HD DVD & Blu-Ray - Film omtaler - Nå med innholdsliste - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Batman Begins (hd-dvd)

Nå blir jeg sikker skutt, men her I go:

Utstyr: Xbox 360 HD-DVD spiller, 32" LCD Samsung 720P (husker ikke modell), Dahli consept 6

Bilde: Nå har jeg hverken sett kino versonen, eller dvd utgaven, men bildet var skarp og fult av detaljer. Får vell ikke ut emre enn 720P av xbox over komponent, men jeg synes bildet var like pent som det kinofilmer er.

Lyd: Siden jeg ikke har utstyr som takler DTHD kjørte jeg DD+ lydsporet over optisk(mulig det blir kodet ned til DD5.1) Lyden var uansett meget god, og selv om det kansje blir kodet ned er ihvertfall utgangspunktet bedre enn vanlig DD.

Filmen: God film for oss som liker batman. Likte historien.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jo, enig, Britax (hmm, har vi begynt å bli veldig enige i det siste:-D ?)

Jeg forsøkte å finne ut hvor jeg skulle poste nyheten, men fant ikke noe som passet. Hva er stemningen for å lage en ny tråd for kommende BD-filmer/ HD DVD-filmer som gjerne kan inneholde litt rykter om releasedatoer, tekniske data, som regionskoder etc (uten at det blir enda en HD-smackdown-tråd eller en krangel-om-codec-tråd).

Hva sies om det?
    naa blir det jo enda mer of-topic her, men jeg synest dette var en kjempeide. Dere to "kamphaner" faar fixe en traad.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi alle er enige, så kan jo en moderator slette alle "Off Topic" innleggene :-D
    Så blir tråden mer oversiktlig

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    På min Yamaha RX-V2700 vises "MPCM" når jeg så den filmen som fulgte med PS3(husker ikke navnet på filmen), er dette ekte HD lyd?. Har HDMI fra PS3 til receiver og fra receiver til Plasma
    Ja, det er Multi PCM.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle ta en liten gjennomgang av de filmene jeg har sett de siste ukene. Utstyret jeg ser på kan ses i linken i min signatur.

Bruker 1-10 karakterer, og gir en liten kommentar på noen, men ikke alle filmer.

Alpha Dog
    HD USA

Bilde: 7
    Lyd: 7 (True HD)
    Film: 6

Batman Begins
    HD USA

Bilde: 9
    Lyd: 9 (True HD)
    Film: 9

Black Hawk Down
    BD USA

Bilde: 10
    Lyd: 10 (PCM)
    Film: 8
    Kommentar: Denne har vel til nå det beste bilde og lyd jeg har sett på HD/BD. Den er rett og slett spektakulær, hvis jeg ser borti fra introen som sliter litt. De har dratt på med litt ekstra kontrast for å skape dette mega bildet.

Blazing Saddles
    HD USA

Bilde: 8
    Lyd:5

Children of Men
    HD USA

Bilde:8
    Lyd: 8

Coming to America
    HD USA

Bilde: 5
    Lyd: 5

Devil Rejects
    BD USA

Lyd: 7
    Film: 7

Flags of Our Father
    HD USA

Fountain
    HD USA

G.I. Jane
    BD USA

Lyd: 7 (PCM)

Hulk
    HD USA

Kommentar: Denne filmen har vel de bildet som mest korrekt kan kalles ett HD bilde. Det er vel slik som dette HD filmer skal se ut, selv om den ikke er like spektakulær som Black Hawk Down, men der har de dratt på ekstra kontrast for å skape større forskjell mellom SD og HD.

King Kong
    HD USA

Lyd: 9

Kiss Kiss Bang Bang
    HD Nordisk

Kommentar: Filmen blir bare bedre og bedre, litt grumsete, men er best i bakgrunner.

Miami Vice
    HD England

Kommentar: Lyden til Michael Mann er som vanlig utrolig bra, gleder meg til Heat

Mission: Impossible 1
    HD USA

Mission: Impossible 2
    HD USA

Mission: Impossible 3
    HD USA

Payback - Director's Cut
    HD USA

Bilde: 6/8
    Kommentar: Bildet varierer en del, fra meget bra innendørs scener, til litt blasse utendørs scener, mye tiltenkt av regissøren (Forklares i ekstramatrialet).

Pearl Harbor
    BD USA

Perfect Storm
    HD USA

Ran
    HD Fransk/Nordisk

Lyd:6
    Film: 10
    Kommentar: Utrolig bra bilde på filmen, men det ligger liksom ett slør over den, det virker som de har bruk HD masteren fra Master Works Edition som kom for noen år siden, og ikke renset eller gjort noe annet. Men filmen er som alltid like fantastisk. En av Akira Kurosawas absolutt beste filmer, og det sier ikke lite fra kanskje tidenes beste regissør.

Slither
    HD USA

Sneakers
    HD USA

Lyd: 6
    Kommentar: Jeg rett og slett elsker denne filmen. Robert Redford i toppform, med ett stjerne lag med seg. Filmen blir bare bedre og bedre for hver gang. Synd at bildet ikke ble gjort bedre, selv om det klart er en oppgraddering fra Collector's Edition som kom på DVD i fjor.

Space Cowboys
    BD USA

Bilde: 6
    Lyd: 6
    Kommentar: Skulle ha kjøpt denne på HD DVD for å få bedre lyd, men bildet er dessverre sikkert likt på begge. Ingen store aha opplevelser her. Sa vel aldri til meg selv, "Dette er HD" en eneste gang. Hadde håpet på ett godt bilde her, da fjes til gamle menn ville gitt ekstreme detaljer i HD.

Superman Returns
    HD England

Lyd: 10 (True HD)
    Kommentar: Fantastisk film, og ett enormt lydspor, ikke like aktivt som Black Hawk Down, men jeg husker når jeg var ferdig med å se denne, at jeg sa til meg selv at jeg aldri hadde hørt bedre lyd i mitt liv. Og det i min egen hjemmekino, og ikke på kino. Så den 2 ganger på Cinemateket, og 1 gang på Storsalen på Ski Kino, som kanskje har Norges beste kinolyd. Og Med True HD sporet på denne DVDen så ble det mer detaljert og større lydbilde hjemme. Men selvfølgelig ikke samme lydtrykk.

Synd at bildet er litt blast, litt vel utvasket, og at både Brandon Routh og Kate Bosworth er altfor mye sminket, slik at ingen detaljer kommer frem i fjesene deres. For resten av bildet er meget bra

Terminator 2
    BD USA

Film: 11
    Kommentar: Jeg tar en "Spinal Tap" på karakteren på min favoritt film

Terminator 2
    HD Frankrike

Lyd: 10 (DTS Master)
    Kommentar: Min favoritt film. Punktum. Har aldri sett bedre eller hørt bedre ut, en klar oppdatering fra Blu-Ray utgivelsen, og stor forskjell fra de mange DVD-versjonene jeg har sett. Filmen holder seg som alltid. Og lyden imponerer den dag i dag.

Terminator 3
    HD USA

Kommentar: Dessverre litt flatt bilde, ingen stor oppgradering fra DVD, det er en del forskjeller, men ingen store. Lyden er da en del bedre. Og når jeg så den igjen, så fikk jeg igjen den aha opplevelsen om hvor bra historien passer inn i Terminator universet, en overraskende bra oppfølger, spesielt siden James Cameron ikke hadde noen fingre med i spillet.

Kommer med flere når jeg får sett flere.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

T2

Terminator 2
    BD USA

Terminator 2
    HD Frankrike

Kommentar: Min favoritt film. Punktum. Har aldri sett bedre eller hørt bedre ut, en klar oppdatering fra Blu-Ray utgivelsen, og stor forskjell fra de mange DVD-versjonene jeg har sett. Filmen holder seg som alltid. Og lyden imponerer den dag i dag.

Du som er så T2 fan, HD DVD utgaven er den dir.cut? Hvis ikke har du lest noe om når dir.cut kommer i HD? Jeg syns da også at T2 er en av historiens beste filmer men da vel og merke i forlenget utgave. (Edit. Hm quoten ble visst ikke helt slik som den skulle.)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Mission: Impossible 1
    HD USA

Mission: Impossible 3
    HD USA

Her må det være enorme forskjeller fra BD til HD-DVD. Min Blu-Ray Mission Impossible 1 er ikke mye bedre enn min beste DVD, mens MI3 er langt skarpere, med mer korrekte farger og i det hele tatt et jevnt over bedre bilde.

:-?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Mission impossible på HD DVD og den har ikke bra bilde! Bare så vidt bedre enn DVD, så jeg er ikke enig med AndersT2 her. Mens MI III derimot har meget bra bilde, har ikke sett MI II på HD DVD enda så jeg kan ikke uttale meg der... Ellers så må jeg si at jeg har sett flere filmer med bedre bilde enn Black Hawk Down, men den ligger høyt på lista. T2 er jeg enig at holder svært høy kvalitet! :-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Terminator 2
    BD USA

Terminator 2
    HD Frankrike

Du som er så T2 fan, HD DVD utgaven er den dir.cut? Hvis ikke har du lest noe om når dir.cut kommer i HD? Jeg syns da også at T2 er en av historiens beste filmer men da vel og merke i forlenget utgave. (Edit. Hm quoten ble visst ikke helt slik som den skulle.)
    Den franske HD DVD'en er en to-disk-utgave med både den opprinnelige kinoutgaven (med tvungne franske undertekster) og DC'en (uten tvungne tekster av noe slag) på hver sin disk.
    En en-disk-utgave med DC'en er anonsert i England seinere i år (fysisk samme disk som i det franske settet).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes MI1 var en meget bra oppdatering i forhold til DVD versjonen, har siste utgave på DVD.

Bildet var mye mer detaljert. Syntes faktisk den hadde best bilde at de tre filmene, tatt da i betrakning at MI3 er helt ny, og burte ha bra bilde.

Det er en mye større oppgradering for MI1 fra DVD enn hva det var for MI3 syntes jeg.

For dere T2 fans, fikk akuratt utrolig gode nyheter. Tirsdag 17 Juli og Onsdag 18 Juli så går T2 på Cinemateket i Oslo. Endelig skal jeg få sett favoritt filmen min på kino. Dette er da dessverre kun Kino-versjonen, da Special Edition ikke blitt printet til film. Og husk at det ikke finnes noen "Director's Cut" av filmen, kun en Special Edition. For Cameron er like fornøyd med begge versjonene, og holder ingen forran den andre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Balboa

Filmen:
    Filmen handler om Rocky Balboa, som øyner muligheten til en siste toppkamp, mot dagens mester.

Bildet:
    Bildet er meget bra, med svært god dybdefølelse og sylskarpe bilder!
    Eneste som trekker veldig ned for min del er at det er en del filmgrain (støy) som gjør at man får den det er bare film følelsen.

Lyden:
    God lyd.
    Ingenting negativt.

Min mening om filmen:
    Enkelt og greit, liker du Rocky, så liker du denne
    God underholdning!

Tier - 1

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eragon

Filmen:
    Eragon, en bodegutt, finner et drageegg, og blir dermed dragerytter til denne dragen.
    Han må legge ut på en reise til Varden en gjeng protestanter av den slemme kongen, her må han igjennom mange prøvelser.

Bildet:
    Bildet er meget bra, med mye mørke sener som utfordrer sortnivået og kontrasten på PJ/TV, noe filmgrain, som jeg ikke liker, ellers supert!

Lyden:
    Mye trykk, og god kinofølelse

Min mening om filmen:
    Det er ikke noe tvil om at denne filmen svever på Ringenes Herre bølgen, det er ganske lett å forutse hva som kommer til å hende og halve filmen er nesten ren kopiering av Ringenes Herre konseptet.

Til tider er det ganske dårlige replikker og middelmådige skuespillerprestasjoner, det hele blir en smule irriterende.
    Alt går for fort, i den ene scenen klarer han ikke sitte på dragen og i den neste er han svært erfaren, man sitter med følelsen av at det mangler masse.
    Denne kunne blitt en skikkelig god film om de hadde tat seg litt bedre tid med regi og valg av skuespillere!

Tier - 1

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så The Island på HD DVD i går. Filmen syns jeg er meget bra, men med noen av actionscenene tar litt av. 5-:-D

Bildet holder referanseklasse med fin dybdefølelse og naturlige farger også er det skarpt og fint.:-D

Lyden er noe av det beste jeg har hørt av DD+ med mye dynamikk og fint rkykk samtidig som den er klar og fin.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg så The Island på HD DVD i går. Filmen syns jeg er meget bra, men med noen av actionscenene tar litt av. 5-:-D

Bildet holder referanseklasse med fin dybdefølelse og naturlige farger også er det skarpt og fint.:-D

Lyden er noe av det beste jeg har hørt av DD+ med mye dynamikk og fint rkykk samtidig som den er klar og fin.:-D
    Jeg kjøpte den på Blu-Ray, der var det kun vanlig DD lydspor, ble skuffet når jeg så det. Har ikke testet den enda.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bestilte du The island på Blu-ray?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Hvor bestilte du The island på Blu-ray?
    CDON.no (får ikke direkte linker derifra dessverre)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hot Fuzz

Så Hot Fuzz på HD DVD i går. Hidefdigest.com sa at denne hadde en av de bedre bildene til nå på HD, og det kan jeg bekrefte.

Filmen handler om en "super" politimann (Simon Pegg) som er så flink at resten London politiet ser dårlige ut, at de sender han på landsbygden. Til en rolig by som har vunnet Village-of-the-Year flere ganger. En by hvor det ikke har skjedd drap på 20 år, men fryktlig mange ulykker

Bildet er utrolig skarpt og detaljert, ikke så mye kontrast som f.eks. Black Hawk Down, men mer korrekt slik som Hulk. Filmen er filmet litt rart, den har ikke det vante film-sløret som Hollywood bruker, men mer TV aktig, slik at bakgrunner og alt er like mye i fokus som fronten. Det er litt ekkelt av og til.

Men bildet er i den absolutte toppklasse til nå.

Lyden kan jeg ikke si så mye om, den er meget bra osv. Men jeg så ikke denne på mitt vante oppsett, men på ett oppsett med mer bass enn hva jeg har. Så jeg la merke til alle bass detaljene som var. Så de som like mye bass over alt, slik som smelling av dører osv, har noe å se frem til her.

Ellers så er det ett standard lydbilde, den har bare Dolby Digital +, men det funker det også.

Den er også mye ekstra på platen. Så kun to ting, outtakes, som begynte litt dårlig, men ble meget morsom mot slutten. Og "Danny's Notebook: The Other Side", som alle må se, helt hysterisk morsom.

Bilde: 9+

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Rock

Så akuratt The Rock, Blu-Ray sone ABC, kjøpt fra Australia med norsk tekst. Så det er vel samme som er utgitt her eller blir utgitt her.

Filmen er enkel nok, en del marine soldater tar 81 gissler på Alcatraz, og truer med å sende 15 VX-gass raketter mot San Francisco. For å stoppe dem sendet ett NAVY Seals team, samt kjemi ekspert Nicolas Cage og den eneste som har rømt fra øya, Sean Connery.

Filmen er en av min absolutte favoritter, har fra før sett den utallige ganger via Criterion utgivelsen, som har vært den beste til nå.

Denne Blu-Ray utgivelsen er en del bedre.

Den skuffer litt på bilde kvaliteten. Det er ingenting direkte galt med den, men jeg tror den kunne ha sett mye bedre ut hvis den fikk mer kontrast fra produsent, slik som Black Hawk Down. En kontrast som funker bra for denne type film, noe som gir ett over detaljer bilde.

Utendørs scenene på øya mot slutten er spektakulære, mens mange av innendørs scenene syntes jeg var litt blasse og kunne godt hatt mer detaljer.

Jeg tror ikke de har laget en skikkelig ny master til denne utgivelsen.

Så over til lyden. DTS sporet fra nevnte Criterion utgivelse var utrolig bra, en av de bedre på DVD. Denne BD utgivelsen har vanlig Dolby Digital, og ett ukomprimert PCM lydspor, og da må jeg beklage til alle som ikke liker banning. For fytti ******* for ett lydspor. En av de absolutt beste jeg har hørt hjemme noensinne. Ikke like aktivt som Black Hawk Down, men alt i alt bedre. Og det er så utrolig herlig å høre musikken så langt frem i lydbilde, noe av grunnen til at jeg elsker denne filmen.

Jeg satt kanskje ikke igjen med den følelsen som jeg hadde etter True HD lydsporet på Superman Returns, følelsen at jeg aldri har hørt bedre. Men så skal det sies at jeg har hørt mange HD lydspor etter den tid.

Bilde: 8+
    Lyd: 10+
    Ekstra: 6 - fullstappet, men ingenting man ikke har sett før. Godt kommentar spor bra Michael Bay.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si du er kresen ( look who's talking)

Jeg synes bildet på The rock er veldig bra og savner ikke kontrast i det hele tatt. Bildet er jo så "dypt" man kan få det. Det er noe blidestøy i enkelte scener, men det er en "tradeoff" mot det skarpe bildet.
    Nå ser jeg filmen på en projector, og du på en TV, kankje derfor du nevner mangelen på kontrast en del ganger?
    Black Hawk Down har jeg ikke sett, men har en mistanke om at i mitt oppsett så er kanskje den litt "over the top" hvis den har mer kontrast enn The rock.
    Nå blir jeg bare nødt til å kjøpe Black Hawk Down jeg også for å se hva "alle" snakker om:-D

Lyden er som du nevner konge og sammenliknet med andre Blu-ray filmer er ekstramaterialet bra, men det sier jo ikke så mye:-?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •