Støttekjøp av HD-DVD 15. april - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 74
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Meget godt forklart hvorfor et støttekjøp ikke vil gi noe utslag.... Eller at noen av-file kommer til avgjøre det... Men støttekjøpet kan vel ses på som en bursdags gave/oppmerksomhet til hd-dvd i forbindelse med et års dagen.
    Joda, folk må gjerne slå seg løs og handle HD-DVD for hele lønningsposen, men å tro at det i det lange løp vil ha noen effekt ene eller andre veien blir for dumt...

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper ikke noen av standarene før de har bestemt seg. Består i verste fall begge kjøpes en kombimaskin og filmer fra den med god pris, kvalitet og evt. best bonuscuts.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal bestille ett par titler i helgen uansett jeg...så da gjør jeg det likesågodt i morgen på amazon.com

Fatter foresten ikke hvorfor det skal være så vanskelig for noen å forstå at vi kommer til å se to HD-plate formater i lang tid fremover enda...uansett hva vi mener og syns om det Er man entuasiast kjøper man to spillere...jeg kommer til å gjøre det ihvertfall

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Kjøper ikke noen av standarene før de har bestemt seg. Består i verste fall begge kjøpes en kombimaskin og filmer fra den med god pris, kvalitet og evt. best bonuscuts.
    Samme her, selv om BD har tippet litt i min favør siden det er bedre.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alpher
    Fatter foresten ikke hvorfor det skal være så vanskelig for noen å forstå at vi kommer til å se to HD-plate formater i lang tid fremover enda...uansett hva vi mener og syns om det Er man entuasiast kjøper man to spillere...jeg kommer til å gjøre det ihvertfall
    Jeg synes dette minner mer og mer om kampen mellom SA-CD og DVD-Audio og mindre og mindre om lanseringen av en arvtaker til DVD-Video.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Samme her, selv om BD har tippet litt i min favør siden det er bedre.
    Du må gjerne forklare hvorfor.
    Begge har sine fordeler og ulemper.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så er hele historien svada - antar at en eller anne kropp i Amazon.com er kilden til denne saken. Jeg kjøper mine HD filmer på bakgrunn av innhold og ikke etter ett eller annet tidsskjema. Men for all del, de som ønsker at sine innkjøp skal vises på en statistikk dagen derpå - for all del.....

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    For meg så er hele historien svada - antar at en eller anne kropp i Amazon.com er kilden til denne saken. Jeg kjøper mine HD filmer på bakgrunn av innhold og ikke etter ett eller annet tidsskjema. Men for all del, de som ønsker at sine innkjøp skal vises på en statistikk dagen derpå - for all del.....
    Nåh, amazon.com er rett og slett størst. AMZ Dashboards har lenge ført tracking på de 10 best-selgende titler ifra begge formater, og det er derfor naturlig å bruke dette systemet da det vil kunne gi synlige resultater.

Etter litt jobb nå, så kom jeg opp i 30 nye ordrer hos Amazon.com, halvparten er pre-orders, og resten er enten titler jeg har oversett eller klasikkere som jeg har vært usikker på om jeg gidder å eie.. Litt kjipt at en er nødt til å legge inn en og en ordre hos Amazon for å komme under den 200,- grensa.. burde være en egen option "send-seperately".. phew..

Fult klart over at det kun er å pisse i havet etc., men HD-DVD er formatet mitt. Sone-frihet lenge leve! (Sone A Blu-Ray kommer som en god nr. 2, men kjipt at en må importere spiller for å kunne spille av de filmene.)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow.. da jeg startet å la inn bestillinger var det ca. 412 vs 361 (HD-DVD vs. Blu-Ray), allerede er forskjellen nede i 373 vs. 361.. Gøy!

Weee!
    Salesrank of top 100 products, current Leader: HD-DVD.
    Mest sansynlig første gang det skjer i år, iallefall siden 28.1.2007..

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formatkrigen gjør at jeg har sluttet å handle dvd. Det er heller ikke aktuelt å kjøpe hd-dvd eller BD før det er en klar vinner!
    Etter å ha vært i endel elektronikk butikker i Usa er jeg overrasket over hvor liten utbredelse formatene har fått. Det var vanskelig å finne filmer og de ble på ingen måte ble profilert.
    Tror resultatet så langt blir lavere totalt salg i påvente av en vinner.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppfatning er at "nerdene" kjøper en spiller av hvert format, mens vi som faller midt i mellom sitter og irriterer oss over at vi ikke får et format. Noen kjøper det ene formatet og håper at det vinner. De menige i den berømte gaten har ikke annen formening enn at DVD er DVD.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten graf.. Fortsatt tidlig på dagen, skal bli spennende å se hvor langt opp HD-DVD klarer å klatre.
    HdGameDb.com :: The Definitive High Definition Video Game Database :: HD DVD / Blu-ray Graphs

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Det har også litt med HDDVDerfaringene mine. Jeg har sett 7-8 HDDVDer, alle har brut en evighet på å starte opp, alle har hatt tvungen reklame i 2-4minutter, ingen av dem har hatt noe spesielt bra kvalitet.
    Mine WMVHD-klipp og filmer er definitivt bedre.

Bryr meg egentlig fint lite om hvilket format som vinner, så lenge ett av dem gjør det. Men jeg må si at jeg håper BD vinner. Har ikke noen spesiellt god grunn til dette, men jeg liker bare BD bedre. Enkelt og greit. Derfor er det bedre en HDDVD i mine øyne.

Jeg må også indrømme at jeg la inn innlegget for å se hvor mange som kom til å reagere negativt på ett ubegrunnet synspunkt.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Det har også litt med HDDVDerfaringene mine. Jeg har sett 7-8 HDDVDer, alle har brut en evighet på å starte opp, alle har hatt tvungen reklame i 2-4minutter, ingen av dem har hatt noe spesielt bra kvalitet.

Bryr meg egentlig fint lite om hvilket format som vinner, så lenge ett av dem gjør det. Men jeg må si at jeg håper BD vinner. Har ikke noen spesiellt god grunn til dette, men jeg liker bare BD bedre. Enkelt og greit. Derfor er det bedre en HDDVD i mine øyne.

Jeg må også indrømme at jeg la inn innlegget for å se hvor mange som kom til å reagere negativt på ett ubegrunnet synspunkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det plass for både HD DVD og Blu Ray, jeg kjøper også begge. Det som teller for meg er hvilke filmer som er og få tak i, og kvaliteten på disse.
    Har i dag dessuten støttet HD DVD med 5 kjøp på amazon.com
    Morro og følge med på salgs barrometeret!

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Current leader: HD DVD

Kilde

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, WMVHD bruker stort sett akkurat samme enkoderen på video-delen, vanligvis bruker den litt lavere bitrate enn HDDVD. Kan ikke skjønne hvorfor du skulle ha bedre bilde med WMVHD, med mindre du bruker en bedre skjerm til å spille av sistnevnte?

De fleste HD-DVD spillerne er ganske treige å starte opp, men det er en vanesak.. Skal du si en film, så skal du vanligvis slå på en del andre komponenter også. Det er kun snakk om planlegging, så er ikke det noe problem (45 sekund er ikke all verdens oppstarts-tid imho).

4-5min tvungen reklame? Ehh, det stemmer vel ikke.. Det går fint ann å hoppe forbi den reklamen, iallefall funker det med next chapter..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Imponerende inn-henting på 1 dag.. Fortsatt 12 timer igjen..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ingen tvungen reklame, next knappen har funger på alle mine filmer. Og om det tar en "evighet" (ca 40sek) på å starte opp, hva betyr vel det ?? sett deg ned og slapp av, filmen begynner når den er klar. Fatter ikke at det går ann å bruke dette argumentet mot HD...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok ærlig innrømme at sonefriheten og muligheten til å brenne egne skiver sjøl (mini HD DVD'er brent på standard DVD-R plater ) FØR man får tak i HD DVD-brenner til pc'n gjør sitt til at jeg nok står bittelittegranne innpå HD DVD siden pr. idag ihvertfall

For meg ser det pr. idag ut som om friheten/redigerbarheten på HD DVD kommer til å vinne over de fleste som bruker pc'en til videobehandlig og andre typer "brenning av video" i dag...

...og angående formatkriger...for de av oss som har noen år på nakken...så er ikke dette noe nytt 8-Track vs CompactCassette, VHS/BETA/Video2000-krangelen, DCC vs MiniDisc, SACD vs DVD-audio. Jeg har hatt nesten alle variantene i en eller annen periode...og det er den eneste løsninga...for å finne det beste...prøv sjøl! Det hjelper ikke å lese seg til "fakta" på internett

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •