Undervurderte og overvurderte filmer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 138
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda men å krangle om det er meningsløst da ingen blir enige uansett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overvurdert: danser med ulver.
    undervurdert: waterworld:-):-):-)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en film ligger høyt oppe på listen til IMDB sier ikke nødvendigvis noe om kvaliteten til filmen, det sier noe om hvor mange som har sett filmen og hvor mange som har giddet å skrive en anmeldelse.
    Noen filmer utgis med enorm finansiell støtte fra filmselkapene og skaper derfor mere blest om seg selv - uavhengig av om filmen er bra eller ikke.
    Bare tenk på all reklamen og spinnoff produktene rundt de nye Star Wars filmene eller Matrix 2 og 3.
    Fjorårets Oscar vinner, Crash gikk ikke lenge på kino i Norge, det var ikke særlig blest om den og filmen var ikke assosiert med noen store markedsføringskampanjer. Det er alikevel en knallfilm, men jeg forstår at mange ikke liker den da det er for mye dialog og særdeles lite action og CGI.
    Folk har åpenbart forskjellige referanser på hva som gjør en film bra eller dårlig...
    For meg så er det viktigst at historien og måten den blir fortalt på er god, det er også viktig med gode skuespillere, jeg har en tendens til å like skuespillere som er laidback eller underspiller.
    Etter å ha lest om avfolkets favorittfilmer så er det åpenbart at for noen er f.eks fine damer, fete biler eller store eksplosjoner viktigst. Folk nevner jo såpass uinspirerte filmer som: Gone in 60 seconds, The fast and the furious og ikke minst Bad Boys, Dvs dime and dozen Jerry Bruckenheimer filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvudert: Capote og Brokeback Mountain

Undervudert: The Postman(http://www.imdb.com/title/tt0119925/)
    Waterworld

Jeg elsker Scarface og Carlitos Way
    Jeg sier som Tony Montana:
    This is paradise, I'm tellin' ya. This town like a great big pussy jus' waitin' to get fucked.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert film Kingdom of Heaven, undervurdert film Once were warriors, en veldig sterk film.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert: Lista er lang, men f.eks crouching tiger....... (oooohhh bare sååååå eksotisk altså!!!)

Undervurdert: Venner for livet (stand by me), må da være tidenes kompisfilm..

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert: Sist sett, King Kong (2005), ufattlig hype og det var det. . ET denne er/var faktisk ikke så bra var den vel?

Undervudert: Ali (Will Smith som Clay/Ali) meget bra Kameraføring og soundtrack. We were soldiers (Mel Gibson) fantastisk god lyd, lyden gjør denne filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet en veldig bra tråd det her... tydelig at det er mange forskjellige meninger ute å går etter å ha lest svarene til hit.

Istedenfor å kommentere det som har blitt sagt til nå så velger jeg heller å komme med en liste over filmer som jeg selv liker veldig godt, men som jeg føler hadde fortjent mer oppmerksomhet.

Blow, The Butterfly Effect, City of God, Donnie Darko, Matchstick Men, The Notebook, Garden State, Once Upon a Time in America, Donnie Brasco, Mean Creek, A Tale of Two Sisters, Pay it Forward, Swimming Pool, True Romance, A Walk to Remember, Dead Man`s Shoes, The Jacket, Run Lola Run, The United States of Leland, The Pledge, House of Flying Daggers.. og av de som er nevt her er jeg enig i at Magnolia, Stand By Me og Running Scared er knall bra filmer også må jeg ha med The Emperor`s New Groove som jeg mener er Disney`s mest undervurderte film.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig artig tråd dette - og fremprovoserer mange meninger!

Noen filmer som har vært mye hype rundt, som eg mener de kunne spart seg å lage er Troja, Kingdom of Heaven og Alexander - alle trakk kjedelige...
    Enig med at Fargo var kjedelig - men tenkte med meg selv at den må være helt ideell til "pling-fest" bruk -> drikk ut hver gang noen sier "yeah" eller "oh-yeah"... Gud hjelpe så full en hadde blitt....

Som mange over også har nevnt - Underworld + evolution filmene. Vil også nevne Chronicles of Riddic - alle disse tre filmene har vært veldig lite hype rundt (ihvertfall i norge?), og var store positive overraskelser da eg så de. Og det er vel det tråden egentlig hander om - om vi ble positivt eller negativt overrasket da vi så filmene?

Tom E.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert : Star Wars 1-6, Moulin Rouge, Den Engelske Pasienten, Fight Club, The Matrix.

Undervurdert : Fallin Down, No Way Out, Nattevagten, Good Will Hunting, Almost Famous, Man On Fire, The Name of the Rose.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å dra inn 2 tv-serier:
    Overvurdert:
    Føler nok at mange vil si seg uenig i dette, men jeg synes Sopranos er noe overvurdert. Det er for all del en god serie, men jeg må inrømme at jeg har kjedet meg en del gjennom noen av episodene. Overvurdert men ikke dårlig.

Undervurdert:
    Lonsome Dove. Vet ikke om undervurdert er rette ordet da den ligger på 9,1 på imdb, men det er i hverfall en miniserie som mange aldri har hørt om. Fantastisk god historie der Robert Duvall gjør en kjempejobb!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Overvurdert : Star Wars 1-6, Moulin Rouge, Den Engelske Pasienten, Fight Club, The Matrix.

Undervurdert : Fallin Down, No Way Out, Cinderella Man, Good Will Hunting, Almost Famous, Man On Fire, The Name of the Rose.
    Hadde vært morsomt å høre hva du syns gjør fight club og the matrix til overvurderte filmer

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Hadde vært morsomt å høre hva du syns gjør fight club og the matrix til overvurderte filmer
    Har akkurat bestillt meg Matrix samleboksen på 10 dvd'er, så jeg synes dette er bra, men jeg gruer meg til å se opp igjen noen sener fra film 3 der de danser i 5 minutter eller noe (lenger?) blant annet..ufattlig dårlig!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så morsomt. Saken er den at dette er filmer som har fått gode kritikker "overalt" og som ligger høyt oppe på IMDb, men som jeg ikke liker så godt som jeg forventet.
    Dersom noen er av den oppfatning at vi alle kan enes om hvilke filmer som er overvurderte og hvilke som er undervurderte, tror jeg de vil få seg en liten overraskelse.
    Det eneste som bør være kriteriet for en overvurdert film, er at den må ha fått gode kritikker og gjerne være plassert høyt oppe på IMDb-listen. En undervurdert film, derimot, bør vel ikke være inne på IMDb's top 250.

Og for dem som mener at IMDb ikke er noen kvalitetsgaranti for en film : sant nok i og for seg, men det er det beste vi har i dag for å måle hvilke filmer som er mest populære blant "folk flest".

Jeg kunne sikkert også ført opp filmer som "Citizen Kane" på listen. Men den har jeg rett og slett ikke hatt lyst til å se, fordi det jeg har sett og hørt om denne virker bånnkjedelig. Da hjelper det ikke at mange filmkritikere verden over setter denne som "tidenes beste film".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Tror ikke det er så morsomt. Saken er den at dette er filmer som har fått gode kritikker "overalt" og som ligger høyt oppe på IMDb, men som jeg ikke liker så godt som jeg forventet.
    Dersom noen er av den oppfatning at vi alle kan enes om hvilke filmer som er overvurderte og hvilke som er undervurderte, tror jeg de vil få seg en liten overraskelse.
    Det eneste som bør være kriteriet for en overvurdert film, er at den må ha fått gode kritikker og gjerne være plassert høyt oppe på IMDb-listen. En undervurdert film, derimot, bør vel ikke være inne på IMDb's top 250.

Og for dem som mener at IMDb ikke er noen kvalitetsgaranti for en film : sant nok i og for seg, men det er det beste vi har i dag for å måle hvilke filmer som er mest populære blant "folk flest".

Jeg kunne sikkert også ført opp filmer som "Citizen Kane" på listen. Men den har jeg rett og slett ikke hatt lyst til å se, fordi det jeg har sett og hørt om denne virker bånnkjedelig. Da hjelper det ikke at mange filmkritikere verden over setter denne som "tidenes beste film".

Det eneste jeg spurte om var hvorfor du ikke syns denne filmen var verdt sin plass på IMDb, jeg prøvde jo ikke å få deg til å skifte mening eller gjøre narr av deg. Jeg var bare nyskjerrig på hva det var med disse filmene du ikke likte, ok??

Er helt uenig i at en film må ha fått bra kritikk å være på top250 imdb for å kunne bli kaldt overvurdert. Ta f.eks saw 1og2, disse har fått dårlig kritikk på mange stedet (ikke alle) og er ikke på top250 men det er maaange som syns dette er knallfilmer! Så man kan jo ikke si at det blir feil å kalle saw overvurdert eller??

Litt dårlig formulering her men.... Jeg syns forresten saw filmene ikke er så verst!!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var bare nyskjerrig på hva det var med disse filmene du ikke likte, ok??
    OK - skal prøve.
    Generelt gjelder for begge de nevnte filmene at historien ikke fenger meg skikkelig. Fight Club hadde jeg lenge hørt mye godt om - og at den var så "genial". Når jeg i tillegg rangerer både Brad Pitt og ikke minst Edward Norton høyt oppe på listen over favorittskuespillere, hadde jeg mildt sagt store forventninger til filmen. Men kule lyd og bilde-effekter til tross - filmen tok meg ikke med storm. Har sett den to ganger med et par års mellomrom.

Når det gjelder The Matrix, så er det vel kanskje mye av det samme. Hadde lest mange svært gode omtaler på filmen, og hørte fra kolleger at den var helt fantastisk. Her igjen var det kule lyd og bilde-effekter - kanskje til og med i referanseklasse da den kom. Men historien er igjen lite engasjerende for meg. Nå bør det vel sies at jeg er temmelig "allergisk" mot science fiction-genren generelt. Derfor gidder jeg ikke en gang å se en film som "Brazil" (1985), som av mange beskrives som en perle.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undervurderte filmer :

The Cell, The Gathering, Road to Perdition, Ninth Gate, Stigmata, Magnolia, Meet Joe Black, Plunkett & Macleane (Rob the Ritch), Matchstick Men, Constantine, Gattaca og Underworld

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boondock Saints
    Ringenes Herre (alle tre)
    Harry Potter (alle)
    The Matrix
    Kill Bill
    Star Wars

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg gode gamle Roceteer(1991) i går. Og dette er en knall film, ikke så utrolig dyp, men den er stappfull morsomme momenter og et plot som overrasker(hvis du har glemt hele greia). En "stor" film som har gått i glemmeboka?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undervurdert Stalingrad.En helt enorm film.
    Overvurdert nesten all norsk film nesten bare møkk noen få unntak

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •