Lord of the Rings HD DVD - det nærmer seg. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 130
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Ja det ser slik ut Billigst hardware, billigst software og bedre bilde og lyd (foreløpig) Det er jo definitivt en oppskrift som ikke har sjangs i markedet.
    :???: Warner bruker samme VC-1 på både BR og HD-DVD. Fox har DTS master-audio på BR, sammen med bilde som er like godt som det beste jeg har sett på HD-DVD. PS3 får du til 499$. Jeg synes personlig at PS3 er raskere og mer brukervennlig en Toshiba sin spiller. Mange flere titler på BR med lossless lyd en HD-DVD.

Jeg har selvsagt begge, og syntes at begge er bra. Det som er avgjørende er hva som puttes på platene. BR har støtte av flere utgivere pr idag.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Jeg har selvsagt begge, og syntes at begge er bra. Det som er avgjørende er hva som puttes på platene. BR har støtte av flere utgivere pr idag.
    Flere utgivere hjelper ikke så veldig mye, enn så lenge de ikke tør å slippe sine beste titler på markedet.. Skal ikke påstå HD-DVD er så veldig mye bedre, men det er langt flere titler som jeg synes er verdt å ha i det utvalget enn det som (så langt) har kommet fra Blue-ray. Når det er sagt, Blu-ray kommer nok helt sikkert til å bli anskaffet her også, så snart det er mulig å skaffe den på "vanlig" vis, og til en grei pris..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Flere utgivere hjelper ikke så veldig mye, enn så lenge de ikke tør å slippe sine beste titler på markedet.. Skal ikke påstå HD-DVD er så veldig mye bedre, men det er langt flere titler som jeg synes er verdt å ha i det utvalget enn det som (så langt) har kommet fra Blue-ray. Når det er sagt, Blu-ray kommer nok helt sikkert til å bli anskaffet her også, så snart det er mulig å skaffe den på "vanlig" vis, og til en grei pris..
    Har selv langt flere HD-DVD titler til nå. Men det er først nå at alle BR-studioer har begynnt å gi ut i større grad, så det vil komme masse godsaker både for HD-DVD og BR utover vinter og vår. Her må det prioriteringer til.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden PS3 fikk såpass gode omtaler for lyd og bilde på Bluray kjøper jeg meg vel en til våren. Den koster relativt lite, og i tillegg får jeg oppgradert min gamle traver av en konsoll Xbox.

Jeg har 20 HD DVD-titler til nå og er enig i at de beste titlene er foreløpig på HD DVD. Bluray kommer nok med noen utover nyåret som er litt mer severdig enn til nå.

Det positive er jo at Bluray nå nærmer seg HD DVD i bildekvalitet. Men jeg tror nok ikke Bluray klarer å få nok fotfeste i Europa og Asia til å gå seirende ut...

Så CES 2007 bli spennende. Jeg venter på titler som Band of Brothers (TrueHD) og LOTR. Kommer disse er jeg lykkelig i lang tid
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det positive er jo at Bluray nå nærmer seg HD DVD i bildekvalitet. Men jeg tror nok ikke Bluray klarer å få nok fotfeste i Europa og Asia til å gå seirende ut...
    Samme bits på HD-DVD og BluRay blir likt resultat, med kun små forskjeller med tanke på dekodere i forskjellige spillere.
    Det man kan si er at Warner spesielt har vært flinke til å plukke titler som ser bra ut og masteret dem bra, men nå gir Warner likt ut på begge formater med likt resultat på bildesiden, det er tilogmed med ubrukte ressurser på BR-siden som har enda mer plass, og støtter høyere bitrate.

Begge formater kan bruke alle codecer og kan derfor se helt like ut, så det er ingen grunn til å si at HD-DVD har bedre bildekvalitet, tvertimot, BR støtter både større hastigheter og har større kapasitet.

Hvorfor får HD-DVD større fotfeste i Europa? De har kun støtte av Toshiba, og det ene ekslusive utgiveren på HD-DVD i USA - Universal - distribures av ColumbiaTristar i Europa, altså BR. Jeg tør ikke utrope noen vinner med det første.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Samme bits på HD-DVD og BluRay blir likt resultat, med kun små forskjeller med tanke på dekodere i forskjellige spillere.
    Det man kan si er at Warner spesielt har vært flinke til å plukke titler som ser bra ut og masteret dem bra, men nå gir Warner likt ut på begge formater med likt resultat på bildesiden, det er tilogmed med ubrukte ressurser på BR-siden som har enda mer plass, og støtter høyere bitrate.

Begge formater kan bruke alle codecer og kan derfor se helt like ut, så det er ingen grunn til å si at HD-DVD har bedre bildekvalitet, tvertimot, BR støtter både større hastigheter og har større kapasitet.

Hvorfor får HD-DVD større fotfeste i Europa? De har kun støtte av Toshiba, og det ene ekslusive utgiveren på HD-DVD i USA - Universal - distribures av ColumbiaTristar i Europa, altså BR. Jeg tør ikke utrope noen vinner med det første.
    For det første, Per Johnny, så er det fortsatt ikke EN BD-tittel som har overgått HD DVD i bildekvalitet. Selv når de har vært kodet med VC-1 har det fortsatt vært en liten seier til HD DVD i alle reiews jeg har lest.

Selv om man bruker samme codec er jo hardware to forskjellige teknologier. Derfor vil det jo kunne være forskjell på kvaliteten. Kapasiteten på de to formatene er vel nå etter 6 måneder bevist har lite relevans når det gjelder bildekvalitet. Det er vel fortsatt plass til referanse bildekvalitet i 3 timer på en HD DVD etter hva jeg har skjønt.

Det høres ofte ut fra BD-tilhengere at Universal er et bitte lite selskap i filmsammenheng. Det er de IKKE. Når det gjelder særrettigheter fra de andre selskapene så slenger jeg ut stikkordet "Studio Canal". Europa vil få en rekke filmer som det er eksklusive rettigheter på i USA og BD - slik at fordelen med støtte i flere selskap vil nok være mindre viktig for Europa og HD DVD. Jeg leser også om del andre distributører i Europa som vil gi ut titler på HD DVD som er Bluray eksklusiv i USA.

Ikke glem HD DVD add-on som ble utsolgt med det samme og solgte 43k enheter på litt over en uke. Direkte målbart med tanke på HD DVD i motsetning til PS3 og Bluray. De små firmaene Microsoft og HP står også ved siden av Toshiba og NEC. Så helt alene er de vel ikke.

Det som er rart er at med den overveldende støtten Bluray har på hardware siden, på filmselskap siden, med snart 1 mill solgte PS3 og med BD-spillere fra Sony/ Panasonic/ Pioneer/ Samsung ute på markedet - ja , så har de enda ikke klart å feie HD DVD av banen. Slik ståa er nå så nærmer Bluray seg HD DVD i kvalitet og antall solgte titler

Det er vi som kunder som avgjør krigen, ikke produsenten.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foruten den vanlige diskusjonen om BD vs. HD DVD finnes det i det hele tatt noen substans i denne tråden?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    For det første, Per Johnny, så er det fortsatt ikke EN BD-tittel som har overgått HD DVD i bildekvalitet. Selv når de har vært kodet med VC-1 har det fortsatt vært en liten seier til HD DVD i alle reiews jeg har lest.

Selv om man bruker samme codec er jo hardware to forskjellige teknologier. Derfor vil det jo kunne være forskjell på kvaliteten. Kapasiteten på de to formatene er vel nå etter 6 måneder bevist har lite relevans når det gjelder bildekvalitet. Det er vel fortsatt plass til referanse bildekvalitet i 3 timer på en HD DVD etter hva jeg har skjønt.

Det høres ofte ut fra BD-tilhengere at Universal er et bitte lite selskap i filmsammenheng. Det er de IKKE. Når det gjelder særrettigheter fra de andre selskapene så slenger jeg ut stikkordet "Studio Canal". Europa vil få en rekke filmer som det er eksklusive rettigheter på i USA og BD - slik at fordelen med støtte i flere selskap vil nok være mindre viktig for Europa og HD DVD. Jeg leser også om del andre distributører i Europa som vil gi ut titler på HD DVD som er Bluray eksklusiv i USA.

Ikke glem HD DVD add-on som ble utsolgt med det samme og solgte 43k enheter på litt over en uke. Direkte målbart med tanke på HD DVD i motsetning til PS3 og Bluray. De små firmaene Microsoft og HP står også ved siden av Toshiba og NEC. Så helt alene er de vel ikke.

Det som er rart er at med den overveldende støtten Bluray har på hardware siden, på filmselskap siden, med snart 1 mill solgte PS3 og med BD-spillere fra Sony/ Panasonic/ Pioneer/ Samsung ute på markedet - ja , så har de enda ikke klart å feie HD DVD av banen. Slik ståa er nå så nærmer Bluray seg HD DVD i kvalitet og antall solgte titler

Det er vi som kunder som avgjør krigen, ikke produsenten.
    Får bare konstatere at vi er uenige her når det gjelder kvalitet på utgivelsene. Jeg har masse på begge formater. Påstår ikke at jeg har rett, bare at jeg er uenig.

Hvis man påstår at samme film identisk kodet kan være forskjellig da skyter man langt over min fatte-evne. (Selvsagt kan det være forskjellig resultat avhengig av dekodere, men det har ikke noe med formatet å gjøre).

Man kan krangle mye om hva man leser på internett, og det er ikke noe problem å finne personer som sier at enkelte av BR titler er best uansett format. Det er ingen problem å få støtte av det ene heller det andre på internett.

Begge formater er kapable til å levere fantastiske resultater. Jeg har sett det beste og de dårligste utgivelsene på begge formater, og de som prøver si at det er store forskjeller i potensialet mellom BR og HD-DVD burde trekke hodet ut av sanden, men det er mange sterke følelser ut på nettet om dette emnet.

Får håpe at knivingen mellom 'campene' fører til enda bedre utgivelser.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Tråden har vel for lengst sporet av

Tror nok du misforsto meg, Per Johnny, dersom du oppfattet at jeg mente det var store forskjeller mellom de to formatene. Det vet vi at det ikke er. Av testsider som jevnlig sammenligner de to formatene så kan nevnes dvdtown.com og hidefdigest.com. De gangene de har testet like filmer med samme codec så har BD enten vært like god som HD DVD eller at HD DVD har vært bitte-litt bedre. Men BD har ALDRI vært testet til å være bedre!

Så i og med at formatene er så identiske både på lyd og bildekvalitet; hva står vi igjen med da? Jo, pris pr hardware enhet og hvem som var først ute på markedet. Sony sin BD spiller fikk fantastisk omtale som BD-spiller. Den er mer enn dobbelt så dyr som billigste HD DVD-spiller og spiller ikke av vanlig CD. Pioneer skal også være en meget bra BD-spiller, antakelig den beste, og kommer vel til å koste rundt 15k. Vet det er forskjellen i HW når det gjelder 1080p/24 osv,men for å selge mange enheter er det viktig med lav pris. Så kan man etterhvert ha hiend-spillere innenfor markedet. Det er jo nettopp her mange mener BD skyter seg selv i foten. Og når PS3 har fått omtrent like gode omtaler som Panasonic og Sony sine spillere, hva skal til at mengden kjøper en stand-alone til 10-15k (og jeg snakker ikke om entusiastene), når man får PS3 til 5k. Og skal en ha en billig BD-spiller så er man nødt til å kjøpe en PS3-konsoll, noe mange kvier seg for da de ikke er interesert i spill.

Jeg vet ikke hvem som vinner. Kanskje overlever begge når kombi-spillerne kommer....? Og selv om det er masse potensiale i Bluray og 50GB, er det vel illusjon å tenke seg at HD DVD ikke har noe potensiale til å ha enda større lagringskapasitet og enda bedre koding av lyd og bilde
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden for lengst har sporet av, kan jeg fylle på med mine betraktninger også.

En ting er å lese alt en kommer over på nettet om de "store" specmessige forskjellene, teknologisk potensiale, bildekvalitet, spillere m.m. til øyet blir stort og vått. En annen, og etter min mening, og enda bedre ting er å sitte å sammenligne bildekvaliteten i eget oppsett.

I går kveld hadde vi nok en gang en liten sammenligning av Panasonic sin BR-spiller og min Toshiba HD-DVD. Ser en bort fra de aller første BR-filmene (som BR forøvrig aldri burde sluppet) så er det marginale forskjeller i bildekvaliteten mellom de to formatene. Men det er riktig som SVS! man sier, de filmene jeg har sett på BR har aldri vært opplevd som bedre enn HD-DVD.

Bildekvaliteten på BR er bra, ingenting mer å si om det. Ulempen er at spillerne er endel dyrere enn konkurrenten.

Slike sammenligninger blir også svært uhøytidelige, og ikke minst så lenge en ikke tester med en og samme film utgitt på begge formater. Om ikke lenger kommer min HD-DVD-Mi3 i posten, og da settes spillerne opp mot hverandre igjen. Ser for meg at dette skjer i forbindelse med AK og g-h sitt besøk her om et par uker.

Forøvrig virker det jo som om det er lenge til PS3 kommer, men jeg har fremdeles min i bestilling hos Komplett. Så når den tid kommer blir det spennende å se eventuelle forskjeller i bildekvalitet der. Den skal jo være en dugendes BR-spiller. Så blir det vel en ny sammenligning når den tid kommer.... ;-)

Forøvrig; Jeg gleder meg voldsomt til Ringenes Herre kommer på HD-DVD :-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Slike sammenligninger blir også svært uhøytidelige, og ikke minst så lenge en ikke tester med en og samme film utgitt på begge formater. Om ikke lenger kommer min HD-DVD-Mi3 i posten, og da settes spillerne opp mot hverandre igjen. Ser for meg at dette skjer i forbindelse med AK og g-h sitt besøk her om et par uker.

Forøvrig; Jeg gleder meg voldsomt til Ringenes Herre kommer på HD-DVD :-)
    Vi testet Swordfish og The last samurai mot hverandre.

The last samurai var dårligere på Blu-ray men Swordfish var så og si indentisk.

Forresten så er ikke Ringenes herre på lanseringsplanen på hverken Blu-ray eller HD DVD men glede seg, å ja

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å vente i spenning på hva som kommer av nyheter på CES 07. Tipper det kommer en del nyheter på HD DVD. Det MÅ det gjøre dersom formatet skal hevde seg videre.

Det har vært svært stille nå, selv om nyheten om at HD-XE1 får Reon VX og 1080p/24, må det komme noen spennende titler. Og da hadde det vært fantastisk å sett LOTR og Gladiator som en av kommende titler
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så en gang en tråd her hvor noen hadde postet HD-bilder av LOTR versus SD-bilder. Jeg kan ikke finne den igjen. Noen som kan hjelpe meg?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg så en gang en tråd her hvor noen hadde postet HD-bilder av LOTR versus SD-bilder. Jeg kan ikke finne den igjen. Noen som kan hjelpe meg?
    Selvhjelp er bra... jeg fant, jeg fant

Fellowship of the Ring - HD vs DVD

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Selvhjelp er bra... jeg fant, jeg fant

Fellowship of the Ring - HD vs DVD
    Det der var bare utrolig stor forskjell, da! Gleder meg enda mer...!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er fra HDTV sending ifra USA eller Asia så den kan du nyte i dag om du vil Bare du vet hvor du skal lete.
    Men HD DVD/Blu-ray releasen kommer til å ha enda bedre kvalitet, både på video og audio.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligningen av SD vs HD på den siden som er linket til er forsåvidt grei, men det vil vel ikke bli helt riktig. Bildene er jo ikke i sin originale størrelse.
    Når det er sagt er Extended versjonene av LOTR filmene såpass bra at det ikke er så veldig mye å hente på HD variantene (Om ikek da HD versjonene er eksepsjonelt bra)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Sammenligningen av SD vs HD på den siden som er linket til er forsåvidt grei, men det vil vel ikke bli helt riktig. Bildene er jo ikke i sin originale størrelse.
    Når det er sagt er Extended versjonene av LOTR filmene såpass bra at det ikke er så veldig mye å hente på HD variantene (Om ikek da HD versjonene er eksepsjonelt bra)
    You can see the full-size comparisons by clicking on the images on this page. The difference is pretty amazing
    .

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    You can see the full-size comparisons by clicking on the images on this page. The difference is pretty amazing
    Hmm...... ops: Da skal jeg sjekke de ut

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jup! Det er veldig stor forskjell! og hvis hd-dvd\BD er enda bedre så er jeg solgt! (vel det har jeg hvert lenge da men...) Fargene er jo og mye bedre på hd bildene...

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •