Erfaring med kjøp av HD DVD fra platekompaniet.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med kjøp av HD DVD fra platekompaniet.no

Jeg er ikke helt sikker på om dette er det rette stedet for en tråd som dette, men jeg tar sjansen.

Siden det nesten ikke finnes noen butikker som har HD DVD i hyllene, så må man nesten ty til nettbutikker for å få dekket behovet. Amazon.com er vel sannsynligvis en av de mest populære alternativene, vil jeg tro, både på grunn av utvalg og pris. Men, det kan ofte være kjekt å ha norske versjoner av filmene, og det skader jo heller ikke om HD-kjøpene man gjør synes på den norske salgsstatistikken, slik at det kanskje kan bli interessant å stille ut mer enn fem titler i butikkhyllene.

Anyway - jeg bestemte meg for å teste leveringsdyktigheten til platekompaniet.no. De har et godt utvalg av HD DVD-filmer (ser ut til å være omtrent alle HD DVDene som er gitt ut i Norge), men dessverre ser det ikke ut til at de har mer enn en håndfull filmer på lager om gangen. De tar 30,- i frakt uansett hvor mange filmer man bestiller. Alle filmene som er på lager sendes samlet, resten sendes etter hvert som de kommer inn.

For å teste leveringstiden, har jeg bestilt lagervare, bestillingsvare og forhåndsbestillinger.

Lagervare kom veldig fort. Hvis jeg bestilte relativt tidlig på dagen, lå de i postkassa mi dagen etter. Om jeg ventet til litt senere, tok det en ekstra dag.

Jeg var mest nysgjerrig på filmene de hadde listet som bestillingsvare, ettersom dette omfatter omtrent alle titlene de selger. Jeg la inn en bestilling på en søndag. På fredag hadde jeg filmen i postkassa. Ikke så alt for gæli, etter min mening.

Når det gjelder forhåndsbestillingen ble jeg også positivt overrasket. Jeg bestilte The Island, som har releasedato 25. juli. Denne fant jeg i postkassa på lørdag (21. juli)

Alt i alt er jeg ganske fornøyd. Filmene som er bestillingsvare er fremme raskere enn en film fra amazon.com er (selv med expedited shipping). Prisene er noe høyere (160,- -200,- er vanlig på amazon.com inkl. frakt, mens de fleste filmene koster 230,- pluss frakt på platekompaniet).

So, that's it. Konklusjonen blir at det er veldig greit, men litt dyrt å bestille HD DVD fra platekompaniet.no. Det eneste jeg savner nå er at det blir gitt ut litt flere filmer som jeg ikke enten har kjøpt, eller latt være å kjøpe på DVD

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg er ikke helt sikker på om dette er det rette stedet for en tråd som dette, men jeg tar sjansen.

Siden det nesten ikke finnes noen butikker som har HD DVD i hyllene, så må man nesten ty til nettbutikker for å få dekket behovet. Amazon.com er vel sannsynligvis en av de mest populære alternativene, vil jeg tro, både på grunn av utvalg og pris. Men, det kan ofte være kjekt å ha norske versjoner av filmene, og det skader jo heller ikke om HD-kjøpene man gjør synes på den norske salgsstatistikken, slik at det kanskje kan bli interessant å stille ut mer enn fem titler i butikkhyllene.

Anyway - jeg bestemte meg for å teste leveringsdyktigheten til platekompaniet.no. De har et godt utvalg av HD DVD-filmer (ser ut til å være omtrent alle HD DVDene som er gitt ut i Norge), men dessverre ser det ikke ut til at de har mer enn en håndfull filmer på lager om gangen. De tar 30,- i frakt uansett hvor mange filmer man bestiller. Alle filmene som er på lager sendes samlet, resten sendes etter hvert som de kommer inn.

For å teste leveringstiden, har jeg bestilt lagervare, bestillingsvare og forhåndsbestillinger.

Lagervare kom veldig fort. Hvis jeg bestilte relativt tidlig på dagen, lå de i postkassa mi dagen etter. Om jeg ventet til litt senere, tok det en ekstra dag.

Jeg var mest nysgjerrig på filmene de hadde listet som bestillingsvare, ettersom dette omfatter omtrent alle titlene de selger. Jeg la inn en bestilling på en søndag. På fredag hadde jeg filmen i postkassa. Ikke så alt for gæli, etter min mening.

Når det gjelder forhåndsbestillingen ble jeg også positivt overrasket. Jeg bestilte The Island, som har releasedato 25. juli. Denne fant jeg i postkassa på lørdag (21. juli)

Alt i alt er jeg ganske fornøyd. Filmene som er bestillingsvare er fremme raskere enn en film fra amazon.com er (selv med expedited shipping). Prisene er noe høyere (160,- -200,- er vanlig på amazon.com inkl. frakt, mens de fleste filmene koster 230,- pluss frakt på platekompaniet).

So, that's it. Konklusjonen blir at det er veldig greit, men litt dyrt å bestille HD DVD fra platekompaniet.no. Det eneste jeg savner nå er at det blir gitt ut litt flere filmer som jeg ikke enten har kjøpt, eller latt være å kjøpe på DVD
    Sitter med samme erfaring på deres Blu Ray utvalg.Viktig at du suporter lokale levrandører hvis formatet skal ha et liv her i landet. Platekompaniet er kjappe og hyggelige folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Platekompaniet.no:

Bestilte "Unforgiven" og "Fast/Furious Tokyo Drift" på HD DVD den 19.7.

Jeg merket meg ikke om de var på lager eller ikke, men det ser de ikke ut til å ha vært. Begge kostet 229,- pr. stk. pluss frakt.

Unforgiven ble sendt den 31.7. Altså 12 dager etter bestilling.
    (Mottatt 2.8., 14 dager etter bestilling.)

F&F: Tokyo Drift er fortsatt restnotert, det er nå 18 dager siden den ble bestilt.

Jeg er IKKE imponert.

Jeg bestiller også fra CDON (raske, men lite utvalg) og DVDStrax (trege).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

25 dager etter bestilling etterlyste jeg HD DVD-en per e-post. Dagen etter fikk jeg følgende svar:

Hei.

Denne kom på lager for en liten stund siden.
    Sendes idag.

mvh
    osv....
    I dag ankom filmen, 15. august, 4 dager under en måned fra bestillingstidspunkt.

1. For det første: De har ikke holdt meg underrettet om hvordan det lå an med ordren. De informerte ikke om lagerstatus ved ordretidspunkt og ga meg heller ikke beskjed om forsinkelser eller årsak til forsinkelser.
    2. For det andre: Den "kom på lager for en liten stund siden" og plutselig var den sendt samme dagen som jeg purret. Hvor lenge måtte jeg ha ventet om jeg ikke hadde etterlyst den?
    3. For det tredje: Nesten en måned leveringstid, 27 dager, er ALT for lenge, uansett om den var på lager eller ikke.

Jeg er lei for å si det, men dette er den siste gangen jeg bestiller HD DVD fra Platekompaniet.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte to filmer 15.08 godt utpå kvelden (21:30), ordren ble sendt dagen etter rundt klokken ni, og i dag (17.08) lå de i postkassen min.

Sjekket forøvrig at begge filmene var på lager før jeg sendte bestillingen. Dette er min første ordre fra Platekompaniet, men utifra den så kan jeg ihvertfall anbefale dem, sjekk lagerstatus før du bestiller hvis du vil være helt sikker på kjapp levering.

Lars

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •