HD DVD & Blu-Ray - Film omtaler - Nå med innholdsliste - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 102
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Contract

The Contract (HD DVD, USA) med John Cusack og Morgan Freeman, er en film hvor Freeman spiller leder for ett team med leiemordere. Når Freeman er uheldig og blir tatt, men frigjort, men uheldig igjen, så havner han i "arresten" hos den tidligere politimannen spilt av Cusack. Cusack og sønn er på camping i skogene når de kommer over Freeman. Med han som fange, og hans team i hælene så er det på tur igjennom skogen for å finne hjelp.

Filmen funker bra nok handlingsmessig, blir aldri for sukkersøt slik noen blir med unger som karakterer. Men Freeman og Cusack er heller ikke på sitt beste.

Filmen foregår for det meste i dagslys i skogen, noe som burte, og gir meget gode bilder i HD. Har følelsen at ting kunne vært enda mer detaljer. Men bark og blader på trær, gress på bakken osv er gjenngitt meget bra. Ingen karakter 10, men godt nok for å vise hva HD er godt for.

Lyden er i DTS eller Dolby Digital+. Ikke noe demo spor, da mesteparten av tiden er prat og gåing. De få scenene med skuddveksling og annet bråk gjengis tilfredsstillende. Ingen demofilm med andre ord.

Film: 6+
    Bilde:8+
    Lyd: 7

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Warriors: Ultimate Director's Cut (Blu-ray)

Jeg så The Warriors - Ultimate Directors cut på Blu-ray i dag. Det ble et meget gledelig gjensyn, jeg har ikke sett filmen på sikkert 25 år (på VHS).
    Tror jeg så den ganske mange ganger, satt i hvert fall i dag og husket en masse replikker.

Filmen:
    Dette er en klassiker for mange av oss som var ungdom på begynnelsen av 80 tallet.
    Så det må bli 10 av 10.

Bilde: Det er utrolig at de klarer å få en film fra 1979 til å bli så "glatt og mykt" syntes jeg. Bildet er utrolig godt "renset". Fargene er klare og kontrastene i de mørke scenene er gode.
    9 av 10

Lyd: Bra lyd, ikke så imponerende som bildet. Men musikken i filmen er bare herlig.
    6 av 10.

Finnes på begge formater. :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Born on the Fourth of July

Så HD DVDen av denne i går. Fra før har jeg kun den første DVD utgaven av filmen å sammenligne med, Den med kun stereo Dolby Digital, og skikkelig DTS lydspor.

Filmen er basert på den sanne historien om Ron Kovac (Tom Cruise) som drar ivrig for å bekjempe kommunismen til Vietnam, og kommer lam tilbake. Vi følger han fra entusiastisk ungdom, til depresiv veteran, og kampen han hadde med andre og seg selv etter han kom hjem.

En av Tom Cruise sine beste roller. Filmen vant Oscar for Beste Regi (Oliver Stone) og Beste Klipp. Og burte kanskje hatt en til John Williams for beste musikk også.

Original DVDen hadde ett skikkelig råttent bilde. Ble litt skuffet over bilde på HD DVDen, hadde håpet det var bedre, starten er grumsete og har en del gruff på bildet. Bilde blir bedre når man kommer til "nå-tid" (altså 60-tallet). Men fremdeles intet topp bilde.

Lyden er også god når det trengs, men det er ingen store krigsscener her, kun ett par, og de er greie nok. Mens filmen for det meste har dialog, og denne er meget godt gjengitt.

Film: 8+
    Bilde: 6 (-)
    Ekstra: 6 (Intervju og kommentator spor)

Har man filmen fra før, så er det ingen grunn til å bytte til denne. Har man den ikke fra før, så er det ingen grunn til ikke å kjøpe den. Men man kan godt spare noen kroner på å kjøpe fjor årets DVD utgave. Hvis man er litt knien.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

300 (Hd-dvd)

Filmen : 10/10

Enten elsket eller hatet. Jeg fronter den første gruppa Det er så fobanna matcho, så forbanna stiligt filma, så forbanna kul musikk o.s.v

Eneste en kan utsette, om jeg må, så er den nok ikke så populær blandt koner/samboere

Bilde : 6/10

Hmm, her skuffet den endel. Hadde håpt at HD utgivelsen skulle få rensket opp i all grumset som var på kino-versjonen, men det har ikke sjedd. Bildet varierer forøvrig mye, fra bra og "hd-verdig" til et bilde full av støv/grums. Kanskje det er meningen ? Don't know. Fargene er derimot lekkre, de røde kappene ser meget bra ut feks.

Lyd (MPCM) : 10/10

Meget bra og engasjerende lydspor ! Liker du filmer med et litt rått og upolert lydspor, er denne perfekt. Senen da skipene til Perserne blir knust mot klippene er magisk ! Herlig dynamisk lydspor.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er laget grainy...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Total Recall

Kommer bare med en kortadvarsel. Har ikke sett hele filmen enda, kun testet at den var sonefri.

Det lille jeg så av bildene, sjekket starten på 4-5 kapitler, så var dette noe av det dårligste jeg har sett på noen HD format enda. rett og slett råttet.

konklusjon: VENT TIL NESTE UTGIVELSE.

Film: 7
    Bilde: 3
    Lyd:?

Skal se igjennom hele snart, og kommer da med skikkelig bekreftelse av hele disken.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Black Hawk Down - Blu-Ray

Filmen : 8 / 10
    De aller fleste har vel sett den i DVD, veldig amerikansk...

Bilde : 9,5 / 10
    Beste jeg har sett på Blu-Ray til nå, ikke at jeg har sett så mange, men dette var skarpt.! Ser hver en svettedråpe på ansiktene.

Lyd : 8 / 10
    Lyd sporet (5.1 PCM testet) er bra, filmmusikk, men jeg synes lyden var generelt lav, måtte høyere opp på forsterkervolum en ellers...

Totalt 9 / 10 - Bra film, verdi en Blu-Ray Disk i hylla.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kommer bare med en kortadvarsel. Har ikke sett hele filmen enda, kun testet at den var sonefri.

Det lille jeg så av bildene, sjekket starten på 4-5 kapitler, så var dette noe av det dårligste jeg har sett på noen HD format enda. rett og slett råttet.

konklusjon: VENT TIL NESTE UTGIVELSE.

Bilde: 3
    Lyd:?

Skal se igjennom hele snart, og kommer da med skikkelig bekreftelse av hele disken.
    Dette bør ikke overraske noen som følger denne tråden:

The New Tier thread for Blu-Ray - AVS Forum

Total Recall ligger i kategorien for nest dårligst bilde av Blu-rayene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pulse

Så grøsseren "Pulse" på min brors anlegg i går.

Den handler om ett datavirus som suger livslysten ut av mennesket. Viruset går rundt som ett spøkelse. Høres dumt ut, og det får en nesten ok forklaring mot slutten.

Filmen har relativt labert med skuespiller ferdigheter, og det samme på regisiden. Regissøren (gidder ikke slå opp navnet) greier ikke å lage spenning, noe som han burte ha greid med enkelt av situasjonene har legger frem.

Dette er ett godt bevis på hvorfor jeg ikke liker grøssere lenger. De er ubruktlige engangsfilmer, slik har det vært de siste 10 årene. Og de siste få årene har de overgått hverandre i å suge.

Det er en annen tråd om denne filmens lydspor: http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...ilmen-her.html Det som omtales der er vel totalt 30 sekunder tilsammen i filmen, og absolutt ikke verdt å betale for. Lån eller i verste fall lei.

Bildet var veldig bra, men ekkelt å se på. De har ikke brukt "filmsløret", men filmet med alt i fokus. Dette er vanskelig å bli vandt til.

Film: 2
    Bilde: 7
    Lyd: 5
    Ekstra: ?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Transporter & X-Men III- BD

The Transporter

Dette er jo egentlig en "B"-film. Den eneste kjente skuespilleren er Jason Statham. Men til å være en "B"-film er den noe av det beste jeg har sett.
    Er veldig fan av denne filmen, men ikke så mye Transporter II.

Bilde:8 (Meget bra til å være sånn type film, men syns det manglet noe)
    Lyd: 9 (Lyden funket veldig bra hos meg, men har en SPA 21, har ikke HDlyd enda, må ha analog 7.1 ut fra den neste HDspilleren)
    Film: 8 (litt mye jackie chan tendenser, men I LIKE IT!)

X Men - The Last Stand

Har sett denne en gang på kino, to gang på BD, så kanskje derfor den får karakter 7. Dette blir aldrig noe oscar materiale, men er fin underholdning

Bilde:9 Vannvittige detaljer! Har bare sett to filmer på BD til nå, så denne har best bilde
    Lyd: 9 Godkjent! Nok sagt

Ellers finner dere en veldig bra side som har nyheter fra både hd og bd, omtaler, release datoer ogsåvidere..
    HighDef Digest

Newcomer Stickan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Nye" utgivelser på Blu-ray

Noen som kan si noe om kvaliteten på de norske utgavene av Con Air, The Rock og Rødt Hav ?
    Har hørt de har litt varierende kvalitet på bilde, særlig The Rock.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD strax

Noen som vet om det er riktig at alle ble ray filmene her er USA sone, alle er merket sone 1 USA, men på blu ray burde det i såfall være sone A.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stickan
    Noen som kan si noe om kvaliteten på de norske utgavene av Con Air, The Rock og Rødt Hav ?
    Har hørt de har litt varierende kvalitet på bilde, særlig The Rock.

The Rock har ett sinnsynkt lydspor, en av de absolutt beste til nå. Her er det bare å skru opp til det svir i ørene, Kommer det en nabo å klager, så be han med inn, så blir han nok blid

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer

Så denne i går. Ikke all verden å rope hurra for. Film 1 var bedre. Filmen er for kort, for upersonlig. Alt skylden for dette legger jeg på en råtten regissør i Tim Story.

Filmens beste scene var cameoen til Stan Lee, hans beste til nå.

Bildemessig så fikk denne 4.5/5 hos HiDefDigest (det samme med lyden). Personlig så hadde jeg samme problemet med denne som med "Superman Returns". Bildet er for glatt og sminket. Spesielt fjesene. Man får ingen detaljer eller noe slikt i dem. De blir seende ut som mannekeng dokker. Her var første filmens BD utgivelse bedre.

Ellers så er bildet meget bra.

Lyden er også tidvis bra, men intet demo matriale, da det ikke skjer så altfor mye. Siden denne har DTS Master HD, så fikk jeg kun utnyttet DTS Core. Men det skjer altfor lite til at man sitter igjen med noen wow uttrykk.

Ekstra: standard.

Filmen bruker litt lengre tid på å starte opp i en stand-alone spiller. Samme tid som "Pirates" ca 2 minutter. Dette på grunn av BD-Java. Og man går liksom ikke noe igjen for den vente tiden heller. Jeg foretrekker menyene fra de tidligere utgivelsene i stedet. Disse som jeg har sett til nå av BD-Java, har liksom ikke den altfor styre forskjellen fra DVD utgivelser, selv om de går glattere osv. Det er filmen jeg vil se, ikke menyene. Hvem viser frem dem når de skal teste anlegget?

Film: 5/10
    Bilde:8/10
    Lyd: 7/10
    Ekstra: 7/10

Newcomer Stickan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Har selv alle sammen, og alle har meget bra bilde. The Rock er best, Con Air og Crimson Tide. Sistnevnte har litt mørkere bilde, men det er selve filmen sin skyld.

The Rock har ett sinnsynkt lydspor, en av de absolutt beste til nå. Her er det bare å skru opp til det svir i ørene, Kommer det en nabo å klager, så be han med inn, så blir han nok blid

Glimrende.....har akkurat kjøpt The Rock og Crimson Tide.

Noen som har sett Face/Off og Starship Troopers (norske utgaver) ?
    Bra filmer, men er det bra Blu-ray utgivelser ? Bilde ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Galapagos HD-DVD & Blueray

I dag dumpet BBCs Galapagos ned i postkassen og jeg var ikke sen med å sette den i HD spilleren. Til informasjon benytter jeg en Toshiba HD-E1 koblet mot en Panasonic PTAE700. Altså en relativt rimelig kombinasjon.

Film: 9/10
    Liker du naturdokumentarer anbefales Galapagos på det sterkeste. utrolig godt levert fra BBC som fremstiller et av verdens mektigste steder på en god og strukturert måte. Filmen er delt opp i ulike episoder som tar for seg ulike deler av de forunderlige øyene. Oppsummert var dokumentaren svært spennende og lærerik.

Bilde:10/10
    Da jeg satte disken i spilleren fikk jeg mildt sagt hakeslipp. Detaljene og dybden i bilde er eksepsjonelt og dette er nok blant det ypperste som pr i dag finnes i butikkene. Siden naturdokumentarer ikke er tillagt det klassiske hollywood filteret, vil bildeopplevelsen etter min mening ligge flere hakk over samtlige spillefilmer. Filmen gjengir detaljer på et nivå som kan sammenlignes med å se galapagos i virkeligheten. Spesielt synes jeg filmingen av hav og bølgeskvulp var eksepsjonell. Til sammenligning så jeg King Kong i går kveld og denne regnes jo som en av referanseutgivelsene. Galapagosdyrene banker derimot King Kong! Liker du ikke dokumentarer i seg selv kan altså filmen anbefales som demo-disc. Bedre enn dette blir det pr i dag ikke!

Lyd: 6/10
    Tja, helt ok. Jeg forventet ikke akkurat bass under 20hz eller noen voldsomme surround effekter. Lyden er derimot svært ekte og man kan nesten føle man blir våt når bølgene skvulper rundt på lerretet. I tillegg har Swinton (fortelleren) en veldig behagelig stemme. Altså helt ok.

Ingenting ekstramateriale. Men kanskje litt lite vits å lage dokumentar om dokumentaren.

Total Socre 9/10.

Jeg har allerede bestilt Planet Earth på HD-DVD, og etter å ha sett Galapagos gleder jeg meg ikke akkurat mindre til den dumper ned i postkassen. BBC leverer som alltid eksepsjonelt bra! Ellers får jeg vel se å bestille Relentless Enemies som også angis som en dokumentar med syyyyyk bildekvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2001 a space odesy HD-DVD

Filmen trenger jeg vel ikke si noe om:-D

Både lyd og bilde er helt suverent på denne hd-dvd utgivelsen. Lenge siden sist jeg såg den, men kan ikke huske alle detaljene som kom fram under dette gledelige gjennsynet.

Anbefales til alle film-elskere.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Noen som vet om det er riktig at alle ble ray filmene her er USA sone, alle er merket sone 1 USA, men på blu ray burde det i såfall være sone A.
    Dvdstrax har både sone a og sone b blu-ray.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cast Away / Day After Tomorrow / Wild Things

Har fått sett en del filmer i det siste.

Skaffet meg 2 katalog tittler på BD, etter at de fikk meget bra kritikk på Highdef Digest på både bilde og lyd. Cast Away (5/5) og The Day After Tomorrow (4.5/5)

Men under begge filmene så fikk jeg aldri opplevelsen av HD, bildet var på langt nær så godt som jeg hadde trodd de skulle være. Gode filmer, men skuffende kvalitet. (DTS sporene ville kanskje gitt mer ved dekoding av Master delen)

De har god bilde kvalitet, men ingenting som virkelig skriker HD.

Så i dag så puttet jeg i en annen BD film, Wild Things som fikk 3.5 på bilde og lyd. Denne hadde ett mye bedre bilde og lyd enn de to andre. Faktisk så er det lengesiden jeg har hørt musikk så godt oppløst som George S. Clintons i denne filmen. Filmen har PCM som lydspor.

Jeg anbefaler virkelig Wild Things, både som film og demo disk, selv om den riktignok kunne hatt mer smell i fargene.

Spesielt Cast Away burte hatt enorm bilde kvalitet på øyen, men den satt aldri som den skulle ha gjort.

Cast Away:

Film: 8

EDIT:

Fikk kalibrert skjermen med Spyder TV kalibrering i dag, og Cast Away fikk ett mye bedre bilde etter på, det var større forskjeller her enn på de to andre filmene, så karakteren på den går opp fra 7 til 9.

EDIT SLUTT:

Day After Tomorrow

Film: 6

Wild Things

Film: 8
    Bilde: 8
    Lyd: 9

Alle spilt av via Sony S300

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Die Hard 4

Ny Blu-Ray referanse !

Bilde : 9/10
    Lyd : 10/10
    Filmen : 9/10

Dette ble en knall opplevelse, lyden spesielt var helt fantastisk ! Filmen var også mye bedre enn jeg hadde trodd, smart, stilig og med kanonbra effekter.

Annbefales.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •