Problem med Smokin Aces HD på HD-E1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Smokin Aces HD på HD-E1

Skulle se Smokin Aces på HDDVD idag, men min HD-E1 ville ikke spille den. Andre som har hatt problemer med samme disk ? er dette et Combo Disc problem ?
    Måtte ta til takke med SD versjonen på discen.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Skulle se Smokin Aces på HDDVD idag, men min HD-E1 ville ikke spille den. Andre som har hatt problemer med samme disk ? er dette et Combo Disc problem ?
    Måtte ta til takke med SD versjonen på discen.
    Har du nyeste software på din spiller? Hvis ikke prøv med en software oppgradering

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke problem (ei prøvd) denne filmen, men jeg får ikke spillt av The Departed (også combi) , har oppgradert firmware men til ingen nytte. Virker rett og slett som noen av filmene har en prod. feil ved seg, siden jeg har lest flere poster om problem med avspilling på forskjellige filmer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funket fremdeles ikke etter firmware upgrade, jeg tok filmen med til Resonans Hi Fi i stavanger hvor jeg kjøpte spilleren og fikk testet der også (På HD X1), men funket ikke. Har returnert filmen. Gadd ikke prøve noen av tipsene om å koke(!) dvd'en
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingen som har noen løsninger på dette? Jeg har vel en 5-6 combi discer og alle er like problematiske

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gitt opp på the deparded, har en annen combi (lady in the water) denne funker.

Hvilke har du problemer med ?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått er det et utbredt problem med at flere HD DVD-utgivelser ikke fungerer skikkelig på alle spillere, og at det ikke er kommet noen fiks for dette ennå. Vi får håpe at en fremtidig firmware-oppdatering eliminerer problemet.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke Children of men (combi) til å fungere på x360-hddvd....

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Får ikke Children of men (combi) til å fungere på x360-hddvd....
    Nei, den hadde vi også problemer med på HD-XE1 hos Hjemmekino i helga. Den stoppet ca midt i filmen. Løsningen var å spole over et par minutter.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kok i vei...

Hadde også problemer med 'Children of Men' på min HD-E1 (sw v1.5). Den ville ikke starte opp og ga forskjellige feilmeldinger. Jeg prøvde å starte den mange ganger og skru spilleren av og på, men uten hell. Prøvde så å vaske platen lett med såpe og varmt vann, men det hjalp heller ikke. Så nå i ettermiddag tok jeg og puttet den 10 sekunder i kokende vann slik som det på visse forum har blitt tipset om. Når platen hadde tørket satte jeg den inn i spilleren og den kom opp og startet som den skulle på første forsøk. Nå starter den fint opp hver eneste gang jeg prøver (har prøvd en 10-12 ganger). Så nå kan jeg endelig få sett filmen (håper jeg). Virker som om teorien om at det ligger et tynt belegg med et eller annet på disken er korrekt.

Hadde også problemer med dokumentaren 'Australia Revealed', men der var det noe sw-greier som plutselig var i orden etter at jeg fikk oppgradert til v1.5 på spilleren.

John Roger

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hatt problemer med Smokin Aces, har også kjøpt Hitcher og Alpha Dog Combi, og begge disse funker fint

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Nei, den hadde vi også problemer med på HD-XE1 hos Hjemmekino i helga. Den stoppet ca midt i filmen. Løsningen var å spole over et par minutter.
    Vil tro det er noe feil med filmen "Children of men" min stoppet også etter ca.56min.
    Jeg måtte skifte til chapter 12, det gikk ikke og spole over området der filmen var deffekt, prøvde dette flere ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en hd-dvd film som ikke virket på min toshiba og ikke på xbox hd-dvd heller, fikk den byttet, det hjalp:-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på min kokte 'Children of Men' for et par dager siden og da stoppet den helt opp rett før 0:57 i kapittel 11. Jeg fikk skippet meg til kapittel 12 og spolte tilbake til rett etter at den stoppet opp og fikk da sett videre. Det var et par steder også senere hvor den stoppet opp, men da kom jeg videre ved å spole litt. I går kokte jeg plata på nytt og noe lenger (15 sekunder) og nå spiller den feilfritt gjennom de stedene den bare hang seg.

Tipper at det er et lagskifte rett før 0:57 og at det kanskje var mer igjen av en slags hinne på plata som lager problemer når laseren stiller seg om for å lese neste lag. Dette er bare spekulasjoner, men det er jo litt pussig at kokingen skulle ha så mye å si på oppførselen.

John Roger

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, "koke platen" dette høres ikke ut som noe jeg har lyst å gjøre (skeptisk). Noen som har prøvd med disc repair pro? Den legger jo et nytt lag over platen så dette skal jo i utgangspunket fungere på samme måte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Jeg så på min kokte 'Children of Men' for et par dager siden og da stoppet den helt opp rett før 0:57 i kapittel 11. Jeg fikk skippet meg til kapittel 12 og spolte tilbake til rett etter at den stoppet opp og fikk da sett videre. Det var et par steder også senere hvor den stoppet opp, men da kom jeg videre ved å spole litt. I går kokte jeg plata på nytt og noe lenger (15 sekunder) og nå spiller den feilfritt gjennom de stedene den bare hang seg.

Tipper at det er et lagskifte rett før 0:57 og at det kanskje var mer igjen av en slags hinne på plata som lager problemer når laseren stiller seg om for å lese neste lag. Dette er bare spekulasjoner, men det er jo litt pussig at kokingen skulle ha så mye å si på oppførselen.

John Roger
    Hei, kan du fortelle litt om denne kokeprossessen din av hd dvd plater, småkoking eller fosskoking etc.?
    Mvh.
    RBG

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg hadde også problemer med "Children of Men" ,bare feilmeldinger.
    Amazon.com var tydligvis klar over problemet,for jeg fikk pengene tilbakeført til kortet.Trengte heller ikke å returnere filmen.
    Tenkte jeg skulle prøve koking.Kokte opp vann,trakk panna av plata og holdt HD DVD'en nede i vannet ved hjelp av en skje i 10 sekunder.
    Etter at den hadde tørket polerte jeg den med ett CD poleringsmiddel.
    Så filmen i går kveld.Stoppet opp ca. etter en time,men det var bare å spole
    noen sekunder så spilte den resten.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 'The Hitcher 2007' på fredag. Det er også en combodisk og det var samme problemet med den. Den startet riktignok opp som den skulle, men bildet frøs helt til litt etter halveis i filmen og det kom etter hvert en feilmelding med en adresse-dump. Jeg tok selvsagt og kokte denne også. Putten den ned i oppkokt vann i ca. 20 sekunder (bruker en teskje i spindelen og en teskje til for å holde den nede i kjelen). Filmen spilte helt prikkfritt etter dette. Det er jo fint at problemet kan løses såpass enkelt, men det er nå på tide at de fikser opp dette i produksjonen av platene.

John Roger

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smokin Aces begynte å hakke helt i begynnelsen på min A1, Hitcher fungerte som en drøm...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søppelprodukter! Kan ikke ting bare fungere? Koke plater ja, tror jeg fort hadde blitt singel om jeg hadde blitt ferska i noe sånnt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •