Terminator Blu-ray/ Terminator 2 HD DVD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det finnes ingen ekstra lang versjon. Det du refererer til er slettede scener.
    Jo, på Ultimate Edition DVD'en (R1) så er det en gjemt versjon av filmen som inneholder de scenene.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen screenshots til sammenligning. For meg ser HD-DVD'en noe skarpere ut særlig på det første bildet.

HD-DVD
    Blu-ray
    HD-DVD
    Blu-ray

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jo, på Ultimate Edition DVD'en (R1) så er det en gjemt versjon av filmen som inneholder de scenene.
    Det er ingen offisiel versjon. Kun noe DVD folka har smekket sammen

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men jeg sa aldri at det var en "offisiell" versjon av filmen. Men siden de ekstra scenene er sømløst klipt inn og holder samme bilde/lydkvalitet som resten av filmen ER det en versjon av filmen som fins på en offisiell DVD utgitt av filmselskapet. Det er ingen hjemmelagd hobbyversjon vi snakker om. Hvem f*** bryr seg om hvem som har satt den sammen?

Jeg nevnte bare at de ekstra scenene ikke var med for å rydde enhver tvil angående hvilken versjon som fins på Studio Canal HD-DVD'en av veien. Ikke for å starte en kverulant-diskusjon om hvilke versjoner av filmen som er offisielle eller uoffisielle.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men jeg sa aldri at det var en "offisiell" versjon av filmen. Men siden de ekstra scenene er sømløst klipt inn og holder samme bilde/lydkvalitet som resten av filmen ER det en versjon av filmen som fins på en offisiell DVD utgitt av filmselskapet. Det er ingen hjemmelagd hobbyversjon vi snakker om. Hvem f*** bryr seg om hvem som har satt den sammen?

Jeg nevnte bare at de ekstra scenene ikke var med for å rydde enhver tvil angående hvilken versjon som fins på Studio Canal HD-DVD'en av veien. Ikke for å starte en kverulant-diskusjon om hvilke versjoner av filmen som er offisielle eller uoffisielle.
    Sorry, jeg er T2 Nerd

HD DVDen har kun Kino og SE versjon. På hver sin disk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen screenshots til sammenligning. For meg ser HD-DVD'en noe skarpere ut særlig på det første bildet.
    De bildene er jo ikke samme frame - ergo blir det heller meningsløst å foreta noen sammenligning av kvalitet.

Men det er vel heller ingen tvil om at disse er fra to forskjellige studio, basert på forskjellig master (?) og utgitt med forskjellig kodek.

Jeg venter iallefall med å få tak på T2 til den kommer i en "deluxe" utgave på BRD region A...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk t2 på blue ray her om dagen, så den i går, samtidig som jeg tok noen kjappe runder med extreme utgaven bare for å prøve å sammenligne, og jeg må si at den(extreme) holder en høy standar på bildet. BD utgaven er jevnt over bedre og skarpere,særlig på klær og ansikter i close up, men det kommer sikkert enda flere utgaver som prøver å tyne enda mer ut av bildet, regner med at det ikke er så mye mer bonus stoff å oppdrive på filmen nå.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD utgaven har hakket bedre bilde.

Spesielt se svartnivået på flamme introen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Var egentlig ikke klar over at T1 var lavbudsjettsfilm så det forklarer litt, men er jo en knakanes god film.
    Det sier jo litt...om filmens budsjett...når den ble spilt inn i MONO!

Jeg husker godt første gangen jeg så Terminator...i 1986...hadde fått min god del eldre bror til å leie den på VHS for meg (18 års grense) en lørdagskveld...tror jeg og en kompis så den 3-4 ganger i løpet av den helga!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Det sier jo litt...om filmens budsjett...når den ble spilt inn i MONO!
    Det har ikke så mye med budsjett å gjøre, men litt. Surround var veldig nytt på den tiden, kom vel først skikkelig med Star Wars, men forbeholdt de store Hollywood-filmene, men stereo hadde man vel hatt i en haug av år før det.

Det var vel får å spare noen ytterst få kroner. Vet ikke hvor utbredt det var med stereo eller surround kinoer i '84.

Filmen kostet totalt 6 millioner dollar. Hollywood normalen da lå vel på rundt 30 kanskje. Selv om filmen kostet 6, så betalte også filmens produsent Gale Anne Hurd 1 million for rettighetene til Terminator filmene, av sin kommende mann James Cameron. Dette gjorde han for å få lov til å regissere filmen selv, slik han ville ha den.

Terminator 1 er vel til nå en av de filmene som har tjent mest, hvis man ser på hva den kostet, og hva den har spilt inn i løpet av årene på video og DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke så mye med budsjett å gjøre, men litt. Surround var veldig nytt på den tiden, kom vel først skikkelig med Star Wars, men forbeholdt de store Hollywood-filmene, men stereo hadde man vel hatt i en haug av år før det.

Det var vel får å spare noen ytterst få kroner. Vet ikke hvor utbredt det var med stereo eller surround kinoer i '84.

Filmen kostet totalt 6 millioner dollar. Hollywood normalen da lå vel på rundt 30 kanskje. Selv om filmen kostet 6, så betalte også filmens produsent Gale Anne Hurd 1 million for rettighetene til Terminator filmene, av sin kommende mann James Cameron. Dette gjorde han for å få lov til å regissere filmen selv, slik han ville ha den.

Terminator 1 er vel til nå en av de filmene som har tjent mest, hvis man ser på hva den kostet, og hva den har spilt inn i løpet av årene på video og DVD.
    Snakker ikke om surround....men mono, istedet for stereo som var industrinorm. Da Terminator ble spilt inn benyttet så godt som alle...minus en og annen low budget film...stereo lydspor Ble iallefall positivt overasket over "upmixen" de har gjort til 5.1 lyd i ettertid

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Snakker ikke om surround....men mono, istedet for stereo som var industrinorm. Da Terminator ble spilt inn benyttet så godt som alle...minus en og annen low budget film...stereo lydspor Ble iallefall positivt overasket over "upmixen" de har gjort til 5.1 lyd i ettertid
    Jeg vet, kom kanskje ikke klart nok frem at jeg mente at stereo var det mest normale, og det var nok at de sparte noe fattige kroner her på å benytte mono.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det var nok at de sparte noe fattige kroner her på å benytte mono.
    Exactly

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om Terminator 3 på Blu-Ray ?
    Ser at den er ganske vanskelig å få tak i selv på e-bay og amazon.com.

Hørte og noe om at den er tatt ut av produksjon grunnet at den ved en feil ble 1080i og ikke 1080p.

om noen har noe ny info om denne så er det flott.

Med vennlig hilsen Jørgen!:-D

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen!
    Peiling på om denne er 1080p eller i forresten ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

t2 steel edition hd dvd

beste for meg er 7.1 dts hd lyden himmel kor knall er det første hagle skuddet
    himmelsk til trykk og surround følelse

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte terminator 3 på blu-ray fra canadisk amazon som dvdjan linket til (takk dvdjan).
    Til kun 21.95 canadiske dollar(126 kroner ca).
    Frakten kostet mer enn filmen hehe. 137 kroner.Orker ikke vente i ukesvis.
    Dog verdt hver krone. Det får stå sin prøve om det er 1080i eller p.Blir nokk bra uansett.

Forresten .. llitt offtopic.. er ny med dette med å bestille filmer fra utlandet.. når det gjelder moms ... filmen er jo under 200 i verdi mens med frakten er den litt over 200 ... blir frakten regnet utenom slik at jeg slipper moms ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge varen er under 200,- så regnes ikke frakten med.

Når varen er over så regnes den med.

Men det av henger også hvordan avsender merker pakkene sine, tollvesenet tar utgangspunkt i hva som står på pakken.

Har også opplevd at de tok feil sum på pakken, at de tok med frakt, og ikke uten. Men fikk heldigvis igjen pengene, selv om det tok 1.5 måned.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •