Tidenes Heftigste DVD Bokser

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 146
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tidenes Heftigste DVD Bokser

Som stor DVD samler tenkte jeg det kunne være en idè å starte en tråd om dvd bokser som er litt utenom det vanlige. Tenkte et godt navn på tråden kunne være "tidenes heftigste DVD bokser". I dette legger jeg mest vekt på bokser som er utformet på en litt anderledes måte enn de kjedelige svarte greiene man vanligvis kjøper. En vanlig TV serie på DVD vil ikke kunne regnes som en verdi kandidat til denne tråden. Hensikten med tråden er for det første å få informasjon om hvilke bokser som faktisk finnes der ute. Er alltid interessert i å utvide samlingen og jeg regner med medlemmene på avforum vil kunne bidra med mange fristelser. I tillegg tenkte jeg det kunne være litt gøy å legge prestisje i innleggene på tråden. Dvs, legger man ut forslag om en DVD boks som medlemmene på forumet absolutt ikke mener bør inngå i definisjonen, har man vist en gang for alle at man overvurderer sine egne dvd herligheter. Jeg vil altså ikke ha forslag om at Fleksnes Beste inngår i denne kategorien. Dersom tråden vokser kan det også bli aktuellt å etablere en topp20 liste med verdens heftigste dvd bokser.

Av erfaring finner man de heftigste boksene i Asia og R3. Problemet er bare at pga av vekt og mva, blir disse fort fryktelig dyre. Heldigvis finner man også prakteksemplarer i både R1 og R2.

Alle forslag som kommer bør argumenteres med url til bilde av boksen. Det kan også være aktuellt å beskrive inneholdet i boksen (effekter som følger med etc). Dette vil gjøre det mye lettere for lesere av tråden, både for informasjon og vurdering.

Jeg tenkte å starte med å legge ut forslag til 3 bokser jeg mener er verdige å gå inn under definisjonen. Jeg har en rekke andre titler jeg ville hatt med, men synes det er bedre at andre medlemmet på forumet kommer med forslag.

Jeg mener følgende 3 bokser er verdige kandidater til å inngå i kategorien " tidenes heftigste DVD bokser"

1. Scarface Anniversary Edition (Deluxe Giftset) R1

Inneholder begge Scarface utgivelsene, samt Moneyclip og Lobby Cards. Alt er pakket i en praktfull boks.

2. The Shawshank Redemption Memorial Box R2JP

Inneholder diverse bøker (i skinn), postkort mm. Prakteksemplar av en av tidenes beste filmer.

3. Band of Brothers Military Limited Edition R3

Masse ekstramateriell i form av postkort, fotoalbum, bøker, TOP Secret konvolutt, Kart over Normandy, Brev fra soldater til generaler mm. Alt er pakket i militærbag som slett ikke ligner på noen dvdboks.

Da håper jeg på god respons på denne tråden

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Hulk: Limited Edition DVD Box Set

Boksen har en kul utforming med knyttneven til "Hulk" som kommer ut av forsiden.
    Det følger med 2 bonusdiscer utenom filmen, samt noen kort med storybord artwork i begrenset opplag. Med en pris på 99kr er denne et kupp!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    The Hulk: Limited Edition DVD Box Set
    Enig i at dette er en aktuell kandiat. Har den selv i samlingen

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med James Bond-kofferten?

Eventuelt den vanlige metallboxen.

Kom ikke hodet til Ailien som en boks, men selve boksen inni?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her vil jeg absolutt si The Ultimate Matrix collection. den finnes to utgaver:

Boksens innhold: Matrix, matrix reloaded, matrix revolutions, samt animatrix-filmen

Det følger med 2 kommentatorspor til hver film, i tillegg følger det med en bonusdisk for hver film og til slutt 3bonusdisker. Totalt over 35timer med bonusmateriell!

Ellers vil jeg nevne Alien Quadrilogy Box Set:

de 4 filmene, inkl bonusdisk for hver film og en extra bonusdisk. Totalt 9disker

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tråd, kunne også vore interessant med linkar til kor desse er tilgjengelege. Kunne såklart begynte å tråle rundt i nettbutikkane, men det er vel strengt tatt bortkasta tid når folket her inne sitt på denne informasjonen

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Flott tråd, kunne også vore interessant med linkar til kor desse er tilgjengelege. Kunne såklart begynte å tråle rundt i nettbutikkane, men det er vel strengt tatt bortkasta tid når folket her inne sitt på denne informasjonen

Enig med han her.
    Hulken til 99kr Hvor?
    Band of Brothers hvor selges den boksen.

Mvh Beemer

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte hulken på platekompaniet på strømmen storsenter. Ellers har de den på amazon til 11 pund

Ellers har amazon også disse 2 boksene som jeg synes er stilige (men de koster nesten 100 pund...):

I Robot

Alien Quadrillogy Deluxe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpsinfo

Som eier av tråden er jeg enig i at kjøpsinformasjon vil være meget relevant å inkludere. Problemet er derimot at mange spesialutgaver er trykket i et svært begrenset opplag og at de derfor ikke lenger er mulig å bestille. Dersom dette er tilfellet, kan det jo nevnes at ALT kan kjøpes på ebay.

Har kjennskap til de fleste boksene som er lagt ut og kommer nå med kjøpsinfo om hvor disse kan bestilles. Anbefaler alle å kjøpe Matrix Ultimate Collection (med statue). Info om butikk/pris ligger lenger nede i innlegget.

Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Hulken til 99kr Hvor?
    Jeg kjøpte den til 59.- på cdon i sin tid....men der er den utsolgt. Har også vært nice-price (99.-) hos platekompaniet en stund. Vet ikke om den er i salg fremdeles.

Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Band of Brothers hvor selges den boksen.
    Det er R3 utgave og den selges på asiatiske nettsteder. Har tidligere sett den på yesasia.com og play-asia.com....fant den derimot ikke nå lenger. Er for salg på AsianDB.com: Video&DVD, men koster en del

Ellers kan jeg opplyse om at Matrix Ultimate Collection Boksen (den med NEO Statue!) selges for kun 279.- + porto på CDON.COM. Dette er ett kuppkjøp!!!

Scarface Boksen som er nevnt i begynnelsen av tråden kan bestiller fra amerikanske nettsted. Hos Deep Discount DVD får du den for rundt $38 inkl poto!. Prisen på selve boksen er under tollgrensen, så du slipper problemer med posten. Absolutt et knallkjøp etter min mening.

Deepdiscountdvd er nok forøvrig stedet å kjøpe R1 bokser fra. En hovedgrunn er at de beregner portokostnad ut fra beløpet du handler for. Dette er gunstig for tunge bokser. I tillegg har de meget gode tilbud på en del ting. Bestilte selv LOTR - Return of the King (Platinum, 5 disc med WETA statue) for kun 200 spenn inkl porto.

Så løp å kjøp folkens!!!

Når det gjelder I Robot, kan den bestilles på www.play.com for rundt £55 inkl porto. Mva kommer derimot i tillegg..

Er helt enig i at Alien Quadrilogy: Alien Head Limited Edition Box Set er en fullkommen kandidat i denne tråden. Den vanlige Alien Quadrilogy Collection som nevnes tidligere vil jeg derimot påstå ikke hører hjemme her. Det er jo tross alt kun en helt vanlig dvd boks (selv om den har mange discer). Disse to utgivelsene av Alien Quadrilogy selges på www.play.com for henholdsvis £95 og £17 inkludert porto. Prisforskjellen illustrerer godt hvilken av utgivelsene som hører hjemme her.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Kjøpte hulken på platekompaniet på strømmen storsenter. Ellers har de den på amazon til 11 pund

Ellers har amazon også disse 2 boksene som jeg synes er stilige (men de koster nesten 100 pund...):

I Robot

Alien Quadrillogy Deluxe

Den Alien boksen må jeg bare haHar jo den Quadrilogy 9 disk uåpnet. Noen som vil kjøpe:-D

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tidenes heftigste DVD-Boks!

Jeg støtter opp om Band of Brothers Military Limited Edition R3!!!!!!!!!

Digger Den serien!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk veldig lyst på Scarface og Band of Brothers pakkene.

Er det mulig å få fatt i noen av dem?

Søkte litt rundt, men out of stock overalt.

Fant Band of B her: AsianDB.com: Video&DVD Men det så litt jalla ut med den butikken.

Muligens ikke lov å ta det opp i denne tråden?

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg MÅTTE ha I, Robot saken. Så da er den bestillt!
    Gleder meg allerede. Alien "boksen" var jo også kul, så ser ikke bort ifra at den og kommer.. ta en om gangen tenker jeg meg

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig mye bra bokser her! Min favoritt er Matrix boxen... :P:P :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Fikk veldig lyst på Scarface og Band of Brothers pakkene.

Er det mulig å få fatt i noen av dem?
    Band of Brothers er dyr og vanskelig og få tak i. Scarface kan du bestille her:

Deep Discount DVD

Den koster $27.52 ($36.47 incl shipping), noe som er latterlig billig for denne praktfulle boksen! I tillegg er $27.52 under tollgrensen, så du slipper alle problemene dette medfører.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir
    Jeg MÅTTE ha I, Robot saken. Så da er den bestillt!
    Gleder meg allerede. Alien "boksen" var jo også kul, så ser ikke bort ifra at den og kommer.. ta en om gangen tenker jeg meg
    Hehe. I Robot er heftig! Hvor bestilte du den? Er jo rimelig dyr når man tenker på mva som kommer i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LOTR - Collectors Gift Set

Man kommer vel ikke utenom samtlige Lord of the Rings (Gift Set). Disse kan nå kjøpes svært billig i R1 (ca 200 inkl porto). Aktuelle butikker som har boksene til denne prisen er Deep Discount DVD , Amazon.com: Online Shopping for Electronics, Apparel, Computers, Books, DVDs & more og DVD Empire - DVDs, DVD Movie, DVD Movies, DVD Videos, Used DVDs

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er litt kul.
    Sesong 1-9 av X-Files

Var nære på å kjøpe den når jeg var i England en tur, men £199 var i meste laget. Kjøpte sesongene hver for seg. Ble billigere det.:-D

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •