Skal lage demo dvd - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 86
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fabulous!

Kjempetiltak dette Magnus! Sign up et eksemplar til meg også! Ser også gjææærne at du tar med synkemine-scenen fra U-571, den er helt rååå!!!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også ha et eksemplar når du er ferdig.

Hva med scenen i starten på War of the worlds, når "tingen" kommer opp gjennom assfalten ?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *signer seg på ett abb av demo dvder fra Magnuswb*

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skrevet en PM men skriver også her.
    Jeg vil gjerne ha en:-D

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også ha Demo DVD!! Bare å sende PM når discen er ferdig, så skal jeg betale:-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    magnuswb: Mulig du skal være littegrann forsiktig med å annonsere salg. Selger du en drøss med filmer for 50 kr pr stk, er det mulig noen kjipe filmselskap ikke liker det...
    Bryr meg ikke filla selv, men vær litt obs på hvor mye du "markedsfører" dette ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempeprosjekt

Veldig bra prosjekt, har tenkt på dette selv, men har ikke nok kunnskap til å få det til 100%
    Setter meg på liste omgående....

Ellers er det knall god lyd på Pink Floyds Dark side of the moon i SACD. Spesielt god effekt på Money

Lykke til, og bruk den tiden du trenger

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er status på plata?

Hvordan ligger du an?
    Tenker da på hvor mye av plata som er brukt opp?
    evt hvor mange MB du har igjen til film, og til musikk.
    Syns å huske at det var en scene i Open Range som var ganske så stilig, tror det var i begynnelsen, når det tordnet "dyp bass" etterfulgt av "sorround" regn..
    Var nesten slik at jeg måtte pause filmen for å se om det faktis var lyn utfordbi (siden lyn + elektronikk ikke er så bra )

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    magnuswb: Mulig du skal være littegrann forsiktig med å annonsere salg. Selger du en drøss med filmer for 50 kr pr stk, er det mulig noen kjipe filmselskap ikke liker det...
    jess har tenkt på det. og har tonet det ned på tidligere poster. setter også pris på om avforums "sjefer" sier ifra hvis de er tvilsomme til dette.

SEND MEG PM dere som skal ha! ikke her på tråden!
    Siden etterspørselen har blitt mye større enn jeg trodde så må jeg rett og slett sette en frist og da setter jeg en stopp for signups 25 januar...

så send en PM til meg før 25. januar hvis du vil ha.
    edit: frist utgått!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du legger det ikke ut på Rapidshare?!

Du gjør jo egentlig ikke mye ulovlig, du tar jo 50kr for frakt og DVD-plate..
    Ellers tar du jo med noen egne film-"trailere", og du lager jo ikke en DVD som viser noe negativt om noen som helst film...
    Snarere tvert imot kanskje noen går i butikken å kjøper en av filmene du har tatt med siden d ser så spennende ut

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim

Ellers tar du jo med noen egne film-"trailere", og du lager jo ikke en DVD som viser noe negativt om noen som helst film...
    Snarere tvert imot kanskje noen går i butikken å kjøper en av filmene du har tatt med siden d ser så spennende ut
    Skal nok mere til enn en manns "vinkling" av saken, for å få det lovlig...

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jo det er litt i det billigste laget å bare betale 50kr for dette.
    Det er da mye jobb.
    Men det er da min mening.Lage dvd'n, kopiere den, pakke ned 1 og 1, kjøre på posten osv.
    100kr er mer passende.Men det kan vel hende noen her inne ikke liker tanken på at han kan tjene 20kr på ei plate

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg litt enig der...

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.
    Sett en fornuftig pris når du ser hvor mye arbeid og kostnader det blir.
    De som da ønsker å trekke seg kan jo gjøre det...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Jeg synes jo det er litt i det billigste laget å bare betale 50kr for dette.
    Det er da mye jobb.
    Men det er da min mening.Lage dvd'n, kopiere den, pakke ned 1 og 1, kjøre på posten osv.
    100kr er mer passende.Men det kan vel hende noen her inne ikke liker tanken på at han kan tjene 20kr på ei plate
    Enig. 50 kr ville vært billig. Men hvordan leser du fra innleggene at noen ikke skulle like tanken på ideen om å lage en egen dvd for å selge den? Mitt råd hadde ingenting med det å gjøre.
    Hvor mye en tjener kan jo kalkuleres på mange måter. I min verden er det hva du har før og etter som teller. Bruker du 3 kr på en dvd-r, har alt materiale fra før, og kjører på posten med 10 pakker om gangen, har man en
    fortjeneste på, tja.. 90%? Jobben du gjør er jo ikke noe som koster annet enn fritid, du tar vel ikke fri uten lønn fra jobben din for å mekke dvd plater hjemme
    Men hvis man må begynne å kjøpe software o.l. forandrer jo regnestykket seg... tror ikke det var ideen her, og ikke i mitt tenkte eksempel.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp. skal se på det når jeg er ferdig... formålet er ikke å tjene på dette, heller å glede andre.

Men trenger tips til kvalitets dvdr. DVD-R på spindel er sjelden av god kvalitet, så hva burde jeg kjøpe av kvalitets dvd-r? Helst med cover...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette klippet ville være en klisje... men podracer sekvensen fra Star Wars EP1 er jo utrolig underholdende, og et godt eksempel på at opplevelsen blir større jo mer realistisk lyden er!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim

Hadde det vært så enkelt.... Jeg fikk også en del PM om min demodvd og tok kontakt med Lygren for å høre om muligheter for å dele den lovlig. Etter en liten ringerunde til bla SF Norge fikk jeg beskjed om at den eneste måten å gjøre noe lovlig er å få skriftlig tillatelse fra alle selskaper som har rettighetene til klippene du skal bruke. Hvis ikke kan du i verstefall bli saksøkt av ALLE selskapene om platen havner i feil hender og den kan spores tilbake til deg. For mannen i gata, inkl meg selv, er det logisk å se på det hele som en "skryteplate" for filmselskapene, men slik fungerer det altså ikke.
    Magnus:
    Tenk litt på det før du begynner å dele ut platen åpenlyst i store antall, spesielt om du skal ta betalt.

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    jepp. skal se på det når jeg er ferdig... formålet er ikke å tjene på dette, heller å glede andre.

Men trenger tips til kvalitets dvdr. DVD-R på spindel er sjelden av god kvalitet, så hva burde jeg kjøpe av kvalitets dvd-r? Helst med cover...
    Om du uansett skal lage platen har jeg selv god erfaring med Verbatim som selges i 25pack spindel til 150kr på elkjøp. Det du bør passe litt på er å ikke brenne raskere enn 4x, ellers er det risiko for hakking ved avspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb

Lett spørsmål: Verbatim DVD+R.Ganske rimelige og god kvalitet. Disse kan også fåes med printbar overflate, så kan jo du eller kunden lage en litt proff "etikett". Disse er meget bra selv om de er billigst på spindel (les: store antall). Kjøpes hos komplett eller andre nettbutikker, sjekk hvor det er billigst. Elkjøp er dyre på sånt. Har brukt 100 vis av disse selv. Cover kjøper du billig på Clas Ohlson eller på nettet.
    Dette var bare mitt tips

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    refererer til marantz sitt innlegg: Det er nettopp dette jeg har tenkt en del på, siden etterspørselen har blitt over min forventning. Til nå er det over 30 stk som har bedt om det og jeg begynner å vakle litt mot tvile siden om jeg i hele tatt vil utføre dette, grunnet "risikoen"...

Så hvis dette er et faktum legges hele prosjektet på is...

dessverre... jeg vil ikke gjøre noe ulovlig her, høres kanskje pinglete ut men vil helst unngå søksmål..

vil gjerne høre litt flere "juridiske" synspunkter her

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •