Konvertere HD-DVD til Blu-Ray og vice versa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konvertere HD-DVD til Blu-Ray og vice versa

Jeg tenker at jeg vil satse på å kjøpe en HD-DVD-spiller. Men som mange andre er jeg redd for hva som vil skje hvis Blu-Ray vinner HD-kampen, og HD-DVD går dukken. Sitter jeg da plutselig med et bibliotek av filmer jeg ikke kan spille med mindre jeg har både en HD-DVD-spiller og en Blu-Ray-spiller? (Jeg antar at også kombispillerene stort sett vil dø ut hvis det ene formatet vinner)

Dette blir dermed et noe fremtidsrettet spørsmål som kanskje ikke man kan gi et konkret svar på, men jeg lurer altså på følgende:

Vil det være en enkel prosess å rippe en HD-DVD-plate, konvertere filen til en Blu-Ray-fil og brenne det ut på en Blu-ray-plate? I så fall kan jeg bare putte en slik plate i hvert HD-DVD-cover, og problemet er løst.

Jeg ser for meg at det også blir vanskelig å finne HD-DVD-drev til PC om Blu-Ray vinner, men kanskje man finner en lur løsning?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror begge formatene vil fortsette i mange år ennå, siden folk flest ikke har begynt å støtte noen av de ennå, må nok bli mer en en nisje ting før vi kan si noe klart

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet var ikke hvem som vinner, men om en teknisk løsning på mitt problem er mulig

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver meg igjen - er det noen som har en formening?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er pr. i dag mulig å dumpe innholdet på en HD-DVD plate til harddisk. Filmene kan da spilles av fra PC. Jeg ser ikke bort fra at det i fremtiden kan være mulig å legge disse filene over på en blu-ray disc. Dette er bare mine antagelser, så ikke legg for stor vekt på dette.

Jeg tror du vil måtte slite med å få menyene og en del ekstra features til å fungere. Her brukes det forskjellige systemer.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Jeg tenker at jeg vil satse på å kjøpe en HD-DVD-spiller. Men som mange andre er jeg redd for hva som vil skje hvis Blu-Ray vinner HD-kampen, og HD-DVD går dukken.
    Hvorfor bekymre seg?

Selv om HD DVD går dukken, så betyr ikke det at spilleren din plutselig slutter å virke, så du vil fortsatt kunne se alle HD DVD filmene dine...

Og for å være litt on topic også, om et par år når/hvis krigen er avgjort er det sikkert mulig å rippe en HD DVD og brenne den på en BD-plate. Omvendt blir kanskje værre pga BD+. Så sånn sett bør man kanskje håpe at HD DVD taper

Den som lever får se

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD-spilleren vil før eller senere slutte å virke, og da har jeg et stort problem om jeg har mange filmer på HD-DVD. PC-løsningen er nok den beste, men hvem vet hvordan ting blir. Det blir sikkert solgt så mange HD-DVD-er og Blu Ray-disker at noen sikkert kommer til å komme på en konverteringsløsning for det formatet som taper. Håper jeg. Det spiller ingen fløyte om jeg ikke får menyene med i konverteringen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •