Hvilken filmsnutt for å imponere venner med hjemmekinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 22 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 436
    Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken filmsnutt for å imponere venner med hjemmekinoen?

Lurte bare på hvilken filmsnutt dere viser når dere virkelig skal imponere venner med hjemmekinoen deres 8)

Selv er jeg glad i eksplosjonen i starten av filmen "Swordfish".

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynnelsen av Toy Story 2 har helt rå bass, det har The Haunting Sone 1 DTS ES 6.1 også.
    Skal jeg vise frem LCD projectoren min bruker jeg f.eks. Ice Age.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å imponere venner uten peil på hjemmekino:
    tegnefilmer( toystory etc)
    for å imponere oss på avforum:
    two towers, slagscenen ved helmsdeep når mørket er kommet. den skiller klinten fra hveten når det gjelder sortnivå på en prosjektor.
    har du ikke prosjektor, men vil imponere lyd messig, så er de første 15 minuttene av face off en av mine favoritter. også de scenene fra u571 med depthcharges ( her får bassen kjørt seg)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omaha beach på Saving Private Ryan er meget bra lydmessig, der får man virkelig inntrykk av å være i midten av alt med kuler som hagler forbi i alle retninger.

Når det gjelder bildemessig så er det samme kva eg setter på, fordi det er berre eg som har proj. i min vennekrets. Mange har lyst på men koster for masse seier dei.....kjippe venner :lol:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å imponere "menigmann" som ikke har projektor: starten av T2, fra hvor the gouvernator dukker opp til han stikker av gårde på motorsykkel. (pluss selvfølgelig scener fra LOTR)
    For å overbevise gamle bluesvenner: Eric Claptons One More Car, One More Rider (på rimelig høyt lydnivå)

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scenene fra Moria`s mines i Fellowship of the ring, spesielt når Balrogen gir lyd fra seg.

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Jolly... Sener fra Saving privat Ryan får deg til å føle som du er midt i krigen. Utrolig kult

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier å bruke en scene fra Gone in 60 seconds for å imponere amatørene! :wink:

Snakker da om den når vi nærmer oss slutten og gode gamle Cage skal stikke av fra politiet i Ellinor.. Den bilen på tomgang...

Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene :-)
    Håper at flere skriver om sine favoritter..... utrolig artig å høre!

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynnelsen på Ringens brorskap - med Galadriels tale i bekmørket, så dukker lyset opp og vi ser Sauron lage ringer. Videre slaget. Så et hopp til "Concerning Hobbits" for å vise det vanvittig grønne og frodige gresset, og til slutt fyrverkeriet. Men dette passer ikke for digitale prosjektører, å sitte i grålysningen og høre Galadriel gir ikke den samme effekten... Man skal ikke kunne se hånden foran seg.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel trekke frem finding nemo jeg da, hele filmen er jo en lang orgie i demoscener. For de med bra kontrastnivå på projektoren er jo scenen med "angler-fish" knallbra!!!!!!! Scenen med de rosa brennmanetene er også nydelig på stort lerret. akk, for en film!

Andre favoritter som ikke er nevnt:
    Åpningsslaget i Gladiator.
    Pilangrepet i HERO. Sikle ...... sikle.....sikle....s....
    Flyet som blir revet i biter i fight club.

Og hvordan kan det ha seg at ikke noen har nevnt podrace-sekvensen fra Epsiode one? Smell på den i hjemmekinoen, og vis den umiddelbart etterpå på 28" med tv-lyd, og du er garantert noen overløpere til vår favorittlast -hjemmekinomani!!!

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Og hvordan kan det ha seg at ikke noen har nevnt race-pod sekvensen fra Epsiode one? Smell på den i hjemmekinoen, og vis den umiddelbart etterpå på 28" med tv-lyd, og du er garantert noen overløpere til vår favorittlast -hjemmekinomani!!!
    Skulle akkuratt til å nevne den

Ble tvunget til å se den på en 28" hos en kompis (blir jo enda mindre og, pga widescreen/letterboxene...), det var ikke det samme :lol:

Optimalt for demo av Projektor, Surround høytalere, og ikke minst Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte faren min ned i stolen ca 1,5 meter vekk fra tv, og satte på James Bond: Die Another Day m/DTS. Bruker åpnings frekvensen da Bond skyter kulen mot deg. WOW han skvatt opp av setet girr :lol:

En annen yndling er åpningsscenen i Terminator når T-100 tråkker på skellet hodet
    Er helt nydelig sekvens hvor jeg og brodern roper hver gang vi sern :lol:

Newcomer looser sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste figth scenen i BLADE 8)
    Både lyd og bilde er helt konge der spør du meg

Blir helt gira når jeg ser den, enda jeg har sett den MANGE ganger hihih..

.rolf.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg bare har TV, har jeg mye fokus på lyden når jeg skal demonstrere. Følgende er mine favoritter:

Jeg brukte lenge åpningsslaget i "Gladiator". Mye heftig dynamikk og god bruk av surround-kanalene. Men denne scenen mistenker jeg er temmelig krevende. Mine små bokser imponerer ikke så veldig i denne scenen. Tror den krever høyttalere av god kvalitet. Nykommere i surround-verdenen blir selvfølgelig imponert uansett.

Ellers er det selvfølgelig et eller annet med Lobby-scenen i "Matrix". Kombinasjonen av skudd, eksplosjoner, heftig musikk, vegger som pulverieseres og ikke minst singlende patronhylser er temmelig heftig! Og så stillheten etterpå.

For barn i alle aldre er selve bilracet i "Flåklypa Grand Prix" grei, men av en eller annen grunn kommer dynamikken ikke ordentlig i gang før midtveis i løpet, men mange har hoppet i stolen når Il Tempo Gigante kommer bakfra og nærmest kjører over hodet til den som sitter i sweet spot. Bruker ofte denne når vi har besøk av familier på dagtid. Ellers har jeg også nylig fått "Istid" i hus, en film som kommer til å ta litt over for Flåklypa. Det er likevel mange som blir imponert over den, siden det er en film de kjenner fra før.

Nå i det senere har jeg variert litt mer. Alle kampscener i "xXx" (superbit-edition) er glimrende. Helt i starten er det også en wire som flyr bakfra og treffer en dør som gjør at de aller fleste dukker instinktivt. Effektiv surround!

Har bare nylig fått "M:I-2" i hus, men kampscener, eksplosjoner og flaksende duer nede i bunkeren mot slutten av filmen er også meget bra demomateriale. Vil nok bruke den en del framover.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scenen der gladiatorene kommer inn i collosseum (snakker om gladiator) er en demo-scene, som jeg pleier å bruke (lydmessig). Fight club har generellt et veldig godt lydspor, ganske enkelt imponerende...
    Seven er også en film hvor lyden virkelig setter deg i sentrum av filmen. Den har et DTS ES6.1 lydspor. I begynnelsen av filmen hvor det regner er virkelig imponerende ! Pearl Harbour directors cut har veldig, veldig bra lyd og bilde (DTS), fly kommer bakfra , fra siden , over deg, mot deg, og et krystallklart bilde. The Others, der hvor noen kommer bak Nicole Kidman, sett lyden på høyt og du kommer til å skvette (jeg gjør det hver gang, forde om jeg vet hva som kommer...). Almost famous DTS, er nok en DVD med et kjempe bra lydspor, spesiellt når bandet entrer scenen og spiller.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pod race i Star Wars 1 - bra bilde og lyd
    Åpningen på ToyStory 2 - MYE bass, og tegnefilmer imponerer jo alltid på bilde.
    Snøskred senen i XXX - bassen i DTS sporet er helt pervers.
    Senen hvor de går i land i Normandy på Saving Private Ryan - Bare helt konge.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og begynnelsen på Top Gun - først rolig musikk mens de kobler på flyene og så fullt øs med "Dager Zone". Det pleier å gi god virkning...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Og begynnelsen på Top Gun - først rolig musikk mens de kobler på flyene og så fullt øs med "Dager Zone". Det pleier å gi god virkning...
    Får den i posten i morgen. Har ikke sett den på veldig mange år, siste gangen var på VHS. Gleder meg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Hver gang afterburnerene slås på, smeller det vanvittig i subben

Senen der Nicolas Cage starter opp Shelby 500`en, voldsom v8 motor lyd.

Side 1 av 22 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •