Viktig med teksting? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Savner et valg for engelsk tekst i undersøkelsen her...
    Jeg vurderte å ta det med, men så kom jeg frem til at nesten alle filmer har engelsk teksting uansett. Det jeg var ute etter med undersøkelsen var hvorvidt det var viktig at det var *norsk* teksting på platen, ikke nødvendigvis om den brukes hele tiden..

Må si jeg ble litt overrasket over hvor mange som foretrekker teksting på filmene, men det er mulig det er litt spesielt i kammerat-kretsen min hvor vi skyr teksting som pesten.

Newcomer crank sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tekst er dette over for begge formater.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt for enten/eller, dette spørsmålet. Jeg styrer unna tekst så lenge jeg forstår språket, men selvsagt er det ganske vitalt når jeg for eksempel ser kinesisk film.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte at det ikke var viktig, me når jeg tenker meg om er det faktisk det. Jeg klarer meg fint uten (i de fleste tilfeller), men det er ikke gitt at de jeg vil se film sammen med klarer seg uten...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Akto. Jeg klarer meg, men kona må ha tekst. Og da blir det jo en viktig faktor.

Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Synes faktisk at teksten ødelegger mer nå på HD.Vi vil ikke ødelegge det flotte bildet med "stygg" tekst.
    Mulig det ødelegger like mye, men teksten er da unektelig blitt "penere" på HD? Muligheter for å endre fonter dersom ønskelig og det hele ser jo mye penere ut nå, enn den "firkantteksten" som vanlig DVD har....

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foretrekker engelsk tekst all the way, selvom filmen er på engelsk. Kjedelig å ikke få med seg hva folk sier kun fordi de snakker for lavt eller ikke uttaler ord godt nok..
    Men, det som er så fordømt irriterendes er at det ofte er english for the hearing impaired (spelling?). skulle ikke vært vanskelig å lage en for hørselskadede og en for alle andre!!
    Norsk tekst kan du bare glemme, men hender noen av vennene mine insisterer på dette.
    Dubbing ødelegger filmer, selv tegnefilmer. Så det går mest i engelsk, japansk og mandarin.
    Et eksempel på hvor god en animasjonsfilm på norsk kan være må være slipp jimmy fri. Fantastisk film

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tekst er kun sjelden, hvis jeg ikke skjønner hva som blir sagt (Snatch har en del artige dialekter...). Er det engelsk lyd, er teksten av.

En annen ting forøvrig (kanskje ikke helt det tråden dreier seg om, men pytt): Hvis jeg ser på Taxi, er filmen 10 ganger kulere på fransk med norsk tekst, enn dubbet (slik alle tyskere driver med, huff). Skjønner stort sett en håndfull ord i de filmene, men artikuleringen og tonasjonen er myye bedre på fransk, da leser jeg heller 2 linjer veldig kjapt.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker engelsk tekst kun hvis det er tilgjengelig uten hearing impared versjon (dvs det står MAN SCREAMS LOUD osv når en kar skriker) ellers kjører jeg uten tekst.

Bruker dog norsk text om jeg ser film med dama da hu "leser film"

Min oppfattning er at undertekst er like dumt som å lese filmens handling bakpå koveret før man ser filmen. Begge deler avslører ting i filmen som ofte ødelegger hele poenget.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis pleier jeg ikke ha på tekst, men i dag så jeg Memento, tviler på jeg hadde skjønt like mye uten tekst. Av den grunn synes du skulle hatt med et valg som "kommer ann på filmen".. eller noe lignende

Newcomer Johansen^ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater å se filmer med tekst

Blir mere interrisert i teksten enn i filmen.. hater å se film sammen med folk som er dårlige i Engelsk

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Jeg vurderte å ta det med, men så kom jeg frem til at nesten alle filmer har engelsk teksting uansett. Det jeg var ute etter med undersøkelsen var hvorvidt det var viktig at det var *norsk* teksting på platen, ikke nødvendigvis om den brukes hele tiden..

Må si jeg ble litt overrasket over hvor mange som foretrekker teksting på filmene, men det er mulig det er litt spesielt i kammerat-kretsen min hvor vi skyr teksting som pesten.
    Ah, da missforstod jeg egentlig hele spørsmålet. Trodde du mente hva man brukte, ikke hva som er tilgjengelig på plata...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hater teksting på film. Dersom det er en uforståelig engelsk dialekt eller slang kan jeg ha det, men da engelsk tekst. Engelsk tale og norsk tekst blir maks forvirrende. Og har heldigvis ingen venner som insisterer på å ha norsk tekst. Men problem; har nå blitt sammen med ei tysk jente (jeg bor i Berlin) som helst foretrekker at filmen er dubbet (de fleste tyskere ekke særlige gode i engelsk). Men fy for en nedtur det er ass... Plutselig snakker Johnny Depp tysk liksom...

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte ja, men jeg kjøper en hel del film uten norsk tekst. Klarer meg bra uten, men en del av de jeg ser film sammen med foretrekker tekst så da kjøper jeg film med norsk tekst hvis jeg kan velge det.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foretrekker tekst. Det er ikke alltid like lett å skjønne hva folk sier.
    Til og med Norske filmer er helt uforståelig avogtil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ha tekst til filmene ja
    Skjønner godt engelsk, men det er alltid noe man går glipp av.
    (ikke det at tekstinge alltid er så bra da)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De jeg ser film sammen med liker tekst. Selv spiller det liten rolle, men enkelte filmer må tekstes. Husker første gangen jeg så Ringenes Herre uten tekst. Sleit med å følge med på alle de fancy navnene.

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har lite eller ingen betydning for meg om det er tekst med om det er et forståelig språk for meg. Slik er det for både meg og madammen, som i hovedsak er de som ser film. Enkelte venner foretrekker å se filmer med tekst da de også er "filmlesere", og da setter jeg på det om det er tilgjengelig.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å få endel europeiske filmer, altså ikke engelske, og da er det kjekt med undertekst.

På engelsspråklige filmer er det hipp som happ.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker å ha teksting, det er kjekt når man går glipp av noe de sier i filmen, får ta igjen det i tekstinga.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at man MÅ ha med tekst på filmene, hvis ikke graver de sin egen grav. Det er utrooolig ( urovekkende ) mange som ikke skjønner engelsk.
    Jeg er vel mer 50 - 50. kommer litt an på film og humør

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •