Metal/rock DVDer med bra 5.1 lyd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Metal/rock DVDer med bra 5.1 lyd!

Jeg er litt småhektet på DVD konserter.. Syns det er så utrolig moro å fyre opp anlegget, å få den følelsen av og faktisk være på konserten.

Så dette er tråden for de av dere som har en bra DVD å anbefale.

Jeg kan jo starte med mine favoritt konserter:

1. Iron Maiden: Rock in Rio

Lyd 6/6 (DTS)
    Bilde 6/6
    Stemning 6/6

En referanse innen lyd&bilde spør du meg. Veldig bra bruk av alle kanalene. Det blir så rå stemning når publikum klapper i takt med musikken... eller synger til. Dette er en DVD som ofte gir deg gåsehud.. Spesielt Fear of the Dark gir deg garantert gåsehud, om du spiller høyt

Selve konserten har ett sylskarpt bilde. Og det blir brukt veldig mye lys-effekter, - det er hele tiden gøy å se på, for å si det slik.

Favoritt sanger: "Blood Brothers", "Sign of the Cross" (de 2 sangene har de råeste gitar soloene, ett stykke uti sangene), og "Fear of the Dark"... De andre sangene er også sjef, men jeg liker disse 3 best

2. Rammstein - Völkerball

Lyd 5.5/6 (DTS)
    Bilde 5/6
    Stemning 6/6

Nesten på topp. Bildet og lyden er hakket dårligere enn på Rock in Rio - men det er ikke mye om å gjøre. Må forresten skru opp volumet litt, for å få ønsket 'trøkk'.

Selve konserten er en pryd for øyet. Rammstein kan lage noe så sinnsykt rått scene show. Mye bruk av lys/pyro-effekter. Mye 'skuespill'. Og så gjør dem en god del 'twister' på enkelte av sangene de spiller. Rett og slett moro å se på

I likhet med Rock in Rio, er det bra bruk av surround kanalene. Meget god stemning, - som får frem gåsehuden til tider Du kjenner ethvert trommeslag,- og gitar soloene får rommet til å dure (in a good way ).

På denne DVDen, har jeg fått sansen for noen sanger jeg ikke syns var så bra før. "Los" og "Stripped" - disse var jeg ikke så keen på før. Men på konserten syns jeg de blir veldig rå. "Rammstein" har jeg alltid likt, - og den er også helt kanon på DVDen. Introen på den sangen er så rååå På "Stripped" (NB; spoiler), blir han ene i Rammstein sendt ut i gummibåt, blandt publikum. Her 'improviserer' Rammstein litt, og spiller mens han er ute med gummibåten..hvert ett trommeslag slår deg i brystet.. og publikum klapper i takt.. rååå stemning.

Kan jo nevne at det er de første 20 sangene som er av bra lyd kvalitet. (Live from Nimes). Videre kommer "Live from Brixton Academy" - har DTS lyd på de sangene også. Men jeg syns ikke det ble like vellykket.. så kommer "Live from Tokyo og Moscow" - vanlig 2.0 lyd her, - ikke særlig sprek. Men den går an

3. Rammstein - Live Aus Berlin

Lyd 5/6 (DD)
    Bilde 5.5/6
    Stemning 6/6

Dette er en DVD som har veldig bra med trøkk, og super stemning. Ingenting er morsommere når publikum synger til, og klapper til.. elsker det. I likhet med 'Völkerball' og 'Rock in Rio', så er du på selve konserten..

Også her har Rammstein ett rått scene show, med sinnsykt tøffe pyro/lys-effekter. Alltid moro å se Rammstein live.

Mine favoritt sanger på denne DVDen, er "Spiel Mit Mir", "Wilder Wein", og "Du Hast". De 2 siste jeg nevnte har VELDIG stor gåsehud faktor.. PLAY IT LOUD. "Wilder Wein" er nokså spesiell - og litt uti sangen (NB: spoiler ), når det kommer frem flere karer med DIGRE mexico hatter, og kasse gitarer... her er stemningen på ett absolutt klimax - når de står der og spiller... og publikum klapper i takt. Helt rått.

4. Nightwish - End of an Era

Lyd 5/6 (DD)
    Bilde 6/6
    Stemning 4/6

Dette er en DVD jeg nylig fikk, og den kom glatt inn blandt mine favoritt konserter. Grunnen til at jeg ikke syns den slår Rammstein/Iron Maiden, - er pga. den har ikke helt samme stemningen. Lyden på DVDen er ganske bra,- men syns de kunne hatt litt mer futt i surround høytalerne til tider

Litt tammere 'show' enn hva Rammstein og Iron Maiden har - men fortsatt ganske bra. Her blir det også brukt pyro effekter til tider, som er ganske stilig.

Jeg fikk også gåsehud av denne konserten. på enkelte sanger..Rett og slett pga den fantastiske stemmen til Tarja. Hun har en veldig flott 'utstråling', som gjør at det er veldig gøy å se på konserten, - når hun står der og synger.

Morsomt å få høre Nightwish sin versjon av "High Hopes". Starten av sangen er noe tam, - når vokalisten synger.. høres ut som han har en potet i kjeften. Hehe. Men for all del - det tar seg opp. Og resultatet er ganske bra, syns jeg.

Mine favoritt sanger på DVDen er "Phantom of the Opera", "Ghost Love Score", og "Over The Hills and Far Away". .. Jeg er blitt veldig 'hektet' på "Ghost Love Score". På DVDen er den rett og slett nydelig, - og rå. PLAY IT LOUD!

NB: Jeg har bare en 32" TV, - så det er ikke like lett for meg å finne svakheter ved et bilde, - enn en som har projektor eller stor plasma/lcd/bakprojeksjon.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonata Arctica - For the sake of revenge (Power Metall)

Blir ikke det samme å høre på cdene etterpå...
    Prøvde den med 4.1 først, men her må man bruke 5.1, bra bruk av Frontene...
    LFE er også enannen opplevelse en på cdene...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh det er så mye bra! men di med fetest lyd er

Opeth- veldig bra DTS spor! det er en rolig konsert men veldig bra! bildet er det ingen ting å klage på!

metallica- cunning stunts, s&m og live shit- bing and burge... alle disse er jo bra..

Uriah heep- har en som er helt enorm men jeg husker ikke helt hva den heter...

enslaved- return to yggrasil, live in bergen er også veldig bra! projektoren min sliter litt med bildet på denne men på liten skjerm er det bra!

emperor- emerial live seremony er en helt enorm konsert men lyden er ikke bra... mono!!
    men konserten er en klatt polert 6er!

maiden rock in rio ser jeg du gir 6 av 6 på lyd... hmm har du lagt merke til at lyden forandrer seg mot slutten?? det er veldig rart egentlig...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit

Uriah heep- har en som er helt enorm men jeg husker ikke helt hva den heter...

hmmm.. klarer du å finne ut navnet ? fikk lyst på ann

Newcomer Stianb4 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler på det sterkeste AC/DC - Stiff upper lip, er helt konge å skru opp til du kjenner basstromma i brystet. Ellers så er den norske gruppa Seigmen`s dvd; Fra X til døden en sikker vinner.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    metallica- cunning stunts, s&m og live shit- bing and burge... alle disse er jo bra..
    jeg er `tallica fan selv MEN live shit- bing and burge har forferdelig lydkvalitet!!

De to andre er grei, Med S&M som en lydvinner

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    jeg er `tallica fan selv MEN live shit- bing and burge har forferdelig lydkvalitet!!

Ingenting slår stemningen og råskapen i live shit, men lyden er ikke 100%

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ozzy Osbourne: Live at Budokan. Denne svinger som s....:-D

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nine Inch Nails : "And All That Could Have Been" DTS

Anbefales!
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deep Purple: In consert with The London Symphony orchestra at Royal Albert Hall. 4:3, DD5.1. Symfonisk rock og symfoni og rock i skjønn forening. Flott lyd på denne.

Night of the Guitars: Classic Rock Legends. Kun 4:3 bilde og stereo lyd, men den rocker bra. Mange har lånt den og ønsket å kjøpe en etterpå. For de som liker gitar.

Pink Floyd: Pulse 4:3, DD5.1 (448 & 640 kbps). Mange klager på lyd og bilde på denne, men det glemmer man fort når mørket senker seg og lyden settes på full guffe. Den er meget bra mener jeg.

Doro: Für Immer 16:9, DD5.1, DTS5.1

Meat Loaf: Bat out of hell, 4:3, DD5.1. Ikke hverken rock eller metal denne da men ganske kul uansett.

Roger Waters: The Wall live in Berlin, 4:3, DD5.1. Flott konsert med masse gjesteartister. Ikke helt Pink Floyd men ok...

Meet the Flower Kings: Live recording 2003, 2xDVD, 2xCD, 4:3, 2.0 Stereo. God konsert og mange flotte låter. Bra trøkk selv om lyden er bare stereo. Kan sverge på at det har sneket seg inn et Bond tema i en av de beste låtene.

Streams of Passion featuring Ayreon: Live in the real world, 16:9, DD5.1. Hm, muligens mer i retning Goth, men bra var den uansett.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=nightspirit]Uriah heep- har en som er helt enorm men jeg husker ikke helt hva den heter...
    QUOTE]

Denne må du finne navnet på - UH er Konge når de er i slaget.

Newcomer Aftensvermer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianb4
    Anbefaler på det sterkeste AC/DC - Stiff upper lip, er helt konge å skru opp til du kjenner basstromma i brystet. Ellers så er den norske gruppa Seigmen`s dvd; Fra X til døden en sikker vinner.

mhm, denne får min stemme også :-D Spesielt på For Those About To Rock, tar det helt av! Skikkelig god konsertfølelse.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slayer-Still Reigning

En av tidenes grommeste metall skiver ,live.
    Dette er pensum

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    En av tidenes grommeste metall skiver ,live.
    Dette er pensum
    God konsert det, når man snakker Slayer kan jeg jo nevne War at the warfield, rocker godt den og

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler også: Judas Priest - live london 2004? elns.
    Selv om det ikke er rob som synger...

Windir - Sognametal er bare helt rå, siste konserten de spilte, da de tok farvel med bandet og Valfar.

Motorhead - stage fright, her er det bare å guffe opp, motorhead skal spilles høyt:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder musikk dvd generelt, foretrekker jeg alltid PCM 48 khz lydsporet hvis utgivelsen har det, eller DTS. Kjører da Prologic 2 på pcm sporet. Nå er det jo desverre mange dvd som bare har DD 5.1, som med sin høye komprimering ikke egner seg til musikk i mine ører. Unntaket er Pink Floyd PULSE som faktisk har et ganske godt 5.1 spor. Er dog en gåte hvorfor de ikke ga ut denne med dts i stedet for 2 5.1 Dolby spor...

Beklager avsporingen
    Metal med god lyd: Whitesnake: Live in the still of the night (bra DTS lyd!)
    Kamelot: One cold winters night (DD 5.1 og PCM hvor sistnevnte er overlegent i lydkvalitet)
    Dream Theater: Score (også et bra PCM lydspor, låter heftig i prologic 2)
    AC/DC: Live at Donington (Utrolig tøff konsert, en klassiker! lysår bedre enn Stiff upper lip... bra lyd, men ikke den høyeste oppløsningen)

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra tips her, som skal sjekkes ut før eller siden

Bestilte den nye Sonata Arctica DVDen for noen dager siden.. litt spent på den.

Jeg har faktisk Metallica - Cunning Stunts, - men den er bortlånt for øyeblikket. Har ikke fått hørt på den med de nye høytalerne mine, men syns ikke lyden var så sprek med det gamle oppsettet mitt. Mulig jeg bare innbiller meg det var slapp lyd på den da.

Metallica Live Shit syns jeg hadde veldig crappy lyd, - og det ødelegger mye for min del.

Pulse har brukbar lyd. Men som det blir nevnt, så skulle de hatt ett fullblods DTS spor istedenfor 2x DD spor.. men men. Ok lyd, rått lys-show... Absolutt verdt å ha i DVD samlingen

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ypsilon
    Ozzy Osbourne: Live at Budokan. Denne svinger som s....:-D
    Enig. Meget bra dvd, selv om jeg mister litt av gnisten når jeg ser det tamme og dresskledde japanske publikum.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Judas priest. Rising in the east

Bildet er 4:3 og ikke helt på topp, Men greit nok.
    Lyden derimot er helt konge. Med både 5.1 dd og dts.

Gode gamle Halford er tilbake og i topp form
    Når det gjelder låter så har de med det meste av det beste her.

Var selv på denne konserten da priest besøkte Norge,
    Ble mye gåse hud den kvelden hehe.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller

jeg ville heller plukket ut Stunning Cunts som den verste av de 3 Metallica-DVDene. På SC-konserten så er stemmen til James helt horribel. Er vondt å høre på.

På Live shit er stemmen til James på topp og bandet har en råskap og energi på scenen som ingen andre. Eneste problemet med Live Shit er at du hører publikum litt for godt.

S&M er den perfekte Metallica-opplevelse.

Ellers vil jeg også anbefale:

Dream Theater - Live at Budokan
    Dream Theater - Score

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •