Undervurderte og overvurderte filmer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 138
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Matrix overvurdert?? Kunne ikke vært mer uenig! top fem hos meg!
    Enig i alexander, king arthur, troja og kingdom of heaven. Makan til møkk!!
    matrix er en konge film....er jo GENIAL

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes verken Matrix eller The Rock er overvurderte jeg heller, kjempe filmer er de!

Undervurdert: Untouchables (De Ubestikkelige)
    Overvurdert: Sky captian and the world of tomorrow..skrudde av etter 15 min, mulig jeg burde sett mer før jeg skriver her, men jeg sovna nesten

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Domino er en av de sjeldne filmene jeg ikke har orket å sett hele av....

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på tide med en liten oppklaring. Det er ikke snakk om hvilke filmer som er bra eller ei, det er snakk om filmer som har fått ufortjent mye oppmerksomhet eller uforetjent lite annerkjennelse.
    Filmer som The Rock, titanic osv er typiske dime and dozen filmer og har ingen ting med denne diskusjonen å gjøre.
    Scarface er et godt eksempel på en film som i mine øyne har fått ufortjent legendestatus.
    Kill Bill er jo ikke i nærheten av f.eks Pulp Fiction eller Reservoir Dogs.
    Mens Jackie Brown som nesten ingen har sett eller hørt om er en liten perle av en film.
    det er ingen (eller få) som ikke er enige om at f.eks goodfellas eller American history X er bra filmer. her snakker vi om overhypede eller filmer som har gått "under radaren"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm Vet det kommer mye pepper mot meg nå :P men Gudfaren triologien er altfor oppskrytt. hadde forventent mer handlig ikke bare prating...

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    matrix er en konge film....er jo GENIAL
    Enig, 1'ern er innpå top 5 hos meg.

Overvurdert: Ringenes Herre: Ringens Brorskap.
    Elsker filmen, det er ikke det

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert: De fleste norske filmer de siste årene, Buddy osv

Undervurdert: Ravenous, Equilibrium

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Ihvertfall enig i star wars, men mener at de gamle er mest overvurdert! De nye fikk nå ihvertfall fortjent slakt, mens de gamle star wars er så overvurdert at d er en skam!
    [Moderator: Personangrep slettet. Ingen grunn til personangrep her, dette er en tråd der det er lov å ha forskjellig smak.]

overvurderte: matrix, og tildels ringenes herre,
    underervurderte: forur brothers, fucking ålmål, amerixan history x

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Overvurdert: De fleste norske filmer de siste årene, Buddy osv
    Vet ikke om de er overvurdert, har heller intrykk av at Norske filmer dømmes på en egen skala...
    Når Crash og Hawaii-Oslo begge får en femmer så kan man jo virkelig begynne å lure.

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Vet ikke om de er overvurdert, har heller intrykk av at Norske filmer dømmes på en egen skala...
    Når Crash og Hawaii-Oslo begge får en femmer så kan man jo virkelig begynne å lure.
    havai oslo er jo ein DÅRLIG film, og crash er jo konge!!! så det er jo litt rart ja.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Titanic.. en skikkelig møkkafilm.
    Visste jeg hadde glemt noe ja... Så den på kino da den kom og hadde store forventninger til en katastrofefilm i særklasse. Men hva fikk jeg? En klissete kjærlighetsfilm med et par glimt av en synkende båt innimellom. Mora og søstra mi likte den vedlig godt, det sier egentlig det meste... "Pearl Harbour" stiller vel litt i samme klasse. En viktig historisk hendelse, omgjort til klissete kjærlighetsuppe.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel noe i den retning jeg tenker også. Skal jo ingenting til før en norsk film får femmer. Helt latterlig av filmkritikerene i de største avisene våre. Elling og Villmark er de eneste skikkelige filmene jeg kommer på nå som holder internasjonal standard.

Oppskrytt film: Crouching tiger, hidden dragon.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert:

The Shawshank Redemption. Etter å ha hørt i årevis "ååååh, verdens beste film" fikk jeg endelig sett den, og etter min mening var det en helt ålreit film, en sånn litt over gjennomsnittet Hollywoodsk feelgoodfilm, men absolutt ikke tidenes beste.

Pirates of the Caribbean. Greit, Depp og Rush er gode, men ellers? Bloom er like steinansikt som alltid, og overbruk av comic relief, idiotiske fektescener som varer i evigheter uten av noen blir skadet (enda verre i oppfølgeren, dette), samt typiske Bruckheimersk ødeleggelse av alt mulig, igjen uten synlige skader for hovedpersonene gjør hele greia ganske slitsomt. Vanvittig bråkete barnefilm, kort og greit.

21 Gram. Tullete premiss, overpretensiøs film som prøver å slå deg ut med skuespillere som griner. Takk for meg.

Undervurdert:

Waterworld! Greit, den er ingen superfilm, men den har et ufortjent dårlig rykte, grunnet totalslakt da den kom. Tror egentlig den ble slaktet fordi folk forventet så mye mer, siden det var datidens dyreste film. Den var uendelig mye bedre slagscener en noen av "slagfilmene" av nyere dato, humoren er mer subtil, og den er visuelt flott. At det blir litt vel pompøst mot slutten får heller være, underholdende er den.

Ellers synes jeg Brotherhood of the Wolf og Conan the Barbarian fortjener mer skryt.

...ikke akkurat undervurderte, men kanskje undereksponerte: Ravenous, Six String Samurai, Brazil (kjennere, eh, kjenner den, men folk flest har aldri hørt om dette mesterverket).

Newcomer Captain Charisma sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert:
    The Shawshank Redemption. Bra film, men den nest beste filmen etter imdb lista. Nei, tror ikke det. Det er ikke noe spesielt over filmen og blir en i mengden

Undervurdert:
    Go. Tenåringsrama som handler om en koreansk gutt i Japan. En av de beste filmene jeg har sett og som er en skjult perle.
    http://imdb.com/title/tt0299937/

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Overvurdert:

The Shawshank Redemption. Etter å ha hørt i årevis "ååååh, verdens beste film" fikk jeg endelig sett den, og etter min mening var det en helt ålreit film, en sånn litt over gjennomsnittet Hollywoodsk feelgoodfilm, men absolutt ikke tidenes beste.

Undervurdert:

Waterworld! Greit, den er ingen superfilm, men den har et ufortjent dårlig rykte, grunnet totalslakt da den kom. Tror egentlig den ble slaktet fordi folk forventet så mye mer, siden det var datidens dyreste film. Den var uendelig mye bedre slagscener en noen av "slagfilmene" av nyere dato, humoren er mer subtil, og den er visuelt flott. At det blir litt vel pompøst mot slutten får heller være, underholdende er den.
    Veldig enig med deg der. Waterworld har absolutt underholdningsverdi. At Shawshank ligger på førsteplass på IMDB klarer jeg ikke helt å skønne, det er en god og "lun" film, men ikke verdig førsteplassen.

Det er helt åpenbart at det er stor forskjell på hva som skal til for at en film blir ansett som bra. Jeg legger merke til at en god del nykommere her inne har problemer med "rolige" filmer. Dvs. filmer uten fullt trøkk i subwooferen eller over the top action.
    Noen filmer blir kritisert for at det er for mye dialog, for mange er nok onelinerene til Vin Diesel, Arnold eller Mr. Willis nok i massevis. Personlig så er det veldig sjelden jeg har forventninger til action eller fantasy filmer, de har ofte så alt for mye CGI og corny dialog - Van Helsing er et prakteksempel på begge deler.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scarface er et godt eksempel på en film som i mine øyne har fått ufortjent legendestatus.
    Det er definitivt noe gærent med deg hvis du mener scarface har fått ufortjent legendestatus. De fleste jeg har snakket med har sagt seg enig i at det er en av de beste filmene de har sett og at den ikke engang kan sammenlignes med det meste av mølet som produseres nå...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Det er definitivt noe gærent med deg hvis du mener scarface har fått ufortjent legendestatus. De fleste jeg har snakket med har sagt seg enig i at det er en av de beste filmene de har sett og at den ikke engang kan sammenlignes med det meste av mølet som produseres nå...
    Hva er det som er så vanvittig bra med Scarface om jeg tør spørre?
    Al Pacinos totally over the top acting? Mannen har jo gjort karriere av å overspille, bare se på scent of a woman eller Heat. Skrik og skrål, lite troverdighet.
    Settingen, den usansynlige historien, den usmakelige bruken av blod og gørr. Nei jeg står ved mitt Scarface er overvurdert, Brian De Palma har laget langt bedre filmer enn dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overvurdert : Kill Bill (fadern heite Bill )
    Undervurdert : Crash, Underworld, Underworld Evolution (fett lydspor)

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er så vanvittig bra med Scarface om jeg tør spørre?
    Al Pacinos totally over the top acting? Mannen har jo gjort karriere av å overspille, bare se på scent of a woman eller Heat. Skrik og skrål, lite troverdighet.
    Settingen, den usansynlige historien, den usmakelige bruken av blod og gørr. Nei jeg står ved mitt Scarface er overvurdert, Brian De Palma har laget langt bedre filmer enn dette.
    Al Pacino sin fantastiske skuespillertalent. Skjønner ikke at du engang kan kverrulere rundt troverdigheten, historen og settingen. Alt dette er jo perfekt. Hva er det som er så usannsynlig??? Jeg synes det er akkurat nok blod og gørr og jeg står ved mitt om at dette er en av de beste filmene laget. Med andre filmer går det an å ha en annen oppfatning men med akkurat denne er det nesten umulig, med mindre som sagt det er noe helt galt der oppe. Dette er en legende og en klassiker av en film. Dermed basta:twisted:

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Smaken er som baken... høyst variert.

-Overvurdet: Superman Returns

-Undervurdert: Shaoling Soccer
    Må si meg ganske enig der! Superman returns er en dritfilm.
    shaolin soccer er så overdrevent at det er kult og morsomt!

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •