Lage demo dvd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Lage demo dvd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage demo dvd

Trenger et bra stabilt program til og redigere video. Tenkte jeg skulle lage meg demo dvd.Tenkte da rippe ut av mine dvd'r de beste filmklippa jeg har i min samling. da selfølgelig med det beste lydsporet (DTS). tenkte også gjøre det samme med konsert dvd'ene mine. noen som vet om et bra program og anbefalle?? det må jo da ta vob/MPEG-2 filer som det blir når jeg ripper dem. har testet både Pinnacle Studio Plus v10.5.1 og Adobe Premiere Pro men ingen av dem har støtte for MPEG-2 filer. Har også testet MAGIX Movie Edit Pro 12 da jeg leste at det tok Vob filer,å ja det stemte det tok Vob/MPEG-2 fileer men da ble det plutselig ingen lyd. noen som har peiling på dette her?? Jeg bruker Win-xp

på forhånd takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på med akkurat samme. Tenker du da på å hente ut selve filmklippene med lyd, eller å lage selve DVD'en da med VOB filene?

Her finner du tips for sistnevnte:

VideoHelp.com :: View topic - How to author & burn a DVD from VOB trailers/files

Dette programmet brukte jeg:

PgcDemux

Deler opp i m2v filer samt ac3 eller dts.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Holder på med akkurat samme. Tenker du da på å hente ut selve filmklippene med lyd, eller å lage selve DVD'en da med VOB filene?

Her finner du tips for sistnevnte:

VideoHelp.com :: View topic - How to author & burn a DVD from VOB trailers/files

Dette programmet brukte jeg:

PgcDemux

Deler opp i m2v filer samt ac3 eller dts.
    Heisann.
    jeg tenkte jo egentlig på og ta ut selve filmklippene med lyd,men det ser ut som det ikke er så lett det? enklest mulig tenkte nå jeg
    Noen som sier at MAGIX Movie Edit Pro fikser det, men ikke komprimerte filer? vet ikke jeg. har kun testet på noen som er komprimert. hørt noe om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså at du henter en viss bit av filmen med lydsporet inkludert i samme fil? Da kan du bruke DVD Shrink 3.2, der du under 'Re-author' mode kan velge ut scener og eksportere dem. Da kan du selv velge hvilke lydspor, samt om f.eks subtitles skal være med. Veldig enkelt.

Ulempen med å kun bruke vob filer er at det blir vanskelig å lage skikkelige menyer etc. Bruker Adobe Encore selv som støtter blandt annet DTS.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså at du henter en viss bit av filmen med lydsporet inkludert i samme fil? Da kan du bruke DVD Shrink 3.2, der du under 'Re-author' mode kan velge ut scener og eksportere dem. Da kan du selv velge hvilke lydspor, samt om f.eks subtitles skal være med. Veldig enkelt.
    Ja alt det er ingen sak. jeg har filene jeg vil bruke. Problemet er når det skal settes sammen igjen. I MAGIX Movie Edit Pro får jeg ikke lyd når jeg importerer fila,kun bilde. i de andre jeg har testet så får jeg ingenting. Ikke støtte for MPEG-2 filer skal jo lage en dvd med fulle Menyer osv da

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du har nå er m2v filer, samt lydsporet i AC3 eller DTS format? Har jeg forstått deg riktig?

Som sagt så bruker jeg Encore til arbeidet med menyer, samt sette sammen filene ettersom Encore støtter DTS og AC3. Fungerer utmerket. Programmet støtter ikke previews av DTS, men en testimage jeg lagde på 2 minutt fungerer utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du har nå er m2v filer, samt lydsporet i AC3 eller DTS format? Har jeg forstått deg riktig?

Som sagt så bruker jeg Encore til arbeidet med menyer, samt sette sammen filene ettersom Encore støtter DTS og AC3. Fungerer utmerket. Programmet støtter ikke previews av DTS, men en testimage jeg lagde på 2 minutt fungerer utmerket
    Nei du har ikke forstått meg riktig hehe. nå har jeg kun rippet ut vob/mpeg-2 fila med lyd, så jeg har kun en fil. Ser ut som jeg må rippe dele den så jeg får lydfila for seg selv.Pokker å mye arbeid da, må da finnes et program som kan fikse alt på en gang??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev over, med dette: PgcDemux

programmet får du adskilt lyd og bilde. Det krever derimot IFO filene...

Har du kun vobfiler bruker du TMPEnc

TMPGEnc Net

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker TSUNAMI-MPEG DVD Author PRO
    Fungerer fint med vob filer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke lyd med dts filer der... Ser ikke som den finner streamen. Funker dette likevel når man eksporterer prosjektet?

:edit: det gjorde det ikke... Trur jeg holder meg til Encore løsninga.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_dvd
    Heisann.
    jeg tenkte jo egentlig på og ta ut selve filmklippene med lyd,men det ser ut som det ikke er så lett det? enklest mulig tenkte nå jeg
    Noen som sier at MAGIX Movie Edit Pro fikser det, men ikke komprimerte filer? vet ikke jeg. har kun testet på noen som er komprimert. hørt noe om det?
    testet på noen dvd'r som var ukomrimerte og der funket MAGIX Movie Edit Pro som bare det. Hvorfor det liksom?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •