Skal lage demo dvd - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 86
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja. Eneste problemet jeg kan se, er hvis noe slikt blir annonsert eller markedsført. Filmselskapene gidder ikke bruke masse ressurser på å spore opp en håndfull dvd-plater som er delt via mail/PM forespørsler....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    refererer til marantz sitt innlegg....
    ....Så hvis dette er et faktum legges hele prosjektet på is...
    Nå blir det kanskje jeg som får masse PM med ønske om å dra et visst sted...:-|
    Ikke meningen å ødelegge for andre her men surt om det skulle gå galt med Magnus, selv om sjansene omtrent er lik null. Uansett, så var det av samme årsak at jeg ikke ville lage torrent med min plate.

Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Tja. Eneste problemet jeg kan se, er hvis noe slikt blir annonsert eller markedsført. Filmselskapene gidder ikke bruke masse ressurser på å spore opp en håndfull dvd-plater som er delt via mail/PM forespørsler....
    En håndfull plater blir fort 100 håndfuller om noen legger den ut på en viss svensk side....

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meninga marantz, men prøver bare å gjøre det mest mulig lovlig. Skal sjekke litt, så ser vi.

Ang. Pirate bay, hvis det skjer skal jeg fort finne ut hvem det er og da blir det bråk...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang. Pirate bay, hvis det skjer skal jeg fort finne ut hvem det er og da blir det bråk...
    Du kan jo alltids saksøke vedkommende for brudd på opphavsrettighetene til DIN plate... eller kanskje ikke

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, ellers blir det en tur ut på gata og slåss neve mot neve! :-D

men fristen gjelder fortsatt, og skal se om jeg tar sjansen på å sende ut.

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare si at JEG kommer verken til å videre kopiere den eller legge den ut på noen som helst track/dc/ftp/share.
    Så kan jo alle de andre som er ivrige med denne plata sende en PM til magnus å garantere mot videre formidling.
    Så får se om Magnus vil lage den til oss.

Derfor foreslår jeg at all videre snakk om dette går via PM til magnus.
    Så er denne tråd lagt død.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stoler på at folka her er seriøse, så det går greit, og at folk ikke er så dumme at de gjør det.. Men gjør en liten "background sjekk" på de folka som har bestilt. (sjekker litt poster, minhjemmekino osv. hvem som er seriøse osv, så slipper vi rot)

så fortsetter vi via PM...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stoler på at folka her er seriøse, så det går greit, og at folk ikke er så dumme at de gjør det.. Men gjør en liten "background sjekk" på de folka som har bestilt. (sjekker litt poster, minhjemmekino osv. hvem som er seriøse osv, så slipper vi rot)

så fortsetter vi via PM...
    Det gikk vel greit helt til demoplata blir vist for kamerat gjengen og vips der ble den distribuert til 5 andre som hver igjen deler ut til 5 til som som gjerne deler ut ting via nettet....

Edit: det går fort galt med slike ting som dette, og kankje heller det å opfordre til at folk skaffer seg sine egene lovelige versjoner av kildemateriale og en opskrift på hvilke spor man tar ut og bare en distribusjon av meny systemet til demo plata så det er til eget privat bruk og hver enkelt er ansvarlig for videre ditribuering hadde vært en mer lovlig og gunstig måte å gjøre dette på.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng der...

Har fortsatt ikke bestemt meg om det skal sendes ut. Vil gjerne ha flere juridiske sider av saken...

Slik det ser ut nå så ser det mørkt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det gikk vel greit helt til demoplata blir vist for kamerat gjengen og vips der ble den distribuert til 5 andre som hver igjen deler ut til 5 til som som gjerne deler ut ting via nettet....

Edit: det går fort galt med slike ting som dette, og kankje heller det å opfordre til at folk skaffer seg sine egene lovelige versjoner av kildemateriale og en opskrift på hvilke spor man tar ut og bare en distribusjon av meny systemet til demo plata så det er til eget privat bruk og hver enkelt er ansvarlig for videre ditribuering hadde vært en mer lovlig og gunstig måte å gjøre dette på.

Kjære vene, er vi på bedehuset eller F.eks kan ingen kan laste han for om hans private samle dvd blir stjålet "tyvlånt" og så distribuert videre. Så lenge ikke han legger dette ut offentlig selv, har han intet å frykte. Han setter vel ikke navnet sitt med svære bokstaver på plata heller... Så lenge han tar eventuelle forespørsler kun på PM el mail, går dette greit.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene. Skal tenke litt og så gir jeg beskjed her om hva som skjer. Sannsynlig hvis får dere ved et uhell en liten pm der jeg uheldigvis ba om diverse info etter vinterferien...

Egentlig så kunne jeg ikke brydd meg mindre, men jeg prøver bare å gjøre ting på riktig og lovlig måte. Er i fasen der jeg går fra ungdom til voksen vettu... :-P (gjelder dessverre ikke bilkjøring...)

oppfordrer selvfølgelig folk og titte innom min lille kino og legger igjen en kommentar eller 2. så er det letter å se åssen kinoer dere har og!

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste av oss har vel en respektabel dvd samling som gjør at det faktisk er snakk om "best of" dvd samlinga si. Hvis jeg har de filmene som det er klipp fra på denne dvdn så har ikke jeg (Mangnuswb) gjort noe som helst galt. Så om jeg går god for at jeg har filmene som det er klipp fra så er det jo ikke noe problem for Manuswb?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    De fleste av oss har vel en respektabel dvd samling som gjør at det faktisk er snakk om "best of" dvd samlinga si. Hvis jeg har de filmene som det er klipp fra på denne dvdn så har ikke jeg (Mangnuswb) gjort noe som helst galt. Så om jeg går god for at jeg har filmene som det er klipp fra så er det jo ikke noe problem for Manuswb?
    Sier meg enig her. For meg er det kun 2 av de filmene du har listet opp i første innlegget ditt magnuswb som jeg ikke har. Skulle det bli et problem, kan jeg vel alltids kjøpe de. :-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Kjære vene, er vi på bedehuset eller F.eks kan ingen kan laste han for om hans private samle dvd blir stjålet "tyvlånt" og så distribuert videre. Så lenge ikke han legger dette ut offentlig selv, har han intet å frykte. Han setter vel ikke navnet sitt med svære bokstaver på plata heller... Så lenge han tar eventuelle forespørsler kun på PM el mail, går dette greit.
    Vet ikke hvilke bedehus miljø du har erfaring fra Aasmund, hvis det ikke mer handler om Jesus og frelse, men om demo plater og fare rundt distribusjon. Høres i alle tilfeller ut til at du hadde veldig lyst på denne plata, men vil anbefale at du heller kjøper de nevnte filmene og lager din egene lovlige personlige versjon enn å oppfordre til at trådstarter som tydeligvis helst vil gjøre dette på lovelig vis kommer ut for ubehageligheter

Trådstarter har vel forsåvidt brukt et åpent avforum der det vil være meget sansynelig at folk tilhørende film brangsjen også er innom og leser samt at det i denne tråden diskutere både innhold og meny system, distribusjon via PM og betaling osv. så helt uten spor vil en bransje som av og til pga fantasi regnskap om tap pga ulovelig distribuering og pirat kopiering vil statuere eksempler og kjøre erstatnings saker vel egentlig ikke være. Da kunne de jo fort lagd en sak bare med å bruke den vanlige men helt brangsje anonyme brukerprofilen sin på AVforum og bestille en kopi via PM...

Hva tror du Aasmund?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Vet ikke hvilke bedehus miljø du har erfaring fra Aasmund, hvis det ikke mer handler om Jesus og frelse, men om demo plater og fare rundt distribusjon. Høres i alle tilfeller ut til at du hadde veldig lyst på denne plata, men vil anbefale at du heller kjøper de nevnte filmene og lager din egene lovlige personlige versjon enn å oppfordre til at trådstarter som tydeligvis helst vil gjøre dette på lovelig vis kommer ut for ubehageligheter

Trådstarter har vel forsåvidt brukt et åpent avforum der det vil være meget sansynelig at folk tilhørende film brangsjen også er innom og leser samt at det i denne tråden diskutere både innhold og meny system, distribusjon via PM og betaling osv. så helt uten spor vil en bransje som av og til pga fantasi regnskap om tap pga ulovelig distribuering og pirat kopiering vil statuere eksempler og kjøre erstatnings saker vel egentlig ikke være. Da kunne de jo fort lagd en sak bare med å bruke den vanlige men helt brangsje anonyme brukerprofilen sin på AVforum og bestille en kopi via PM...

Hva tror du Aasmund?
    Litt tam spøk, mente bare at noen her virker så prektige...
    Nei, har ikke lyst på den platen, men kan skjønne at andre har det og ideen er grei nok. Jeg er personlig imot opphavsrettlovene slik de er i dag, og kopierer selv uten minste skruppel...(kjøper mye også) men det glir ut i en annen diskusjon. Du har sikkert rett i at det ikke ville være helt usannsynlig at "feil" person fra "feil" selskap kunne plukket opp noe her. Men uansett, lager han en sampler av filmer han har originale hjemme i hylla si, tviler jeg på at de gidder bry seg. Så får folk spørre pent om han vil låne den bort

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i alle fall noen som på DØD å liv skal male fanden på veggen for ingenting ja jeg mener ingenting..........
    HERRE jesus for noe mas om fattige små sekunder på div dvd'er nå må dere jaggu slutte å flise spikke..................................

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke se problemet hvis de som vil ha betaler på forskudd, for så å få en dvd 'dumpende' ned i postkassa....den kan da ikke spores tilbake til deg, Magnus? Jeg mener, dropp noe oppkravs-greier og slikt...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen har tatt litt av og tror vi setter en stopper for dette nå. Jeg sjekker ut litt, og hvis jeg finner det OK å sende ut så kontakter jeg folk ved enden av vinterferien. Hvis ikke slenger jeg ut en melding her.

Og sånn var det...

jeg kutter også fristen idag! for dette har tatt litt av...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Slettet grunnet påvirkning av sen lørdags kveld...og litt sårbar.

Skal se hva jeg får gjort og så ser vi om det kommer ut noen dvdr ved månedskifte...

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den meldingen var vel litt unødvendig ja. :?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •