Undervurderte og overvurderte filmer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 138
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    overvurdert : boondock saints
    undervurdert: adaptation

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert:
    King Kong, denne var jo drit dårlig skjønner ikke hvorfor den har fått så mye gode karakterer (remaken med Peter Jackson) Syntes heller ikke Scarface var det store, satt bare å ventet på at filem skulle slutte...

Undervurdert:
    Elektra har jeg alltid syntes var kjempe kul, men det virker ikke som mange andre syntes det, ivertfall ikke i min vennekrets :P Thank you for smoking er også en glimrende film som ikke har fått mye omtale rundt om kring, anbefalles!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er på tide med en liten oppklaring. Det er ikke snakk om hvilke filmer som er bra eller ei, det er snakk om filmer som har fått ufortjent mye oppmerksomhet eller uforetjent lite annerkjennelse.
    Filmer som The Rock, titanic osv er typiske dime and dozen filmer og har ingen ting med denne diskusjonen å gjøre.
    Scarface er et godt eksempel på en film som i mine øyne har fått ufortjent legendestatus.
    Kill Bill er jo ikke i nærheten av f.eks Pulp Fiction eller Reservoir Dogs.
    Mens Jackie Brown som nesten ingen har sett eller hørt om er en liten perle av en film.
    det er ingen (eller få) som ikke er enige om at f.eks goodfellas eller American history X er bra filmer. her snakker vi om overhypede eller filmer som har gått "under radaren"
    Det må vel være snakk om hvilke filmer VI synes er over/undervurderte? Ellers kunne trådstarter like gjerne laget en liste selv og ikke spurt noen andre

Edit; Liten feil bare.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert: Blair witch project!! herregud for en drittfilm.. 2ern derimot, gir meg fortsatt gåsehud..

undervurdert: Mumien (enern), The Cell (noen som har sett den? syk..) Blair witch 2

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Det må vel være snakk om hvilke filmer VI synes er over/undervurderte? Ellers kunne trådstarter like gjerne laget en liste selv og ikke spurt noen andre

Edit; Liten feil bare.
    Joda, men det blir liksom litt teit å si at en film som har fått utelukkende toppkritikker er undervurdert. Samme med slakt og overvurdert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At blair witch project 2 er bedre en eneren er muligens det merkligste jeg har hørt, vel at Al Pachino overspiller og ikke er noen flink skuespiller er nok enda verre! Greit nok at hver har sin mening men det fins måte på, har du sett gudfaren 2? Viss ikke, se den og du endrer mening! Hans klart beste rolle, spiller dog bra i alle filmene jeg har sett med han

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hva er det som er så vanvittig bra med Scarface om jeg tør spørre?
    Al Pacinos totally over the top acting? Mannen har jo gjort karriere av å overspille, bare se på scent of a woman eller Heat. Skrik og skrål, lite troverdighet.
    Settingen, den usansynlige historien, den usmakelige bruken av blod og gørr. Nei jeg står ved mitt Scarface er overvurdert, Brian De Palma har laget langt bedre filmer enn dette.

Jeg strekker den faktisk enda lenger, og sier at Scarface er noe av det dårligste jeg noen gang har sett! Desverre..

To av mine kamerater som jeg bodde sammen med for en tid tilbake har aldri skrytt så mye av noen ting før, som de gjorde av Scarface. I og med at vi har ca. samme filmsmak trodde jeg dette skulle bli litt av en kveld med storslått action, mafiavirksomhet (som jeg syntes er ufattelig kult) og en "fortelling" i hvordan scarface kjempet seg vei til toppen. Den gang ei.. Tror ikke jeg sier noe mer om dette nå. De som ikke har sett filmen får heller se den, og bedømme selv. De som har sett den kan umulig mene at dette er bra? Nei, den er ikke bra.

Nei nå skal jeg holde kjeft, men at den har fått ufortjent "heltestatus" om man kan kalle det det, er mer enn sant!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overvurdert : Crash - greier bare ikke å svelge de ultralange slowmo-scenene, ei heller den utrolige urasjonelle oppførselen til de fleste av karakterene.

undervurdert: Be Cool - bra humor, handling utenom det vanlige, men ikke alt for mange er enig i det. Sjå det bryr meg! 8)

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aFFekak
    Jeg strekker den faktisk enda lenger, og sier at Scarface er noe av det dårligste jeg noen gang har sett! Desverre..

To av mine kamerater som jeg bodde sammen med for en tid tilbake har aldri skrytt så mye av noen ting før, som de gjorde av Scarface. I og med at vi har ca. samme filmsmak trodde jeg dette skulle bli litt av en kveld med storslått action, mafiavirksomhet (som jeg syntes er ufattelig kult) og en "fortelling" i hvordan scarface kjempet seg vei til toppen. Den gang ei.. Tror ikke jeg sier noe mer om dette nå. De som ikke har sett filmen får heller se den, og bedømme selv. De som har sett den kan umulig mene at dette er bra? Nei, den er ikke bra.

Nei nå skal jeg holde kjeft, men at den har fått ufortjent "heltestatus" om man kan kalle det det, er mer enn sant!
    Jeg har aldri sett Scarface, og har av en eller annen grunn ALDRI planer om å se den heller...

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aFFekak

Er nok ikke filmen det er noe gærent med, er nok heller deg. Bare sjekk rating på imdb. Tror ikke så mange personer tar feil...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en merkelig tråd. Blir litt "twilight zone" for meg med en tråd der klassikere som Gudfaren triologien og Scarface kalles dårlige mens f.eks "Elektra", "Waterworld" og div annet skrytes av.
    Omvendt for meg. Men sånn er det med smak.

"Når lyset kommer" (med noen norske skuespillere som Reidar Sørensen bl.annet) er en perle av en film. Synd at denne ikke er mer kjent, så den vil jeg si er undervurdert.
    "Bulworth" er en politisk komedie om amerikansk politikk som er veldig god men ganske ukjent. Ufortjent.

"Van Helsing" skjønner jeg virkelig ikke at noen liker. Kate Bekcinsale er nydelig og gjør en super figur i "Underworld" men kan ikke redde denne kalkunen. Den er vel ikke kjent for å være bra men har godt "rykte" her på forumet så den kan vel klassifiseres som overvurdert.
    "Sky captain....." du verden så mye cred en film kan få for å være først ute med teknikk. Nei spar meg for "noir animasjon" hvis dette er standarden. Denne fikk gjennomgående god kritikkuten at jeg kan skjønne hvorfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    overvurderte: Kill Bill, Evig solskinn i et plettfritt sinn, Memento.

undervurderte: Equilibrium, Ørneredet, The Cell.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert:
    Napoleon Dynamite: amatörmessig skuespill, manus og regi.
    Star Trek-filmene/seriene: I Gode Og Onde Dager, bare handlingen er lagt til rommet. Gjesp.
    Charlie And The Chocolate Factory: Den gode historien som ble til en kjedelig musikal.
    Corpse Bride: Dödelig kjedelig animert musikal.
    Planet Of The Apes: Originalen er faktisk enda verre enn Tim Burton's platte tolkning.

Undervurdert:
    Open Range: Kraftfull og rå. Ufortjent dårlig rykte.
    War Of The Worlds: Selv om filmen har en utrolig teit slutt, er den langt töffere enn kritikerne vil ha det til.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alexander må være tidenes største DRITTFILM...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes mange uttalelser i denne tråden er mildt sagt merkelige. Virker som at dersom en film befinner seg høyt oppe på imdb-listen, blir den automatisk rangert lavere enn hva den ville blitt dersom den var mindre kjent.

"...Scarface er noe av det dårligste jeg noen gang har sett!" Ærlig talt, jeg har forståelse for at ikke alle finner denne filmen like underholdende, men enkelte punkt som sier noe om filmens kvalitet kan ikke en gang diskuteres. Dette kan være historie, kameraføring, lydteknikk, skuespillerprestasjoner osv.

Det samme gjelder for eksempel Ringenes Herre. Jeg er synes selv ikke de filmene er like geniale som enkelte andre synes, men har ingen problemer med å innrømme at de er en kunstverk i seg selv, til tross for at jeg sovnet både når jeg så 1'ern og 2'ern på kino. Utrolig flotte bilder, gode skuespillerprestasjoner og ikke minst en fantastisk historie som krever langt mer enn en gjennomsnittlig forfatters fantasi. Den som kan finne en film med en historie som overgår disse filmene, må si ifra straks!! (Utenom Gudfaren da)

De alle fleste filmene befinner seg på imdb-listen fordi de fortjener det. Det kan være på bakgrunn av en flott historie, flotte bilder, revolusjonerende teknikk eller mange andre kriterier som kan rangere en films kvalitet. Alle kan ikke være enige om hvilke filmer som er mest underholdende, men å gå så langt som å kalle Scarface dårlig, det blir for meg fullstendig meningsløst.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet her er jo at folk mistforstår noe så innmari!

Det er jo ikke snakk om at en film er dårlig eller ikke, men om den er så "bra som alle vil ha det til"

Hvis scarface ligger med 10/10 på imdb, sekser i alle aviser, og så videre og så videre, så føler eg den er overvurdert! Den er ikke så bra! Det er en bra film, men den er overvurdert!

Mener eg!

Men matrix, som også fikk seksere i fleng osv mener eg IKKE er overvurdert! Eg mener den fortjener all den positive kritikken den fikk! Mener eg!

Litt av vitsen med denne tråden som eg forstod d var at man skulle komme med egne meninger, ikke hakke på andre sine meninger!

Eg fikk f.eks spørsmål om eg var hjerneskadet pga at eg mener star wars er VELDIG overvurdert!

Blir bare ikke seriøst av slikt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Problemet her er jo at folk mistforstår noe så innmari!

Det er jo ikke snakk om at en film er dårlig eller ikke, men om den er så "bra som alle vil ha det til"

Hvis scarface ligger med 10/10 på imdb, sekser i alle aviser, og så videre og så videre, så føler eg den er overvurdert! Den er ikke så bra! Det er en bra film, men den er overvurdert!

Mener eg!

Men matrix, som også fikk seksere i fleng osv mener eg IKKE er overvurdert! Eg mener den fortjener all den positive kritikken den fikk! Mener eg!

Litt av vitsen med denne tråden som eg forstod d var at man skulle komme med egne meninger, ikke hakke på andre sine meninger!

Eg fikk f.eks spørsmål om eg var hjerneskadet pga at eg mener star wars er VELDIG overvurdert!

Blir bare ikke seriøst av slikt!

Har ingen problemer med å skjønne poenget i innlegget ditt. De jeg hovedsaklig siktet til var de som kommer med kommentarer om at en film virkelig er DÅRLIG. Det har ingen sammenheng med at en film er overvurdert eller ikke.

Jeg synes også det virker som at folk misliker enkelte filmer bare pga at de befinner seg høyt oppe på imdb-listen eller pga at de får mye positiv omtale. Men dette er som sagt bare en mistanke jeg har.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undervurdert: kommer ikke på noen i farta.
    Overvurdert: Fargo. Gud hjelpe meg for en grusomt kvalmende irriterende film...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tråden her er rett å slett ubrukelig da folk har helt ekstreme synspunkter på ting. At noen misliker LOTR er jo en ting men alle vet at det er noen av de beste filmene som har blitt produsert, samme med star wars som er blitt nevnt flere ganger her. For at denne tråden skulle holdt seg saklig bør nesten overvurderte filmer vært fjernet da folks synspunkter er vidt forskjellige.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saklig? Tråden handler om undervurderte og overvurderte filmer, og folk sier hvilke filmer de mener er overvurderte/undervurderte, hvordan kan det bli mer saklig enn det?

Klart, dette blir en egogreie, handler vel mer om å "få det ut", enn komme med seriøse anbefalinger, men er det så farlig da? Om noen synes sjokolade er helt grusomt og vil heller spise grus som lørdagsgodt må de da for lov til å komme med sin mening.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •