Blu-Ray sone A vs sone B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-Ray sone A vs sone B

Etter hvert så skal jeg gå til innkjøp av BR spiller, etter å ha lest litt her på forumet, mener folk at sone A spiller gjør susen. Hvorfor det egentlig? Er filmene fra sone A bedre enn de som kommer på sone B? Eller er det rett og slett at filmene er billigere, kommer tidligere og har mere ekstra som gjør sone A filmene mere atraktive? Håper noen kan oppklare dette slik at jeg ikke trenger å kjøpe 2 spillere Er det forresten noen som har sammenlignet filmer fra begge sonene slik at jeg kan få en sammenligning på hva som duger best?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten alltid kjøpt sone1 dvd filmer. grunnen til det er at mange av de kommer tidligere og det er også mye større utvalg. det var iallefall det før. Billigere er det også.

Jeg kjøper også sone a bluray og det er av samme grunn. større utvalg, billigere, og jeg får sett filmen før. Nå kan jeg nevne at jeg har sone a og sone b bluray da men det er sone a jeg bruker.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg har nesten alltid kjøpt sone1 dvd filmer. grunnen til det er at mange av de kommer tidligere og det er også mye større utvalg. det var iallefall det før. Billigere er det også.

Jeg kjøper også sone a bluray og det er av samme grunn. større utvalg, billigere, og jeg får sett filmen før. Nå kan jeg nevne at jeg har sone a og sone b bluray da men det er sone a jeg bruker.
    Men har du sammenlignet bluray A og B er det forskjeller bortsett fra at den ene er NTSC og den andre er PAL? Hvilken Bluray sone A spiller har du, hvor ble den kjøpt? Hvordan fikset du å bytte fra 110volt til 220 volt?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Men har du sammenlignet bluray A og B er det forskjeller bortsett fra at den ene er NTSC og den andre er PAL? Hvilken Bluray sone A spiller har du, hvor ble den kjøpt? Hvordan fikset du å bytte fra 110volt til 220 volt?
    NTSC og PAL har ingenting med Blu-ray å gjøre. Dette er bare tilknyttet SD-signaler. Alle Blu-ray filmer er kodet i 1080p24 som spilles av enten som 24p eller 60p. Dette har ikke noe med NTSC eller PAL å gjøre. For video er europeisk materiell filmet i 1080i50, mens amerikanske gjerne er 1080i60. Jeg er litt usikker på hva som gjøre med europeisk film dersom dette er filmet med 25 fps.

Det vil forvørig overraske meg om det er brukt forskjellig master og komprimerings-codec på region A og region B filmer. I noen tilfeller vil det nok finnes ulige "cuts", men alt i alt tror jeg ikke det skal være noen kvalitetsforskjell.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så om man ikke har noe imot og vente på utgivelser, så kan man glatt gå for sone B med andre ord, såfremt det LL skriver stemmer da Blir kanskje litt overkill med to BluRay spillere egentlig da. Om det kommer noen spesialversjoner på sone A og ikke B så kan det jo hende jeg klarer å leve med det da

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så om man ikke har noe imot og vente på utgivelser, så kan man glatt gå for sone B med andre ord, såfremt det LL skriver stemmer da Blir kanskje litt overkill med to BluRay spillere egentlig da. Om det kommer noen spesialversjoner på sone A og ikke B så kan det jo hende jeg klarer å leve med det da
    Du kan jo uansett kjøpe filmene som ikke er regionsprerret. De fleste ikke-nye titler er faktisk uten sperre. Alt fra Warner og Paramount er også sonefritt. Dette gjelder også nye titler. Du finner andre tråder om dette på forumet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Du kan jo uansett kjøpe filmene som ikke er regionsprerret. De fleste ikke-nye titler er faktisk uten sperre. Alt fra Warner og Paramount er også sonefritt. Dette gjelder også nye titler. Du finner andre tråder om dette på forumet.
    Høres flotters ut ja. Er filmene merket på nettstedet om den har regionsperre eller ikke? Hvor er det billigst å kjøpe fra utlandet?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flotters ut ja. Er filmene merket på nettstedet om den har regionsperre eller ikke? Hvor er det billigst å kjøpe fra utlandet?
    Du bør titte under kategorien HD software. Lenke følger; http://avforum.no/forum/hd-software/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •