Støttekjøp av HD-DVD 15. april - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 74 av 74
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg synes også det er litt rart at man sitter på gjerdet mtp pris etc. Har man Internet har man også tilgang til både spillere og media så jeg synes ikke det er noe argument for ikke å satse på det ene eller det andre formatet (eller begge...) :-D

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Synes ikke det er rart i det hele tatt jeg... svært få er villige til å ta en sjanse på å ende om med "feil format" ... i tillegg er jo ikke akkurat kunnskap og tilgjengelighet på HD (iallefall i Norge) særlig utbredt.

Jeg lette leeenge etter HD-DVD spillere uten å finne noen her, til slutt kjøpte jeg en PS3... taper BluRay har jeg iallefall en spillmaskin... :-/
    En HD DVD spiller (feks. A1) får man brukt for en rundt 2- 3000,-.
    Den gjør og en ganske bra jobb på å skalere opp bildet til 720p eller 1080i.
    Det er en ca. 250 titler som er annoserte/tilgjengelige.
    HD DVD er sonefritt.

....

Selger

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke forstår, er hvorfor folk fremdeles handler DVD-spillere til 10k+, når det uansett aldri kan blir så bra som med en HD-spiller til halve prisen (er vel forsåvidt noe av samme mentalitet man finner hos folk som bruker en tusenlapp på en s-videokabel fra monster, fremfor halve beløpet på en Supra komponent). Virker som det finnes noen rare fordommer her:

- Kjøper man en HD-spiller må man kaste hele DVD-samlinga
    - Om formatet man investerer i dør er hele filmsamlingen verdiløs

Dette er da bare tull. Og; klart man vil unngå å hive penger ut av vinduet, men med de beløpene folk gjerne handler med her på forumet, for oppgraderinger som folk flest vil se på som marginale, er det virkelig snodig at folk kvier seg for å prøve HD.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dette er da bare tull. Og; klart man vil unngå å hive penger ut av vinduet, men med de beløpene folk gjerne handler med her på forumet, for oppgraderinger som folk flest vil se på som marginale, er det virkelig snodig at folk kvier seg for å prøve HD.
    Dette her er jeg helt enig i! Så lenge man har prosjektør, og/eller en TV ed minst 1280x720 i oppløsning så er overgangen til HD noe av den største oppgraderingen en kan gjøre. Ulempen er selvsagt at blir en først bitt av basillen, så kan det fort bli byttet ut enda mer utstyr (1920x1080p etc).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Blood Dimond" kan nå forhånds bestilles på amazon.com: The Product Wars fought on Amazon.com
    Blood Diamond [HD DVD]
    Price: $19.95
    Sales rank: 118
    Release date: July 3, 2007
    Average rating:
    View Sales Rank History and Price Comparisons

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg ikke forstår, er hvorfor folk fremdeles handler DVD-spillere til 10k+, når det uansett aldri kan blir så bra som med en HD-spiller til halve prisen (er vel forsåvidt noe av samme mentalitet man finner hos folk som bruker en tusenlapp på en s-videokabel fra monster, fremfor halve beløpet på en Supra komponent). Virker som det finnes noen rare fordommer her:

- Kjøper man en HD-spiller må man kaste hele DVD-samlinga
    - Om formatet man investerer i dør er hele filmsamlingen verdiløs

Om du ikke forstår DVDspillere til 10 lapper, hva da med en DVDspiller til 173 000,- ? Nº 51 Media Player Overview

Selger litt ML produkter, og der har nok aldri noe som helst kostet så "lite" som 10 000,-.

Kjenner 2 som har denne spilleren. Har hatt den hjemme selv for å prøve.

Det er selvfølgelig vanvittig dyrt med en DVD/CDspiller til 173 000,-. Ingen tvil om det.
    Det er selvfølgelig tullete dyrt, men det er og feks. dyrere Mercedes etc.

Det finnes selvfølgelig en haug med grunner til ikke å kjøpe en så dyr spiller, men for de få som har en slik er vel noe av takegangen slik:
    De har mange DVD'er (500 +), og de fleste av disse finnes ikke på noe HDformat.
    Tanken er vel å få det beste mulige bildet for en film som finnes på DVD.
    Byggekvaliteten på denne (og andre lignende spillere) er fantastisk. De er bygget for å vare livet ut. Kan selvfølgelig og oppgraderes (HW/SW).

Det er lagt mye penger på D/A converterene. Det er viktig på film, og selvfølgelig meget viktig på avspilling av musikk. Spesielt om man har et dyrere anlegg, er jo liten vits i en dyr DVDspiller om resten av anlegget ikke er i toppsiktet.

Mange vil nok si det er idiotisk, men for andre som har masse masse penger, og vil ha det aller beste kan det være en idé.
    Det er selvfølgelig tullete dyrt, men det er og feks. dyrere Mercedes etc.

Hver sin lyst

selger

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var ikke at det er tullete å bruke 173k på en DVD-spiller. Selvsagt, folk må da få prioritere som de vil, og jeg ser definitivt poenget med å prøve å gjøre det beste ut av DVD-samlinga.

Det er bare det at det beste man får ut av en DVD vil aldri slå bildet fra selv den rimeligste HD-DVD-spilleren til Toshiba. Det jeg ikke forstår er hvorfor man skal være så gnien at man ikke gidder å investere i et udiskutabelt bedre format til en langt lavere pris. Det blir litt som å kjøpe verdens dyreste frossenpizza istedenfor å gå på en god, men rimelig restaurant.

Det er ikke teit å kjøpe en svindyr DVD-spiller, men det er teit å kjøpe en svindyr DVD-spiller og samtidig la være å investere i HD fordi man er redd for å kaste bort pengene sine.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var ikke at det er tullete å bruke 173k på en DVD-spiller. Selvsagt, folk må da få prioritere som de vil, og jeg ser definitivt poenget med å prøve å gjøre det beste ut av DVD-samlinga.

Det er bare det at det beste man får ut av en DVD vil aldri slå bildet fra selv den rimeligste HD-DVD-spilleren til Toshiba. Det jeg ikke forstår er hvorfor man skal være så gnien at man ikke gidder å investere i et udiskutabelt bedre format til en langt lavere pris. Det blir litt som å kjøpe verdens dyreste frossenpizza istedenfor å gå på en god, men rimelig restaurant.

Det er ikke teit å kjøpe en svindyr DVD-spiller, men det er teit å kjøpe en svindyr DVD-spiller og samtidig la være å investere i HD fordi man er redd for å kaste bort pengene sine.
    Er helt enig med deg at det er bare tull å ikke kjøpe HDspiller selv om man har en (dyr) DVDspiller.
    Regner med at de som har råd til noe slikt ikke blir ruinert av noen få 1000-lapper for en HDspiller
    Det er ikke værre en å se DVD der filmer kun finnes i DVD, og kjøpe HD i de tilfellene hvor det gies ut HD.

Har blitt vant med å bytte ut samme filmen flere ganger pga nye utgivelser og nye formater. Husker Star Wars på laserdisc, kom ut ca. 10 utgaver av samme film.
    Heldigvis har kravene blitt større, så den første utgaven som kommer er stort sett bra - slik har det ikke alltid vært

Selger

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Det har også litt med HDDVDerfaringene mine. Jeg har sett 7-8 HDDVDer, alle har brut en evighet på å starte opp, alle har hatt tvungen reklame i 2-4minutter, ingen av dem har hatt noe spesielt bra kvalitet.
    Mine WMVHD-klipp og filmer er definitivt bedre.

Bryr meg egentlig fint lite om hvilket format som vinner, så lenge ett av dem gjør det. Men jeg må si at jeg håper BD vinner. Har ikke noen spesiellt god grunn til dette, men jeg liker bare BD bedre. Enkelt og greit. Derfor er det bedre en HDDVD i mine øyne.

Jeg må også indrømme at jeg la inn innlegget for å se hvor mange som kom til å reagere negativt på ett ubegrunnet synspunkt.
    For noe vrøvl! Du er fullstendig uten troverdighet. Sånne poster som dette er med på å fordumme et veldig bra forum. "U med HD DVD, Bluray er best" finn deg et fjortisforum.

Anyway, jeg forstår ikke argumentasjonen til alle som er så livredde for å ende opp med "feil" format. Tipper at mange av disse har AV utstyr til mange tusen, gjerne en monster kabel til 1000,- for en minimal bildeforbedring. Men bruke et par tusen på å få et bilde som griser alt annet er plutselig en veldig vanskelig avgjørelse...

Selv brukte jeg 1400,- på en 360 spiller, jeg har aldri brukt så lite på en så stor forbedring noen gang.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD er bra, men Blu ray kommer nok til å vinne. Jeg kjøper Universal på HD-DVD og skal ha alt annet på BR, så er det færre filmer å kjøpe på ny på BR når universal gir opp og støtter BR. Får meg Region A BDP-S1 iløpet av etpar uker og da er det fullt kjør.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Den gjør og en ganske bra jobb på å skalere opp bildet til 720p eller 1080i.

Selger

Dette overasket meg STORT faktisk...hvor bra jobb den gjør med å oppskalere vanlig DVD. Hadde værsting Pioneer-dvd-spiller sist...og Toshiba'en har faktisk littegranne bedre bilde enn denne...mye takket være oppskaleringa...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere spennende tittler på gang fra Hd dvd utover nå, blant annet denne:

Amazon.com: The Contract [HD DVD]: DVD: Ned Bellamy,John Cusack,Alice Krige,Bill Smitrovich,Morgan Freeman,Megan Dodds,Jamie Anderson,Dante Spinotti,Bruce Beresford

Gleder meg, det blir en del nye kjøp fremover nå!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    HD-DVD er bra, men Blu ray kommer nok til å vinne. Jeg kjøper Universal på HD-DVD og skal ha alt annet på BR, så er det færre filmer å kjøpe på ny på BR når universal gir opp og støtter BR. Får meg Region A BDP-S1 iløpet av etpar uker og da er det fullt kjør.
    Tror ikke jeg skal begi meg ut på å kåre en vinner her foreløpig ihvertfall. Etter i mange uker og måneder med økende markedsandeler for Blu-Ray på AxelMusic - DVD Movies, Shop for Blu-Ray Films, Buy New HD-DVD Movies online ser det nå ut som at det de siste ukene har snudd igjen, og nå er det HD DVD som øker andelene igjen, og de har ennå ikke vært under 54% av markedet. Den siste uken er de oppe på 58%. (Kjekk liten ranking av solgte varer på venstre side når du er inne å ser på oversikten over HD DVD og Blu-Ray-titler.) Nå er jo ikke Axelmusic akkurat verdens største nettbutikk av DVD, men har allikevel følelsen av at det handles ganske mye der, og det er ikke umulig at den allikevel viser en nogendlunde riktig balanse av salget.

Jeg også ser potensialet til Blu-Ray, men etter å ha sett på både HD DVD og Blu-Ray hver eneste dag de siste månedene på butikken hvor jeg jobber, er jeg desverre ikke imponert over bildekvaliteten på det jeg har sett av Blu-Ray. Har ikke fått testet mer en to filmer, Talladega Nights, og X-Men II, men begge filmene virker kornete for meg, og ikke i nærheten av det meste jeg har sett på HD DVD.

Uansett så er poenget mitt at det er alt for tidlig å vite hvem som vinner krigen, og i det hele tatt om noen vinner.. Jeg tror det kan bli som DVD+R og DVD-R slik at vi om ikke så alt for lenge får fler og fler kombispillere, og at begge formatene vil leve videre. Samsung har allerede annonsert en fullverdig kombispiller som støtter begge formatene fullt ut, og siden HD DVD-spillerne begynner å bli relativt lavt priset, og Blu-Ray også sansynlig vil falle i pris etterhvert så blir ikke disse kombispillerne heller så veldig mye dyrere enn de egne Blu-ray spillerne.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •