Hva du kan bruke internett-kontakten på din HD DVD-spiller til!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva du kan bruke internett-kontakten på din HD DVD-spiller til!

Opprinnelig het denne posten "Nedlastbar tekst på HD DVD", men for det første var det ingen som leste eller bidro i den og for det andre så fant jeg litt info om hva annet internett-kontakten kan brukes til og hvordan det kommer til å virke i praksis:-D Samler alt i den første posten..

Det første er selvfølgelig firmware oppdateringer. Veldig enkel og smertefri prosess, tok meg 2 min å gjøre klar spilleren + en halv time nedlasting og oppdatering.

Det andre store, og foreløpig litt uklare, punktet er hva internett kan bidra med i vår filmopplevelse. Enda er det ingen HD DVD'er som tar i bruk potensialet som ligger der, men det er på trappene! Blandt annet kommer Smokin' Aces med "Assasin Tracker interactive feature using Google Maps" som er en applikasjon som lar seeren bruke google kart til å holde styr på hvor alle snikmorderene befinner seg til enhver tid. Kanskje ikke den mest givende anvendelsen, men det er en start.

HD DVD - Official HD DVD ligger det en "Interactivety demo" der Kevin Collins sender bokmerker fra en HD DVD-spiller til en annen. Dette systemet er ikke oppe enda, men det er under utvikling i følge Amir.

Andre ting som kommer til å bli tigjengelig for nedlasting gjennom HD DVD-spilleren er:
    - trailere
    - oversikt over release-datoer og titler
    - ekstramateriale til den aktuelle filmen
    - teksting på foretrukket språk hvis dette ikke finnes på discen fra før.

Nå vil ikke alt dette bli tilgjengelig med et trylleslag, men det kommer til å komme over tid. Den mest gledelige nyheten jeg har fått fisket ut av Amir er imdlertid at alt dette kommer også til å bli tilgjengelig på eksisterende titler! Dette fordi alle HD DVD'er ser i minnet etter oppdaterte menyer! på spørsmål om hvordan vi får de oppdaterte menyene inn i minnet svarte Amir dette:
    Sitat Opprinnelig postet av amirm
    Two ways: you download it through some network interactivity feature on the title. Or believe it or not, by buying another movie from the same studio. When you play the new movie, its HDi application can look in the memory, and upgrade the menus for the other titles you own. Note that this is a technical capability so I don't know for sure they will do this but it is definitely possible.
    Det er bare en hindring som står i veien for alt dette. Lagringsplass. Toshibaspillene så langt har 128 mb minne, dette holder til oppdaterte menyer og tekster til noen titler, men det sier seg selv at det blir litt lite til flere trailere og bonusmateriale. Løsningen på det er at det kommer eksterne lagringsenheter som vi kobler til ved hjelp av extension portene (som sitter i front på min HD-E1).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ingen andre veit så har jeg funnet ut litt selv

Det er ingen tvil om at nedlastbar undertekst kommer til HD DVD. Amir på AVSforum har bekreftet dette flere ganger. (for eks her)

Det virker imidlertid ikke som om det finnes mer enn på papiret for øyeblikket, men skal vi tro amir nok en gang så kommer det

I don't have specific dates to share. But last year we showed up prototype interactivity that showed up in real titles in 6 months.

The main focus for the networking right now is to provide additional functionality as opposed to more languages. Let me see if I can put some pressure to bear on this (but please note that we are not a content provider so ultimately, we can’t force anything to happen).
    klippet herifra

kommer tilbake med mer info hvis jeg kommer over det

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blurry
    Hi Amir,

Once again thank you for all of your very informative responses. I have a question concerning the upcoming interactive networking capabilities and legacy titles that have already been released.

I believe that in order to access any networked interactive capabilities, the title most likely needs to contain menus which access these capabilites. This is a problem for existing titles since they of course do not contain these capabilities.
    Actually, it is not a problem for existing titles! HD DVD titles usually look in the persistent storage, to see if there is an updated menu there. If so, it will invoke that, instead of the current one. That way, menus can be updated with new content.

sakset herifra

Dette var jo en gladnyhet:-D
    Mulig dere andre visste dette fra før, men det var ihvertfall nytt for meg. Blir bare mer og mer fornøyd med at jeg valgte HD DVD jeg Dette betyr at nedlasting av tekst og annet web-snacks vil bli tilgjengelig på eksisterende filmer også!!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver din egen tråd du. :-P

Dette høres jo knallbra ut. Ikke at jeg er så avhengig av norske tekster, men av og til er det greit. Så dette er en gladnyhet ja :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som bidrar så

Tekst er ikke alfa omega for meg heller, men hvis jeg har muligheten så kjøper jeg alltid med tekst!

Må bare si at jeg er virkelig imponert over hvor fremsynte DVD forum var da de implementerte internettport i kravene til HD DVD-spillere! Enda har vi ikke de helt store eksemplene på dette i praksis (bortsett fra firmware update) men Smokin' Aces kommer med "Assasin Tracker interactive feature using Google Maps".

Som trådstarter på AVS sier: It's not much, but it's gotta start somewhere!

Edit: For å kaste litt bensin på HD DVD vs. Blu-ray-bålet så kan jeg jo nevne at google maps har blitt stemplet som ubrukelig av de fleste BD-fans på AVS forum. De argumenterer med at du kunne fått like godt resultat med ferdige kart på discen, men jeg mener det er friskt satset av HD DVD jeg. Du kommer ofte lengre med å satse på nye og banebrytende løsninger, enn å ri på gamle suksesser. Kan jo nevne PiP på HD DVD kontra Blu-ray som eksempel (flere Blu-ray titler har 2 utgaver av filmen på discen, en med og en uten PiP).

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilte Amir noen spørsmål:

Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Hi Amir,
    I have some questions for you:

1. Some days ago I posted a number of questions around the possibility of downloading subtitles. After a little bit of research of my own, I got some answers. Webcontent will be made available on already released HD DVD's by updating the menus, but how will we gain access to the updated menus? And will we have any control over when the menus are updated?
    You don't have to do anything! When you put your current disc in, it checks to see if there is an update in persistent memory and uses that.

2. Back to the topic of subtitles, take for example Jet Li's Fearless, it has english dubing but no english subtitles. I prefer to watch the movie in it's original language (mandarin) but this is not possible when somebody decided to not include english subtitles! When will the studios make additional subtitles avaliable for download?
    I don't have any specifics to share. All I can say is that we have given them the feedback on usefulness of such scenarios.

3. On the HD DVD interactivity demo on thelookandsoundofperfect.com, Kevin Collins demonstrates how we can bookmark scenes and send to others, he says this is possible because he has registerd himselves on a "universal HD DVD web-site". Is this system avaliable to the general public? What is the url to that page?
    Not yet. We are showing what can be done.

4. On thelookandsoundofperfect.com there is also an advertisment for 5 free HD DVD's for all who have the american versions of the Toshiba players, and lives in the US. Will any offer like this also made to the europeen citisens?

Thank You for your time.
    I think that is a US based promotion only because those titles do not necessarily exist from the same distributors. I suspect there will be other promotions for countries outside of US over time.

Nå viste det seg at Fearless hadde engelsk tekst da, men det var jo egentlig ikke poenget. Spennende det siste han nevner da, han antyder jo at det kommer et reklamestunt mot oss europeere også. Sier ikke nei takk til gratis HD DVD'er

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste fra amir

How do I get the updated menus in to my memory?
    Two ways: you download it through some network interactivity feature on the title. Or believe it or not, by buying another movie from the same studio. When you play the new movie, its HDi application can look in the memory, and upgrade the menus for the other titles you own. Note that this is a technical capability so I don't know for sure they will do this but it is definitely possible.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PiP som du sier ligger på noen disker, det står for picture in picture sant? hva i alle dager skal man med det på film? hva brukes det til? ser ikke helt poenget...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kanskje litt upresis. Det jeg sikter til er at du på de nye HD formatene kan se de som kommenterer når du velger directors commentary. Så mer presist så blri det vel strengt tatt film i film

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    PiP som du sier ligger på noen disker, det står for picture in picture sant? hva i alle dager skal man med det på film? hva brukes det til? ser ikke helt poenget...
    Har du ikke prøvd multianglescenes i PIP eller POP, da anbefaler jeg at du prøver. Da kan du se samme scene fra flere vinkler på skjermen, ser du 24 på tv så forstår du hva det skal brukes til. Men det er klart liker du ikke denne formen for muligheter så er det jo bare å la være å bruke det.
    Jeg forøvrig synes det er flott å ha den muligheten.;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •