Hvem bestemmer filmen for kvelden hjemme hos deg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem bestemmer filmen for kvelden hjemme hos deg?

Har en diskusjon med samboeren, angående hvem som bestemmer filmen for kvelden oftest.
    Hun sier at det er fair at vi velger film annenhver gang! Men dette er noe jeg ikke helt greier å rette meg etter. Er vel heller 70-30 fordeling. Er jeg utrolig unfair, eller bare normal?

Gidder ikke å se love-movies annenhver gang jeg skal rigge meg til med film ops:

Oppgitt :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på krava. Jentene har arva retten til å bestemme alle TV-sendinger, da må vi ha fortrinn på film. (Ref. hva som finnes av TV-programmer i dag...)

Litt værre er det evinnelige maset om å alltid dra på kino, når største forskjellen i praksis er mange mennesker og mangelen på pauseknapp for å pisse+hente snacks/drikke. Begge deler er for meg et minus når jeg skal se film.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser poenget ditt Focalom. Jenter og gutter har i utgangspunktet ikke så ulik filmsmak, det er bare dissse romantiske klissefilmene som jenter liker i tilegg til alt annet som skiller oss. Derfor er det kanskje ikke urimelig at du bestemmer film litt oftere. Men så spørs det da om dama di godtar denne "logikken" neste gang dere skal se film. Kanskje det ender med dette istedet

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes man er litt ute å kjøre allerede hvis man må ha noe % kvotering av valg av film. Når det er sagt, så skjønner jeg at det fort blir problemer hvis man stort sett bare ser filmer fra forskjellige leirer og sjangere, og skjeldent kan enes om noen som egentlig begge har lyst til å se.

Måten vi av og til gjør slike litt vanskelige filmvalg hjemme hos meg, er at når enten kona eller jeg har lyst til å se film, velger den som vil se ut en del mulige film kandidater, for så å la den andre velge en av disse. Da har på en måte begge bestemt hvilken film som skal vises.

Er også så heldig å ha en egen hjemmekino stue slik at det gjør det hele litt mer fleksibelt, og det hender av og til at jeg sitter igjen og nyter en eller to filmet til etter at kona har fått soffakrokmed skulder tid med filmønske sitt oppfyllt. Ellers så hender det også rett som det er at kona avtaler med veninner som kommer på besøk og ser slike litt etter min mening "håpløse" jentefilmer, der jeg kan slippe unna med å være "kinomaskinist" og bare sette i gang hjemmekinoen......

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen fast kvotering eller krangling nei, ble bare en diskusjon ikveld om at jeg var urettferdig. Og jeg mente at de ikke gåran å bytte annenhver gang, da de fleste filmene jeg ser er ok for henne, men nesten alle filmene hennes ikke er ok for meg (les, lovestories). :-P

fudun: Den hypotesen jo ganske så sant her i gården også!

ask4me2, jo, den metoden med utvelgelse av del utvalgte filmer er også brukt en del ganger, men noen ganger går det bare ikke :-P

Og Marantz, ja det må bare bli logikken. Får vel la noen av filmene hennes slippe igjennom, og slutte å skaffe "potensielt dårlige" filmer heretter :razz: så blir det jo bare god-filmer igjen

Neida, men ville høre om det bare var her hjemme det var skjev fordeling 8-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordeling er et tema blant unge personer. Gi det litt tid så vil det jevne seg ut. Kjønnsrollemønsteret vinner til slutt...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et ikke-eksisterende problem her i hus. Vi har veldig lik smak når det kommer til både TV-serier, tv-programmer og filmer. Slike ting velger vi alltid sammen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette er et ikke-eksisterende problem her i hus. Vi har veldig lik smak når det kommer til både TV-serier, tv-programmer og filmer. Slike ting velger vi alltid sammen.

Samme her..Denne helgen ser vi "Carnivale" sesong 2 på dvd,fint å ha stort sett samme smak når det gjelder film

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Samme her..Denne helgen ser vi "Carnivale" sesong 2 på dvd,fint å ha stort sett samme smak når det gjelder film
    Absolutt! Vi så The Wire - Season One på noen få dager i sist uke, Season Two på noen få dager denne uken.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har ett dedikert kinorom så er det jeg som bestemmer der, dama er ikke veldig intresert i film,men det hender att hun glittrer til å kjøper kvalitetsfilmer som
    - Dirty dancing 1
    - Dirty dancing 2
    - Geisha

og da er det hun som bestemmer filmen som skal sees

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hjemme er det ganske enkelt:
    Hvis jeg finner en film begge liker ser vi den sammen, liker ikke dama den så finner hun på noe annet å gjøre.
    Hvis hun finner en film begge liker ser vi den sammen, liker ikke jeg den så finner jeg på noe annet å gjøre.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken film som skal vises er et ikke-eksisterende problem. Det er eieren av anlegget som bestemmer/har kunnskapen til å vite hva som er "kompatibelt"....

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som regel jeg som velger da jeg som eiger av anlegget har mest og si.Hu får jo velge av og til da :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler om å ha gjort seg fortjent til den tilliten det innebærer å være kinosjef, hvilket også betyr at man også av og til må kjøpe/leie film som kan ses når sjefen ikke er hjemme.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvilken film som skal vises er et ikke-eksisterende problem. Det er eieren av anlegget som bestemmer/har kunnskapen til å vite hva som er "kompatibelt"....
    Hehe, den var god

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stein, saks, papir bruker å funke knallbra!!!! Så lenge jeg velger velger hvem film folk skal ha....

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i huset går det helt fint, har vel 75% samme smak.
    Hun liker desverre ikke filmer i LOTR & Matrix kategorien :???:
    Kona foreslå nylig at vi skulle se Band of Brothers igjen, tror vi gjorde den unna på 4-5 dager

Kan godt se drama og kliss (hvis det er gode filmer), men sliter med å skulle se Chockolade for 2. gang, da bakker jeg ut

Newcomer Ziggurat sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krone og mynt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye krangling om hva vi skal se her heller.
    Smaken vår er ganske lik (bortsett fra mafiafilmene jeg liker da)
    TV tittingen er litt anderledes da. Vil helst slippe å være i samme rom, når "So you think you can dance" pågår

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det viser seg at hun protesterer mot dine filmpreferanser, er det jo bare å bytte henne ut med en ny, på samme måte som man oppgraderer anlegget etter hvert. Personlig har jeg nok vært litt sløv på området, da jeg har hatt samme dame i et vanvittig antall år..:-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •