HD DVD & Blu-Ray - Film omtaler - Nå med innholdsliste - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 102
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bourne filmene

En kjapp karakter giving til de tre Bourne filmene, Engelsk (Europa) HD DVD utgivelse.

Forskjellene på disse utgivelsene i forhold til de amerikanske er at det er flere Dolby Digital Plus sport for flere språk, og hauger av subtitles. Noe som har gjort at "The Bourne Ultimatum" har mistet sitt Dolby True HD spor som den amerikanske har. De andre har kun DD+ i USA også.

Alle filmene er filmet med samme farge skala, og ved kjapp gjennomgang etter hverandre så skulle man nesten trodd at de var filmet samtidig også. Regissør Paul Greengrass valgte å bruke samme film og klipp teknikker på de to siste filmene som Doug Liman gjorde på "Identity". Så det ser ut som det er en og samme regissør som står bak.

Farge valgene og alle de kjappe kamerabevegelsene gjør at bildet ikke popper som andre filmer kanskje vil, selv om bilde kvaliteten er første klasses, selv om "Identity" ser ut til å være fra en litt eldre master enn de to andre. Film 1 er sluppet for første gang på HD DVD nå, med det kun har vært "Supremecy" som har vært ute før.

The Bourne Identity:

Film: 8
    Bilde:7
    Lyd: 8

The Bourne Supremecy:

Bilde: 8
    Lyd: 9

The Bourne Ultimatum:

Både lyd og bilde kvalitet er verdt en oppgradering fra DVD, og det føltes aldri at det manglet noe i forhold til True HD lyd på film 3, ikke på samme måte som det gjorde det på "Transformers" (Lukket lydbilde)

Hvis man ikke har noen av filmene på HD DVD fra før, og ikke må ha norsk tekst, så anbefales det å gå for Amazon.com sitt eksklusive boks tilbud, hvor man får alle filmene, inkludert film 3 med True HD, til ca 100,- mindre enn den Europeiske boksen fra Amazon.co.uk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Independence Day

Alle kjenner nok historien på denne. Så denne blir kort.

Bilde: 7

Ikke det store spranget. Den er selvfølgelig bedre detaljert, skarpere og har bedre farger enn DVD. Men ingen wow faktor å spore. HD gjør faktisk at enkelte av effektene står mer frem, og gjør de enda enklere å se.

Definitivt en stor oppgradering. Og jeg fikk ikke utnyttet lossless delen en gang.

Lydmessig så er nok denne verdt pengene, men ikke bildemessig. Så kjøp kun hvis man digger filmen. Eller om man vil teste om subwooferen man har takler skikkelig bass. Når moderskipet kommer over månen på starten så er det bare å sende ut jordskjelv varsel

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

No Country for Old Men

Fikk rotet meg til å se årets Oscar vinner "No Country for Old Men"

En pensjonert sveiser (Josh Brolin) er ute på jakt, og kommer over noe som har vært en narkotika handel som ikke gikk som planlagt. Han finner 2 millioner dollar i en koffert. Snart har han en mildt sakt syk man etter seg (Javier Bardem).

Gidder ikke si mer om handlingen. Skuespillet er i absolutt toppklasse. Det er nedtonet, men perfekt for situasjonene. Hva ellers kan man forvente av en film av Coen-Brøderene?

Bildet er bare helt utrolig. Mye av filmen foregår ute i New Mexicos landskap, og man får hver eneste detalje i mils omkrets i enorm skarphet. Nattscenene like så. Demomatriale.

Lydbilde i denne filmen er ikke action preget. Men i scene som krever litt mer enn dialog. Så er den akuratt slik lyden skal være.

Film: 9
    Bilde: 10

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enchanted og The Brave One

Enchanted:

En eventyrfilm, med små parodi elementer over seg. Den baserer seg på mange kjente og kjære elementer som vi husker fra klassiske Disney tegnefilmer, da spesielt Snehvit og Askepott.

Gisselle treffer den klassiske prinsen, og skal gifte seg, men en hevngjerrig ste-mor kaster henne i en brønn, og Gisselle havner vekk fra eventyr land, og midt i New York City. Vekk fra tegnefilmen, og til "virkeligheten". Og trenger hjelp får å finne veien tilbake. Mer trengs det ikke å si om handlinge.

Viste ikke så mye om denne før jeg bestilte den. Er litt fan av Amy Adams, og bestilte den pga det. Mens den var på vei i posten, viste det seg at dette også er en musikal. En sjanger jeg "hater". Men ble heldigvis positivt overrasket. Det er ikke mange sangnummerene her.

Filmen i seg selv er god nok. ble bedre etter starten. Amy Adams er meget meget bra her. Litt teatralsk, men det er slik hennes rolle skal være.

Bilde kvaliteten er litt delt. Da denne delvis er i tegnet form, men for det meste i "live action". Tegnefilmen er plettfri, men mangler alle detaljer som f.ek.s "Rattatouille" har. Men den delen er laget for å ligne de gode gamle ekte tegnefilmene fra 30-tallet. Altså enkle farger og lite av dem.

Når vi kommer til den virkelige verden (som jeg baserer min karakter på) så er dette ikke annet enn spektakulært. En av de absolutt beste utgivelsene til nå. Minst like god som "No Country for Old Men", om ikke bedre. Den er enormt deltaljer, fargene spraker og alt er egentlig helt perfekt.

Lyden er det ikke så mye å si på. Den er akuratt slik den skal være. Fikk her kun utnyttet det normale Dolby Digital sporet, og ikke True HD sporet. Men lydmessig så er dette uansett ingen demofilm. Men det er uansett ingen mangler i lydsporet heller.

Film: 7-
    Bilde: 10+
    Lyd: 8

The Brave One

Jodie Fosters karakter Erika går en kveldstur med sin forlovede for å lufte bikkja. Her blir de overfalt, og brutalt banket opp. Forloveden mister livet, mens Erika havner 3 uker i koma, og får en vanskelig vei tilbake til det normale livet.

Når hun våger seg utenfor huset igjen, kjøper hun en pistol for en ekstra trygghet. Denne får hun snart bruk for.

!!!!Den neste delen inneholder litt om slutten av filmen, uten å avsløre!!!!

Vil ikke si for mye om handlingen, Filmen er tidvis god, men slutten kunne vært gjort på en mer modig måte. Her blir det altfor klassisk Hollywood. Hadde de hatt baller, så kunne en skikkelig god og "provoserende" slutt gjort filmen til noe så mye mye mer.

!!!!!!Spoiler slutt!!!!!

Bildet er av god standard. Ingenting feil. Ikke super detaljert, men litt defust slik filmen burte ha det.

Det samme er lydbildet på denne. Ingenting ekstraordinært, men akuratt passe.

Film: 6
    Lyd: 7

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Crow og Shoot 'Em Up

THE CROW

Så igjen "The Crow" i dag, første gang på DVD. Dette er en av mine absolutte favoritt filmer.

Handlingen er enkel, Eric Draven (Brandon Lee) blir brakt tilbake fra de døde for å hevne drapet på seg og sin forlovede.

Regissør Alex Proyas (I' Robot, Dark City) har laget en mesterlig film både visuelt sett. Dette skulle kunne vært en demodisk på sortnivå.

Men denne utgivelsen (fra England) er en råtten utgivelse. Bildet ser ut til å være oppskalert DVD, og det en litt dårlig kopi. Jeg ville trodd jeg fikk bedre bilde av å skalere opp min Collector's Editon fra USA.

Lyden, i normal DTS, er faktisk meget bra, men kunne vært mye bedre

Film: 10
    Bilde: 2 (den er bedre enn 2, men ble så skuffet at jeg ikke vil gi den mer)
    Lyd: 7

SHOOT 'EM UP

Tidenes mest uhøytidelige film? Hva sier du til en film som handler om at ca 200 menn prøver å ta livet av en nyfødt baby? Kanskje tidenes latterligste handling, men akk så moro det er. Det er lenge siden jeg har ledd mer. Clive Owen og Paul Giamatti er konge her. De har laget denne kun for å ha det moro, og det syntes lang vei.

Bildet på BD utgivelsen fra USA er enorm. En av de bedre jeg har sett, den beholder alle detaljer selv ved raske kamera bevegelser og alt.

Lyden er i DTS Master HD (får kun utnyttet Core foreløpig), denne holder også en meget meget høy klasse. Ekstremt mye skyting her, så si i fra til naboene først

Film: 9 (kun for moro faktoren)
    Bilde: 9

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'There will be blood' - Bluray

Dato: 14.08.08

FILM/HANDLING:

Med sine 2 og 1/2 timer kunne jeg ikke finne ett eneste kjedelig sekund. Og dette sier mye da jeg i kanskje 2/3 av filmene jeg ser finner nettopp kjedelige partier, men dette kan også skyldes at jeg ser svært mye film, og gjerne er litt ukritisk på forhånd angående hvilken jeg velger..
    Skuespillerprestasjonene i filmen står ikke tilbake for noen av de beste jeg har sett så langt. Så fikk jo også filmen Oscar for bl.a. beste hovedrolleinnehaver..
    Handlingen er rett og slett suggerende i det man hele tiden tar seg i å tenke på tittelen 'There will be blood' og da lurer på når blodet skal begynne å flyte.. Mer sier jeg ikke om dette
    Helt klart en film som pga handlingen alene skal ses om og om og om igjen..
    Terningkast 6.

LYD:

Med sitt ukomprimerte lydformat, og avspilt på Yamaha DSP Z11's Cinema DSP H3 11.2 lydformat, så var dette en vanvittig opplevelse! Her får man alt fra storslåtte eksplosjoner, til de fineste detaljer i rolige og nervepirrende sener. Og ikke minst det jeg elsker over alt i gode filmer; strykeinstrumenter som gir den rette 'edgy' stemning i de rette partier..
    Terningkast 6. (finnes 7?)

BILDE:

Meget gode farger og klare bilder generelt. Dette er dog ikke en filmopplevelse hvor man klarer å la fokuset hvile på bildekvaliteten, all den tid man lar seg oppta av den fantastiske lyden, stemningen og spørsmålet om videre handling.
    Terningkast: 5+

Dette gir altså sammenlagt en soleklar 6'er i mine øyne. MUST SEE er en beskjeden betegnelse..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'I am legend' - Bluray

Dato: 15.08.08

FILM/HANDLING:

Utgangspunktet er nokså fasinerende i seg selv; Tenk deg å bli forlatt alene, kun med en kjøter som venn. Ettersom månedene og årene går er det ikke rart man blir litt fortvilet. Det man trodde var en feilfri kur mot kreft skulle vise seg å nærmest utrydde menneskeheten. Heldigvis (eller uheldigvis) er vår venn (Will Smith) doktor og bruker de fleste av sine krefter på å finne en løsning på problemet. Men dette skal vise seg å være en svært vanskelig oppgave. Den store bragden skuerspillermessig er dog ikke i forhold til selve problemstillingen, men derimot hans tolkning av det å bli forlatt alene i verden. Få, om noen ,kan forestille seg hva menneskehjernen finner på under slike forutsetninger. Svææært spooky, garantert ’jumpy’! Will Smith tar steget opp i de seriøse skuespillerprestasjoners liga.
    Terningkast 5+.

LYD:

Filmen ble avspilt i HD-format, noe som gjør opplevelsen svært sterk totalt sett. You gotta hear it to believe it!
    Terningkast 6.

BILDE:

Bildekvaliteten er svært god. Her er meget raske og krevende scener hvor lyd og bilde smelter sammen og gir deg en totalopplevelse som fillerister deg! Tatt dette i betraktning kommer du neppe til den konklusjon at det visuelle skofter på noe punkt!
    Terningkast: 5+

Sammenlagt karakter: 5+

Se den!

AvDuden
    Guest
    Så også There will be blood nylig. Superb!!!!! Både filme i seg selv, men også lyd og bilde.. Thumbs up!

AvDuden
    Guest
    Så også There will be blood nylig. Superb!!!!! Både filme i seg selv, men også lyd og bilde.. Thumbs up!

AvDuden
    Guest
    OOps. Dobbelmelding.. Så forresten også Layer Cake på bluray her om dagen. Bare enestående morsom driv i storyen. Anbefales. Terninkast 5+ !!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full Metal Jacket

Full metal Jacket, 1987, Blu-Ray..

Jeg ønsker bare å advare mot denne filmen, har du den på dvd så er det sansynligvis samme kvalitet som på Blu-Ray utgivelsen.

Bildet er blury, fargeløst og kornete...
    Bildet er også til tider ustødig, ikke type ustødig kamera..

Lyden er ikke serlig fyldig og overbevisende, men den er godkjent på mitt anlegg...

Ekstramatriale finnes ikke, det er en Teaser Trailer for Full Metall Jacket....

Filmen i seg selv har vel de fleste sett, endel geniale partier, absolutt verd å se.

Men like greit å se på DVD...
    For denne konverteringen til Blu-Ray er det dårligste HD bildet jeg har sett til nå:!:
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne på DVD og BD. Den er ikke spesielt bra på BD, men den er merkbart bedre enn DVD-vesjonen. Så er du die-hard-fan av FMJ (som meg), så er det selvsagt verdt det
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne på DVD og BD. Den er ikke spesielt bra på BD, men den er merkbart bedre enn DVD-versjonen. Så er du die-hard-fan av FMJ (som meg), så er det selvsagt verdt det
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Full metal Jacket, 1987, Blu-Ray..

Jeg ønsker bare å advare mot denne filmen, har du den på dvd så er det sansynligvis samme kvalitet som på Blu-Ray utgivelsen.

Bildet er blury, fargeløst og kornete...
    Bildet er også til tider ustødig, ikke type ustødig kamera..

Lyden er ikke serlig fyldig og overbevisende, men den er godkjent på mitt anlegg...

Ekstramatriale finnes ikke, det er en Teaser Trailer for Full Metall Jacket....

Filmen i seg selv har vel de fleste sett, endel geniale partier, absolutt verd å se.

Men like greit å se på DVD...
    For denne konverteringen til Blu-Ray er det dårligste HD bildet jeg har sett til nå:!:
    Hvilken Blu-ray utgave er dette snakk om da?

Første utgave med ræva bilde: Blu-ray Review: Full Metal Jacket | High-Def Digest

Eller Deluxe Utgaven med bedre bilde? Blu-ray Review: Full Metal Jacket: Deluxe Edition | High-Def Digest

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har Deluxe-utgaven
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvilken Blu-ray utgave er dette snakk om da?

Første utgave med ræva bilde: Blu-ray Review: Full Metal Jacket | High-Def Digest

Eller Deluxe Utgaven med bedre bilde? Blu-ray Review: Full Metal Jacket: Deluxe Edition | High-Def Digest
    Fra min side er det snakk om Standardutgivelse i Europa...
    upc kode : 012569-828414 (Blu-ray)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'Funny games' - Bluray

Dato: 18.10.08

FILM/HANDLING:

For å si det sånn: Her er det svært godt rom for ambivalens. Tror aldri før jeg har sittet med en så jævlig følelse over så lang tid som i denne filmen. Og dermed kan man nok med rette hevde at de som karakteriserer filmen som voldsfascisme har rett. Men når det er sagt så er filmen en reise inn i det som best kan karakteriseres som psykopati. Hva skjer om man blottlegger enkeltpersoner for empatiske og sympatiske trekk? Svaret finner du her! Scenene med desperasjon er pinlig lange. Overgripernes medmenneskelighet glimrer med sitt fravær. Evnen til å vri ofrenes pine til fornærmelse for de psykopate er helt uutholdelig. Alle som noen gang har kjent et menneske med antydede bisarre reaksjoner vil kjenne kniven på strupen. I dette lys blir filmen mesterlig. Lar man følelsene overskygge dette faktum sitter man enkelt og greit igjen med et menneskesyn preget av ondskap. Dermed er filmen neppe verdt å se. La dette være en advarsel. Likevel må filmen berømmes for den intensjon den antakelig hadde. Nemlig selve portrettet av en sjelden, men ekstremt farlig, mennesketype. Takk og lov, det finnes svært få personer av dette karakter på planeten. Hensikten er nok å skildre det ekstreme, og der lykkes filmen særdeles godt! Skuespillerprestasjonene er svært gode, men filmen passer altså langt i fra for alle.
    Terningkast 5.

LYD:

Intet å utsette, men dette er heller ingen film hvor man får stort annet enn snakk, og den er ofte lavmælt og gråtende. Ikke mye å forholde seg til, annet enn en svært psykedelisk kjenningsmelodi i starten som gir en makeløs kontrast til idyllen visuelt. Denne sangen repeteres senere i kanskje den mest horrible delen av filmen. Meget virkningsfullt uten tvil, men særdeles skremmende.
    Terningkast 4.

BILDE:

Meget visuelt tilfredsstillende, uten at dette tillegges særlig vekt. Materialet er generelt rått, akkurat som innholdet. Det visuelle er mørkt og stemningsfullt på en pinende måte.

Terningkast: 5

Sammenlagt karakter: 5-

Du er herved advart. Særlig om du har barn og litt under gjennomsnittlige nerver.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Within Temptation: Black Symphony

Film:

Konsert med Within Temptation med symfoni orkester. Spiller "gotisk" metall.
    Sangen "Mother Earth" var nok høydepunktet. Har hørt litt av dem, har en del bra sanger. Men konserten var enda bedre enn forventet.

8/10

Bilde:

Bildet fikk kjempe kritikk hos Hidefdigest.com, men får ikke full score av meg. Bildet er litt soft og blast til tider, men som regel meget bra

8/10

Lyd:

Enkelt og greit den beste konsertlyden jeg har hørt noensinne.
    Det er jo mange band som har hatt konserter med orkester etter at Metallica gjorde det populært. Men de fleste har hatt samme problemet, og her spesielt Metallica. Problemet ligger i at orkesteret tidvis drukner i lyden fra bandet, og føles pålagt original musikken.

Whitin Temptation har virkelig greid å integrere bandet og orkesteret sammen, og de spiller som en stor enhet. Enkelte låter har overvekt av bandet, og andre låter har overvekt av orkester. Men for det meste av tiden spiller de perfekt sammen.

Lyden fås i en haug versjoner, best er nok full PCM surround i 24bit-96KHz lyd, DTS har det sammen, samt en normal Dolby Digital surround, og 2 stereo spor. Det beste med lydsporet er bruken av surround kanalene. Bare legg merke til introen på menyen på BDen. Slik er hele konserten også. Rett og slett herlig.

11/10

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri hørt om Within Temptation før jeg leste anmeldensen på Hidefdigest.com.Bestillte den fra amazon.de
    og fikk den tidligere i uka.
    Konsertmessig anser jeg dette som 10/10,bilde er meget bra
    9/10 og lyden: 12/12. PCM 5.1 13.8 Mbs. Rimelig heftig!
    Beste konsert jeg har sett på BD.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Hadde aldri hørt om Within Temptation før jeg leste anmeldensen på Hidefdigest.com.Bestillte den fra amazon.de
    og fikk den tidligere i uka.
    Konsertmessig anser jeg dette som 10/10,bilde er meget bra
    9/10 og lyden: 12/12. PCM 5.1 13.8 Mbs. Rimelig heftig!
    Beste konsert jeg har sett på BD.

MVH

Ja kan bare si da samme!!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •