Hvilken Blu-ray Disc har du kjøpt i dag ? - Side 469

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  16
Side 469 av 587 FørsteFørste ... 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 465 466 467 468 469 470 471 472 473 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste
Viser resultater 9,361 til 9,380 av 11722
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Som student blir det ikke mange filmer som KJØPES men måtte selvfølgelig kjøpe Skyfall på blu-ray når jeg var innom kjøpe senteret. Angrer ikke et sekund, men merker at jeg har lyst på en 4K projektor...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej
    Nei, det er klart.
    Men filmer som 16 Wishes,17 Again tror(håper) jeg de fleste er enig med er søppel
    Ikke slike filmer man tar frem om 10-20 år og tenker: dette er en klassiker
    Har begge jeg seff, ikke sett 16 wishes, men 17 again er fantastisk. Michelle Trachtenberg, Starwars referanser i massevis OG Lightsaber duell. Hva mer kan man be om i en film ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er filmsamler, men samler bare på filmer jeg liker... så prøver å unngå å kjøpe film usett.
    Bruker lovefilm, leiefilm rett i postkassen 3stk. pr. uke, og streamingtjenester, tv osv. Kjøper de jeg ønsker å ha i samlingen på blu-ray(og dvd hvis ikke på blu).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei kjære filmelsker/samlere.

Denne tråden har jeg fulgt en god stund, uten selv å kommentere noe.
    Men tenkte å slenge meg med en runde nå.

Jeg som samler av film, og som har hatt denne lidenskapen siden slutten av 80-tallet, finner bl.a. denne siden ganske nyttig. Jeg føler jeg følger godt med på hva som gies ut rundt om kring i denne verden, men det er alltids noe man gjerne ønsker seg, og har oversett.

Så jeg vil takke alle som skriver i denne posten (og andre sider) for å gi info viderer til oss andre, samt bilder av filmer som er kjøpt, og ellers deres samlinger.

Jeg har en del 1000 filmer selv, og har vært med på hele utviklingen fra de, for noen, nostalgiske VHS opptakskassettene med (hm-hm) kopi av leiefilm på, via kjøpefilm VHS, laserdisc, DVD, HD-DVD og Blu-Ray.

Jeg må innrømme at alle mine ca 1500 VHS er forlengst borte. De ble solgt på videomesse i Trondheim da jeg fortod at DVD ville overta tronen,
    ca 1997. Men Laserdiscene har jeg ennå. Det blir for meg, som for vinyl samlere av musikk, ikke noe er som å ta fram et STORT film cover, se på STORE bilder, gjerne box-set med hefter.

Nok om det. Jeg har ikke noe lyst å rette noe kritikk til NOEN av dere ivrige skribenter/oppdaterere, men jeg finner det snodig hvor MYE film enkelte kjøper. Dette er selvfølgelig en individuell sak, basert på inntekt, interesse og smak, men det er jammen mye DÅRLIG film som lages på denne kloden, og det er rart gitt; men noen kjøper de uansett. Det virker som det er mye kvantum forran kvalitet der ute. Jeg har selv gjort noen bom-kjøp i min tid, OK! men noe av det som presenteres her inne skremmer meg. Jeg vier mye plass i mitt familiehjem til film, men SÅ mye plass har jeg ikke.

Dette ble kanskje litt mye av det "gode"?

Håper jeg kan komme tilbake med å gi noen bilde selv også.
    Er ikke så dreven på disse sidene, vi får se.

Iallefall. Tusen takk til alle bidragsytere, skulle ønske det var enda flere her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Meldingen kom 2 ganger, så jeg prøvde desperat å slette en. Men som sagt. Denne EDB verden :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bertil

Jeg som samler av film, og som har hatt denne lidenskapen siden slutten av 80-tallet, finner bl.a. denne siden ganske nyttig. Jeg føler jeg følger godt med på hva som gies ut rundt om kring i denne verden, men det er alltids noe man gjerne ønsker seg, og har oversett.

Så jeg vil takke alle som skriver i denne posten (og andre sider) for å gi info viderer til oss andre, samt bilder av filmer som er kjøpt, og ellers deres samlinger.

Jeg har en del 1000 filmer selv, og har vært med på hele utviklingen fra de, for noen, nostalgiske VHS opptakskassettene med (hm-hm) kopi av leiefilm på, via kjøpefilm VHS, laserdisc, DVD, HD-DVD og Blu-Ray.

Jeg må innrømme at alle mine ca 1500 VHS er forlengst borte. De ble solgt på videomesse i Trondheim da jeg fortod at DVD ville overta tronen,
    ca 1997. Men Laserdiscene har jeg ennå. Det blir for meg, som for vinyl samlere av musikk, ikke noe er som å ta fram et STORT film cover, se på STORE bilder, gjerne box-set med hefter.

Nok om det. Jeg har ikke noe lyst å rette noe kritikk til NOEN av dere ivrige skribenter/oppdaterere, men jeg finner det snodig hvor MYE film enkelte kjøper. Dette er selvfølgelig en individuell sak, basert på inntekt, interesse og smak, men det er jammen mye DÅRLIG film som lages på denne kloden, og det er rart gitt; men noen kjøper de uansett. Det virker som det er mye kvantum forran kvalitet der ute. Jeg har selv gjort noen bom-kjøp i min tid, OK! men noe av det som presenteres her inne skremmer meg. Jeg vier mye plass i mitt familiehjem til film, men SÅ mye plass har jeg ikke.

Iallefall. Tusen takk til alle bidragsytere, skulle ønske det var enda flere her inne.
    Alltid hyggelig når noen setter pris på den tiden og arbeidet som går med på å ta bilder å poste (for de av oss som ikke bare limer inn en bilde link fra en nettbutikk). Jeg har mer eller mindre samme film historie som deg og deler spesielt din lidenskap for LD's.

Men etter en 'søppel/dårlig film' post på siden før så kunne du godt utelatt denne delen.

Nå kan det godt være jeg oppfattes som hårsår, men når det antydes at de som kjøper mye eller disse 'dårlige' filmene ikke er selektive så blir jeg rimelig irritert.

Jeg har kun de 2089 Bluray jeg er interessert i. Og da har jeg valt bort MYE.

Ta USA releaser 26 Mars, denne uken: 81 Bluray er sluppet, jeg kjøper 2. TO stk. Dritt som Lincoln, Monsieur Verdoux, A man escaped +++ kan de stappe en viss plass. DET er søppel. I mitt syn.

Men jeg holder meg for god til å kommentere det hver gang noen kjøper sånnt, eller når nok folk har gjort det en periode, fordi jeg respekterer at andre har annen smak enn meg, og jeg føler ikke trangen til å fortelle at jeg ikke er enig i det andre kjøper..

Jeg er helt enig med deg, jeg er skremt over hvor mye 'dritt' folk bruker penger på jeg og. Problemet er bare at det finnes for mange selvutnevnte eksperter og bedrevitere som skal bestemme hva som er dritt og hva som er bra. Epic Fail!

Jeg står inne for 100% av mine kjøp. Fordi jeg kjøper 99.5% usett så må avgjørelsene baseres på andre faktorer. Er det filmer jeg i ettertid ser jeg kunne hoppet over ? selvfølgelig, men den opprinnelige kjøpsavgjørelsen står jeg inne for.

Og jeg blir positivt overrasket av minst 20 mot 1 av mine blindbuys, og ingenting slår det å nyte en slkikkelig god overraskelse i egen Kino i aller beste kvalitet.

Og siden mange starter sine sånne innlegg med No offence o.l., så no offence, men jeg driter i hva andre liker, men hva filmkjøp/smak her i verden angår er det kun MIN mening som gjelder, og den er perfekt!

Alle andre har helt eller delvis feil. Sorry, sånn er det bare..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,331
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt skrevet Shallow, jeg har selv noen favoritter som er slaktet både her og der og på imdb.

Mener det fantes en "dårlig film" tråd her på forumet, der fant jeg flere filmer jeg har satt stor pris på :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,506
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bertil

Smaken er som baken! Det er bare hyggelig med innlegg fra nye medlemer. Hyggelig er det også at du har fulgt med tråden en stund og fått gode tips og kanskje råd? :wink:

Selv startet jeg med LD. Akers Mic fikk hyppig besøk av meg og jeg husker jeg lot meg overtale til å kjøpe den førtse LD-spilleren fra Pioneer, som kunne spille av begge sider på Laserdiscen. Argumentet var fra selger at jeg da slapp å reise meg for å snu platen. Et meget godt argument i mine ører og 5 minutter senere gikk jeg ut av butikken med ny spiller under armen :wink:

Mitt beste kjøp var jo et box set med Star Wars. Jeg hadde mange plater, og til min frustrasjon i senere tid, lot jeg hele samlingen med spiller ligge igjen i garasjen til en eks av meg....Hva jeg tenkte på da er for meg helt ufortåelig i dag!! Men, men, sånn er livet.

I dag har jeg en respektabel samling steelbooks (godt over 400 stk) + en del vanlige blu rays. Rundt 300 nå, tror jeg...

Jeg har prøvd å være så selektiv det lar seg gjøre å være i mine kjøp, men noen bomkjøp har det blitt. Det er uten tvil blitt brukt mange penger på denne hobbyen. Veldig mange penger! Ikke bare på filmen i seg selv, men også på anlegget jeg ser film på og med.

Det jeg ikke bruker penger på er byturer, tobakk, eller andre ting som koster penger. Jeg kjøper altså filmer med GOD samvittighet. Slik som Shallow også nevner. Men når det er sagt, så liker jeg ikke å bli satt i bås og at andre generaliserer mitt PRIVATE forbruk og hvordan jeg forvalter min økonomi. Der er det bare min kone som har noe hun skal ha sagt.:wink:

Misforstå meg rett, jeg er ikke hårsår og bærer så absolutt ingen nag til din kommentar. Jeg går ut i fra at du selv har brukt en del kroner på film og tilbehør opp igjennom årene? Men det er ting jeg ikke har noe med og heller ikke bryr meg om.

Gleden ved denne hobbyen/interessen overgår dessverre fornuften av og til. Men gleden med å dele denne interessen med andre har ingen prislapp. Så får det koste hva det koster og vis heller glede og interesse for det andre har giddet å legge ut i dette forumet i form av bilder/tekst og innhold. Noe du selv sier du har gjort i en god stund nå.

Men jeg ser uansett frem til bilder fra deg og din samling. Og velkommen skal du være til dette forumet og denne tråden!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AAmrAA
    Der er det bare min kone som har noe hun skal ha sagt.:wink:
    Jeg kan ikke se at hun har hatt noe å si enda da hehe

Bra skrevet du og, nye LD på Akers Mic på tirsdager etter jobb, 45 min buss hver vei - verdt hvert sekund

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lincoln er søppel?!
    Greit nok at filmen ikke er noe for din smak. Men en film som vant 2 Oscar, 53 andre priser og 108 nominasjoner da er det MANGE som er uenig i det utsagne..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jp
    Lincoln er søppel?!
    Greit nok at filmen ikke er noe for din smak. Men en film som vant 2 Oscar, 53 andre priser og 108 nominasjoner da er det MANGE som er uenig i det utsagne..
    No offence, men leser du i det hele tatt det jeg skriver ??

Det eneste de prisene og nominasjonene beviser er det er mange som i mitt syn ikke eier filmsmak og ja, jeg baserer fremdeles mine filmkjøp og meninger på MIN smak.

De eneste premieutdelingene jeg relaterer meg til er Mtv movie awards og Teen Choice awards.

Greit nok at feks 17 again/16 whishes ikke er DIN smak, men hvorfor skal du få lov til å kalle det søppel, men ikke jeg kalle noe du liker søppel??

Hele problemet er at enkelte oppfører seg som om det finnes en facit, hvilket det ikke gjør!!!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,506
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg kan ikke se at hun har hatt noe å si enda da hehe

Bra skrevet du og, nye LD på Akers Mic på tirsdager etter jobb, 45 min buss hver vei - verdt hvert sekund
    Kona gir meg frihet under ansvar Hun ser nok ikke helt nytteverdien i det jeg kjøper, men forstår min interesse. Holder det

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,528
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ganske provoserende med dine innlegg du og Shallow, men det er vel også meningen.

Og vi har merket at du har tenåringsmak når det gjelder film og det må du gjerne ha, men det er heller ingen fasit ihvertfall ikke for meg.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De eneste premieutdelingene jeg relaterer meg til er Mtv movie awards og Teen Choice awards.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på filmsamlingen min å vurder selv

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Du er ganske provoserende med dine innlegg du og Shallow, men det er vel også meningen.

Og vi har merket at du har tenåringsmak når det gjelder film og det må du gjerne ha, men det er heller ingen fasit ihvertfall ikke for meg.
    jeg svarer bare på tiltale, og tro meg, jeg blir rimelig irritert og provosert når det regelmessig kommer spydige bemerkninger på filmkjøp som av enkelte oppfattes som mindreverdige etter både egen smak og ikkeminst denne 'de fleste mener at'...

Tenåringsmak, voksensmak ?? Jeg liker det jeg liker, setter det ikke i bås,

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste mener at god film er god film, disse du ikke liker Godfather, Scarface, Goodfellas etc. Du kan selfølgelig like de filmene du gjør, men ville ikke kalt de søppel for det er det helt klart de ikke er.
    Ingenting er som en orginal film med gode skuespillere og et bra script selv om jeg har filmer som får The Bounty Hunter til å se ut som Schindler's List

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,984
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Tror de fleste mener at god film er god film, disse du ikke liker Godfather, Scarface, Goodfellas etc. Du kan selfølgelig like de filmene du gjør, men ville ikke kalt de søppel for det er det helt klart de ikke er.
    Men det er jo kjernen i problemet. Det at en gjeng av 'fleste' skal ha rett på å definere hva som er bra å hva som er dårlig.. Det jeg liker er bra, det jeg ikke liker er dårlig etter min mening. Jeg kan ikke og kommer aldri til å anerkjenne noe jeg ikke liker som 'bra' fordi mange nok 'eksperter' mener det...

Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Ingenting er som en orginal film med gode skuespillere og et bra script selv om jeg har filmer som får The Bounty Hunter til å se ut som Schindler's List
    Å ikke sett meg igang med Schindler.. så den på kino i sin tid å snakk om kjedelig møl. Ble sååå skuffa når de fikk [spoiler]dusj istedet for gass.. Når de først lager en film om konsentrasjons vansker.. eh leirer så kan de i det minste ta med noen grafiske visualiseringer..[/spoiler]

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg svarer bare på tiltale, og tro meg, jeg blir rimelig irritert og provosert når det regelmessig kommer spydige bemerkninger på filmkjøp som av enkelte oppfattes som mindreverdige etter både egen smak og ikkeminst denne 'de fleste mener at'...

Tenåringsmak, voksensmak ?? Jeg liker det jeg liker, setter det ikke i bås,
    +1
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer EnZent sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at folk gidder å kritisere Shallow for å ha sin egen smak.. Hvorfor skal på død og liv ALLE like samme film, på bakgrunn av IMDb-rating, antall priser, cast osv? Selv mener jeg det er oppskrytt og placebo-effekt på høyeste nivå. Selvfølgelig, hvis "alle" synes en film er bra, så er det så klart ikke noe galt i å være enig med dem, men det bør være fordi man genuint liker filmen, ikke fordi de andre gjør det..

Schindler's List er nevnt tidligere her - etter min mening noe av det tregeste og kjedeligste jeg har sett, sammen med bla. Sin City. Advarsel: Kan forårsake økt trøtthet, bør det stå bak på coveret. Greit nok, lista er på lik måte som andre historisk-inspirerte filmer interessant, dersom man ser på den på en "akademisk" måte, men det endrer ikke min oppfatning om filmen som sovepille av den grunn.

Skal ikke legge skjul på at jeg kan komme til å bruke IMDb-ratings som en indikasjon, før jeg potensielt starter opp en film, men jeg er ofte uenig i etterkant, vel og merke. I likhet med mange andre har jeg også mine favorittregissører og skuespillere, men det er ikke dermed sagt at jeg liker alt nytt og over-reklamert de kommer med av den grunn. Digger Adam Sandler - hater Punch-Drunk Love. Digger Kevin James - hater Mall Cop, bare for å nevne noen.

Personlig liker jeg alt fra spotsdrama/underdog-filmer til grøssere til superhelt-filmer - og nei; Hverken Rocky, The Shining eller Batman har en plass på lista, og jeg har sett litt mere enn Karate Kid, Halloween og The Avengers, innenfor disse sjangrene.

Kritiser meg gjerne for å mene det jeg mener, og like det jeg liker, men husk; Det blir ikke en god film av et høyt budsjett, PR, lys, lyd, klipping og skuespiller-talent alene. Det krever et godt manus som faktisk treffer tilskueren. Som regel skal det ikke mye hjernekapasitet til, for å se på, og forstå en film (Memento og Triangle er unntak, her lønner deg seg å være litt våken), så det sier seg selv at mye må spille på følelser - og følelsesmessig oppfatter og tolker folk ulikt, så det er ikke noe fasit på hva som er bra og hva som er dårlig, som enkelte skal ha det til, på grunnlag av det jeg innledet med. En IMDb-rating på 10 rører ved færre emosjoner enn hårveksten på albuen min..

Side 469 av 587 FørsteFørste ... 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 459 465 466 467 468 469 470 471 472 473 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •