå med HD

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sjekket ut alle disse special features som de skryter av at HD DVD versjonen har?? Der hvor du kan downloade nåkka stæsj..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Eg så filmen på prosjektor med ca 95" lerret og då ser du stor forsjell på kvaliteten på filmane. Trur nesten eg vil få bedre kvalitet vist eg kjøper ein vanlig dvd og spiller den på dvd spilleren min(Pioneer dv-989.)

King kong er av den kvaliteten eg forventer å sjå med HD
    King Kong er en utrolig bra bildemessig utgivelse, tror faktisk det er den filmen jeg har sett i HD som har best bilde(har sett ca 130 filmer på HD DVD og Blu-ray). Men jeg kan garantere deg at du ikke vil få bedre kvalitet om du kjøper DVD versjonen av 300 og spiller den i DVD spilleren din, riktignok er det en bra DVDspiller men den kan ikke utføre mirakler.:-D Og med en enda bedre PJ enn det du har vil du kunne se enda bedre forskjell.

Av de filmene jeg har sett i HD og har hatt muligheten til å sammenligne på DVD(enten med Toshiba XE1 eller Denon 2910 somm DVDspiller) er det ingen DVD utgaver som har kommet i nærheten av HD DVD eller Blu-ray versjonene. Det finnes noen HD filmer som ikke holder bra kvalitet, men disse har jeg prøvd å holde meg unna.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Trur nesten eg vil få bedre kvalitet vist eg kjøper ein vanlig dvd og spiller den på dvd spilleren min(Pioneer dv-989.)
    Uffda, håper du forandrer mening etter å ha sett disse sammenligningene fra AVSforum (DVD først, så HD DVD)

Les gjerne hele tråden for en identisk diskusjon som vi har her.
    300 HD DVD edition*PIX* Reviews - AVS Forum

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur faktisk eg hadde hatt meir glede av og sitt filmen på dvd. Garantert mindre bildestøy....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 50" Pioneer var ihvertfall bildekvaliteten på Blu-ray-utgaven fantastisk bra. Støyen i bildet er jo lagt på fra produsentene for å få tegneserie-feelingen. Allikevel er bildet meget meget bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes at bildet på min Sony 50" bakprojeksjon ble fantastisk bra, og da via vga fra pc. Hårene på ryggen reiste seg skikkelig da perserene skjøt så mange piler at solen ble skygga for. Noe av det peneste jeg har sett.. :P Så skal bestille filmen på HD DVD i kveld og se den til helga på "ordentlig" utstyr!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    filmen er laget sånn, med ekstra grain i bildet. sand er lagt til i etterkant, og kontrast og justering med et filter de kalte "crunch"

dere kan bare glede dere til death proof og planet terror kommer i hd, med riper og hakk og greier, skal bli artig å se hva folk sier

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell på lyd/bilde-kvalitet mellom den amerikanske combo-utgaven og den europeiske non-combo-utgaven?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen bra det finnes forum, dette var min første HD-dvd og første gang jeg tester HD-DVD på den nye tvn 47 z , lurte på om det var noe alvorlig galt med bilde var jo så kornete. hehe

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •