Terminator Blu-ray/ Terminator 2 HD DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terminator Blu-ray/ Terminator 2 HD DVD

Er det noen som har gått til innkjøp av T2 HD DVD? Som mange andre kjøpte jeg i sin tid T2 Ultimate Ed. (sølvboksen) med DTS-ES på SD DVD. Bildekvaliteten er ganske bra til å være SD.

Evt noen som har Terminator (nr.1) på Blu-ray?

DVDstrax scandinavias largest online DVD shop

T2 er jo en stor klassiker, men er det noen med formening om det er verdt å oppgradere til HD DVD versjonen? Er den vesentlig bedre enn SD utgaven?

Ser den blir testet med gode resultater:

HD-DVD review of Terminator 2: Judgment Day (French Import) - DVDTOWN.com

Hvordan står HD DVD utgaven seg mot Blu-ray utgaven som kom for en tid siden?

Blu-ray Review: Terminator 2: Judgment Day | High-Def Digest
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt T1 enda, hører den har meget dårlig bilde.

Er selv stor T2 fantast, som navnet mitt tilsier

Har når totalt 11-12 utgaver av filmen. Inkludert Blu-Ray (USA) og HD DVD (Frankrike), samt Ultimate og Extreme utgavene på DVD (Sone 1).

Extreme utgaven på DVD har det beste bildet av SD versjonene, selv om Ultimate versjonen hadde bedre lydspor med sitt DTS.

Blu-Ray utgaven går denne en høy gang, og har DTS sporet fra Ultimate utgaven. Bildet er meget bra, spesielt detaljene i flammene under kreditt sekvensen på starten.

HD DVD utgaven har ett mye bedre lydspor i DTS Master HD. Hvis man vil se Kino-versjonen (Langversjonen er bedre), så er vist tekst tvunget, og denne er fransk, men man får flyttet på den så den ikke havner i bildet.

På disk 2 er langversjonen. Denne testet jeg kjapt. Lyden var det beste jeg har hørt til nå av denne filmen. Og den har en av tidenes beste lydspor, så det sier vel ikke lite.

Bildet syntes jeg faktisk var hakket bedre en BD utgaven. Ansiktet til gamle John Connor på starten var mer detaljert. Det er ett herjet ansikt, så det er mye detaljer der.

Hvis man skal ha noen av disse så Anbefaler jeg definitivt HD DVD utgaven.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    genial film ihvertfall

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Da blir jeg å oppgradere både T1 og T2, men er fortsatt litt usikker på formatvalg. Men da vet jeg i hvertfall at begge HD formatene er langt bedre enn SD DVD versjonene...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Takk. Da blir jeg å oppgradere både T1 og T2, men er fortsatt litt usikker på formatvalg.
    Nå er det jo omtrent tradisjon for fans av T2 å kjøpe mer eller mindre ALLE utgaver på dvd, så løsningen er jo åpenbar; Kjøp både HD DVD og Blu-ray utgavene
    :razz:

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt OT, men siden vi er inne på T2 så lurer jeg på om det er bare meg som synes T2 er ekstremt mye bedre enn T1? T1 er egentlig en ganske dårlig film i min mening, mens T2 kan stilles opp mot et mesterverk.

Og hvilken versjon anbefales å kjøpe? Har kun en gammel 1 disc versjon nå...:-?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Kanskje litt OT, men siden vi er inne på T2 så lurer jeg på om det er bare meg som synes T2 er ekstremt mye bedre enn T1? T1 er egentlig en ganske dårlig film i min mening, mens T2 kan stilles opp mot et mesterverk.

Skal du ha vanlig DVD? Da anbefaler jeg Extreme Edition fra USA, Best bilde. Skal du ha High Def. så er det HD DVD fra Amazon.fr som er best

Selv mener jeg T2 ER ett mesterverk. T1 er ikke like bra, men den er også en utrolig bra film.

Man må ikke sette den opp i mot dagens filmer. Når den ble sluppet så var det en milepæl innen action. Og dem er det få av. Hvis du ser på eldre action filmer, så er T1 den første av den moderne generasjonen. Før den ble sluppet, så var tempo i action filmen mye lavere, og ikke så spektakulært. Frem til T1 kom i '84 så var det Dr. No (Første Bond film) som var den forrige milepælen, en film som forandret sin egen sjanger. Slik var også T1, noe også faktisk T2 også greide å bli.

Husk også at T1 kun kostet $6 mill å lage, på den tiden så var storproduksjoner på ca $40. Den er faktisk en lavbudsjett independet film. Selvfølgelig sliter den med at den er veldig periode preget (tidlig 80-tall), noe som dessverre ikke gjør den tidløs. Noe Cameron greide bedre med T2.

Og T1 har noe mange andre action filmer ikke har, god og gjennomtenkt handling.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk at T1 er en lavbudsjettsfilm. Men storryen er nesten viktigere i denne enn 2'ern. Syns selv 2'ern er tøffere da . 3'ern er en viktig film for fortsettelsen (selv om 2'ern hadde en flott avsluttning).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Husk at T1 er en lavbudsjettsfilm. Men storryen er nesten viktigere i denne enn 2'ern. Syns selv 2'ern er tøffere da . 3'ern er en viktig film for fortsettelsen (selv om 2'ern hadde en flott avsluttning).
    Enig. Jeg syntes T3 hadde en meget god fortsettelse på historien.

Film 4 skal relansere film-serien. Den skal liksom bli starten på noe nytt. Og vi skal følge John Connor i hans kamper i fremtiden. Det kan bli skikkelig morro. Bare synd at det nå ikke er noen som har vært med på noen av de andre som er med videre. Produsentene Mario Kassar og Andrew Vajna solgte rettighetene tidligere i år.

Synd at James Cameron solgte dem for å få lov til å regissere film 1, men hadde han ikke gjort det så hadde vi nok ikke hatt noen T2 eller James Cameron som vi kjenner dem i dag. Så verden er nok et bedre sted på grunn av dette (I hvertfall for meg)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har T2 i en "Digitally Remastered Special Edition Director's Cut" i sort aluminiumscover (og med DTS-lyd). I tillegg til den lange tittelen er den "Limited Edition" :-) Noen som kjenner til denne - og er den versjonen så kul & sjelden jeg tror den er?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig ikke klar over at T1 var lavbudsjettsfilm så det forklarer litt, men er jo en knakanes god film. Det er SD-DVD versjon jeg mente ja, så Extreme edition er notert. Må det være NTSC versjon, eller funker PAL? De selger den ganske billig enkelte steder.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig ikke klar over at T1 var lavbudsjettsfilm så det forklarer litt, men er jo en knakanes god film. Det er SD-DVD versjon jeg mente ja, så Extreme edition er notert. Må det være NTSC versjon, eller funker PAL? De selger den ganske billig enkelte steder.
    Har kun NTSC versjonen selv, vet ikke hvordan den Pal versjonen er

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har T2 i en "Digitally Remastered Special Edition Director's Cut" i sort aluminiumscover (og med DTS-lyd). I tillegg til den lange tittelen er den "Limited Edition" :-) Noen som kjenner til denne - og er den versjonen så kul & sjelden jeg tror den er?
    Det er dessverre ingen av T2 utgivelsene som er sjeldene. De eneste er vel de gode gamle VHS boksene. Dessverre så har nesten Limited Edition blitt en farse de siste årene. De er limited til de ikke gidder å printe flere, altså folk ikke kjøper den mer, eller en ny versjon kommer ut.

Hvis du skriver inn strek-koden som står på filmen, så kan jeg sjekke bedre ut for deg hvilken versjon det er.

Men du kan enkelt og greit ta frem en sort sprittusj og fjerne "Director's Cut" fra coveret. James Cameron lager ikke director's cut utgaver, kun "Special Edition" versjoner. Han er like fornøyd med begge versjonene, og sier at hver til sin tid. Personlig så ser jeg kun Special Edition, da den gir litt ekstra til historien. Samt den ene slettede scenen med T-1000, hvor han gjennomsøker John Connors hus. Den burte også vært med.

Det er litt synd at Cameron ikke steller seg bak en versjon av sine filmer. Han sier det samme om The Abyss. Hvor kinoversjonen er en greit action thriller. Mens den 28-minutter lange "Special Edition" viser seg å være en av tidenes absolutt beste filmer. Spesielt så viser den hvor bra Cameron greier å fortelle historier.

Men det var nok off topic for nå

PS! "Avatar" blir stor

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Det er litt synd at Cameron ikke steller seg bak en versjon av sine filmer. Han sier det samme om The Abyss. Hvor kinoversjonen er en greit action thriller. Mens den 28-minutter lange "Special Edition" viser seg å være en av tidenes absolutt beste filmer. Spesielt så viser den hvor bra Cameron greier å fortelle historier.

Men det var nok off topic for nå

PS! "Avatar" blir stor
    Bare for å spore av et lite öyeblikk til:
    At man har kuttet de 28-minuttene fra The Abyss er helt uforståelig. Dette er jo nesten hovedpoenget i filmen og gjör Special Edition helt annerledes. Kjempefilm!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Bare for å spore av et lite öyeblikk til:
    At man har kuttet de 28-minuttene fra The Abyss er helt uforståelig. Dette er jo nesten hovedpoenget i filmen og gjör Special Edition helt annerledes. Kjempefilm!
    Helt enig. De to versjonene er to helt komplett forskjellige filmer (rent innholdsmessig). De 28 minuttene er ren dybde i historien.

EDIT: Grunnen til at han måtte ta bort 28-minutter, var fordi han var kontaktspliktig til å levere en film på 134 minutter. Noe som på den tiden var maks lengde produsentene/studioene turte å slippe på kino. Hadde filmen kommet i dag så ville den vært 28 min lengre. "Avater" skal bli nærmere eller over 3 timer.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg har lest meg fram til på nettet,skal T2 på HDDVD være hakket bedre en Blue Ray billedmessig.
    Terminator 3 på HDDVD. Er det derimot ikke spesilet bra bilde på, bedre en SD filmene ja, men heller ikke stort mere.
    Får en 5 av 10 mulige på bildesiden.
    Jeg var litt små skuffet egentlig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Etter som jeg har lest meg fram til på nettet,skal T2 på HDDVD være hakket bedre en Blue Ray billedmessig.
    Terminator 3 på HDDVD. Er det derimot ikke spesilet bra bilde på, bedre en SD filmene ja, men heller ikke stort mere.
    Får en 5 av 10 mulige på bildesiden.
    Jeg var litt små skuffet egentlig.
    Riktig. T3 har litt, men ikke mye bedre bilde enn på DVD.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Takk. Da blir jeg å oppgradere både T1 og T2, men er fortsatt litt usikker på formatvalg. Men da vet jeg i hvertfall at begge HD formatene er langt bedre enn SD DVD versjonene...
    Når det gjelder T2 burde det være en no-brainer siden Blu-ray'en kun er kinoversjonen mens HD-DVD'en har både kinoversjonen og den lange versjonen (men ikke den ekstra lange versjonen hvor T-1000 gjennomsøker huset og med den utvidede slutten). I tillegg mangler Blu-ray'en HD-lyd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Når det gjelder T2 burde det være en no-brainer siden Blu-ray'en kun er kinoversjonen mens HD-DVD'en har både kinoversjonen og den lange versjonen (men ikke den ekstra lange versjonen hvor T-1000 gjennomsøker huset og med den utvidede slutten). I tillegg mangler Blu-ray'en HD-lyd.
    Det finnes ingen ekstra lang versjon. Det du refererer til er slettede scener.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så viktig for meg med alle versjonene. Det viktigste er bildekvalitet....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine