Hvilken filmsnutt for å imponere venner med hjemmekinoen? - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 22 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 436
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker og ta fram 300 Fra Hpfilmene mine og vis blir meget fint og alle blir overasket over bildekvaliteten men det er vell ikke og jukse mellom (HD og DVD)

300.2006.720p.HDTV.DTS.x264-ESiR

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 300 i sone 1 utgave for litt siden og den skuffet i bildekvalitet. Masse mpeg støy, og uskarpt bilde. Lyden var helt ok, men ingen stor overaskelse der heller. Men nå skal visst BR/HD-DVD versjonen være MYE bedre!

Etter å ha kjørt igjennom diverse demo-scener etter innkjøp av ny reciever har jeg finni ut at Master And Commander: Scene 4 er klart den beste demoscenen man får! Lytt til stillheten før kulene kommer, så ser man det blinker og så bryter et ******* av lyd ut med dynamikk til tusen og basstrykk som slår deg i magen, selv uten sub! Lytt også til fotstegene, det høres nesten som om de er over deg. Sorround høytalerne er konstant i bruk. Absolutt det beste demo-klippet man får i min mening!

Ser Illusjonisten er nevnt. Dette er ikke akkurat en effekt-fyllt film, men dialogen er krystall-klar og nærmer seg Sin City nivå. Pluss at bildekvaliteten er knallbra og sepia-tonene ser veldig bra ut. Stilig greier!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg så emnet på denne tråden trodde jeg det gjalt bildekvalitet like mye som lyd, lest kun et par sider, men virker som alle snakker om hvordan dyp bass som trøkker er det eneste som gjelder... Synes dette er merkelig, nesten litt harry...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha...Bass er jo alltid moro, men for mange står dynamikk i fokus også. Hva gjelder for deg da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Så 300 i sone 1 utgave for litt siden og den skuffet i bildekvalitet. Masse mpeg støy, og uskarpt bilde. Lyden var helt ok, men ingen stor overaskelse der heller. Men nå skal visst BR/HD-DVD versjonen være MYE bedre!
    Ble også veldig skuffet over bildekvalitet. Veldig mye grain (ikke mpeg støy). Dette e noe studioet la inn for at den skulle se mer "ekte" ut, siden mesteparten av filmer e animert. Alt for mye etter min mening. BR/HD-DVD versjonen e selvfølgelig bedre men langt ifra hva man kan forvent av en film fra 2006.

Sitat Opprinnelig postet av Slazh87
    Jeg bruker og ta fram 300 Fra Hpfilmene mine og vis blir meget fint og alle blir overasket over bildekvaliteten men det er vell ikke og jukse mellom (HD og DVD)

300.2006.720p.HDTV.DTS.x264-ESiR
    litt off-topic...
    Denne e så fake som det kan bli. For det første: tror du virkelig 300 har blitt sendt på tv?
    Og for det andre har esir aldrig laget en encode av 300.
    Antar at dette e uppscale fra dvd eller septic releasen som ser ut som uppscale :sad:

ot:
    BR/HD-DVD versjonene av The Host og POTC e etter min mening de filmene med best pq så langt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, tror ikke noen har nevnt The Patriot. Meget godt lydspor gjennomgående, spesielt hevnscenen i kap 7. Skudd og stemmer i alle kanaler.

Ellers synes jeg den beste filmen lydmessig er Blade 2 (DTS 6.1). Et utrolig aktivt lydspor, hvor man hele tiden hører det foregår ting man ikke ser. Må høres! (filmen er ikke verdens beste, da men..)

Das Boot må også nevnes, når de angripes med synkeminer.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lydsporet i Alien og Aliens da? Har ikke fått suben enda, og ikke projektoren heller, så venter i spenning. Noen som har testa disse filmene? Spesielt Alien. En sinnsykt rå film!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenL
    Ellers synes jeg den beste filmen lydmessig er Blade 2 (DTS 6.1). Et utrolig aktivt lydspor, hvor man hele tiden hører det foregår ting man ikke ser. Må høres! (filmen er ikke verdens beste, da men..)
    Utvilsomt et konge lydspor! Mener jeg husker det er sykt med bass i ene technolåten som går når de angriper det ene bygget der det er vampyrfest eller noe sånt. Litt diffust nå, men det var gøy! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Open Range

Vet ikke helt om den kanskje er nevnt, men slutt scenen i Open Range er meget bra hvis man vil få frem alt det gode høytalere har å by på!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om den er vevnt, men scenen i filmen "shooter" der han skyter på en blikkboks på 1600meter låter helt sinnsykt. Man må vel og merke skru opp lyden litt for å få den helt store effekten, men gjør du det så vær forsiktig med løst innventar

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers. Hele filmen er jo knall lyd!

spesielt da han ene skyter seg opp fra bakken og tar en framover salto eller noe...da var subben på sitt ypperste:twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNi
    Hvordan er lydsporet i Alien og Aliens da? Har ikke fått suben enda, og ikke projektoren heller, så venter i spenning. Noen som har testa disse filmene? Spesielt Alien. En sinnsykt rå film!
    Lyden er ikke den alder beste på nr.1 og 2, lyden henger i tilegg etter på film nr 2.
    Nr.3 er litt bedre og nr.4 er alder best (DTS).
    Se Extended versjonene :-) Goood underholdning alien serien :-)

Det er filmer som er MYYYYYE bedre bassmessig for og teste suben, bare og se litt bakover i tråden

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biljakten under Death Proof. DTS ES 6.1 Discrete-spor med brummende V8'ere. Knallbra

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er helt sikkert nevnt tidligere, men hittil så er mine ypperste valg av demosnutter starten på Saving Private Ryan (d-day) samt Ambra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Referanse scener

Var akkurat i ferd med å starte en tråd for å etterspørre referansemateriale på lyd og bilde..... så snublet jeg over denne :-D
    Har åpenbart flere timer testing og glede for å finne ut hva som passer i opplegget mitt.

Oppsummert så går denne tråde ut på å imponere både lekmann og ekspert.

Likevel spør jeg.......

Er det spesielle scener som brukes av dere experter for å teste ut spesielle egenskaper - kan dere fortelle hvilke scener - og hva man skel se etter ?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Er det spesielle scener som brukes av dere experter for å teste ut spesielle egenskaper - kan dere fortelle hvilke scener - og hva man skel se etter ?
    Det er noen scener som benyttes oftere enn andre. Det er slik at et bilde sier mer enn 1000 ord og det samme gjelder for lyd. Det må bare oppleves. I morgen fyrer vi løs en ny demorunde her hos meg, og det er fortsatt ledig plass.................

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    I morgen fyrer vi løs en ny demorunde her hos meg, og det er fortsatt ledig plass.................
    Fyameg, det skulle jeg gjerne opplevd

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynnelsen av Independence Day er ganske heftig hvis du er glad i bass.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele Die Hard 4.0 Blu Ray...(Kansje beste filmen lydmessig i år 2007) mener jeg.

Vil legge til starten på filmen Serenity (her skiller du Sub fra Bass)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig denne er nevnt tidligere men:

Mission Impossible 2, tror det er scene nr. 2 hvor flamengodanserinnen danser på tregulvet.
    Enorm bra trykk og dynamikk. Spesielt for oss med Klipsch.

Side 17 av 22 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •