Hvilken filmsnutt for å imponere venner med hjemmekinoen? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 22 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 436
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Thomaso jeg skal ut å kjøpe den filmen nå *gleder seg*
    Satt å så replacment killers i går, endel heftige effekter i den filmen.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med scenen i Lord of the Rings: The Two Towers, når den bomba sprenger istykker den festningveggen. Den buldrer bra.... :shock:

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dersom dere liker filmer med atmosfære som bygger på god bruk av retningseffekter så bør dere sjekke sekvensen i Signs, hvor romvesenene klatrer og løper på taket. Mer troverdig bruk av kanalene ser man sjelden i denne typen scener.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært mulig det er nevnt tidligere, men hele scenen under ilandsettingen på Normandie i "Saving Private Ryan".
    Variasjonene og tempoet her er helt enormt !

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Appleseed 2004 special edition. denne dvden har det råaste DTSlydsporet eg nokon gon har høyrd. opningscena i denne filmen er den råaste bassorgien eg har høyrd på ei god stund. Det at filmen også er rimeleg god hjelper også sterkt på.

Fekk lånt meg ein NEC prosjektor og eit enormt lerret, dermed fekk prosjektoren verkeleg vist kva den kunne..

Ellers vil eg anbefale:
    5th element (centeren får verkeleg vist seg når romvesna tek over skipet)
    kjøp Special ed. der får du overlegent bilete.

Ghost in the shell: innocence. Scena då batou går berserk i butikken gjev bassane juling, samt scena då hovudpersonane etterforskar eit hus, her får både prosjektor og høgtalarar prøvd seg.

Solaris: Ikkje mykje lyd i denne filmen, men den viser uansett om anlegget ditt har moglegheit til å halde kjeft! Her kjem alle ulydane frå forsterkarane og den støyande vifta i prosjektoren fram!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Solaris: Ikkje mykje lyd i denne filmen, men den viser uansett om anlegget ditt har moglegheit til å halde kjeft! Her kjem alle ulydane frå forsterkarane og den støyande vifta i prosjektoren fram!
    Faktisk et veldig godt poeng! Et godt anlegg og en god filmopplevelse er også avhengig av at det kan være helt stille der det er ment å være helt stille. Og her kommer nytten av eksempelvis en støysvak prosjektor frem. Dessuten, har du en spiller med et veldig støyende drivverk, kan jo det være nok til å irritere en helseløs........

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Starten på istid

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra scener og filmer nevnt her.

FILM: True Lies senen hvor Sea Harrier letter fra brua på Key West har ekstrem lyd. Krever mye av annlegget å gjengi jetfly på realistisk nivå.

Starten på "The Quick and the Dead" morsom basseffekt i startsekvensen.

Ekte flammer i hele "Ladder 49"

Hvis du ikke får tenning av å høre Michelle Pfeiffer ligge på pianoet å synge i "fabolus Baker boys" er noe alvorlig galt eller du tenner evt mest på menn.......

"Tales of Riddick" er en ny film med god bildekvalitet.

Starten på "Cube" mange overaskende og kreative måter å drepe folk på.

Det som fikk meg til å anskaffe rumperister (med høy kvalitet) var når jeg hørte og følte at jeg satt i et fly under helt vanlig flyging under "US marshalls" og også "air force One". Dette var så naturtro at jeg satt og ventet på at jeg skulle få dårlig mat på plastbrett..........

CD: Sepultura og Luciano Pavarotti !! "Roots bloddy roots" mot slutten når sangeren i Sepultura mimer Pavarotti (og topper ham lett :lol: )

1812 overtyren med ekte kanoner

"Jurassic lunsj" T-rex fra Fantasy adventure album (tror fl@gerborg har en link til denne)

Kunne fortsatt hele natta med dette, men en gang må en gi seg :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yo

James Bond: Die Another Day m/DTS. Bruker åpnings frekvensen da Bond skyter kulen mot deg.
    Enig, denne senen er god, en enorm effekt i lyden, eller så vil jeg si det at hele filmen har god lyd.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Siden jeg bare har TV, har jeg mye fokus på lyden når jeg skal demonstrere. Følgende er mine favoritter:

Jeg brukte lenge åpningsslaget i "Gladiator". Mye heftig dynamikk og god bruk av surround-kanalene. Men denne scenen mistenker jeg er temmelig krevende. Mine små bokser imponerer ikke så veldig i denne scenen. Tror den krever høyttalere av god kvalitet. Nykommere i surround-verdenen blir selvfølgelig imponert uansett.

Ellers er det selvfølgelig et eller annet med Lobby-scenen i "Matrix". Kombinasjonen av skudd, eksplosjoner, heftig musikk, vegger som pulverieseres og ikke minst singlende patronhylser er temmelig heftig! Og så stillheten etterpå.

For barn i alle aldre er selve bilracet i "Flåklypa Grand Prix" grei, men av en eller annen grunn kommer dynamikken ikke ordentlig i gang før midtveis i løpet, men mange har hoppet i stolen når Il Tempo Gigante kommer bakfra og nærmest kjører over hodet til den som sitter i sweet spot. Bruker ofte denne når vi har besøk av familier på dagtid. Ellers har jeg også nylig fått "Istid" i hus, en film som kommer til å ta litt over for Flåklypa. Det er likevel mange som blir imponert over den, siden det er en film de kjenner fra før.

Nå i det senere har jeg variert litt mer. Alle kampscener i "xXx" (superbit-edition) er glimrende. Helt i starten er det også en wire som flyr bakfra og treffer en dør som gjør at de aller fleste dukker instinktivt. Effektiv surround!

Har bare nylig fått "M:I-2" i hus, men kampscener, eksplosjoner og flaksende duer nede i bunkeren mot slutten av filmen er også meget bra demomateriale. Vil nok bruke den en del framover.
    Brukar samme scena som roffe brukte før, nemleg Gladiatoren. Rå lyd Likar også godt å vise fram tegnefilmar som feks. Istid, Finding Nemo og min bror bjørnen. Terminator 3 har også eit rimeleg feitt dts-spor.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korte snutter.....

Prøv.... Teser og trailerne på ekstra diskene til Ringenes hærre filmene. Jeg får frysninger hver gang jeg ser den jeg.

Ellers er det en skuddsene i slutten av Open Range.... Den er heftig, skuddene FØLES godt enda ved bare ca 90 dB... Bruk da DTS lydsporet !!!!!!!!!!!!!! :-)

For vakre bilder kan du se om du faller litt for Flyvende Dolker.... Den anbefales på det varmeste ;-)

De Utrolige. Er det en tegnefilm som heter, THX lyd på den i tilegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet en scene som varer akkurat passe lenge for en demo.
    Hadde helt glemt hele scenen før jeg så den med stor lyd og stort bilde.

Motorvei sekvensen i Matrix 2 er rimelig knalltøff.
    Spesielt godt liker jeg Motorsykkelkjøringen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOTR.. Scenen hvor Gandalf kjemper mot dragen i Moria

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Liker du eksplosjoner....

Jeg satt meg ned for å se "we were soldiers" med mel gibson. liker du lydtrykk
    så bør du prøve denne. har fortsatt litt vondt i hodeet :-)

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tromme herme lek" scenen i flyvende dolker er bare helt enorm! Det høres ut som stenene fyker mellom membranene dine! Du dukker praktisk talt for å unngå dem! Trommene drønner som bare det. Diskant og mellomtone får kjørt seg når alle stenene blir kastet! Virkelig en scene til å imponere den videre kommede som amatøren

Når du først har filmen i spilleren kan du jo snurre igang slosskampen oppe i bambus trærne! Også en perle!

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange gode tips her. Selv om filmen Pearl Harbour kanskje ikke er av de beste, så liker jeg scenen med det japanske angrepet på Pearl Harbour.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker å smelle på matrix. scenen hvor leo går gjennom metaldetektoren og de har action i hålen. Helikopterscenen ikke så lenge etter er også deilig som avsluttes med en herlig eksplosjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Har funnet en scene som varer akkurat passe lenge for en demo.
    Hadde helt glemt hele scenen før jeg så den med stor lyd og stort bilde.

Motorvei sekvensen i Matrix 2 er rimelig knalltøff.
    Spesielt godt liker jeg Motorsykkelkjøringen.

det er stor forskjell på drage og ballrog!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg og en kompis var å hørte på en sub på hifi-centeret viste de oss starten av austin powers goldmember, der tom cruise spiller austin powers osv. Den virket litt heftig ihvertfall der og da

Er det ikke en film som heter the storm eller noe? Er noen fiskere som drar ut og møter et sykt uvær. Synes å huske at hele rommet ristet under uværet!

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 7 av 22 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste