Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ? - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  16
Side 73 av 586 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 573 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 11715
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Cars og Rottatouille! De lå faktisk i esken til BD30 som jeg endelig fikk i går. Ikke testet riktig enda (må fylle tanken med musikk først).
    Men da er jeg med i denne "klubben" også ;-)

Bittelite spm til dere, ikke meningen å kuppe tråden: Er det noe stort poeng i å kjøpe eldre filmer og konserter på BD, eller har de bare endret format for "hypen" sin del?

mvh
    Ole

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,980
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Bittelite spm til dere, ikke meningen å kuppe tråden: Er det noe stort poeng i å kjøpe eldre filmer og konserter på BD, eller har de bare endret format for "hypen" sin del?

mvh
    Ole
    Når du ser kvalitets forskjellen så vil du forstå at det ikke er 'hype'. Gamle filmer får også vanvittig mye bedre bilde (og ikke minst lyd) på bluray..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Film

Jeg leide 10.000 BC i dag, og var glad jeg ikke kjøpte den. Kjedelig film. Hvorfor kjøpe film når de kan leies for kr.25,-? Jeg har mange filmer (vanlig DVD) og det er sjelden jeg ser de om igjen.

Newcomer E.H.D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk The Bank Job for et par uker siden fra Play.com. Har ikke blu-ray spiller enda selv, så jeg møtte se den hos en kompis. Likte den godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goodfellas
    Con Air

fra Amazon. Et tips når man kjøper der: Hvis valutaen står i NOK, bør man endre den til USD. Ellers får man en fantastisk dårlig kurs.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trulli
    Goodfellas
    Con Air

fra Amazon. Et tips når man kjøper der: Hvis valutaen står i NOK, bør man endre den til USD. Ellers får man en fantastisk dårlig kurs.
    Vel, den er egentlig ikke SÅ fantastisk dårlig. Husk at dollaren pr. nå står i 5,33.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goodfellas
    Con Air

Kursen mellom valutaene er vel den samme om det er omregnet til kroner eller vises i originale $USD?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kursen mellom valutaene er vel den samme om det er omregnet til kroner eller vises i originale $USD?
    Nei. Hver gang jeg har sammenlignet dollarkursen mellom Amazon og Visa, så har Amazon vært en god del dyrere.

I dag er f.eks. Amazons kurs 5,5708, mens Visa-kursen er 5,49. Ikke den helt store forskjellen akkurat nå, kanskje, men det har definitivt vært større før.

Valutakursene til Visa finner dere her

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel benytter jeg dollar som valuta. Det hender dog (en sjelden gang) at norske kroner kommer bedre ut. Som regel dreier det seg om fillebeløp, men fillebeløp er nå engang penger det også... :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Nei. Hver gang jeg har sammenlignet dollarkursen mellom Amazon og Visa, så har Amazon vært en god del dyrere.

I dag er f.eks. Amazons kurs 5,5708, mens Visa-kursen er 5,49. Ikke den helt store forskjellen akkurat nå, kanskje, men det har definitivt vært større før.

Valutakursene til Visa finner dere her
    Uten exchange fee er dagens kurs 5,40.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Uten exchange fee er dagens kurs 5,40.
    Joda, men man betaler ikke exchange fee på norske kroner, så hvis man skal sammenligne hva Amazon belaster deg i norske kroner, med hva du ender opp med å betale hvis du ber dem belaste deg i dollar, så må exchange fee tas med i regnestykket.

Jeg har sjekket Visa-linken jeg oppga ved flere anledninger, og den stemmer veldig godt overens med hva som trekkes fra kontoen min i Skandiabanken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den er egentlig ikke SÅ fantastisk dårlig. Husk at dollaren pr. nå står i 5,33.
    Joda. Har til og med et valuta trading program med real time kurser så jeg er over gjennomsnittlig oppdatert på dollarkursen

Jeg skal sjekke hvor stor forskjell det blir. Har notert ned hva de skulle ha i NOK, så skal jeg vente å se hva de faktisk trekker nå som jeg skiftet til USD.

I mitt tilfelle fikk det en ekstra effekt også, da det bikket verdien til under tollgrensen på 200 kroner. Det er som kjent HUGE.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Har til og med et valuta trading program med real time kurser så jeg er over gjennomsnittlig oppdatert på dollarkursen

Jeg skal sjekke hvor stor forskjell det blir. Har notert ned hva de skulle ha i NOK, så skal jeg vente å se hva de faktisk trekker nå som jeg skiftet til USD.

I mitt tilfelle fikk det en ekstra effekt også, da det bikket verdien til under tollgrensen på 200 kroner. Det er som kjent HUGE.
    Veeeel... nå er det jo faktisk Tollvesenets satser som styrer dette da.
    Pr. denne uke er det kr. 5,19 som er satsen. Hva den er den dagen pakken kommer vet jo ingen. Derfor bør du være på den sikre siden, siden det som kjent er mottaksdato som gjelder.

Her finner du satsene: Omregningskurser - Tollvesenet

Når jeg tenker på det - dersom man betaler i norsk valuta; vil det ikke da i et pengemarked med stigende dollarkurs være en fordel å handle i nettopp norske kroner - dersom varens pris kommer under 200 kroner?
    For i så tilfelle er det vel også norske kroner som står oppført på pakkens verdi?
    Noen som kan bekrefte dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. denne uke er det kr. 5,19 som er satsen. Hva den er den dagen pakken kommer vet jo ingen. Derfor bør du være på den sikre siden, siden det som kjent er mottaksdato som gjelder.
    Sånn for ordens skyld: Tollvesenet bruker alltid Norges banks kurs fra foregående tirsdag. Altså er det kursen de oppgir i morgen som blir satt som tollvesenets referansekurs neste uke. Bestiller man en DVD med Expedited International Shipping på en tirsdag, så vil den normalt være fremme før neste lørdag (unntatt i desember), så det er fullt mulig å legg inn bestillinger der man "vet" hva tollverdien ved ankomst blir.

Når jeg tenker på det - dersom man betaler i norsk valuta; vil det ikke da i et pengemarked med stigende dollarkurs være en fordel å handle i nettopp norske kroner - dersom varens pris kommer under 200 kroner?
    I teorien, så vil det være det, ja. Problemet er vel at tollvesenets referansekurser egentlig er ganske romslige. I dag er det 25 øre forskjell mellom Amazons kurs og Norges banks midtkurs (som altså er utgangspunktet for tollvesenets referansekurser). Med Norges banks kurs, så får du $37,59 for 200,-, mens du bare får $35,90 med Amazons kurs.

For i så tilfelle er det vel også norske kroner som står oppført på pakkens verdi?
    Noen som kan bekrefte dette?
    Dessverre. Prisen utenpå pakka har alltid stått oppgitt i dollar, selv i de tilfellene jeg har betalt varen i norske kroner.

Men, dette er nok sånt det vil være mulig å klage på. Det er jo tross alt varens faktiske verdi som teller, og det du betalte for varen er i praksis varens verdi.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    1) Sånn for ordens skyld: Tollvesenet bruker alltid Norges banks kurs fra foregående tirsdag. Altså er det kursen de oppgir i morgen som blir satt som tollvesenets referansekurs neste uke. Bestiller man en DVD med Expedited International Shipping på en tirsdag, så vil den normalt være fremme før neste lørdag (unntatt i desember), så det er fullt mulig å legg inn bestillinger der man "vet" hva tollverdien ved ankomst blir.

2) I teorien, så vil det være det, ja. Problemet er vel at tollvesenets referansekurser egentlig er ganske romslige. I dag er det 25 øre forskjell mellom Amazons kurs og Norges banks midtkurs (som altså er utgangspunktet for tollvesenets referansekurser). Med Norges banks kurs, så får du $37,59 for 200,-, mens du bare får $35,90 med Amazons kurs.

3) Dessverre. Prisen utenpå pakka har alltid stått oppgitt i dollar, selv i de tilfellene jeg har betalt varen i norske kroner.

4) Men, dette er nok sånt det vil være mulig å klage på. Det er jo tross alt varens faktiske verdi som teller, og det du betalte for varen er i praksis varens verdi.
    1) Nei, så mye gidder jeg ikke bruke på porto. Det haster stort sett ikke å få det hit...

3) Synd.. :-| Da er ikke dette noe alternativ. med andre ord...

4) Nope! Posten/Tollvesenet gidder ikke lenger tekkes Amazons manglende vilje til å diskutere måten verdien vises på pakken. Selv om den faktiske verdien står på seddelen inne i pakken, har Posten sagt bestemt nei til en hver form for avvik fra regelen om at det er verdien utenpå som gjelder. De VET at det ofte ligger en mer detaljert angivelse inne i pakken, men siden Amazon ikke følger opp, blir det slik.
    Selv har jeg måttet returnere en pakke som hadde vareverdi på litt over $40, men som hadde en rabatt på $10. Frakt var omlag $8,50. Utenpå sto alt UNNTATT rabatten. Total var dermed i nderkant av $49.
    Dermed ble det full retur, nettopp fordi jeg jo ikke ønsket å punge ut med i underkant av 170 kroner til Posten/myndighetene.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Valutatråden".

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh,
    så vi krangler om hvor mye det koster?

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Eh,
    så vi krangler om hvor mye det koster?
    Ja kall det hva du vil, men d ble mye £,$ og €, of vissattedersomatte, men for all del. Bare fortsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Nei, så mye gidder jeg ikke bruke på porto.
    Nåja, det handler om $6,48 vs. $9,98. Mao. ganske nøyaktig $3,50 (altså drøyt 20,-)

Det haster stort sett ikke å få det hit...
    Det kommer veldig an på hvordan du ser på det. Hvis du kjøper noe som koster 199,50 så haster det i den forstand at du helst vil være sikker på at varen fortsatt er under tollfrigrensa når den ankommer Norge. Å betale 20,- for å forsikre seg mot å måtte betale 150,- synes jeg er helt greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Valley of Elah for 189,- på Coop! Superb movie, sweet price. I'm happy.

Side 73 av 586 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 573 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •