HD-cover forskjeller!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-cover forskjeller!

Først og fremst må jeg bare poengtere at dette dreier seg om BÅDE Blu-ray Discs og HD DVD, så ingen skal kunne bli provosert eller såret.

Som vi vet bruker begge formatene ca identiske cover. De har de eksakt samme målene og hovedforskjellene er fargen (blå og rød) samt logoen på toppen av coveret. Men nylig oppdaget jeg at det finnes enda en variabel. Jeg har nemlig oppdaget et helt nytt cover! (jeg vet at jeg legger dette frem som en ny oppdagelse, til tross for at mange av dere sikkert har sett dem for leeeenge siden... :P) Dette coveret er tykkere enn de vanlige (akkurat like tykt som et DVD-cover om jeg ikke tar feil) og har logoen til formatet (HD DVD eller BR-D) INNGRAVERT. Jeg har ikke klart å finne noen bilder som illustrerer forskjellene, men forhåpentligvis skjønner dere hvilket jeg mener. En av filmene jeg så det på var Serenity. Så det i bruk på en BR-Disc også, men husker ikke hvilken film det var.

Av-interessen er en interesse full av detaljer og krever at brukeren (oss) er litt detaljopptatte (les: perfeksjonister). Denne perfeksjonismen har etterhvert blitt en del av meg som person, og ikke kun i min av-interesse. Derfor blir jeg lett litt skremt av tanken på flere ulike HD-cover i samlingen min. Så jeg håper det fnnes måter å unngå dette "problemet" på. Eksempelvis lurer jeg på om disse coverene er regionspesifikke. Om det kun er den amerikanske utgaven av Serenity som har dette (fæle, stygge...) coveret, mens den kanadiske utgaven har det gode gamle? Isåfall er jo løsningen enkel: å kjøpe filmen fra Kanada. Om så er tilfelle, kunne vi kanskje sammen snekret en liste over hvor disse coverene er, slik at vi lettere kunne ungått dem. Hvis det derimot er et studiospesifikt cover, er nok ikke løsninge like enkel. I så tilfelle kan jeg tenke meg å kjøpe "blanke" HD-cover og bytte omslaget fra det tykke coveret til det smale.

Noen som har innsikt?

(om det mot formodning bare er jeg som bryr seg om slike "bagateller", ber jeg dere unnskylde og ikke rapportere meg til diverse mentalsykehus)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et slik tykt cover på The Bourne Supremacy (HD DVD). Den er kjøpt fra play.com. Alle de andre filmene jeg har benytter den tynne covertypen, og er kjøpt fra axelmusic.com.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har King Kong med tykt cover... husker ikke hvor den kom fra, men fra statene en plass...

Er forøvrig enig. Ikke pent med det tykke coveret mellom de tynne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem skulle bare ha brukt/beholdt de fine, perfekte sorte DVD-coverene...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målte alle BD coverene mine nå og fikk følgende resultat:

Film, Tykkelse, Logo, Selskap
    Babel , 10mm, Preget, Paramount
    Black Hawk Down, 10mm, Preget, Sony
    Crank, 10mm, Preget, Lions Gate
    Mission: Impossible, 10mm, Preget, Paramount
    Mission: Impossible II, 10mm, Preget, Paramount
    Pearl Harbor, 10mm, Preget, Buena Vista
    The Prestige, 10mm, Preget, Buena Vista
    Vertical Limit, 10mm, Preget, Sony

Good Night, and Good Luck, 12mm, Trykket, Warner
    Kingdom of Heaven, 12mm, Trykket, Fox
    Mission: Impossible III, 12mm, Trykket, Paramount
    The Departed, 12mm, Trykket, Warner
    World Trade Center, 12mm, Trykket, Paramount

DVD, 15mm
    PS3 Spill (Blu-ray), 15mm

Så for min samling ser det ut som om tynt cover = preget logo, tykt cover = trykket logo.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har amerikansk utgave av Serenity og den har tynt cover. King Kong derimot er i UK-utgave og er like tykk som et DVD-cover. Og så har vi Running Scared fra E.M.S i Tyskland som er gjort i trykket papp og er enda noen mm smalere, men 3-4 mm dypere slik at det stikker ut utenfor de andre coverne.

ToCa

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine HD DVDer er helt like (minimale forskjeller kanskje) med unntak av den europeiske Serenity. I Europa så bruker Universal cover som er like tykke om DVD. Min europeiske HD DVD av Firewall (Warner) er like de andre amerikanske utgavene. Og jeg så på en MIX butikk lokalt, at Universal skiller seg ut med tykkere cover her i Europa. Irriterende er det.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Dem skulle bare ha brukt/beholdt de fine, perfekte sorte DVD-coverene...
    Ikke enig, de amerikanske HD/Blu-Ray coverne er bedre enn DVD-coverne (IMHO). De tar litt mindre plass, og ser like stilig ut for det..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •