For oss som er interessert i film-musikk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For oss som er interessert i film-musikk.

Vet dere om noen DVD-filmer som har mye bonusmateriale som omhandler produksjonen av musikken til filmen? Som selverklært filmmusikk-entusiast så er jeg veldig glad i å se hvordan komponisten har gått frem for å skrive og spille inn musikken til filmer. Jeg vet at Lord of the Rings-trilogien har en del intervjuer med Howard Shore, og bonus-disc'en på Return of the King Collector's Edition skal visstnok være ganske bra. Vet dere om noen lignende DVDer hvor musikk-innspilling og intervju med komponist utgjør store deler av bonus-materialet?

Jeg kjøpte nylig Jurassic Park box set - The ultimate collection, og der er det sykt mye bonus-materiale (mer enn det som står på Play.com), men ikke et eneste intervju med John Williams eller folk fra orkesteret. Nedtur deluxe!

Har dere noen forslag? Er i utgangspunktet ikke på jakt etter filmer med god film-musikk (selv om det er en bonus), men heller DVD-utgivelser hvor bonus-materialet omtaler mye av musikken i filmen.

Selv kan jeg foreslå følgende:

* Recording The Producers - A musical romp with Mel Brooks
    * Symphony and Metallica (Ok, dette er jo litt juks da, siden dette er en konsert-DVD. Men det er allikevel en god dokumentar-del hvor man får se intervjuer med bandet, Michael Kamen (RIP ) og en del folk fra orkesteret.
    * Prince of thieves har også et kort intervju med Michael Kamen (Tror også det ligger på Youtube)

Det er ganske irriterende når det blir gitt ut den ene dvd-boksen etter den andre, osv uten noen form for tribute til musikken i disse filmene. De kaller det "extended, anniversary, special, collector's edition; director's cut, re-release, osv.. også tar de ikke med noe så viktig som musikken i bonus-materiale. Kjipt!

Så! Jeg trenger tips!

Hva med Back to the Future og Star Wars? Er det noen som har disse box set'ene som kan si noe om bonus-materialet?

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Hawk Down 3 disk
    Gladiator 3 disk

Er sikkert også på de vanlige 2 disk utgivelsene

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Indiana Jones-boksen har ganske mye om musikken. Intervju med John Williams og alt. Men det er ikke veldig teknisk. Det er mer sånn "og slik kom jeg på denne delen av musikken" og "her syntes jeg det passet skikkelig kult med abstrakt strykerensemble" Underholdende, lell.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om ikke Generalen har en del bonus om musikken. Der får du også muligheten til å se den med to forskjellige musikkspor - ett fra ca. 1957 og ett fra 2004 (som er skikkelig kult). Kanskje også filmen The Wall har noe?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Extended utgavene av Ringenes Herre har også endel om musikken på ekstramaterialet..

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jejeje..

Dette kvalifiserer seg nok til et merkelig spørsmål..Men så det her gjaldt film musikk,så hvem vet hva som dukker opp a svar.
    Har sett ocean twelve nu,og da når hu her dama skal ta seg inn i det her fabelaktige huset til han her fyren,så må hun passerer gjennom det her laser feltet.Og da spille de en veldig kul sang,som jeg ikke har sjans til å finne igjen!Og det er da denne sangen jeg "enda" er på jakt etter!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Captain Charisma
    Black Hawk Down 3 disk
    Gladiator 3 disk

Er sikkert også på de vanlige 2 disk utgivelsene
    Hvis du ser på noen av de linkene i åpnings-innlegget ("den ene etter den andre, osv"), så nevner jeg begge de box set'ene du henviser til, og hvis jeg ikke husker feil, så har ingen av dem noe om musikken i filmene.

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Hvis du ser på noen av de linkene i åpnings-innlegget ("den ene etter den andre, osv"), så nevner jeg begge de box set'ene du henviser til, og hvis jeg ikke husker feil, så har ingen av dem noe om musikken i filmene.
    Black Hawk Down har det, rundt 18 minutter. Men jeg husket feil når det gjelder Gladiator, for der var det ikke noe nei. Master And Commander 2 disc har også rundt 18 minutter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •