Undervurderte og overvurderte filmer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 138
    Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Overvurdert: Matrix 2 og 3, Kingdom of heaven

Undervurdert: Matrix 1

Kingdom of heaven er noe av det kjedeligste jeg har sett på veeeeldig lenge.

Matrix 1 er en utrolig bra film med god story, brukbart skuespill og gode effekter. Matrix 2 og 3 har jeg ingenting til overs for da de klarte å nærmest maltraktere storyen helt ved å gjøre den mye mer kompleks enn den trenger å være.

Boondock saints er en småkul actionfilm med litt humoristisk vri og er absolutt verdt å se. Min favorittscene i filmen må være når den ene i gjengen "tilfeldigvis" skyter katta og splatter den utover veggen, situasjonen var så komisk at jeg lo så jeg grein rett og slett...

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NostraD
    Overvurdert: Matrix 2 og 3, Kingdom of heaven

Undervurdert: Matrix 1

Kingdom of heaven er noe av det kjedeligste jeg har sett på veeeeldig lenge.

Matrix 1 er en utrolig bra film med god story, brukbart skuespill og gode effekter. Matrix 2 og 3 har jeg ingenting til overs for da de klarte å nærmest maltraktere storyen helt ved å gjøre den mye mer kompleks enn den trenger å være.

Boondock saints er en småkul actionfilm med litt humoristisk vri og er absolutt verdt å se. Min favorittscene i filmen må være når den ene i gjengen "tilfeldigvis" skyter katta og splatter den utover veggen, situasjonen var så komisk at jeg lo så jeg grein rett og slett...
    Ja om du liker små kattepuser klint utover veggen så regner jeg med at det var rasende festlig:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Latterlig

Dette er jo ett helt samensurium av latterlige kommentarer. Det og undervurdere matrix, star wars lord of the rings. En må heller se på når filmene er produserte og hvordan de var da. Dette er jo filmer som er helt fantastiske. når de kom. Det samme gjelder Jurasic park som når den kom var veldig bra for de tok i bruk ny teknologi men hvis en ser på de filmene nå så blir det jo langt i fra det sammme. (selvfølgelig så JP er det bare 1 ene som er noe) Samme med Matrix 1 er jo helt utrolig når det kommer til lyd effekter og kvalitet på bilde osv. Historien og er bra til hardbarka action film.

Når det kommer til over og undevurderte filmer så må det stå i forhold til hva. Jeg tror folk bør spesifisere dette og.

Vel dette er min mening. Morten.:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes man må ha litt tankene er når filmen er utgitt og hva nivået da var. Å sammeligne f.eks. star wars, gudfaderen 1 med dagens filmer blir litt feil. Men, det er etter min mening mange filmer i dag som ikke for den rette kritikken og oppmerksomheten som den kanskje burde. Penger, penger osv..

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overvurdert: Being john malkovish og dogville

Største dritet jeg har sett iallefall

Undervurderte : Army of darkness, The people under the stairs og Falling down.

Kanskje ikke de beste filmene etter dagens standar, Men gir meg stor
    underholdning iallefall
    Må vel kanskje ha hatt et forhold til dem fra før tho.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undervurdert: "Planes, Trains and Automobiles" ("Neste Stopp Chicago") John Candy og Steve Martin i en lett film som alikevel inneholder så utrolig mye mer!

Ett hett tips!

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overvurdert: king kong, en time lenger enn nødvendig og en mye dårligere slutt enn på orginalen.
    undervurdert: donnie darko, gikk vel rett på kino her i landet? veldig bra film.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    undervurdert: donnie darko, gikk vel rett på kino her i landet? veldig bra film.
    Det er favoritten min det Den var årets ønskereprise på cinomatekets filmklubb. Den ble sat opp og så tatt av plakaten ellers i verden etter ca en uke. Så to år seinere spretter den opp over alt, like så det populærkulturelle referansene. Det beste med hele oppstyret må vel være at Richard Kelly fikk penger nok til å lage filmen så lang som han hadde tenkt den skulle være. Directors Cut utgaven dreper all spenningen og undringen filmen klarer å skape... Men den er et must for de som virkelig ikke har skjønt sammenhengen, eller er hekta på opplevelsen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er favoritten min det Den var årets ønskereprise på cinomatekets filmklubb. Den ble sat opp og så tatt av plakaten ellers i verden etter ca en uke. Så to år seinere spretter den opp over alt, like så det populærkulturelle referansene. Det beste med hele oppstyret må vel være at Richard Kelly fikk penger nok til å lage filmen så lang som han hadde tenkt den skulle være. Directors Cut utgaven dreper all spenningen og undringen filmen klarer å skape... Men den er et must for de som virkelig ikke har skjønt sammenhengen, eller er hekta på opplevelsen.
    Lenge siden jeg så Donnie Darko. Kunne du tatt en liten spoiler om denne? Tror ikke jeg fikk med meg poenget selv om jeg syntes den var helt grei.

Hmmmm dette blir vel OT. Kanskje best å ta på pm ?

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av mine favoritter også, har begge utgavene Ehh, mente selvfølgelig at den kom rett på video her i landet, om jeg ikke husker helt feil..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lenge siden jeg så Donnie Darko. Kunne du tatt en liten spoiler om denne? Tror ikke jeg fikk med meg poenget selv om jeg syntes den var helt grei.

Hmmmm dette blir vel OT. Kanskje best å ta på pm ?
    Hva om vi ser den en dag? Har samtlige tre på dvd....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hva om vi ser den en dag? Har samtlige tre på dvd....
    Tre ganger Donnie :shock: på en kveld? Det er vel mer enn jeg klarer Men du mente kanskje den versjonen (dvs to versjonene) jeg ikke har sett?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert: Stort sett alle norske filmer som har kommet ut og vil komme ut den nærmeste tiden.Terningen på norske filmer ser ut til å starte på 4+. Bortsett fra Kalde føtter da ;-) den fikk vel som fortjent slakt. Tenk deg diverse norskutgitte filmer, og at de hadde vært produsert i Hollywood. De hadde blitt slaktet omtrent alle som en

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lost in translation er overvurdert syns jeg

Blir det ikke litt feil når noen sier at matrix er undervurdert? Den er jo blitt vurdert som en kjempe film, noe den også er

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdet:
    Pulp Fiction - Kjedelig, gir meg lite
    Reservoir Dogs - Totalt overvrudert script, kjedelig. Sier "Fuck" i nesten hver setning
    Jackie Brow - Igjen, kjedelig, sært. Er noe med meg og ikke like Tarantion tror jeg, hehe
    Pan's Labyrinth: Denne har fått kjempekritikker all-over, men svarte ikke til forventingene i det hele tatt.
    Blood Diamond - Leonardo og den ekle aksenten hans ødela denne filmen for min del
    THX 1138 - Denne filmen går ingensteder, bortkastet tid
    Memoirs of A Geisha - Filmen ble ødelagt da de snakker engelsk, ikke japansk som de burde. Hjelper heller ikke at tekstingen var dårlig!
    Akira - Fascinerte meg utrolig lite
    Billy Madison - Nok en gang en fiasko av en film fra selveste Mr Sandler
    A Scanner Darkly - Ble nok litt for meget for meg, tror nok ikke jeg skjønte alt, men fenget svært lite!
    Master & Commander - Det er kun åpningsscenen som er verdt å få med seg
    Tim Burton's Corpse Bride - Dette er faktisk en musikal, og den finnes ikke morsom!!

Forøvrig er alle Star Wars filmene oppkast

Sikker mange som har disse som favoritter, men det funker ikke når disse filmene er så kjedelig som de er !!!

Undervurderte:
    Running Scared - Høy action, gode kameravinkler, fet film generelt
    Thank you for Smoking - Denne har ikke fått den gode kritikken som den fortjener. Smart óg morsom komedie
    Man on Fire - Pågaende action-thriller. Fungerer veldig bra
    Hard Candy - Er nok ikke så mange som vet om denne, men en skikkelig stilig thriller
    Shaun of the Dead - Fått bra omtaler, men fortjener enda mer.
    Ladder 49 - Gripende film
    Robots - Har ikke fått på langt nær det medielyset på seg som mange andre pixar/disney filmer

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Overvurderte:
    - Istid! FFS!!
    - Traffic

Undervurderte:
    - Gone in 60 Seconds
    - Collateral

sikkert fler, men istid er nok tidenes med overvurderte film. Den er ikke SÅ morsom...

Sier vel mer om deg og god smak.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bird (1988 )

Battaglia di Algeri, La (1966) - Kampen om Algerie.

Sakset fra brafilm.no:

"I 1954 innleder den Algirske frihetsfronten et opprør mot landets fransk strye. Opprøret går over i full krig, som utkjempes på Algeries gater og torg. Terrorisme og tortur blir hverdagslige våpen i den blodige kampen som til slutt resulterer i Algeries selvstendighetserklæring i 1962. Gillo Pontecorvos mesterlige "Kampen om Algerie" er utnevnt til historiens beste politiske film. Med en grovkornet journalfilm-estetikk portretterer han krigen skremmende autentisk. Filmen ble Oscarnominert som Beste Utenlandske Film, Beste Regi og Beste Originalmanus. Også i Europa ble filmen flerfoldig prisbelønnet, blant annet ble den tildelt den prestisjefylte Gulløven i Venezia."

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert:
    Babel (null underholdnigsverdi eller glimt i øyet)
    2001 en rom oddyssey
    King Kong (langdryg som f..)
    Solaris (har aldri vært nærmere å dø av kjedsomhet)
    Flight 96
    Traffic
    World Trade Center
    Alle spiderman filmene (Disse hadde vært OK hadde det ikke vært for fjotten som spiller Peter Parker. Makan til tafatt psykopatisk dust)
    Mye anna også, men kommer ikke på noe akkurat nå så seint på lørdagskvelden

Undervurdert:
    The Grudge 2
    Equilibrium
    Running Scared
    Alibi
    Doom
    Ordinary Decent Criminal
    Crank
    Lucky Number Slevin
    Boondock Saints
    Commando
    Shooter (snikskytter)
    Scary Movie serien

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overvurdert: Nesten alle Bond filmene

undervurdert: Man bites dog

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undervurdert: Svidd neger
    Overvurdert: The Departed - definitivt!!

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •