HD DVD & Blu-Ray - Film omtaler - Nå med innholdsliste - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 102 av 102
    Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Within Temptation - Black Symphony er uten tvil den beste konserten eg har sett. Eg satt med gåsehud heile konserten.

Såg Foo Fighters - Live at Wembley Stadium rett etter, og sjølv om eg er meir fan av Foo Fighters, så var den konserten bås i forhold.

Within Temptation - Black Symphony er nå min nr 1 blu-ray referanse disk, og det er denne konserten eg kjem til å spela av for å imponera venner :-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Appaloosa

Appaloosa er en klassisk western på alle måter. Ed Harris som har både hovedrolle, regi, produsent og med skribent. Spiller sammen med Viggo Mortensen to omstreifende lovmenn som leier seg inn til byer med trøbbel. Denne gangen er det Appaloosa som har hentet dem inn når en bande som bor ett stykke utenfor byen gjør litt vel mye av seg når de er i byen, og sist tok livet av byens Sheriff og hans 2 assistenter.

Film 8+

Filmen er meget bra, men har sine minuser også. Harris og Mortensen er to av mine absolutte favoritter, og de to sammen (ikke mot hverandre som i A History of Violence) har lenge vært en drøm for meg. Og de utfyller hverandre på en utmerket metode. Mortensen er nok den som huskes best fra denne.
    Jeremy Irons som badguy er jo alltid bra, selv med litt dårlig dialekt.
    Den som for meg trekker ned er Reene Zellwegger. Aldri vært noen stor fan, hun er typen som virkelig spiller dårlig når det ikke er en god regissør bak kamera. Heldigvis så er Ed Harris god nok. Men i denne filmen så er det heller karakteren hennes som trekker ned. Jeg vil strekke meg så langt å si at dette er (unnskyld utrykket): Den støreste hora i film historien. Og nei, hun jobber ikke som gledespike på byens saloon.

Filmen er såpass bra på grunn av karakterene til Harris og Mortensen. Verdt alle pengene.

Bilde: 8

Bildet er bra nok, men ikke spektakulært. De mange utendørscenene sitter som ett skudd, men det finnes bedre demodisker der ute.

Lyd: 8

Filmens True HD lydspor er akuratt så bra det skal være. Hagla til Viggo Mortensen høres bra ut, men alle skudd lydene høres mer ekte ut, enn over dimensjonert slik de ofte gjør.

Ekstra 8

Mye bra å se her for de som ønsker det.

Men filmen er såpass bra at bilde og lydkvaliteten uansett kom i andre rekke. I stedet for å se etter vår bra våre anlegg er, så lever man seg heller inn i handlingen. Og det er jo slik film skal være. Det er jo de mindre bra filmene som man mister fokus i fra, og sitter å ser etter feil osv i bilde og lyden.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •