Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ? - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  16
Side 88 av 587 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 11722
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis du legger godsiden til skjønner du sikkert hva vi snakket om.
    Mnja, jeg tror jeg skjønte veldig godt hva dere snakket om, og jeg mener fortsatt at det er tullete å sutre over at filmen "bare" hadde dts 5.1 lydspor. Jeg er sikker på at dersom lydsporet faktisk hadde vært dts 5.1, mens det hadde stått dts-HD MA på coveret, så ville du blitt ekstatisk over hvor fet lyden var. Men, dersom du hadde sett på filmen i den troen at lydsporet bare var vanlig dts, så ville du ha kommentert at lydsporet egentlig var ganske bra, men du savnet det ekstra trøkket som dts-HD MA ville gitt.

Det jeg prøver å si er altså at jeg tror dine forutinntatte holdninger til de forskjellige lydkodekene, påvirker hvordan du oppfatter lydsporet, i langt større grad enn lydsporet selv.

Men, som de sier i Amerika: An ounce of image is worth a pound of performance.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,335
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Mnja, jeg tror jeg skjønte veldig godt hva dere snakket om, og jeg mener fortsatt at det er tullete å sutre over at filmen "bare" hadde dts 5.1 lydspor. Jeg er sikker på at dersom lydsporet faktisk hadde vært dts 5.1, mens det hadde stått dts-HD MA på coveret, så ville du blitt ekstatisk over hvor fet lyden var. Men, dersom du hadde sett på filmen i den troen at lydsporet bare var vanlig dts, så ville du ha kommentert at lydsporet egentlig var ganske bra, men du savnet det ekstra trøkket som dts-HD MA ville gitt.

Det jeg prøver å si er altså at jeg tror dine forutinntatte holdninger til de forskjellige lydkodekene, påvirker hvordan du oppfatter lydsporet, i langt større grad enn lydsporet selv.

Det var da voldsomt til forutintatte holdninger som du selv kommer med.
    Nå har jeg ikke sett filmen enda, men det er jo ihvertfall en selvfølge at jeg vil ha best mulig lyd og bilde på filmen, det er jo derfor jeg kjøper BD. Det burde ikke være så vanskelig å forstå hvorfor jeg "sutret" som du så hyggelig ordla deg. Man kan kanskje stille seg spørrende til hvem som egentlig "sutrer" unødvendig her?

Jeg synes nå at det er ganske så stor forskjell på DTS og DTS-HD Master akkurat som jeg synes det er stor forskjell på SD og HD.
    Hvis du synes det er greit at HD-filmer kommer med standard komprimert DVD-lyd, så du om det. Hvis du ikke hører forskjell på standard komprimert lyd og HD-lyd, så er det din sak. At du mener jeg bedømmer lyden utifra spesifikasjoner og ikke klarer å bedømme utifra hva jeg faktisk hører, så vil jeg si at også det er dine bekymringer, ikke mine.

Edit;
    Jeg mistenker at du tror jeg allerede har sett filmen?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det var da voldsomt til forutintatte holdninger som du selv kommer med.
    Nå har jeg ikke sett filmen enda, men det er jo ihvertfall en selvfølge at jeg vil ha best mulig lyd og bilde på filmen, det er jo derfor jeg kjøper BD. Det burde ikke være så vanskelig å forstå hvorfor jeg "sutret" som du så hyggelig ordla deg. Man kan kanskje stille seg spørrende til hvem som egentlig "sutrer" unødvendig her?

Jeg synes nå at det er ganske så stor forskjell på DTS og DTS-HD Master akkurat som jeg synes det er stor forskjell på SD og HD.
    Hvis du synes det er greit at HD-filmer kommer med standard komprimert DVD-lyd, så du om det. Hvis du ikke hører forskjell på standard komprimert lyd og HD-lyd, så er det din sak. At du mener jeg bedømmer lyden utifra spesifikasjoner og ikke klarer å bedømme utifra hva jeg faktisk hører, så vil jeg si at også det er dine bekymringer, ikke mine.
    Godt svart. En kjøper jo Bluray for hd lyd og bilde.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,416
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har tydeligvis ikke hatt gleden av å høre DTS-HD MA i sitt fulle ess skjønner jeg?? Forskjellen her er minst like stor som SD vs full HD-oppløsning på bildet, om ikke større.

Btw: Jeg syter også om jeg får en BD-film med mp3-lyd, så du er ikke alene der AndreWerdenskrieg

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hmmm... man finner den ikke på deres sider, så fremt man da ikke søker på Speed Race.

Ut over dette har filmen et fantastisk fargespill og gjengivelse. Rett og slett deilige kontraster og skarphet.

Gleder meg til å slenge den på hjemme!
    Den ligger under "Forhåndsbestilling"..
    Gleder meg også til å se denne, satser på at den ligger i postkassen i morgen.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette ligner på kabel argumentasjon, med en aller så liten forskjell.

Du trenger vel ikke ”Gulløyrer” for og høre forskjell på Dolby 5.1 og DTS HD Master Audio?

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så lå desse i postkassa når jeg kom tilbake fra riggen, nå skal jeg bare kose meg :-D

Vedlegg 39921Vedlegg 39922Vedlegg 39923Vedlegg 39924Vedlegg 39925

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har INDIANA JONES kingdom of the crystal skull falt i postkassen min!
    Ikke dårlig med tanke på release dato 5 nov.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fikk OBS inn filmen "I am Legend" 149kr.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Da har INDIANA JONES kingdom of the crystal skull falt i postkassen min!
    Ikke dårlig med tanke på release dato 5 nov.
    Hvor bestilte du den fra, og hvor mye kom det på?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De to siste kjøpt brukt på AVtorget

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du har tydeligvis ikke hatt gleden av å høre DTS-HD MA i sitt fulle ess skjønner jeg?? Forskjellen her er minst like stor som SD vs full HD-oppløsning på bildet, om ikke større.

Btw: Jeg syter også om jeg får en BD-film med mp3-lyd, så du er ikke alene der AndreWerdenskrieg
    Helt enig med deg her kenti.

Etter å ha hørt en god del Blu-Ray filmer med HD-lyd, så må jeg si at jeg synes ofte at det mangler noe (les: mye) på lyden når jeg ser en vanlig dvd nå. Jeg ser fremdeles mange filmer på DVD da det står masse i hylla her, men spesielt lyden synes jeg er flat/kjedelig fra dvd etter å ha blitt bortskjemt over tid med med HD-lyden fra Blu-Ray. :-D
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Hmm, dette ligner på kabel argumentasjon, med en aller så liten forskjell.

Du trenger vel ikke ”Gulløyrer” for og høre forskjell på Dolby 5.1 og DTS HD Master Audio?
    Jeg har ikke "gullører", så du trenger definitivt ikke det for å høre forskjell.

Men jeg vil nok påstå at man trenger et anlegg som er noe bedre enn et komplett anlegg fra Europris til under 1000-lappen.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    De to siste kjøpt brukt på AVtorget
    av et meget hyggelig medlem, forøvrig

Jeg har i dag bestilt følgende fra Plays 3-4-2:

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvor bestilte du den fra, og hvor mye kom det på?
    179 KR i postkassa fra Lefdal.com:-D

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilte denne idag. Er vel kanskje en av de få som faktisk liker denne filmen her. Go Keanu!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Den ligger under "Forhåndsbestilling"..
    Gleder meg også til å se denne, satser på at den ligger i postkassen i morgen.

Speed Racer dumpet ned i postkassen i dag..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Bestilte denne idag. Er vel kanskje en av de få som faktisk liker denne filmen her. Go Keanu!
    Da er vi ihvertfall 2. Så den sist helg. Kongefilm, supert bilde og fantastisk TrueHD spor.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Det er mange av oss. Jeg digger disse tegneserie figurene med passe doser sci-fi og overdrevent parallel univers. Alle verdags bekymringer kan settes til side og man kan drømme seg inn i en fantasi. Jeg har den riktig nok i HD-DVD, men det er med True-HD lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens:

James Bond Collection Volume 1
    Reservoir Dogs Limited Collector's Edition (Metal Gas Can Box)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In the name of the king.

6 for bildet
    3 for lyd
    2 for historie presentasjon.

Ikke noe å sette seg ned med for å bli underholdt av alle kriterier. Men er man glad i å se på bilder av god kvalitet er dette en film å se. Klippingen/editing var gjort på en slik måte at du lett kunne miste innterssen for filmen. Mye hopping og for komprimert. Antiklimaks film.
    Lyden var veloppløst men ikke dynamisk nok. For meg virket det som noe var feiljustert på oppsettet mitt. Prøvde både DTS HD master og DTS 5.1 begge var like dårlige.

A.

Side 88 av 587 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •